Witajcie,
Panowie bardzo proszę o podpowiedź i pomoc.
Mazda z Danii, od 4 miesięcy w Polsce, 2014, 1.5 benzyna. Serwis na bieżąco. (jak kupiłem 84 tyś., ostatni wpis 80 tyś).
Przy jeździe od początku zauważyłem że głównie przy nie rozgrzanym silniku auto od razu wchodzi na wyższe obroty, wydech wydaje jakby dźwięk z pustej rury ,po czym po 20 sekundach wraca do normy. I wszystko ok. Czy to prawidłowe? Nie ukrywam przy odpaleniu głośno "pierdzi" na wysokich obrotach a potem normuje się i pracuje prawidłowo.
Tak było do wczoraj ........
Auto straciło moc, wywaliło wszystkie ikonki. DSC, SCBS, TPMS, MOTOR FAIL...
Stanąłem. Słucham pracy. Z tylu przy wydechu słychać takie.. Ba-ba-ba-ba – tzn... dźwięk tyka jak jakiś gaźnik .. jak z ciągnika.. sprawdziłem pod maską..
Niby pracuje normalnie, nic nie swiszczy....
Objaw spadku mocy jakby zapchany DPF, może EGR? ale nie mam pojęcia.. W każdym razie nie jeżdżę.
Załączam link do dobrego dźwięku. Proszę odpalić odsłuchać.. Czy macie jakieś pomysły, czy bardzo mam sie martwić?
Teraz przy odpaleniu nadal dośc głośno turkocze, warczy po czym po 20-30s normalizuje się, pracuje ok, choć i tak słychać tukotanie.
Tu słychać jak warczy i kontrolki, potem po 30s jakby się normalizuje.
Odpalenie Mazdy (obroty i kontrolki): https://www.youtube.com/watch?v=9oCsSYM9fAw
Dźwięk wydech: https://www.youtube.com/watch?v=9N1CHh_i4bk
Dźwięk silnika: https://www.youtube.com/watch?v=LyUMr2SbX44
dzięki!
Drastyczny spadek mocy, 4 kontrolki, wysokie obroty!
Strona 1 z 1
Wyższe obroty zaraz po uruchomieniu silnika są normalne dla Sky Active (po starcie dogrzewa katalizator żeby był w stanie szybciej oczyszczać spaliny). Benzyna nie ma DPF/GPF. Tak głośne terkotanie nie jest normalnym zjawiskiem
Podstawa – podepnij się pod OBD i odczytaj błędy, obserwuję to podforum od samego początku i nikt nie miał takiego przypadku
Podstawa – podepnij się pod OBD i odczytaj błędy, obserwuję to podforum od samego początku i nikt nie miał takiego przypadku
na słuch – jakby nie palił na jeden cylinder – podpiąć OBD2 i sprawdzić błędy
wzrokowo – troche nim telepie
OBD2 da pewnie informację o missfire – pytanie czy padła świeca, UPG, leje wtrysk czy coś innego
wzrokowo – troche nim telepie
OBD2 da pewnie informację o missfire – pytanie czy padła świeca, UPG, leje wtrysk czy coś innego
- Od: 19 maja 2009, 19:05
- Posty: 434 (8/13)
- Skąd: Słomniki | Kraków
- Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23
Przed chwilą wróciłem z warsztatu i okazuje się, że Cewka ... gość od razu poznał zwłaszcza po tym wydechu.. Więc na szczęście drobnostka ale z niepokojącymi objawami. Dam znać po wymianie jak odbiorę czy rzeczywiście tylko to i czy wszystko gra
MI na zimnym silniku też przez kikanaście-kilkadziesiąt sekund jest na wyższych obrotach. Wydawało mi sie że to normalnie bo auto jest na '' ssaniu ''
Panowie, dzięki z uwagę! Informuję tylko, że problem rozwiązany.
Cewka zapłonowa wymieniona. Na szczęście była możliwość wymiany jednej, czasami są na listwie i trzeba wymienić całość. Tu wymiana na inną, używaną kosztowała mnie 150 zł.
Wszystko gra jak poprzednio.
Ale podpytam jeszcze w kwestii tych obrotów. Przy odpaleniu jest tak mniej więcej ok. 1800-1900.
Po czym po ok. 30s. spada. Chcę się upewnić, że to normalne przy tej Mazda.
Proszę jeszcze 1 film podczas włączenia.
Z góry dzięki!
Cewka zapłonowa wymieniona. Na szczęście była możliwość wymiany jednej, czasami są na listwie i trzeba wymienić całość. Tu wymiana na inną, używaną kosztowała mnie 150 zł.
Wszystko gra jak poprzednio.
Ale podpytam jeszcze w kwestii tych obrotów. Przy odpaleniu jest tak mniej więcej ok. 1800-1900.
Po czym po ok. 30s. spada. Chcę się upewnić, że to normalne przy tej Mazda.
Proszę jeszcze 1 film podczas włączenia.
Z góry dzięki!
Ja mam co prawda inny silnik ale jest tak samo , nie pamiętam ile jest tych obrotów na początku? ale po chwili spadają .A chodzi przy tym głośno jak kosiarka
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości