Filtr paliwa mazda 3 bm 2.0
1, 2
Witam, czy filtr paliwa w m3 2.0 skyactiv sie wymienia ? Bo na stronie producentów filtrów piszę że jest nie wymienny ? Jeśli tak to co ile km i gdzie on jest ?
Czyśić trzeba co jakiś czas ten smok ?
A co ile trzeba czyścić ten filtr paliwa w pompie ? Czyścił ktoś ?
Wymieniał ktoś ? Instruktaż potrzebny
Nie wiem jak w BM, może tu się coś zmieniło, w końcu nowocześniejszy i bardziej wymagający silnik ale w BK nie dotykałem tego elementu. Ciężko się do niego dostać , a przejechałem autem przez 10 lat prawie 220kkm ( 256 na liczniku ) i jakoś nie zauważyłem potrzeby jego wymiany.
RobertPi napisał(a):jakoś nie zauważyłem potrzeby jego wymiany
child napisał(a):też nie zauważyłem potrzeby wymiany
kolega kupił w Niemczech Mercedesa, z przebiegiem 70 tys km, i tam był oryginalny, nigdy nie wymieniany, filtr powietrza i kabiny.
wiecie co, on tez nie podejrzewał i nie wyczuwał potrzeby wymiany, jak bym mu nie powiedział: zajrzy tam, to tak by i jeździł....
bo MB zaleca wymianę raz w 75 tys km
wymieniać filtr, dopiero przy objawach, czy awarii, to super podejście prawdziwego kierowcy
Dopisano 10 mar 2020, 13:34:
michal047r napisał(a):Wymieniał ktoś ? Instruktaż potrzebny
przebieg auta 50 tys km
Widzę, że kolega nie wyczuł ironii w moim poście . Trudno. Problem jest taki, że w BK nie ma wymiany filtra paliwa ( tylko niektóre wersje miały filtr montowany na belce tylnego zawieszenia ).
W BM jak widać powinniśmy tylko rozbieranie zbiornika paliwa bez potrzeby jest moim zdaniem dość ryzykowne. Taki zabrudzony filtr nie puści paliwa wcale więc jedynym negatywnym skutkiem będzie brak paliwa w silniku. Wtedy na pewno będzie potrzeba wymiany. Auto wcześniej mając mniej paliwa będzie mulić więc sami pojedziemy do serwisu.
W BM jak widać powinniśmy tylko rozbieranie zbiornika paliwa bez potrzeby jest moim zdaniem dość ryzykowne. Taki zabrudzony filtr nie puści paliwa wcale więc jedynym negatywnym skutkiem będzie brak paliwa w silniku. Wtedy na pewno będzie potrzeba wymiany. Auto wcześniej mając mniej paliwa będzie mulić więc sami pojedziemy do serwisu.
Kritik napisał(a):wymieniać filtr, dopiero przy objawach, czy awarii, to super podejście prawdziwego kierowcy
Ależ ty sobie możesz wymieniać nawet co 10 tys. km, ja ci naprawdę nie mówię, co masz robić ze swoją kasą.
Co do wymiany filtrów – podobnie jak z innymi częściami, niektóre należy wymieniać zawczasu (np. filtr oleju), inne zgodnie z harmonogramem, a jeszcze inne wg. potrzeby. Ja wiem, że niektórzy potrafią np. filtr kabinowy wymieniać co 5 tys. km – ja to robię, kiedy czuję potrzebę.
przebieg auta 50 tys km
Z twojego posta wynika tyle – po 50 tys. km filtr jest zabrudzony. Nie wiadomo, jak wyglądał np. po 10 tys. km albo jak będzie wyglądał po 100 tys. km, bo nie ma danych/zdjęć porównawczych.
Nie widzę za bardzo ryzyka, że coś mi się zepsuje od tego filtra (raczej będzie tak, jak pisał Robert – będzie za mało paliwa), więc po co miałbym się bawić i wydawać kasę? Zwłaszcza, że producent nie przewiduje jego okresowej wymiany (tak, wiem, producenci różne rzeczy piszą, ale jednak jest to jakaś wskazówka).
