Klucz do filtra oleju

Postprzez michal047r » 12 kwi 2021, 21:06

Witam. Jakiego klucza do filtra oleju używacie w bm 2.0 bo filterek jest malutki i kupiłem najmniejszy pazurkowy klucz jaki jest i nie łapie. Filtr ma średnice jakieś 60-65mm, a takich małych kluczy pazurkowych nie ma.
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2020, 20:34
Posty: 75 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 120 km

Postprzez zadra » 12 kwi 2021, 23:39

Ja przez całe swoje życie stosowałem własny klucz pazurkowy..

Tzn tak przykręcam swoimi pazurkami, żebym mógł również własnymi pazurkami odkręcić.
Jeśli sam wymieniasz olej i filtry, to spokojnie możesz zastosować takie rozwiązanie.
Oczywiście pierwsza wymiana, to będzie do rozwiązania problem odkręcenia filtra po poprzedniku, ale i to można przeprowadzić we własnym zakresie, no i oczywiście stres, że przykręcenie ręką nie wystarczy..

Ja CI napiszę a inni potwierdzą, że przykręcenie ręką wystarczy a czasami później trudno ręką odkręcić.
Szczególną uwagę należy zwrócić na czystość przylgni od strony silnika oraz star prawda o smarowaniu uszczelki starym olejem silnikowym.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez child » 13 kwi 2021, 08:56

Ja kupiłem taki (jestem prawie pewny, że to ten, bo na pewno tej firmy i w castoramie): https://www.castorama.pl/klucz-do-filtr ... 94680.html

Filterek nie jest "malutki", jest jak najbardziej standardowy. Klucze pazurkowe z reguły obsługują filtry od 55mm, więc ten się jak najbardziej łapie.

Może źle go obsługujesz? Ja na początku miałem taki problem (wynikający z braku doświadczenia), że nie skumałem, że do przykręcania i odkręcania pazurki trzeba "przełożyć".

A co do tego, co pisze zadra – też bym tak chciał, ale jednak się boję, że ręką nie dokręcę i będzie ciekło. Nie mówiąc o tym, że rzeczywiście filtr się ciężej odkręca niż przykręca :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez zadra » 13 kwi 2021, 12:11

child napisał(a):się boję, że ręką nie dokręcę i będzie ciekło

Od przeszło 20 lat tylko takie metody stosuję we własnych autach.
Dodatkowo w taki sposób robię w autach ojca i matki..
Nigdy nie ciekło, a wydaje mi się, że nie jestem jakoś szczególnie silny – raczej średniej/słabej budowy i nie wytrenowany na siłowniach :)

Prawda, klucz przydałby się zwłaszcza, gdy muszę wymienić olej w nowo zakupionym aucie..
Wówczas zawsze jest problem..
Tylko, że teraz, po tych dziesiątkach lat gdy sobie dawałem rade kupowanie klucza byłoby trochę.. słabe.. <faja>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez child » 13 kwi 2021, 13:17

Źle się wyraziłem – ja się nie boję, że nie dam rady dokręcić. Wprost przeciwnie – wiem, że jak dokręcę najmocniej, jak dam radę, to będzie zbyt mocno i ręką nie odkręcę. Więc muszę słabiej, ale o ile słabiej?

Może tobie to wychodzi właśnie dlatego, że nie jesteś szczególnie silny (nie to, żebym ja był jakimś pakerem).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez zadra » 13 kwi 2021, 23:39

child napisał(a):będzie zbyt mocno i ręką nie odkręcę

Miewam i takie problemy, ale później wraca świadomość, że ręką przykręcone, więc ręką "się" odkręci..
Kolejne podejście, głęboki wdech i trochę inny chwyt i jakoś zawsze puszcza (raz musiałem użyć małego klucza rurowego, żeby ruszyć filtr kilka mm po obwodzie, ale klucz ten towarzyszy mi w różnych pracach od dziesiątek lat i nie ma przeznaczenia stricte filtrowego a zawsze jest pod ręką..)
Dokręcam b.mocno, ale nie do granic swoich możliwości.
Grunt, to odpowiednio wyczyścić miejsce styku uszczelki z silnikiem i nasmarować uszczelkę.

Od nikogo nie dowiedziałem się dlaczego należy smarować przepracowanym olejem a nie nowym olejem.
Zawsze, gdy kogoś pytałem to odpowiedź była kierunkowa i jednoznaczna – STARYM się smaruje i już..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 13 kwi 2021, 23:53

nie ma to żadnego znaczenia czy starym czy nowym byle by lekko posmarować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dobrzyn22 » 14 kwi 2021, 19:59

dokładnie.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323