"Pocący się silnik"

Postprzez ellipsis » 27 lut 2019, 13:39

U mnie jak puściło uszczelnienie rozrządu to olej powoli ale systematycznie pokrywał cały bok silnika. U Ciebie widzę biały silikon, to już było wcześniej coś uszczelniane? Po tych zabiegach jest sucho wszędzie.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Pankracy » 28 lut 2019, 14:43

Biały sylikon jest fabryczny, nic wcześniej nie było uszczelniane.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 23:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez koolczas » 28 lut 2019, 22:34

U mnie sprawa wygląda następująco: został wyciek zgłoszony podczas przeglądu, spisany protokół, porobiono zdjęcia i czekam na decyzję z centrali co do naprawy. Ponoć nie robią problemu bo usterka znana (wyciek spod pokrywy rozrządu) i uszczelniają na gwarancji, zwłaszcza przy takim przebiegu (~37kkm). Zobaczymy za jakiś czas...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 86 (2/4)
Skąd: KOS
Auto: Mazda 3 BM 2016
HB SkyPassion
2.0 180 KM MT

Postprzez Pankracy » 1 mar 2019, 20:30

Naprawa zajęła 5 dni (pon-pt). Silnik uszczelniony, nowa masa uszczelniająca aż wypływa spod pokrywy. Trzeba też widzieć jakieś plusy w tej patologii – tydzień pojeździłem nową 2.5 litrową M6 z dziwną skrzynią automatyczną i przy okazji odbioru swojej M3 posiedziałem w nowej Trójce :)

Mały offtop – jeżdżąc autami zastępczymi przy okazji przeglądów/napraw gwarancyjnych też macie wrażenie, że wszystkie mazdoloty są w zasadzie takie same? Jeżdżąc M6, przypominałem sobie o tym, że prowadzę inne auto tylko wtedy gdy musiałem manewrować w garażu.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 23:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

PostTen post został usunięty przez darrecki 5 mar 2019, 15:07.
Powód: Pusty

Postprzez summers00 » 6 mar 2019, 15:24

Kurde, zmartwiliście mnie Panowie. Ten silnik to był główny powód, dla którego Mazde kupiłem.
Muszę dzisiaj zerknąć czy nie ma zacieków.

Jak dla mnie to trochę nie do pomyślenia, że nowy z salonu samochód, a co miesiąc w ASO z jakąś usterką,
Mnie póki co oprócz stelaża z tyłu wszystkie problemy ominęły (lusterka, hamulce, opony etc.)
jeszcze powiedzmy pojedyncze przypadki rdzy (wady fabryczne) czy innych pierdół każdemu producentowi się zdarzają ale pocący się silnik po 8000 przebiegu to, to już jest porażka :(
Początkujący
 
Od: 5 mar 2019, 21:14
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy LED NAVI 2017 / Ford Fiesta mk7 FL 2013

Postprzez Pankracy » 6 mar 2019, 22:08

Hehe, no ja również byłem pod lekkim wpływem jinba-srittaj kupując Mazdolota. Myślałem sobie, że "hehe, niech dzbany z tsi pod maską się użerają z braniem oleju, padającym turbo albo wadliwym rozrządem".

Nie minęło 1.5 roku i malowałem korozję w kabinie, uszczelniałem silnik bo lał olejem po komorze, wymieniałem podkładki MacPhersonów bo stukało, że hoho, wypychałem gąbką boczki drzwi bo trzeszczały, wymieniłem ekran dotykowy bo był zapaćkany czymś od środka, auto pali tyle co moja stara Honda FRV 14 lat temu itp, itd.

Doszedłem do wniosku, że nie ma znaczenia od jakiego producenta kupię auto, każdy jeden tak samo nas szturcha w zwieracze :)
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 23:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez summers00 » 6 mar 2019, 23:08

Nie dawało mi to spokoju, więc sprawdziłem i w sumie jedyne co znalazłem to trochę brudu przyklejone właśnie do czegoś co wygląda jak pasta silikonowa? Na styku alternatora i bloku silnika. Pod dotykiem, palcem nie było tłuste, więc mam szczerą nadzieję, że to nie to. Wyglądało to trochę jak u Ciebie pankracy ale z – 2, 3 razy mniejsze i jakby tylko w linii na krawędzi. Przebieg 23 000. Natomiast miałem kilka zaległych tematów więc pojechałem do ASO. Popatrzyli, powiedzieli, że nic nie ma (ale pewnie ich będę męczył przy każdej okazji żeby sprawdzali :P), natomiast wdałem się z typem w dyskusję, o bolączkach tego modelu etc. napiszę o tym w spostrzeżeniach natomiast co do tych wycieków to mi powiedział ciekawe dwie rzeczy:

