Wibracje silnika na biegu jałowym

Postprzez crun » 16 sie 2019, 10:56

Cze,

Kolega mi zwrócił uwagę, że Madzia 2016 BM (30k przebieg) pre-lift wibruje na biegu jałowym. Są to delikatne wibracje, nic nie trzeszczy/nie bzyczy, na pedałach czy skrzyni biegów nie czuję (chyba, że ją pchnę w kierunku biegu), ale na pewno je można bez problemu wyczuć.

Jestem umówiony na diagnozę w ASO w przyszłym tyg, ale pytanie do Was: Wasze M3 totalnie bezwibracyjnie pracują? Co może być przyczyną (świece, poduszka pod silnikiem/skrzynią?), na co zwrócić uwagę i czy cisnąć do skutku, jakby technik uznał, że "dla mnie działa okej"?
Początkujący
 
Od: 23 lip 2019, 18:58
Posty: 18 (8/0)
Auto: Mazda 3 HB 2019 Kai

Postprzez Imbeer » 16 sie 2019, 14:43

Sprawdź czy nie są to wibracje wynikające z załączania się kompresora kkimatyzacji
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez crun » 16 sie 2019, 20:47

Dzięki, to też mi wcześniej przyszło do głowy. Wibracje są takie same z włączoną/wyłączoną klimatyzacją, więc chyba nie tego kwestia :)
Początkujący
 
Od: 23 lip 2019, 18:58
Posty: 18 (8/0)
Auto: Mazda 3 HB 2019 Kai

Postprzez child » 16 sie 2019, 21:43

Moja wibruje od samego początku (bardzo delikatnie). Ja bym się nie czepiał – każdy inny samochód, który miałem (łącznie z nowymi) też wibrował, i to często znacznie bardziej. Jedynym wyjątkiem była Mazda 3 BK – była na początku tak absolutnie bezwibracyjna, że zdarzało się mi zapalać pracujący silnik :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Moras » 16 sie 2019, 22:21

Moja 3 też wibruje, nie ukrywam że mnie to wkurza... Wibracje odczuwalne na jałowym ale też z wbitym obojętnie którym biegiem ze wciśniętym sprzęgłem. Zgłosiłem w ASO, sprawdzali dwa razy (za drugim razem przez tydzień) i stwierdzili że nic nie drga. Dostałem do porównania inną 3 (120km) i tam takich wibracji nie było...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2017, 16:59
Posty: 47 (7/1)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 BM, 165KM

Postprzez tttooommm » 9 wrz 2019, 19:03

U mnie też wibrowało, po regulacji obrotów biegu jałowego problem ustąpił
Początkujący
 
Od: 3 gru 2017, 12:29
Posty: 2
Auto: Mazda 3 BM_2.0_HB_2015

Postprzez SebaK » 9 wrz 2019, 21:47

Jak to zrobiłeś? Mam wrażenie, że ktoś mi tłumaczył, że obrotami steruje niezawisły komputer;). Zawierają się w zakresie od do i możliwości ingerencji nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez Imbeer » 9 wrz 2019, 21:56

Ale można sterować ustawieniami komputera ;) Zmianę obrotów biegu jałowego może Ci wykonać np serwis chiptuningu
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez tttooommm » 10 wrz 2019, 21:51

Regulacje obrotów zrobiłem przy okazji "odblokowania silnika" ,miałem 120-skę.
Obroty min mam ustawione na 750 i po problemie. Wcześniej kiedy spadały w okolice 600 lub niżej poziom irytacji osiągał czerwone pole <oczko>
Początkujący
 
Od: 3 gru 2017, 12:29
Posty: 2
Auto: Mazda 3 BM_2.0_HB_2015

PostTen post został usunięty przez kubat630 15 wrz 2019, 16:13.
Powód: Zadzwonię najpierw do ASO, później podzielę się informacjami

Postprzez kubat630 » 16 wrz 2019, 18:14

Cześć Koledzy,

U mnie telepie silnikiem od jakiegoś czasu. Wcześniej nie rzuciły mi się w oczy żadne drgania, wibracje itp. Kultura pracy jednostki była naprawdę dobra. Od razu dodam ze silnik pracuje równo, prawidłowo rozwija moc, nie był nigdy katowany itp.

