michal047r napisał(a):Kritik napisał(a):PE01-13-ZE1
Panie Kritik ile ten filtr kosztuje ? Bo nie mogę go znaleźć. Sam wymieniałeś ? Jak tak to ile Ci to zajęło ? Ten filtr to gdzie on dokładnie jest osadzony ?
https://www.czesciauto24.pl/search?keyword=PE01-13-ZE1
w Mazdzie nie wymieniałem, bo auto mam nowe, półtora roku i 26 tys km dopiero przejechane, jeszcze za wcześniej wymieniać
ale w poprzednich autach jak wymieniałem podobny filtr który znajdował się w zbiorniku, to zajmowało to max godzinę
pod tylna kanapa, jest pokrywa do zbiornika, i tam jest pompa, a w pompie filtr
RobertPi napisał(a):miałeś kiedykolwiek zatkany filtr paliwa?
miałem spalona pompę paliwa, przez zatkany filtr, i od tego czasu przy zakupie każdego auta używanego, od razu po zakupie, wymieniam wszystkie płyny i filtry
bo już miałem auta po takich "kierowcach" co wymieniają tylko kiedy już śmierdzi
i po jednym takim, musiałem wymieniać pompę paliwa, przez nigdy nie wymieniany filtr paliwa, a pompa jest smarowana i chłodzona paliwem, jeżeli ktoś nie wie
a w drugim aucie przez kolejnego kierowce, miałem pęknięta głowice, przez to ze w płynie chłodniczym było więcej wody niż płynu...
dla tego tak jak mowie, po zakupie używanych samochodów po takich przypadkach, zacząłem wymieniać wszystko co się da, zęby później się nie zdziwić, na jakie oszczędności mogli wpaść poprzednie właściciele
i to był jeden z powodów do zakupu nowego auta, miałem już dość, poprawiania i serwisowania aut, po takich kierowcach
child napisał(a):W BM olej w skrzyni jest ujęty w harmonogramie zmian – co 180 kkm. Czyli Kritik tak sobie palnął zamiast sprawdzić we własnej instrukcji
stop, sami pisaliście ze w Białorusi czy gdzieś tam jest polecana wymiana co 60 tys km
a teraz proszę mi powiedzieć, a czym się rożni praca skrzyni w Polsce i w Białorusi?
rozumiem silnik, rożna jakość paliwa i t.d... ale skrzynia? zamknięty system?
bzdura totalna....
child napisał(a):Nie no czekaj – to w końcu producenci ze sprzedaży nowych samochodów wychodzą na zero
przestań, ja już 10 lat pracuje w automotiwie, i wiem po ile sprzedaje części producentom aut, a po ile kosztują auta, i po ile później te części są sprzedawane przez ASO
na zero to żaden z nich nie wychodzi, nigdy
a po drugie, dla nich jeszcze lepiej jest to ze ty będziesz serwisować auto jak oni mówią, i kupisz nowe, bo to auto a tak nie zniknie, tylko ktoś go kupi, i jak zacznie się wszystko sypać, to wtedy oni zaczną zarabiać gruba kasę... a czy to będziesz płacić ty, ty inny, to dla nich żadna różnica. I nie trzeba mówić ze a kto jedzie używanym autem w ASO... może w Polsce tak, ale w wielu innych krajów, dużo osób jeździ w ASO, a Polska to jest kropla w morzu dla producentów.
child napisał(a):czepiłeś się tego filtra paliwa
ja tylko powiedziałem swoja wizje tego, i jak osobiście Ja, myślę, trzeba robić
a wy możecie w ogolę nic nie wymieniać w swoich autach, dla mnie to żadna różnica