Ubytek płynu chłodniczego FL22

Postprzez Imbeer » 24 mar 2019, 22:44

Spotkał się ktoś z Was z ubytkiem płynu chłodniczego z silnika 2.0 Skyactiv? Dzisiaj zajrzałem pod maskę, skontrolowałem stan płynów – dużo poniżej minimum (zdjęcie w załączniku). Przejrzałem całą komorę, żadnego miejsca wycieku nie zaobserwowałem, olej też "czysty" zarówno na bagnecie jak i pod korkiem, stan oleju trzyma cały czas ten sam poziom. Przebieg 55000km, ponad 5000km temu odblokowana przepustnica (ale delikatnie traktuje samochod, rzadko kiedy wychodze poza 5k obrotow, autostrada 130km/h [~2900obrotow/min]). Pol roku temu samochod mial wymieniana chlodnice klimatyzacji- orientuje sie ktos czy ta operacja wymaga demontazu czesci ukladu chlodzenia silnika? To jedyna przewidywana przeze mnie mozliwosc "nieawaryjnej" ucieczki plynu.

Gdyby ktos pytal – nie pamietam kiedy ostatnio sprawdzalem poziom tego plynu
Załączniki
IMG_20190324_193148.jpg
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez darrecki » 2 kwi 2019, 07:37

Obie chłodnice są ze sobą połączone, więc aby wymienić tą od klimatyzacji trzeba wyjąć również tą od wody. Wg mnie układ nie był dobrze odpowietrzony, więc pozbywając się powietrza system "wypił" dużo wody na początku. Dolać i obserwować
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez esem » 8 kwi 2019, 09:38

Nie chcę zakładać nowego wątku. Temat nie dotyczy madzi.
Czy znacie godne polecenia środki uszczelniające drobne wycieki – na poziomie 1/2 na rok? Są jakieś płyny, proszki nawet renomowanych (czy też markowych) firm.
Przeciwnicy tej metody straszą: zaklejeniem nagrzewnicy, sklejeniem termostatu, oblepieniem czujnika temperatury itp itd.
Ale jest też dużo zadowolonych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Kritik » 17 kwi 2019, 16:08

esem napisał(a):Nie chcę zakładać nowego wątku. Temat nie dotyczy madzi.
Czy znacie godne polecenia środki uszczelniające drobne wycieki – na poziomie 1/2 na rok? Są jakieś płyny, proszki nawet renomowanych (czy też markowych) firm.
Przeciwnicy tej metody straszą: zaklejeniem nagrzewnicy, sklejeniem termostatu, oblepieniem czujnika temperatury itp itd.
Ale jest też dużo zadowolonych.

a jak zatka ci chlodnice czy cos innego?
nie wiem, ale ja bym nie polecal takich srodkow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez esem » 20 kwi 2019, 08:16

Tu akurat nie chodzi o Madzię tylko 8 zaworowego Pyzia. Szukanie dziury w całym i pakowanie kasy (gdzieś na poziomie 1kzł) w 12 latka jakoś mnie nie przekonuje. Będę dolewał 1l płynu rocznie – koszt 10,-zł. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Imbeer » 28 kwi 2019, 13:07

Wracając do głównego wątku – dolałem płynu Ravenol HJC FL22, przejechałem ponad 2500km i od tego czasu nic a nic nie ubyło, więc obstawiam na wersję z zapowietrzeniem układu przy wymianie chłodnicy klimatyzacji
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez mxostry » 11 lip 2019, 21:42

A czy macie koledzy tak ze przy kilkuminutowej bardzo dynamicznej jeździe po mieście , zjeżdżanie do garażu , wyłączanie zapłon a wentylator chodzi jeszcze z 3-5 minut ?
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez child » 11 lip 2019, 22:36

Akurat w BM to nie pamiętam, ale w innych samochodach jak najbardziej tak i jest to normalne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez mxostry » 12 lip 2019, 00:14

Child – z kolei u mnie na odwrót , tyle co miałem sprzętów japońskich i niemieckich to nigdy po wyłączeniu silnika nie włączył się wentylator, ale pamietam jak wujek miał taki wynalazek Renault 21 i tam właśnie to samo
Się działo
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez darrecki » 12 lip 2019, 10:44

Przez 4 lata użytkowania 2 i 3 skyactiv nie przypominam sobie sytuacji żebym słyszał wiatrak po wyłączeniu silnika, aczkolwiek w UK nie ma takich temperatur jak w PL.
Osobiście w takiej sytuacji podłączył bym forscana i na bieżąco sprawdził temperaturę płynu chłodniczego.
W starym aucie można bo obstawiać przytkaną chłodnicę czy padającą pompę wody, ale w BM (a tym bardziej BN) raczej nie brał bym tego nawet pod uwagę.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Kritik » 12 lip 2019, 11:40

u mnie na poprzednich autach często to zauważałem
a w Mazdzie jeszcze nigdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez andrep » 12 lip 2019, 13:26

mxostry napisał(a):A czy macie koledzy tak ze przy kilkuminutowej bardzo dynamicznej jeździe po mieście , zjeżdżanie do garażu , wyłączanie zapłon a wentylator chodzi jeszcze z 3-5 minut ?


