Chip tuning wersji 100KM
Strona 1 z 1
Dzień Dobry,
często są poruszane tutaj rozmowy o podniesieniu mocy silnika 120 lub 165 KM natomiast nie znalazłem do tej pory wątku o chip tuningu Mazdy 1.5 ze 100 konnym silnikiem. Czy jest to w ogóle opłacalne? Czuć różnicę po takich zmianach? Nie wiem czy ktokolwiek próbował tego w modelu z takim silnikiem, jeżeli tak to prosiłbym o podzielenie się opiniami na ten temat.
Z góry dziękuję!
często są poruszane tutaj rozmowy o podniesieniu mocy silnika 120 lub 165 KM natomiast nie znalazłem do tej pory wątku o chip tuningu Mazdy 1.5 ze 100 konnym silnikiem. Czy jest to w ogóle opłacalne? Czuć różnicę po takich zmianach? Nie wiem czy ktokolwiek próbował tego w modelu z takim silnikiem, jeżeli tak to prosiłbym o podzielenie się opiniami na ten temat.
Z góry dziękuję!
- Od: 28 mar 2021, 17:55
- Posty: 25
- Auto: Mazda 3 BM
O ile w 2.0 wzrost ze 120 do 165 nie jest arcytrudny o tyle wersje 1.5 margines będą miały niewielki. Chyba że wychodziła mocniejsza wersja.. zabawa w chipy na wolnossącym silniku, to takie coś dla właśnie zabawy bardziej, niż uzyskania wymiernych korzyści.
wersja 120 jest po prostu fabrycznie zdławiona, więc nie problem uzyskać z niej ok. 170. Natomiast pozostałe wersje wolnossące raczej są nieopłacalne do chipowania ponieważ tej mocy po prostu nie ma skąd wziąć ( brak turbo ). Można zapewne idealnie dostroić różne parametry i zyskać może z 10 koni, ale czy gra jest warta świeczki za 1-1,5 tys zł ? Nie wydaje mi się – a wręcz jestem pewien, że
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Jako że sam posiadam ten motor pisałem w tym temacie z DISItune.
Na wschodzie ten silnik ma 120KM więc pewnie coś da się wykręcić.
Jakiś efekt powinien być. Koszt 1200 zł.
Na wschodzie ten silnik ma 120KM więc pewnie coś da się wykręcić.
Jakiś efekt powinien być. Koszt 1200 zł.
Kontaktując się z ludźmi specjalizującymi się z chip tuningu usłyszałem wiele skrajnych opuinii:
1) nie da się lub nie będzie przyrostu mocy;
2) da się ok 10-15 KM
3) da się ok 25 KM
4) wpakować turbo i sprężare za 15 tysięcy
5) chip box który moim zdaniem nie ma prawa działać, ale nie jestem mechanikiem, więc się nie wypowiem.
Deklarujący ok 10-15 KM – 800 zł
Deklarujący 25KM – 1600 zł.
Cena ma wpływ na co? Robociznę, użyte komputery?
Niestety nie widziałem ani razu chipowania Mazdy 1.5 100KM a grzebałem troszkę wczoraj w necie.
1) nie da się lub nie będzie przyrostu mocy;
2) da się ok 10-15 KM
3) da się ok 25 KM
4) wpakować turbo i sprężare za 15 tysięcy
5) chip box który moim zdaniem nie ma prawa działać, ale nie jestem mechanikiem, więc się nie wypowiem.
Deklarujący ok 10-15 KM – 800 zł
Deklarujący 25KM – 1600 zł.
Cena ma wpływ na co? Robociznę, użyte komputery?
Niestety nie widziałem ani razu chipowania Mazdy 1.5 100KM a grzebałem troszkę wczoraj w necie.
- Od: 28 mar 2021, 17:55
- Posty: 25
- Auto: Mazda 3 BM
Panowie, panowie, tylu długoletnich bywalców forum, i nikt nie poszukał czy disitune już robili?
Wiem że to silnik z M2, ale nikt mi nie wmówi że w trójce wyjdą jakoś dużo słabsze kreski.
https://disi-tune.pl/2019/10/29/mazda-2-dj-90km/
Da się, robią, i przyrost jest więcej niż wart wydanych pieniędzy.
Wiem że to silnik z M2, ale nikt mi nie wmówi że w trójce wyjdą jakoś dużo słabsze kreski.
https://disi-tune.pl/2019/10/29/mazda-2-dj-90km/
Da się, robią, i przyrost jest więcej niż wart wydanych pieniędzy.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Jak rozmawiałem z DISItune to Michał napisał, że w 3 z silnikiem 1.5/100KM nic nie robili.
W 2 silnik jest troszkę inny, stopień sprężania ma 13:1 ( 3 ma 14:1 ) więc nie jest tak w 100% ten sam silnik chociaż wygląda identycznie – mam teraz u siebie nowy nabytek ojca 2DJ2018.
Poza tym startujemy z 90KM więc łatwiej z niego coś wyciągnąć.
Ale jeśli przyjmiemy, że przyrost będzie podobny to zabawa chyba ma sens.
W 2 silnik jest troszkę inny, stopień sprężania ma 13:1 ( 3 ma 14:1 ) więc nie jest tak w 100% ten sam silnik chociaż wygląda identycznie – mam teraz u siebie nowy nabytek ojca 2DJ2018.
Poza tym startujemy z 90KM więc łatwiej z niego coś wyciągnąć.
Ale jeśli przyjmiemy, że przyrost będzie podobny to zabawa chyba ma sens.
Na większym Cr powinni wycisnąć jeszcze więcej Nm, zwłaszcza na wysokich obrotach.
IMO nie powinno wyjść słabiej niż w M2.
IMO nie powinno wyjść słabiej niż w M2.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Obyś miał rację, że będzie łatwiej i że nie powinno być gorzej ja tylko zwracam uwagę na to, że M3 nie robili i nie ma pewności co wyjdzie.
Poniżej korespondencja z DISItune.
Poniżej korespondencja z DISItune.
A jaka tu jest seria bo się trochę pogubiłem?
Ja mam mieć fabrycznie 101 KM i 150 NM. Tu chyba jest coś więcej.
I zielona linia to jest ?
Ja mam mieć fabrycznie 101 KM i 150 NM. Tu chyba jest coś więcej.
I zielona linia to jest ?
Ostatnio edytowano 3 lut 2022, 23:19 przez RobertPi, łącznie edytowano 2 razy
RobertPi napisał(a):A jaka tu jest seria bo się trochę pogubiłem?
Ja mam mieć fabrycznie 101 KM i 150 NM. Tu chyba jest coś więcej.
I zielona linia to jest ?
zielona linia to straty, to wersja 101KM w papierach
Chyba jednak przyśpieszę wyjazd bo chyba warto się pobawić .
I przebieg momentu też taki całkiem płaski .
Co najmniej 140 Nm dostępne w zakresie 1600-6700 obrotów, nie spodziewałbym się po tak małym silniku bez turbo.
Jak spojrzałem na DJ 75KM, które w serii ma 95 i 160Nm to chyba zaczynam rozumieć.
I przebieg momentu też taki całkiem płaski .
Co najmniej 140 Nm dostępne w zakresie 1600-6700 obrotów, nie spodziewałbym się po tak małym silniku bez turbo.
Jak spojrzałem na DJ 75KM, które w serii ma 95 i 160Nm to chyba zaczynam rozumieć.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości