"Pocący się silnik"
No to widzisz jakie jest podejście różnych ASO. W ASO Auto Gazda Bielsko-Biała uszczelnili blok ale oprócz czarnej masy została siwa więc nie oczyścili dobrze po za tym pozostałość po wycieku nieoczyszczona, komora wewnątrz porysowana po robocie. Auto stało dwa tygodnie bo jeszcze robili inne rzeczy w tym stelaż który ktoś przejechał grubym papierem ścierne na [tiiit]...bez malowania...
tomeq83, ciekawe co piszesz, bo ja również w Bielsku w Auto-Gazda robiłem i nie mam żadnych zastrzeżeń. Wszystko wygląda pod maską jak fabrycznie. Mam nadzieję że wycieki więcej się już nie pojawią... Pozdrawiam
Silnik umyłem sam, rysy korektorowalem. Na zdjęciu widać stare-siwe uszczelnienie i nowe-czarne. Być może z Twoim samochodem robił inny mechanik.
Ps stelaż kanapy też robiłeś?
Panowie, orientuje się ktoś co to za czujnik przy pierwszej cewce po lewej (patrząc od frontu na samochód)? Podniosłem plastikową pokrywę silnika i zauważyłem w tym miejscu wyciek oleju (olej sączy się na plastikową pokrywę trochę niżej,olej widać na śrubie od pokrywy zaworów). Zdjęcia w załączniku
Dopisano 5 kwi 2020, 15:40:
Update – zauważyłem że kolega z forum M6 ma to samo. Wytre i będę obserwował. Rzućcie okiem przy okazji wymiany kół na letnie, bo wychodzi na to że nie jest to jednostkowy przypadek (ta sama sytuacja w Skyactive-G2.5l ). Wystarczy zdjąć pokrywę silnika (wystarczy pociągnąć do góry, nie jest przykręcana, nie ma zatrzasków tylko gumowe stożki które miękko wychodzą)
Dopisano 5 kwi 2020, 15:40:
Update – zauważyłem że kolega z forum M6 ma to samo. Wytre i będę obserwował. Rzućcie okiem przy okazji wymiany kół na letnie, bo wychodzi na to że nie jest to jednostkowy przypadek (ta sama sytuacja w Skyactive-G2.5l ). Wystarczy zdjąć pokrywę silnika (wystarczy pociągnąć do góry, nie jest przykręcana, nie ma zatrzasków tylko gumowe stożki które miękko wychodzą)
Póki co wyczyściłem i będę obserwował. Nie jest to duży wyciek (zapocenie), ale nie wiem też od kiedy to mam (ta plastikową pokrywę podnosiłem pierwszy raz od pięciu lat, bo przy wymianie oleju minimalnie mi się ulało)
Moim zdaniem jest to zawór kontroli oleju (oil control valve – OCV), który służy do sterowania zmiennymi fazami rozrządu. Mi też spod tego delikatnie podcieka, ale ponieważ ilość cieknącego oleju jest zaniedbywalna, to na razie olewam. Nie wiem, czy trzeba by było wymienić ten zawór, czy też jest tam jakaś nieszczelność w pokrywie rozrządu przy tym zaworze.
Dodane: właśnie doczytałem, że to jest ponoć powszechny problem w Mazdach, ale nic konkretnego nie znalazłem.
Dodane: właśnie doczytałem, że to jest ponoć powszechny problem w Mazdach, ale nic konkretnego nie znalazłem.
Poszperałem trochę na zagranicznych forach. Tak jak piszesz Child, jest to znana przypadłość Skyactive G (2.0 i 2.5). Nieszczelność zaworu sterującego zmiennymi fazami rozrządu, naprawa w ASO za granicą to koszt rzędu ~500$ (polega na wymianie całego zaworu i uszczelki). Jedna osoba wymieniła sama uszczelkę i też zapobiegła dalszemu poceniu. Niestety, demontaż ustrojstwa wymaga zdjęcia pokrywy zaworów więc trochę to komplikuje samodzielna zabawe. Jak ktoś ma jeszcze auto na gwarancji, to warto zajrzeć i w razie potrzeby zgłosić przy przegladzie.
O jakiej uszczelce mówisz? Nie widzę w manualu serwisowym, żeby przy tym zaworze była jakaś osobna uszczelka, nie widzę też, żeby uszczelka pokrywy zaworów obejmowała to miejsce. Czyżby trzeba było wymienić cały zawór?