1. Że bardziej problem dotyczy BM niż BN, że po lifcie poprawili kilka rzeczy, materiałów jak np. ten uszczelniacz. Co akurat szczerze uważam za "pier******" bo średni przebieg BN to pewnie 20 – maks 30kkm, a BM niektóre ponad pewnie i 100kkm. Więc nic dziwnego jak coś z tym spieprzyli, że się to bardziej uwidacznia po większym przebiegu.
2. Natomiast druga rzecz, ciekawsza, że jak kupowałem samochód zalecili mi, żebym go nie pałował przynajmniej przez pierwsze 5kkm i po 2 – 3kkm przyjechał na kontrole i wymianę oleju. I, że podobno to właśnie po to, żeby sprawdzić czy podczas "docierania" coś się nie puściło z uszczelnień silnika i wymienić olej, w razie gdyby było zbyt dużo opiłków i one nie jako "wypolerowały" od wewnątrz uszczelnienia. Byłem, wymieniłem olej i pamiętam, że Pan z uśmiechem wtedy powiedział, "że może być Pan zadowolony ze swojej mazdy bo wszystko się idealnie dotarło". Co osobiście mnie wtedy rozwaliło bo pomyślałem, no kurde samochód za 90 kafli i po 3000km przejechanych ma być coś nie tak? No halo?

Ale z drugiej strony wydaje mi się to w miarę logiczne – zwłaszcza, że stopień sprężenia jest dużo większy w tych silnikach, więc tym samym spasowanie musi być lepsze i dokładniejsze niż w standardowych.

Niemniej jednak, tego nie odpuszczę i będę ich gnębił przy każdej okazji żeby sprawdzali. Jak coś będzie nie tak u mnie z silnikiem – to jak dla mnie ten samochód traci sens, kompletnie.
Początkujący
 
Od: 5 mar 2019, 21:14
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy LED NAVI 2017 / Ford Fiesta mk7 FL 2013

Postprzez Pankracy » 7 mar 2019, 06:57

Ten czarny nalot zwrócił moją uwagę od razu po podniesieniu klapy silnika. Na początku myślałem, że to może jakiś pył z paska itp. Ale jeszcze "zanurkowałem" głębiej od strony kół pasowych osprzętu, i tam zauważyłem tłuste plamy, bez żadnego czarnego nalotu, tylko po prostu tłuste przebarwienia na bloku silnika. Nie chcę krakać, ale czarny syf na alternatorem bez powodu w tym miejscu się nie przykleja...
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 23:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez summers00 » 7 mar 2019, 10:59

Żeby nie było, będę o tym pamiętał i przy sprawdzaniu poziomu oleju raz na miesiąc, sprawdzał też to. No u mnie to jednak prawie w ogóle nie jest widoczne i dopiero pod ostrym światłem latarki. Patrzyłem z boku ,z lewej, też pod osłoną plastikową, tam przy pasku i był tylko kurz beż żadnych zacieków. U mnie to bardziej wyglądało jak np. masz silikon przy zlewie, przezroczysty i się tam pojedyncze kropki brudu poprzyklejały. W Aso nic nie znaleźli więc chyba wykorzystałem wszystkie opcje. Za pare tygodni będę miał dostęp do podnośnika u kumpla to sam jeszcze zerknę od spodu, od strony wlotu rury wydechowej.

No nic, kurde, będę obserwował.
Początkujący
 
Od: 5 mar 2019, 21:14
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy LED NAVI 2017 / Ford Fiesta mk7 FL 2013

Postprzez tomeq83 » 7 mar 2019, 14:05

IMG_20190307_124259.jpg
No i niestety mnie dotknęła ta bolączka (stelaż zresztą też :| ). Przebieg równe 30 000. :( Pod palcem tłusto.
Za dwa tygodnie mam drugi przegląd i będę to zgłaszał.

