Szarpanie podczas jazdy

Postprzez Wojek » 10 paź 2019, 19:13

Witam

Od pewnego czasu w mojej Maździe obserwuję niepokojące/denerwujące zjawisko.
Otóż podczas jazdy ze stałą prędkością jak i delikatnym przyspieszaniu odczuwam wyraźne szarpanie silnika. Oczywiście im niższy bieg, tym bardziej jest to odczuwalne. Zdarzało się również, że podczas gwałtownego (ale bez przesady) przyspieszania odczuwałem, jakby coś przytrzymywało samochód. Lekkie odpuszczenie i samochód zaczynał zdecydowanie lepiej przyspieszać. Nawet moja żona zauważyła, że coś jej szarpie.
Byłem u znajomego mechanika (oczywiście nieautoryzowanego), podpiął komputer i stwierdził, że wszystko jest idealnie. Wymieniliśmy jedynie świece zapłonowe (przebieg 110 000 km). Niestety jakichkolwiek efektów brak.
Czy macie jakieś pomysły gdzie szukać rozwiązania problemu?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 lip 2011, 19:09
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 3 2.0 SkyENERGY 2014
była
Mazda 6 2.0 Diesel 121kM 2005

Postprzez child » 10 paź 2019, 22:20

Co to znaczy "szarpanie silnika"? Pływają obroty? Czy też obroty są stałe, ale samochód jedzie żabką?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Wojek » 11 paź 2019, 00:00

Można powiedzieć, że taka delikatna żabka. Na obrotomierzu nie zaobserwowałem skoków obrotów. Na wolnych obrotach wszystko wydaje się być jak należy. Natomiast po hamowaniu silnikiem i ponownym przyspieszaniu odczuwalna "dziura". Zresztą nawet płynna zmiana biegu na wyższy jest średnio możliwa, zwłaszcza na niższych biegach.
Ponadto próba jazdy na wolnych obrotach na I biegu (w korku) kończy się tzw, zajączkowaniem, ale może to nie Diesel. Choć wcześniej nie było z tym problemu.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2011, 19:09
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 3 2.0 SkyENERGY 2014
była
Mazda 6 2.0 Diesel 121kM 2005

Postprzez child » 11 paź 2019, 08:31

Coś może być z lewym powietrzem, może jakaś nieszczelność w dolocie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez wlodi_m » 26 lis 2019, 23:16

Witam czy udało się coś ustalić ? Ponieważ od pewnego czasu mam ten sam objaw .. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2009, 11:05
Posty: 38 (1/0)
Skąd: Tarnów
Auto: M3 HB 2007 1.6 CITD

Postprzez Jestertears » 29 cze 2022, 23:05

Witam. Czy wiadomo już co jest przyczyną tego szarpania?
Mam podobny problem.
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2022, 20:13
Posty: 3
Auto: Mazda 3 III BM, hb benzyna 2,0 165km

Postprzez Marek24p » 29 gru 2022, 11:59

Witam.
Auto od tygodnia zaczęło szarpać przy mocniejszym dodaniu gazu od 2-ki w górę. Zimny, ciepły – bez znaczenia. Szarpie nawet przy dużych prędkościach. W zasadzie te szarpanie to jest chwilowe przerywanie. Dodatkowo (ale to już od kilku miesięcy) na jałowym mam jakieś 650 obr. i co chwilę spada do 500, nawet delikatnie poniżej ale wtedy komp. podciąga obroty i auto ani razu jeszcze nie zgasło, choć tak jakby chciało już się dusić.
Świece miałem wymieniane 12 tyś temu w serwisie. Dzisiaj czyściłem przepustnicę. Do niej nie dociera raczej lewe powietrze. Nie wiem czy to cewka któraś, czy może jakiś czujnik.
Może mieliście podobne objawy i wiecie co to może być? Aż się boję jechać do jakiegoś magika – wymieniacza co będzie chciał wszystko po kolei wymieniać.
Cx-5 2.0 2012
Początkujący
 
Od: 28 gru 2021, 22:54
Posty: 10
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna (4x4)

Postprzez PGawronsky » 29 gru 2022, 22:09

obstawiam świece.
wymiana powinna być przy 120k ale 2 egzemplarzach (z 4) naszych przed 100k była potrzebna już wymiana.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2017, 19:45
Posty: 18 (8/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BN, HB 2.0 185KM (120KM) 2017
SkyEnergy + LED

Postprzez Marek24p » 30 gru 2022, 11:50

Myślisz że oryginalne świece po 12 tyś. już będą do wymiany? Wymieniałem pierwszy raz w historii auta przy 104 tyś. Teraz mam nakręcone 116. Szczelinę sam regulowałem przed oddaniem do wymiany w ASO.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2021, 22:54
Posty: 10
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna (4x4)

Postprzez koolczas » 30 gru 2022, 18:16

Marek24p napisał(a):Szczelinę sam regulowałem przed oddaniem do wymiany w ASO.

