Chip tuning wersji 100KM

Postprzez Sprzedawca_Ziela » 12 lip 2021, 13:02

Dzień Dobry,
często są poruszane tutaj rozmowy o podniesieniu mocy silnika 120 lub 165 KM natomiast nie znalazłem do tej pory wątku o chip tuningu Mazdy 1.5 ze 100 konnym silnikiem. Czy jest to w ogóle opłacalne? Czuć różnicę po takich zmianach? Nie wiem czy ktokolwiek próbował tego w modelu z takim silnikiem, jeżeli tak to prosiłbym o podzielenie się opiniami na ten temat.

Z góry dziękuję!
Początkujący
 
Od: 28 mar 2021, 17:55
Posty: 25
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez Dominator » 12 lip 2021, 14:14

O ile w 2.0 wzrost ze 120 do 165 nie jest arcytrudny o tyle wersje 1.5 margines będą miały niewielki. Chyba że wychodziła mocniejsza wersja.. zabawa w chipy na wolnossącym silniku, to takie coś dla właśnie zabawy bardziej, niż uzyskania wymiernych korzyści.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez dobrzyn22 » 12 lip 2021, 15:13

wersja 120 jest po prostu fabrycznie zdławiona, więc nie problem uzyskać z niej ok. 170. Natomiast pozostałe wersje wolnossące raczej są nieopłacalne do chipowania ponieważ tej mocy po prostu nie ma skąd wziąć ( brak turbo ). Można zapewne idealnie dostroić różne parametry i zyskać może z 10 koni, ale czy gra jest warta świeczki za 1-1,5 tys zł ? Nie wydaje mi się – a wręcz jestem pewien, że ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez RobertPi » 13 lip 2021, 09:07

Jako że sam posiadam ten motor pisałem w tym temacie z DISItune.
Na wschodzie ten silnik ma 120KM więc pewnie coś da się wykręcić.
Jakiś efekt powinien być. Koszt 1200 zł.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Sprzedawca_Ziela » 13 lip 2021, 15:02

Kontaktując się z ludźmi specjalizującymi się z chip tuningu usłyszałem wiele skrajnych opuinii:

1) nie da się lub nie będzie przyrostu mocy;
2) da się ok 10-15 KM
3) da się ok 25 KM
4) wpakować turbo i sprężare za 15 tysięcy <lol>
5) chip box który moim zdaniem nie ma prawa działać, ale nie jestem mechanikiem, więc się nie wypowiem.

Deklarujący ok 10-15 KM – 800 zł
Deklarujący 25KM – 1600 zł.
Cena ma wpływ na co? Robociznę, użyte komputery? <oczy>

Niestety nie widziałem ani razu chipowania Mazdy 1.5 100KM a grzebałem troszkę wczoraj w necie.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2021, 17:55
Posty: 25
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez Dominator » 13 lip 2021, 18:06

Do miasta te 100 koni wystarczy. A jeśli trzeba więcej, to zmiana samochodu najprostsza. Nie żebym się wymadrzal.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez child » 13 lip 2021, 18:51

Zmiana samochodu prostsza od wydania ok. 1000zł?

Co do turbo i sprzężary – z wysokim stopniem sprzężania w silnikach SkyActiv-G to raczej z doładowaniem nie poszalejesz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Dominator » 14 lip 2021, 12:28

Te 15 koni które dojdzie chyba nie jest warte tego tysiaka. Środkiem i dołem dojdzie znikomo. Ale to nie moje auto.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Płomień » 14 lip 2021, 16:23

Panowie, panowie, tylu długoletnich bywalców forum, i nikt nie poszukał czy disitune już robili? :>
Wiem że to silnik z M2, ale nikt mi nie wmówi że w trójce wyjdą jakoś dużo słabsze kreski.

https://disi-tune.pl/2019/10/29/mazda-2-dj-90km/

Da się, robią, i przyrost jest więcej niż wart wydanych pieniędzy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez RobertPi » 15 lip 2021, 08:36

Jak rozmawiałem z DISItune to Michał napisał, że w 3 z silnikiem 1.5/100KM nic nie robili.
W 2 silnik jest troszkę inny, stopień sprężania ma 13:1 ( 3 ma 14:1 ) więc nie jest tak w 100% ten sam silnik chociaż wygląda identycznie – mam teraz u siebie nowy nabytek ojca 2DJ2018.
Poza tym startujemy z 90KM więc łatwiej z niego coś wyciągnąć.
Ale jeśli przyjmiemy, że przyrost będzie podobny to zabawa chyba ma sens.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Płomień » 15 lip 2021, 13:01

Na większym Cr powinni wycisnąć jeszcze więcej Nm, zwłaszcza na wysokich obrotach.
IMO nie powinno wyjść słabiej niż w M2.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez RobertPi » 16 lip 2021, 09:05

Obyś miał rację, że będzie łatwiej i że nie powinno być gorzej ja tylko zwracam uwagę na to, że M3 nie robili i nie ma pewności co wyjdzie.
Poniżej korespondencja z DISItune.
Załączniki
m3mod.jpg
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez DISItune » 27 sty 2022, 12:28

Mazda 3 BM 1500.jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez RobertPi » 3 lut 2022, 23:06

A jaka tu jest seria bo się trochę pogubiłem?
Ja mam mieć fabrycznie 101 KM i 150 NM. Tu chyba jest coś więcej.
I zielona linia to jest ?
Ostatnio edytowano 3 lut 2022, 23:19 przez RobertPi, łącznie edytowano 2 razy
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez DISItune » 3 lut 2022, 23:10

RobertPi napisał(a):A jaka tu jest seria bo się trochę pogubiłem?
Ja mam mieć fabrycznie 101 KM i 150 NM. Tu chyba jest coś więcej.
I zielona linia to jest ?


zielona linia to straty, to wersja 101KM w papierach
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez RobertPi » 3 lut 2022, 23:16

Chyba jednak przyśpieszę wyjazd bo chyba warto się pobawić :D .
I przebieg momentu też taki całkiem płaski :D .
Co najmniej 140 Nm dostępne w zakresie 1600-6700 obrotów, nie spodziewałbym się po tak małym silniku bez turbo.
Jak spojrzałem na DJ 75KM, które w serii ma 95 i 160Nm to chyba zaczynam rozumieć.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323