Ja czasem tak mam , w upały np. w garażu jest ok 35 C , przyjeżdżam z zakorkowanego centrum KRK
słyszę że wentylator pracuje , wjeżdżam wyłączam silnik a wentylator nadal pracuje ze 2-3 min.
Tak miałem w 1 roku ze 2 x i w tym również ale musi być naprawdę silnik rozgrzany.
Dodam że w starej Renówce (16 letniej) też tak mam :)
Może wgram speedetometer i sprawdzę temp. , ale występuje to rzadko a dla mnie jest to normalne i pewnie przeoczę :D
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez child » 12 lip 2019, 20:40

To nie jest kwestia starego samochodu ani niesprawnego układu chłodniczego, bo zdarza mi się np. w praktycznie nowym Peugeocie 5008. Natomiast niewątpliwie zależy to od bardzo konkretnych warunków (tak jak pisał andrep) – mi też się to nie zdarza często, więc nie jestem zaskoczony, że ktoś tego nie zaobserwował w ogóle.

Jakieś 15 lat temu Fiat Seicento – po kilkugodzinnym cięciu na maksa autostradą – wył mi chyba przez 15 minut po wyłączeniu silnika :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 12 lip 2019, 22:16

Jak coś takiego zdarza się nagminnie w nowym samochodzie, to ma on zwyczajnie źle zaprojektowany system chłodzenia. Ewentualnie coś jest "spsute", jak pogoda ostatnio.

Też miałem Fiacika SC, tam to się faktycznie wiatrak często włączał po jeździe, czy też tocząc się w korkach, ale nie ma co go porównywać do BM.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez child » 12 lip 2019, 23:38

Nie wiem, nie znam się na tym, być może system chłodzenia jest źle zaprojektowany – ja tylko mówię (w odpowiedzi na oryginalne pytanie), że to widziałem w różnych samochodach i nigdy nie doświadczyłem żadnych negatywnych konsekwencji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Imbeer » 21 lip 2019, 21:40

Tak działa chłodzenie silnika – ciepło oddaje radiator, a wymiana tego ciepła dokonuje się przez powietrze przepływające przez blaszki radiatora. Jeśli jedziemy z niską prędkością w miejskim korku podczas upałów- to normalne że z braku pędu powietrza załączy się wiatrak. To samo może się stać przy wyłączeniu silnika po bardzo dynamicznej jeździe w upale – normalna sprawa w każdym aucie.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez nakama » 17 sie 2019, 07:28

U mnie problem z układem chłodniczym wyglądał następująco: najpierw ubytek płynu chłodniczego ok. 800ml od przeglądu do przeglądu, czyli w przeciągu roku i przejechaniu 15-20 tys. km. Następnie od czasu do czasu, w szczególności w bardzo upalne dni, zaczęła pojawiać się kontrolka ostrzegawcza (czerwona) o za wysokiej temperaturze płynu chłodniczego. Dodatkowo bardzo często załączał się wentylator. I okazało się, że w dolnym wężu chłodnicy wody było kilka małych dziurek, najprawdopodobniej od zębów kuny:) Wyciek był minimalny, wręcz niezauważalny, natomiast układ chłodniczy się zapowietrzał i wywalał błąd. Wymiana węża i problem zniknął:) Uważajcie na kuny! :D
Załączniki
20190608_073335.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2016, 15:51
Posty: 23 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120KM 2016 ENSO Deep Blue Crystal

Postprzez esem » 11 lis 2019, 08:06

Po wymianie pompy wodnej (500km temu) układ odpowietrzył się do końca i trzeba by uzupełnić płyn F22. <ok> Nie chce mi się jechać do ASO bo daleko a F22 jest tylko w 5l baniakach czyli dużo (i drogo).
Z czego zrobić dolewkę aby sobie nie spaprać całości <co?> Co polecicie – tak na oko z 1/2 litra: aktualnie płyn przelewa się po minimum :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez darrecki » 11 lis 2019, 08:44

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez esem » 11 lis 2019, 10:06

To jest relatywnie tanie: 40,-zł z dostawą za 1,5l koncentratu. Czyli dużo taniej wychodzi niż OEM Mazdy <faja>
Ale dolewasz sam koncentrat czy mieszasz z wodą destylowaną <co?> I lejesz tylko do zbiorniczka wyrównawczego? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323