Mazda 3 odplananie

Postprzez OrioNxXx » 27 lut 2021, 12:28

Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 3 2.0 skyactiv 120km
Ostatnio zauważyłem że przy rozruchu, nawet przy większych mrozach pali "na dotyk", jednak po nagrzaniu i ponownym uruchomieniu kręci minimalnie dłużej. Czym może być to spowodowane? a może przesadzam bo różnica jest naprawdę niewielka?
Początkujący
 
Od: 27 lut 2021, 12:21
Posty: 18 (2/0)
Auto: mazda 3 2.0 skyactiv 2017 hatchback

Postprzez jotkar » 20 cze 2021, 11:16

Witam.
Odgrzewam starego kotleta ale zauażyłem, że mam podobnie.
Mazda 3 , 2014, 165KM – jak silnik jest zimny odpala od strzała ale w momencie gdy jest nagrzany rozrusznik musi pokręcić trochę dłużej – doyczy to tylko sytuacji odpalania z przycisku, gdy silnik jest ciepły i zostanie wyłączony przez system START/STOP to w momencie ponownego rozruchu odpala normalnie.
Nie wiem czy ten typ tak ma czy coś jest nie tak.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2019, 15:26
Posty: 2

Postprzez OrioNxXx » 7 lip 2021, 16:29

Dokładnie jak kolega wyżej zauważył odpalanie przez START/STOP w momencie ponownego uruchomienia odpala idealnie.
Początkujący
 
Od: 27 lut 2021, 12:21
Posty: 18 (2/0)
Auto: mazda 3 2.0 skyactiv 2017 hatchback

Postprzez RobertPi » 7 lip 2021, 22:07

Minimalnie dłużej czyli ile?
1 sekunda dłużej, 3 obroty więcej?
A jak to wygląda przy -10 st.C? Też na ciepłym jest dłużej?
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1087 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez OrioNxXx » 8 lip 2021, 16:39

Ile dłużej? U mnie jest to myślę ok jednej sekundy.
Przy -10 nie jestem w stanie powiedzieć ponieważ samochód w moim posiadaniu mniej niż pół roku.
Początkujący
 
Od: 27 lut 2021, 12:21
Posty: 18 (2/0)
Auto: mazda 3 2.0 skyactiv 2017 hatchback

Postprzez jotkar » 11 lip 2021, 15:46

Hej.
U mnie kręcenie w momencie odpalania ciepłego silnika przez przycisk trwa około 2 sekund dłużej niż przez system START/STOP. Wygląda to tak jakby silnik musiał się rozpędzić bardziej, żeby zapalić.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2019, 15:26
Posty: 2

Postprzez RobertPi » 11 lip 2021, 23:25

Pewnie jak silnik jest ciepły inny jest skład mieszanki i dlatego dłużej kręci. Szczerze mówiąc myślałem, ze na prawdę macie problemy z rozruchem a tu 2 sekundy dłużej hahaha . Żeby nie było nie bagatelizuję problemu ale ja osobiście nie zwracam uwagi na takie drobiazgi. Jak dopalam silnik to zaraz po naciśnięciu startu puszczam go i zmieniam bieg na wsteczny kompletnie nie przejmując się samym rozruchem – auto robi resztę samo. Zaraz po wrzuceniu wstecznego ruszam w zasadzie nie sprawdzając czy silnik pracuje. Jeśli różnice występują to są na tyle nieznaczne, że z mojego punktu widzenia nie występują.
Inaczej jest w zimie, szczególnie jeśli nie wyjeżdżam z garażu a na zewnątrz jest mróz. Wtedy czekam na pełne odpalenie i stoję kilka sekund na luzie zanim ruszę. Taki nawyk ze starych aut. Pewnie dzisiaj nie do końca uzasadniony ale tak mam, takie przyzwyczajenie :P .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1087 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Neonixos666 » 11 lip 2021, 23:38

RobertPi napisał(a):Inaczej jest w zimie, szczególnie jeśli nie wyjeżdżam z garażu a na zewnątrz jest mróz. Wtedy czekam na pełne odpalenie i stoję kilka sekund na luzie zanim ruszę. Taki nawyk ze starych aut. Pewnie dzisiaj nie do końca uzasadniony ale tak mam, takie przyzwyczajenie .


Całkowicie uzasadniony, po odpaleniu zimny olej niech dotrze wszędzie gdzie ma dojść i ruszamy w drogę. Tak jest poprawnie przy pierwszym odpaleniu. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez child » 12 lip 2021, 23:07

W naszych Mazdach nie mamy niestety wskaźnika ciśnienia oleju, ale w innych samochodach fajnie widać, jak to ciśnienie przez kilka sekund od odpalenia wzrasta.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez RobertPi » 13 lip 2021, 09:28

Pamiętam jak w starej 616 w temperaturach mocno ujemnych ( -15-20 ) procedura odpalania obowiązkowo wyglądała tak.
Ssanie wyciągnięte, sprzęgło wciśnięte, bieg na luz, odpalamy i po odpaleniu trzeba było odczekać z wciśniętym sprzęgłem, aż silnik wyrówna pracę. Wtedy można było puścić sprzęgło a auto na luzie potrafiło przejechać do przodu kilkanaście centymetrów. Taki był wspaniały olej w skrzyni biegów.
Potem po ruszeniu zabawa z ssaniem :D . To dopiero był problem.
Nie to co teraz. Wsiadamy, naciskamy i jedziemy :P.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1087 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323