A z jakiego powodu? Jeżeli zmieniałeś na oryginały (irydowe), to tam nie powinno się majstrować ze szczelinami – są ustawione fabrycznie i wyginanie może uszkodzić elektrodę mechanicznie i przyspieszyć jej zużycie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 86 (2/4)
Skąd: KOS
Auto: Mazda 3 BM 2016
HB SkyPassion
2.0 180 KM MT

Postprzez Marek24p » 30 gru 2022, 18:34

..oj powiem tobie, że jak wyciągnąłem je z opakowania to każda miała inną szczelinę. Nie kupowałem ich w serwisie ale na bank oryginały.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2021, 22:54
Posty: 10
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna (4x4)

Postprzez Gepard007 » 7 lut 2023, 18:23

Dzień dobry. Udało się komuś rozwiązać problem? Dodam, że u mnie komputer z oprogramowaniem mazdy nic nie wykazał. Świece wymienione przy 110 kkm. Nic nie pomogło. Aktualny przebieg 130 kkm. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2019, 22:00
Posty: 43 (1/1)
Auto: Mazda CX-30 150KM 2023

Postprzez RobertPi » 8 lut 2023, 10:24

Właśnie zobaczyłem taką informację na temat akcji serwisowej

"Wirnik w niskociśnieniowej pompie paliwowej może ulec deformacji, powodując usterkę pompy paliwowej. Awaria pompy paliwa może spowodować, że silnik nie uruchomi się i/lub zgaśnie, zwiększając ryzyko wypadku. Kierowcy mogą odnotować tę usterkę za pomocą lampki kontrolnej silnika i/lub nierównej pracy silnika; dokonanie stosownej naprawy.
Więcej informacji na temat kampanii udziela Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Postępu 14b, 02-676 Warszawa; tel.: 22 318 19 75)."


Może tutaj mamy właśnie taki problem.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1085 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Gepard007 » 9 lut 2023, 12:36

Akcja serwisowa mojego rocznika nie obejmuje, jest dla 3 (BM/BN, wyprodukowane od 23.04.2018 r. do 26.01.2019 r.). Czyli to zapewne nie to.
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2019, 22:00
Posty: 43 (1/1)
Auto: Mazda CX-30 150KM 2023

Postprzez Gepard007 » 14 lut 2023, 08:21

Dzień Dobry.
Objaw, "żabkowanie", szarpanie szczególnie przy dodaniu gazu, mało płynne przyspieszanie itp.
Po przeczyszczeniu przepływomierza środkiem do tego przeznaczonym objawy praktycznie ustały. Myślę, że po kilkudziesięciu kilometrach komputer nauczy się nowych odczytów "czystego" przepływomierza.
Czynności do wykonania:
1. odpiąć minusową klemę.
2. nacisnąć hamulec na ok 20 sekund (ja trzymałem 1 minutę).
3. odpiąć wtyczkę od przepływomierza i odkręcić (2 śruby na krzyżak).
4. oczyścić przepływomierz spryskując go z pewnej odległości środkiem do czyszczenia przepływomierzy, na czujnik temperatury i dwa otwory w plastyku. Uwaga: niczego nie dotykamy paluchami.
5. odczekać 10 min na całkowite odparowanie środka.
6. zamontować w odwrotnej kolejności i podłączyć wtyczkę.
7. podłączyć klemę, uruchomić auto, odczekać trochę na biegu jałowym (ok 10 min.)
8. pojeździć.
Uwaga: po tej operacji komputer auta musi nauczyć się nowych wskazań przepływomierza, na pierwszych kilometrach auto może zachowywać się dziwnie, (może nawet zrobić choinkę na desce – wtedy należy zatrzymać auto zgasić i uruchomić ponownie, powinno wszystko na desce zgasnąć).
Może mój przypadek komuś się przyda.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2019, 22:00
Posty: 43 (1/1)
Auto: Mazda CX-30 150KM 2023

Postprzez Gepard007 » 26 maja 2023, 17:53

Mała poprawka. Sprawdź świece czy mają taką samą przerwę. To też może być powodem szarpania.
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2019, 22:00
Posty: 43 (1/1)
Auto: Mazda CX-30 150KM 2023

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323