Strona 1 z 2

Filtr paliwa mazda 3 bm 2.0

PostNapisane: 2 mar 2020, 18:48
przez michal047r
Witam, czy filtr paliwa w m3 2.0 skyactiv sie wymienia ? Bo na stronie producentów filtrów piszę że jest nie wymienny ? <co?> Jeśli tak to co ile km i gdzie on jest ?

PostNapisane: 2 mar 2020, 19:35
przez Imbeer
2.0 skyactive nie ma filtra paliwa, jest jedynie smok w zbiorniku paliwa

PostNapisane: 2 mar 2020, 23:58
przez michal047r
Czyśić trzeba co jakiś czas ten smok ?

PostNapisane: 3 mar 2020, 09:09
przez Imbeer
Jak chcesz się dostawać do wnętrza zbiornika paliwa to tak xD

PostNapisane: 4 mar 2020, 08:15
przez esem
A w pompie paliwa nie ma filtra? Inni tak mają, oczywiście jest niewymienny. <co?>

Re: Filtr paliwa mazda 3 bm 2.0

PostNapisane: 4 mar 2020, 08:28
przez Imbeer
Tak, a o co chodzi?

PostNapisane: 4 mar 2020, 17:44
przez Kritik
jest filtr paliwa zamontowany w pompie

PE01-13-ZE1

Re: Filtr paliwa mazda 3 bm 2.0

PostNapisane: 8 mar 2020, 16:52
przez michal047r
A co ile trzeba czyścić ten filtr paliwa w pompie ? Czyścił ktoś ?

PostNapisane: 9 mar 2020, 10:59
przez Kritik
michal047r napisał(a):A co ile trzeba czyścić ten filtr paliwa w pompie ? Czyścił ktoś ?


filtr się wymienia a nie czyści <glupek2>

a co ile, no ja myślę ze raz w 60-80 tys km przydało by się

Re: Filtr paliwa mazda 3 bm 2.0

PostNapisane: 9 mar 2020, 20:24
przez michal047r
Wymieniał ktoś ? Instruktaż potrzebny :P

Re: Filtr paliwa mazda 3 bm 2.0

PostNapisane: 9 mar 2020, 22:41
przez RobertPi
Nie wiem jak w BM, może tu się coś zmieniło, w końcu nowocześniejszy i bardziej wymagający silnik ale w BK nie dotykałem tego elementu. Ciężko się do niego dostać <glupek2> , a przejechałem autem przez 10 lat prawie 220kkm ( 256 na liczniku ) i jakoś nie zauważyłem potrzeby jego wymiany.

PostNapisane: 10 mar 2020, 07:47
przez child
Ja mam w BM na razie 148 tys. km, ale też nie zauważyłem potrzeby wymiany.

PostNapisane: 10 mar 2020, 14:29
przez Kritik
RobertPi napisał(a):jakoś nie zauważyłem potrzeby jego wymiany

child napisał(a):też nie zauważyłem potrzeby wymiany


kolega kupił w Niemczech Mercedesa, z przebiegiem 70 tys km, i tam był oryginalny, nigdy nie wymieniany, filtr powietrza i kabiny.
wiecie co, on tez nie podejrzewał i nie wyczuwał potrzeby wymiany, jak bym mu nie powiedział: zajrzy tam, to tak by i jeździł....

bo MB zaleca wymianę raz w 75 tys km

Obrazek

Obrazek

wymieniać filtr, dopiero przy objawach, czy awarii, to super podejście prawdziwego kierowcy <glupek2>

Dopisano 10 mar 2020, 13:34:

michal047r napisał(a):Wymieniał ktoś ? Instruktaż potrzebny :P


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

przebieg auta 50 tys km :)

Re: Filtr paliwa mazda 3 bm 2.0

PostNapisane: 10 mar 2020, 16:51
przez RobertPi
Widzę, że kolega nie wyczuł ironii w moim poście <płacze> . Trudno. Problem jest taki, że w BK nie ma wymiany filtra paliwa ( tylko niektóre wersje miały filtr montowany na belce tylnego zawieszenia ).
W BM jak widać powinniśmy tylko rozbieranie zbiornika paliwa bez potrzeby jest moim zdaniem dość ryzykowne. Taki zabrudzony filtr nie puści paliwa wcale więc jedynym negatywnym skutkiem będzie brak paliwa w silniku. Wtedy na pewno będzie potrzeba wymiany. Auto wcześniej mając mniej paliwa będzie mulić więc sami pojedziemy do serwisu.

PostNapisane: 11 mar 2020, 09:30
przez child
Kritik napisał(a):wymieniać filtr, dopiero przy objawach, czy awarii, to super podejście prawdziwego kierowcy <glupek2>


Ależ ty sobie możesz wymieniać nawet co 10 tys. km, ja ci naprawdę nie mówię, co masz robić ze swoją kasą.

Co do wymiany filtrów – podobnie jak z innymi częściami, niektóre należy wymieniać zawczasu (np. filtr oleju), inne zgodnie z harmonogramem, a jeszcze inne wg. potrzeby. Ja wiem, że niektórzy potrafią np. filtr kabinowy wymieniać co 5 tys. km – ja to robię, kiedy czuję ;) potrzebę.

przebieg auta 50 tys km :)


Z twojego posta wynika tyle – po 50 tys. km filtr jest zabrudzony. Nie wiadomo, jak wyglądał np. po 10 tys. km albo jak będzie wyglądał po 100 tys. km, bo nie ma danych/zdjęć porównawczych.

Nie widzę za bardzo ryzyka, że coś mi się zepsuje od tego filtra (raczej będzie tak, jak pisał Robert – będzie za mało paliwa), więc po co miałbym się bawić i wydawać kasę? Zwłaszcza, że producent nie przewiduje jego okresowej wymiany (tak, wiem, producenci różne rzeczy piszą, ale jednak jest to jakaś wskazówka).

Dla mnie profilaktyczna wymiana tego filtra to trochę jak profilaktyczna wymiana żarówek, bo przecież mają już 5 lat i pewnie niedługo się zepsują, a po co ma mnie to spotkać w trasie.

PostNapisane: 11 mar 2020, 10:16
przez Kritik
róbcie co chcecie, tylko później przy sprzedażny, proszę o tym informować kupującego, a nie mówić, ze za auto dbałem więcej niż za rodzinę <rotfl>

a odnośnie filtra kabinowego, to polecam poczytać jakie on powoduje choroby, przy takich wymianach, aż kiedy zacznie śmierdzieć.... i ile kosztuje leczenie tych chorób... <nie>

ale po tym wszystkim to już całkiem nie rozumiem waszej logiki....
filtr oleju – częściej (silnik lubi się więcej niż swoje płuca)
filtr kabinowy tylko kiedy zacznie śmierdzieć (swoje płuca i płuca członków swojej rodziny lubi się mniej niż silnik)
ale przy tym filtr paliwa nie wymieniać w ogolę, przecież to nie silnik, i nie da się tego wyczuć nosem <rotfl>

PostNapisane: 11 mar 2020, 17:46
przez child
Kritik napisał(a):róbcie co chcecie, tylko później przy sprzedażny, proszę o tym informować kupującego, a nie mówić, ze za auto dbałem więcej niż za rodzinę <rotfl>


Tak, takiego właśnie pytania się spodziewam na początek, jak będę sprzedawał powiedzmy 8-letni samochód z 200 tys. km przebiegu: "A ten filtr schowany w pompie paliwa to pan wymieniał regularnie?" :D

a odnośnie filtra kabinowego, to polecam poczytać jakie on powoduje choroby, przy takich wymianach, aż kiedy zacznie śmierdzieć.... i ile kosztuje leczenie tych chorób... <nie>


Jak on taki straszny, to może to lepiej wywalić? Mam samochód, w którym go w ogóle nie ma :D

Re: Filtr paliwa mazda 3 bm 2.0

PostNapisane: 11 mar 2020, 21:20
przez RobertPi
Kritik ma rację, filtry należy wymieniać, czasami nawet częściej niż zalec producent. W przypadku oleju jest to ważne bo w razie jego zatkania olej popłynie bocznikiem i nie będzie filtracji wcale.
Filtr paliwa to całkiem inna bajka. Zatkany nie puści paliwa i nie poszalejemy, zabraknie mocy.
Jednak w mojej książce zakupionej razem z autem dla samochodów eksploatowanych w Europie nie ma ani słowa o filtrze paliwa ani zalecanej jego wymianie.
Jest w przypadku przeglądów w państwach poza Europą – Białoruś !? ciekawe gdzie leży według MMP, Rosja wymiana co 120 kkm, Azerbejdżan co 60 kkm ale już Izrael wymiana co 135 kkm .
To jak my mamy w końcu wymieniać? Nic o 75 kkm nie ma. Skąd takie informacje? Ja się gubię :P .

PS. Strasznie brudne paliwo w tych Niemczech mają, fuj <rotfl> .

PostNapisane: 11 mar 2020, 22:37
przez child
Właśnie generalizowanie "filtry" dla mnie jest bez sensu. Bo zupełnie co innego filtr oleju, co innego kabinowy, a co innego paliwa (i to jeszcze w zależności od rozwiązania stosowanego w danym samochodzie).

PostNapisane: 12 mar 2020, 13:50
przez Kritik
RobertPi napisał(a):Zatkany nie puści paliwa


chyba zapominacie ze mamy wtrysk bezpośredni, i co stanie się z wtryskami przy braku paliwa, nie chce wam mówić..... <lol>

RobertPi napisał(a):Jednak w mojej książce zakupionej razem z autem dla samochodów eksploatowanych w Europie nie ma ani słowa o filtrze paliwa ani zalecanej jego wymianie


o oleju w skrzynie tez nie ma ani slowa, ale czy znaczy to ze Mazda wymyslila wieczny olej? ktory nie starzeje sie, nie nabiera w siebie opilkow i t.d...
dla producenta auto ma jeździć 100 tys km, i koniec
dalej ty masz go wyrzucić i kupić u nich nowy
tak szczerze to na 100 tys km, w sumie wystarczy 1, max 2 wymiany oleju z filtrem, a resztę to w ogolę można nie wymieniać <ok>