Dla mnie profilaktyczna wymiana tego filtra to trochę jak profilaktyczna wymiana żarówek, bo przecież mają już 5 lat i pewnie niedługo się zepsują, a po co ma mnie to spotkać w trasie.
róbcie co chcecie, tylko później przy sprzedażny, proszę o tym informować kupującego, a nie mówić, ze za auto dbałem więcej niż za rodzinę
a odnośnie filtra kabinowego, to polecam poczytać jakie on powoduje choroby, przy takich wymianach, aż kiedy zacznie śmierdzieć.... i ile kosztuje leczenie tych chorób...
ale po tym wszystkim to już całkiem nie rozumiem waszej logiki....
filtr oleju – częściej (silnik lubi się więcej niż swoje płuca)
filtr kabinowy tylko kiedy zacznie śmierdzieć (swoje płuca i płuca członków swojej rodziny lubi się mniej niż silnik)
ale przy tym filtr paliwa nie wymieniać w ogolę, przecież to nie silnik, i nie da się tego wyczuć nosem
a odnośnie filtra kabinowego, to polecam poczytać jakie on powoduje choroby, przy takich wymianach, aż kiedy zacznie śmierdzieć.... i ile kosztuje leczenie tych chorób...
ale po tym wszystkim to już całkiem nie rozumiem waszej logiki....
filtr oleju – częściej (silnik lubi się więcej niż swoje płuca)
filtr kabinowy tylko kiedy zacznie śmierdzieć (swoje płuca i płuca członków swojej rodziny lubi się mniej niż silnik)
ale przy tym filtr paliwa nie wymieniać w ogolę, przecież to nie silnik, i nie da się tego wyczuć nosem
Kritik napisał(a):róbcie co chcecie, tylko później przy sprzedażny, proszę o tym informować kupującego, a nie mówić, ze za auto dbałem więcej niż za rodzinę
Tak, takiego właśnie pytania się spodziewam na początek, jak będę sprzedawał powiedzmy 8-letni samochód z 200 tys. km przebiegu: "A ten filtr schowany w pompie paliwa to pan wymieniał regularnie?"
a odnośnie filtra kabinowego, to polecam poczytać jakie on powoduje choroby, przy takich wymianach, aż kiedy zacznie śmierdzieć.... i ile kosztuje leczenie tych chorób...
Jak on taki straszny, to może to lepiej wywalić? Mam samochód, w którym go w ogóle nie ma
Kritik ma rację, filtry należy wymieniać, czasami nawet częściej niż zalec producent. W przypadku oleju jest to ważne bo w razie jego zatkania olej popłynie bocznikiem i nie będzie filtracji wcale.
Filtr paliwa to całkiem inna bajka. Zatkany nie puści paliwa i nie poszalejemy, zabraknie mocy.
Jednak w mojej książce zakupionej razem z autem dla samochodów eksploatowanych w Europie nie ma ani słowa o filtrze paliwa ani zalecanej jego wymianie.
Jest w przypadku przeglądów w państwach poza Europą – Białoruś !? ciekawe gdzie leży według MMP, Rosja wymiana co 120 kkm, Azerbejdżan co 60 kkm ale już Izrael wymiana co 135 kkm .
To jak my mamy w końcu wymieniać? Nic o 75 kkm nie ma. Skąd takie informacje? Ja się gubię .
PS. Strasznie brudne paliwo w tych Niemczech mają, fuj .
Filtr paliwa to całkiem inna bajka. Zatkany nie puści paliwa i nie poszalejemy, zabraknie mocy.
Jednak w mojej książce zakupionej razem z autem dla samochodów eksploatowanych w Europie nie ma ani słowa o filtrze paliwa ani zalecanej jego wymianie.
Jest w przypadku przeglądów w państwach poza Europą – Białoruś !? ciekawe gdzie leży według MMP, Rosja wymiana co 120 kkm, Azerbejdżan co 60 kkm ale już Izrael wymiana co 135 kkm .
To jak my mamy w końcu wymieniać? Nic o 75 kkm nie ma. Skąd takie informacje? Ja się gubię .
PS. Strasznie brudne paliwo w tych Niemczech mają, fuj .
Właśnie generalizowanie "filtry" dla mnie jest bez sensu. Bo zupełnie co innego filtr oleju, co innego kabinowy, a co innego paliwa (i to jeszcze w zależności od rozwiązania stosowanego w danym samochodzie).
RobertPi napisał(a):Zatkany nie puści paliwa
chyba zapominacie ze mamy wtrysk bezpośredni, i co stanie się z wtryskami przy braku paliwa, nie chce wam mówić.....
RobertPi napisał(a):Jednak w mojej książce zakupionej razem z autem dla samochodów eksploatowanych w Europie nie ma ani słowa o filtrze paliwa ani zalecanej jego wymianie
o oleju w skrzynie tez nie ma ani slowa, ale czy znaczy to ze Mazda wymyslila wieczny olej? ktory nie starzeje sie, nie nabiera w siebie opilkow i t.d...
dla producenta auto ma jeździć 100 tys km, i koniec
dalej ty masz go wyrzucić i kupić u nich nowy
tak szczerze to na 100 tys km, w sumie wystarczy 1, max 2 wymiany oleju z filtrem, a resztę to w ogolę można nie wymieniać
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości