Strona 1 z 1

Wibracje silnika na biegu jałowym

PostNapisane: 16 sie 2019, 10:56
przez crun
Cze,

Kolega mi zwrócił uwagę, że Madzia 2016 BM (30k przebieg) pre-lift wibruje na biegu jałowym. Są to delikatne wibracje, nic nie trzeszczy/nie bzyczy, na pedałach czy skrzyni biegów nie czuję (chyba, że ją pchnę w kierunku biegu), ale na pewno je można bez problemu wyczuć.

Jestem umówiony na diagnozę w ASO w przyszłym tyg, ale pytanie do Was: Wasze M3 totalnie bezwibracyjnie pracują? Co może być przyczyną (świece, poduszka pod silnikiem/skrzynią?), na co zwrócić uwagę i czy cisnąć do skutku, jakby technik uznał, że "dla mnie działa okej"?

PostNapisane: 16 sie 2019, 14:43
przez Imbeer
Sprawdź czy nie są to wibracje wynikające z załączania się kompresora kkimatyzacji

PostNapisane: 16 sie 2019, 20:47
przez crun
Dzięki, to też mi wcześniej przyszło do głowy. Wibracje są takie same z włączoną/wyłączoną klimatyzacją, więc chyba nie tego kwestia :)

PostNapisane: 16 sie 2019, 21:43
przez child
Moja wibruje od samego początku (bardzo delikatnie). Ja bym się nie czepiał – każdy inny samochód, który miałem (łącznie z nowymi) też wibrował, i to często znacznie bardziej. Jedynym wyjątkiem była Mazda 3 BK – była na początku tak absolutnie bezwibracyjna, że zdarzało się mi zapalać pracujący silnik :)

PostNapisane: 16 sie 2019, 22:21
przez Moras
Moja 3 też wibruje, nie ukrywam że mnie to wkurza... Wibracje odczuwalne na jałowym ale też z wbitym obojętnie którym biegiem ze wciśniętym sprzęgłem. Zgłosiłem w ASO, sprawdzali dwa razy (za drugim razem przez tydzień) i stwierdzili że nic nie drga. Dostałem do porównania inną 3 (120km) i tam takich wibracji nie było...

Re: Wibracje silnika na biegu jałowym

PostNapisane: 9 wrz 2019, 19:03
przez tttooommm
U mnie też wibrowało, po regulacji obrotów biegu jałowego problem ustąpił

Re: Wibracje silnika na biegu jałowym

PostNapisane: 9 wrz 2019, 21:47
przez SebaK
Jak to zrobiłeś? Mam wrażenie, że ktoś mi tłumaczył, że obrotami steruje niezawisły komputer;). Zawierają się w zakresie od do i możliwości ingerencji nie ma.

PostNapisane: 9 wrz 2019, 21:56
przez Imbeer
Ale można sterować ustawieniami komputera ;) Zmianę obrotów biegu jałowego może Ci wykonać np serwis chiptuningu

Re: Wibracje silnika na biegu jałowym

PostNapisane: 10 wrz 2019, 21:51
przez tttooommm
Regulacje obrotów zrobiłem przy okazji "odblokowania silnika" ,miałem 120-skę.
Obroty min mam ustawione na 750 i po problemie. Wcześniej kiedy spadały w okolice 600 lub niżej poziom irytacji osiągał czerwone pole <oczko>

[Usunięte]

PostNapisane: 15 wrz 2019, 16:09
przez kubat630
PostTen post został usunięty przez kubat630 15 wrz 2019, 16:13.
Powód: Zadzwonię najpierw do ASO, później podzielę się informacjami

Re: Wibracje silnika na biegu jałowym

PostNapisane: 16 wrz 2019, 18:14
przez kubat630
Cześć Koledzy,

U mnie telepie silnikiem od jakiegoś czasu. Wcześniej nie rzuciły mi się w oczy żadne drgania, wibracje itp. Kultura pracy jednostki była naprawdę dobra. Od razu dodam ze silnik pracuje równo, prawidłowo rozwija moc, nie był nigdy katowany itp.

Wygląda to tak że:
– drga plastikowa pokrywa z napisem Skyactive (napis jest nawet lekko "rozmazany")
– wyraźnie drga lewa łapa silnika
– gumowe węże wychodzące z silnika również wibrują (prawa strona)

Dzieje sie tak na ciepłym silniku, gdy obroty spadają do 500 obr/min. (wg cyfrowego obrotomierza). Nie ważne czy załączona jest klima czy nie. W kabinie jest to delikatnie odczuwalne.

Zdaje sobie sprawę ze silnik cały czas pracuje i nie uniknione są drgania, zwłaszcza, że jest wysoko sprężony, ale mam wrażenie, że coś zaczęło inaczej funkcjonować.

Czy rzeczywiście ten typ tam ma po upływie lat/przebiegu? Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie? Co mówi Wam ASO?
--------------------------------------------------------------------

AKTUALIZACJA:

1. Porównałem pracę mojego silnika na biegu jałowym do pracy silników 2.0 w Mazdzie CX-5 (165km), Maździe 6 (165 km) oraz w Maździe 3 BM (120km).... Wszystkie chodzą i "drgają" tak samo jak moja <glupek2>
2. Samochód został poddany diagnostyce komputerowej, która potwierdziła, że wszystkie parametry pracy silnika są prawidłowe. <czytaj>

Można powiedzieć, że przekonałem się na własnej skórze, że "ten typ tak ma".

Re: Wibracje silnika na biegu jałowym

PostNapisane: 16 wrz 2019, 21:59
przez RobertPi
Jeśli faktycznie masz 500 rpm na jałowym to trochę mało. 650 to super minimum. Tu dopatrywałbym się przyczyny wibracji. Sprawdź obroty.
RP

Re: Wibracje silnika na biegu jałowym

PostNapisane: 5 kwi 2022, 10:58
przez yogi248
Czesc,
Odswiezam temat.
Na biegu jalowym i na postoju z wcisnietym sprzeglem obroty lekko faluja. Ten typ tak ma czy szukac dziury w calym ? Gdzies wyczytalem, ze komputer odlacza cylidry i to dlatego. Czy to prawda ?
Adaptacja przepustnicy jest konieczna czy robi sie automatycznie ?
Dziekuje :) :)

Re: Wibracje silnika na biegu jałowym

PostNapisane: 5 kwi 2022, 23:27
przez RobertPi
Cylindry odłącza w BP.
Obroty lekko falują czyli? Między 600 a 900 czy 600-700? Masz nogę na hamulcu? Co jest włączone? Klima w auto?

Re: Wibracje silnika na biegu jałowym

PostNapisane: 6 kwi 2022, 16:44
przez yogi248
Noga na sprzęgle. Nie ma znaczenia czy klima włączona czy nie. Falują nieznacznie ale jest to wyczuwalne, obrotomierz pracuje w zakresie 600-700 rpm

Re: Wibracje silnika na biegu jałowym

PostNapisane: 6 kwi 2022, 17:14
przez JacekM
W mojej bardzo podobnie. Czuć wyraznie jak silnik sie telepie na jałowym, jednak gdy kompresor klimy się załączy to obroty idą w górę i wibracji nie ma.
Mam tez Kie Ceed 1.6 benz, kilka lat starszą i tam silnik chodzi cicho i rowniutko.