Wygląda to tak że:
– drga plastikowa pokrywa z napisem Skyactive (napis jest nawet lekko "rozmazany")
– wyraźnie drga lewa łapa silnika
– gumowe węże wychodzące z silnika również wibrują (prawa strona)

Dzieje sie tak na ciepłym silniku, gdy obroty spadają do 500 obr/min. (wg cyfrowego obrotomierza). Nie ważne czy załączona jest klima czy nie. W kabinie jest to delikatnie odczuwalne.

Zdaje sobie sprawę ze silnik cały czas pracuje i nie uniknione są drgania, zwłaszcza, że jest wysoko sprężony, ale mam wrażenie, że coś zaczęło inaczej funkcjonować.

Czy rzeczywiście ten typ tam ma po upływie lat/przebiegu? Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie? Co mówi Wam ASO?
--------------------------------------------------------------------

AKTUALIZACJA:

1. Porównałem pracę mojego silnika na biegu jałowym do pracy silników 2.0 w Mazdzie CX-5 (165km), Maździe 6 (165 km) oraz w Maździe 3 BM (120km).... Wszystkie chodzą i "drgają" tak samo jak moja <glupek2>
2. Samochód został poddany diagnostyce komputerowej, która potwierdziła, że wszystkie parametry pracy silnika są prawidłowe. <czytaj>

Można powiedzieć, że przekonałem się na własnej skórze, że "ten typ tak ma".
Ostatnio edytowano 28 wrz 2019, 13:32 przez kubat630, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2019, 18:04
Posty: 4
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 3 2018
SkyEnergy + Pakiet LED
2.0 120km 6MT
kolor: Machine Grey

Postprzez RobertPi » 16 wrz 2019, 21:59

Jeśli faktycznie masz 500 rpm na jałowym to trochę mało. 650 to super minimum. Tu dopatrywałbym się przyczyny wibracji. Sprawdź obroty.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez yogi248 » 5 kwi 2022, 10:58

Czesc,
Odswiezam temat.
Na biegu jalowym i na postoju z wcisnietym sprzeglem obroty lekko faluja. Ten typ tak ma czy szukac dziury w calym ? Gdzies wyczytalem, ze komputer odlacza cylidry i to dlatego. Czy to prawda ?
Adaptacja przepustnicy jest konieczna czy robi sie automatycznie ?
Dziekuje :) :)
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2022, 09:32
Posty: 7 (2/0)
Auto: Mazda 3 HB skyactive-G 165 km, 2016 r.

Postprzez RobertPi » 5 kwi 2022, 23:27

Cylindry odłącza w BP.
Obroty lekko falują czyli? Między 600 a 900 czy 600-700? Masz nogę na hamulcu? Co jest włączone? Klima w auto?
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez yogi248 » 6 kwi 2022, 16:44

Noga na sprzęgle. Nie ma znaczenia czy klima włączona czy nie. Falują nieznacznie ale jest to wyczuwalne, obrotomierz pracuje w zakresie 600-700 rpm
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2022, 09:32
Posty: 7 (2/0)
Auto: Mazda 3 HB skyactive-G 165 km, 2016 r.

Postprzez JacekM » 6 kwi 2022, 17:14

W mojej bardzo podobnie. Czuć wyraznie jak silnik sie telepie na jałowym, jednak gdy kompresor klimy się załączy to obroty idą w górę i wibracji nie ma.
Mam tez Kie Ceed 1.6 benz, kilka lat starszą i tam silnik chodzi cicho i rowniutko.
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2021, 12:48
Posty: 81 (3/1)
Skąd: Norwegia
Auto: CX-3, 2016, 2.0 benz, 120 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323