IMG_20190307_124311.jpg
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez tomekkrk » 7 mar 2019, 23:49

U mnie wygląda to nieco inaczej (bardziej zasyfiony jest ta poduszka/siłownik przy silniku) ale też chyba coś nie halo jak na 47 tys przebiegu.
Załączniki
20190307_222510.jpg
20190307_222546.jpg
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2016, 20:53
Posty: 40 (1/1)
Auto: była: MAZDA 3 BM 2016 Enso Soul Red 2,0 165 KM
jest: CX-30 Hikari Sky-G 150 KM Snowflake White

Postprzez summers00 » 8 maja 2019, 20:53

I co? I oczywiście jest wyciek. Nad alternatorem nic nie ma, ale z tyłu, od strony szyby, zaraz za obudową na całej szerokości tłusto. Przebieg 26 800km :) Jest to moja ostatnia Mazda. Oto wspaniały japońska jakość.
Początkujący
 
Od: 5 mar 2019, 21:14
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy LED NAVI 2017 / Ford Fiesta mk7 FL 2013

Postprzez rafik85 » 12 maja 2019, 21:35

To błahostka,zrobią na gwarancji.Wiele droższych aut ma poważniejsze usterki.
tomeq83 czy te 120KM to wogóle jedzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez summers00 » 13 maja 2019, 12:40

Moim zdaniem to wcale nie błahostka, tak samo jak stelaż kanapy tylnej. Niby nie widać, niby nic poważnego, można jeździć ale rodzi się pytanie: czy jak po niecałych 30kkm silnik się poci to czy po 100kkm nie będzie już lał jak stary diesel? Albo podłoga od wewnątrz nie przegnije na wylot bo "już w fabryce zamontowali z rdzawym nalotem" :)

Co do 120 kontra 165, jeździłem tym i tym, a różnice czuć dopiero powyżej 100km/h na trasie. W praktyce w mieście nie poczujesz różnicy. Moim zdaniem ta różnica też bardzo mocno wynika z przełożeń skrzyni. Wersja 165 ma krótsze, w 120 na 2 jesteś w stanie lekko do 100km/h dobić :)

PS: To mój 3 samochód z salonu i z żadnym nie przerabiałem takich jaj, jak z Mazdą. A to i tak wierzchołek góry lodowej – bo o skrzypiących plastikach jak w polonezie, źle spasowanej masce czy wyginających się osłonach plastikowych od temperatury nie wspominam :) Jak bym to wszystko przebolał gdyby chociaż silnik był cały. Poważnie da się inaczej niż Mazda jakościowo i to nie wśród marek premium.
Początkujący
 
Od: 5 mar 2019, 21:14
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy LED NAVI 2017 / Ford Fiesta mk7 FL 2013

Postprzez mxostry » 15 maja 2019, 21:46

Hehehe u mnie z kolei niespodzianka po drugiej stronie – Mazda ma niecały rok , 12500 przebiegu i jutro pierwszy przegląd serwisowy wymiana oleju itp , ciekawe co powiedzą na to

Dopisano 15 maja 2019, 20:49:

Xxxxx
Załączniki
CE144DD5-FA11-47F2-9DAC-F6F53CE2A3D6.jpeg
8DFD7575-F90A-46F7-9ADF-FC2798FBF04B.jpeg
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez Pankracy » 17 maja 2019, 22:04

Oho, no to trzeba zbadać kolejne miejsce...
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 23:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez piotear » 18 maja 2019, 13:36

U mnie to samo co u kolegi summers. 25 tys. km. Z tylu od strony szyby i na śrubie z lewej strony pokrywy
Załączniki
IMG_20190518_122929.jpg
IMG_20190518_122908.jpg
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 12:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez koolczas » 18 maja 2019, 13:50

Panowie, jechać do ASO i zgłaszać, uszczelnienie silnika robione w ramach gwarancji – jeśli oczywiście obowiązuje wasze auta jeszcze. Ja dzisiaj odebrałem auto po zgłoszeniu – wszystko uszczelnione nową masą w kolorze czarnym, fabryczna była koloru szarego. Wszystko umyte, alternator czysty, komora silnika generalnie wygląda jak u handlarza w komisie ;) . Naprawa trwała 1 dzień roboczy, wczoraj o 12 wstawiłem do ASO, dzisiaj przed 11 było gotowe. Dam znać za jakiś czas czy naprawa skuteczna.
A w ramach OT, to zastępczo sobie tą chwilę pojeździłem CX3 w automacie i AWD – dynamika w miarę ok, ale dziwna ta skrzynia okrutnie, miejsca w środku mniej niż w 3, a wielkość bagażnika to jakiś żart... Ciężko bym się miał przestawić na stałe :) Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 86 (2/4)
Skąd: KOS
Auto: Mazda 3 BM 2016
HB SkyPassion
2.0 180 KM MT

Postprzez piotear » 18 maja 2019, 14:27

Zgłaszałem dzisiaj telefonicznie do ASO rzeszów pani na recepcji, ale pan serwisant nie raczył oddzwonić. Dodatkowo bedzie do roboty stelaz oraz podkladki pod mcpersona, takze auto zostanie na dluzej
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 12:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323