Shnikiel napisał(a):Podepnę się, 20 lipca 4 przegląd, przebieg 61000, usterka – wyciek oleju (poci się) z obudowy rozrządu – ponoć uszczelka. Otrzymałem propozycję promocyjną naprawy 1445zł, podobno dwa dni pracy i nie policzyli wszystkich roboczogodzin
Jeśli to uszczelka pod pokrywą rozrządu, to znalazłem opis dotarcie do niej w manualu serwisowym:
Cylinder Head Cover Removal Note
1. Disconnect the OCV connector.
2. Remove the wiring harness clips secured to the cylinder head cover.
3. Remove the wiring harness clip secured to the intake manifold as shown in the figure, and set the wiring harness aside.
4. Disconnect the ventilation hose.
5. Disconnect the brake vacuum hose from the intake manifold and set it aside.
6. Remove the catch tank with the evaporative hose still connected and set it aside. (SKYACTIV-G 2.5) (See PURGE SOLENOID VALVE
REMOVAL/INSTALLATION [SKYACTIV-G 2.0, SKYACTIV-G 2.5].)
7. Remove the cylinder head cover.
Oczywiście założenie nowej uszczelki jest bardziej skomplikowane, bo trzeba jeszcze zapodać uszczelniacz w kilku miejscach
Chciałbym poznać człowieka, któremu zajęłoby to dwa dni. Nie – jednak nie chciałbym
Zdenerwowałem się trochę bo taką naprawę to 3-ci właściciel powinien wykonywać a nie pierwszy.
To zależy jak często samochód zmienia właściciela Akurat ta uszczelka to znany problem w naszych Mazdach – oczywiście właściciele woleliby, żeby go nie było, ale tak jest z każdym "znanym problemem" konkretnego modelu.
W aso twierdza ze gwarancja rozszerzona tego nie obejmie – można to jakoś zweryfikować?
Oczywiście – trzeba przeczytać warunki rozszerzonej gwarancji.
Z tą gwarancją to w ogóle dziwnie bo myślałem że obejmuje wszystko, w momencie kupna nie otrzymałem dodatkowej polisy z jej warunkami, najprawdopodobniej była „kliknięta” tylko w systemie i dopisana do umowy kupna. Żona jeździ cx3 kupioną w zeszlym roku i tam jest osobna, podpisana polisa, ja takiej do swojej „3” w momencie kupna nie otrzymałem.
Nie wiem, dlaczego myślałeś, że rozszerzona gwarancja obejmuje wszystko – nawet podstawowa gwarancja nie obejmuje wszystkiego A każdy przypadek rozszerzonej gwarancji na samochód, jaki znam, to długa lista wymieniająca elementy, które gwarancja obejmuje – oczywiście reszty nie obejmuje.
Co zrobilibyście na moim miejscu, jest sens pisać do mazdy i nawtykać im ze sprzedawcy nie informują o rzeczywstym faktach przedłużonej gwarancji, dwa samochody kupione a nawet nie wiedziałem że jest coś takiego jak gwarancja w opcji „ plus”.
Zawsze mogę im napisać że sobie mogą wsadzić te skyaktiv, jako właściciel dwóch samochodów jestem zawiedziony i kolejnej mazdy nie będzie.
Pozdrawiam
Cóż mogę powiedzieć – napisać zawsze możesz, ale jeśli będziesz im pisał, że "mogą sobie wsadzić", to skończy się na (wątpliwej) satysfakcji, a jeśli będziesz pisał grzecznie, że serwisujesz samochód w ASO, że trochę siara, że uszczelka puszcza przy niedużym przebiegu i że mogliby coś z tym zrobić, to być może zrobią to taniej w ramach gestu handlowego. Chociaż ja bym chyba wolał wziąć do normalnego mechanika i zrobić za 2 stówy plus cena uszczelki.
Możesz zrobić jeszcze jedną rzecz – wytrzeć ten wyciek i zobaczyć, jak szybko pojawi się ponownie oraz jak szybko ubywa olej na bagnecie. Jeśli bardzo powoli, to możesz to po prostu olać.