Strona 1 z 1

Mazda 3 odplananie

PostNapisane: 27 lut 2021, 12:28
przez OrioNxXx
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 3 2.0 skyactiv 120km
Ostatnio zauważyłem że przy rozruchu, nawet przy większych mrozach pali "na dotyk", jednak po nagrzaniu i ponownym uruchomieniu kręci minimalnie dłużej. Czym może być to spowodowane? a może przesadzam bo różnica jest naprawdę niewielka?

Re: Mazda 3 odplananie

PostNapisane: 20 cze 2021, 11:16
przez jotkar
Witam.
Odgrzewam starego kotleta ale zauażyłem, że mam podobnie.
Mazda 3 , 2014, 165KM – jak silnik jest zimny odpala od strzała ale w momencie gdy jest nagrzany rozrusznik musi pokręcić trochę dłużej – doyczy to tylko sytuacji odpalania z przycisku, gdy silnik jest ciepły i zostanie wyłączony przez system START/STOP to w momencie ponownego rozruchu odpala normalnie.
Nie wiem czy ten typ tak ma czy coś jest nie tak.

Pozdrawiam

Re: Mazda 3 odplananie

PostNapisane: 7 lip 2021, 16:29
przez OrioNxXx
Dokładnie jak kolega wyżej zauważył odpalanie przez START/STOP w momencie ponownego uruchomienia odpala idealnie.

Re: Mazda 3 odplananie

PostNapisane: 7 lip 2021, 22:07
przez RobertPi
Minimalnie dłużej czyli ile?
1 sekunda dłużej, 3 obroty więcej?
A jak to wygląda przy -10 st.C? Też na ciepłym jest dłużej?

Re: Mazda 3 odplananie

PostNapisane: 8 lip 2021, 16:39
przez OrioNxXx
Ile dłużej? U mnie jest to myślę ok jednej sekundy.
Przy -10 nie jestem w stanie powiedzieć ponieważ samochód w moim posiadaniu mniej niż pół roku.

Re: Mazda 3 odplananie

PostNapisane: 11 lip 2021, 15:46
przez jotkar
Hej.
U mnie kręcenie w momencie odpalania ciepłego silnika przez przycisk trwa około 2 sekund dłużej niż przez system START/STOP. Wygląda to tak jakby silnik musiał się rozpędzić bardziej, żeby zapalić.
Pozdrawiam

Re: Mazda 3 odplananie

PostNapisane: 11 lip 2021, 23:25
przez RobertPi
Pewnie jak silnik jest ciepły inny jest skład mieszanki i dlatego dłużej kręci. Szczerze mówiąc myślałem, ze na prawdę macie problemy z rozruchem a tu 2 sekundy dłużej hahaha . Żeby nie było nie bagatelizuję problemu ale ja osobiście nie zwracam uwagi na takie drobiazgi. Jak dopalam silnik to zaraz po naciśnięciu startu puszczam go i zmieniam bieg na wsteczny kompletnie nie przejmując się samym rozruchem – auto robi resztę samo. Zaraz po wrzuceniu wstecznego ruszam w zasadzie nie sprawdzając czy silnik pracuje. Jeśli różnice występują to są na tyle nieznaczne, że z mojego punktu widzenia nie występują.
Inaczej jest w zimie, szczególnie jeśli nie wyjeżdżam z garażu a na zewnątrz jest mróz. Wtedy czekam na pełne odpalenie i stoję kilka sekund na luzie zanim ruszę. Taki nawyk ze starych aut. Pewnie dzisiaj nie do końca uzasadniony ale tak mam, takie przyzwyczajenie :P .

PostNapisane: 11 lip 2021, 23:38
przez Neonixos666
RobertPi napisał(a):Inaczej jest w zimie, szczególnie jeśli nie wyjeżdżam z garażu a na zewnątrz jest mróz. Wtedy czekam na pełne odpalenie i stoję kilka sekund na luzie zanim ruszę. Taki nawyk ze starych aut. Pewnie dzisiaj nie do końca uzasadniony ale tak mam, takie przyzwyczajenie .


Całkowicie uzasadniony, po odpaleniu zimny olej niech dotrze wszędzie gdzie ma dojść i ruszamy w drogę. Tak jest poprawnie przy pierwszym odpaleniu. <spoko>

PostNapisane: 12 lip 2021, 23:07
przez child
W naszych Mazdach nie mamy niestety wskaźnika ciśnienia oleju, ale w innych samochodach fajnie widać, jak to ciśnienie przez kilka sekund od odpalenia wzrasta.

Re: Mazda 3 odplananie

PostNapisane: 13 lip 2021, 09:28
przez RobertPi
Pamiętam jak w starej 616 w temperaturach mocno ujemnych ( -15-20 ) procedura odpalania obowiązkowo wyglądała tak.
Ssanie wyciągnięte, sprzęgło wciśnięte, bieg na luz, odpalamy i po odpaleniu trzeba było odczekać z wciśniętym sprzęgłem, aż silnik wyrówna pracę. Wtedy można było puścić sprzęgło a auto na luzie potrafiło przejechać do przodu kilkanaście centymetrów. Taki był wspaniały olej w skrzyni biegów.
Potem po ruszeniu zabawa z ssaniem :D . To dopiero był problem.
Nie to co teraz. Wsiadamy, naciskamy i jedziemy :P.