U mnie oring wygląda jak nowy, prawdopodobnie wymienili mi oststnio razem z uszczelka pokrywy zaworów, albo przy pierwszej wymianie uszczelki pod pokrywą. Teraz mi sie cos przypomina, że przy zgłaszaniu drugiej nieszczelności, doradca wspominał coś o jakimś oringu, natomiast przy odbiorze auta twierdził, ze jednak nie byl wymieniany.
Tak, na poprzednich stronach pisałem i dodawałem fotke przed 1 wymianą (okolo 25kkm). Po 10k km od wymiany znowu ^^ u rodziców to samo, tam bylo chyba przy przebiegu 60 i 80k, auto maja pól roku starsze.
Do tego u rodziców było już 7 felg 16" wymienianych raz 3, przed końcem gwarancji – 4. U mnie na razie 2, ale przy demontażu kół po zimie dostrzegłem kolejne 2 do wymiany. Grunt, że nie robia problemów z naprawami (przynajmniej na razie).
Do tego u rodziców było już 7 felg 16" wymienianych raz 3, przed końcem gwarancji – 4. U mnie na razie 2, ale przy demontażu kół po zimie dostrzegłem kolejne 2 do wymiany. Grunt, że nie robia problemów z naprawami (przynajmniej na razie).
Aktualizacja. Ostatnia wymiana uszczelki przy ok. 35 000km. Obecnie na liczniku 40 300km i ponownie problem wystąpił – 3 raz.
Edit: diagnoza po wizycie w serwisie – krzywa pokrywa zaworów.
Edit: diagnoza po wizycie w serwisie – krzywa pokrywa zaworów.
5 tys. km po wymianie pokrywy zaworów (przebieg 45 tys.) – dalej poci się w tych samych miejscach (od strony podszybia oraz od lewej strony). W pon zgłaszam po raz 4ty ta samą usterkę, do końca gwarancji 2 miesiące.
Dla porównania u rodziców po drugiej wymianie samej uszczelki pod pokrywą – spokój od 20 tys.
Dla porównania u rodziców po drugiej wymianie samej uszczelki pod pokrywą – spokój od 20 tys.
Podepnę się, 20 lipca 4 przegląd, przebieg 61000, usterka – wyciek oleju (poci się) z obudowy rozrządu – ponoć uszczelka. Otrzymałem propozycję promocyjną naprawy 1445zł, podobno dwa dni pracy i nie policzyli wszystkich roboczogodzin
Zdenerwowałem się trochę bo taką naprawę to 3-ci właściciel powinien wykonywać a nie pierwszy.
W aso twierdza ze gwarancja rozszerzona tego nie obejmie – można to jakoś zweryfikować?
Z tą gwarancją to w ogóle dziwnie bo myślałem że obejmuje wszystko, w momencie kupna nie otrzymałem dodatkowej polisy z jej warunkami, najprawdopodobniej była „kliknięta” tylko w systemie i dopisana do umowy kupna. Żona jeździ cx3 kupioną w zeszlym roku i tam jest osobna, podpisana polisa, ja takiej do swojej „3” w momencie kupna nie otrzymałem.
Co zrobilibyście na moim miejscu, jest sens pisać do mazdy i nawtykać im ze sprzedawcy nie informują o rzeczywstym faktach przedłużonej gwarancji, dwa samochody kupione a nawet nie wiedziałem że jest coś takiego jak gwarancja w opcji „ plus”.
Zawsze mogę im napisać że sobie mogą wsadzić te skyaktiv, jako właściciel dwóch samochodów jestem zawiedziony i kolejnej mazdy nie będzie.
Pozdrawiam
Zdenerwowałem się trochę bo taką naprawę to 3-ci właściciel powinien wykonywać a nie pierwszy.
W aso twierdza ze gwarancja rozszerzona tego nie obejmie – można to jakoś zweryfikować?
Z tą gwarancją to w ogóle dziwnie bo myślałem że obejmuje wszystko, w momencie kupna nie otrzymałem dodatkowej polisy z jej warunkami, najprawdopodobniej była „kliknięta” tylko w systemie i dopisana do umowy kupna. Żona jeździ cx3 kupioną w zeszlym roku i tam jest osobna, podpisana polisa, ja takiej do swojej „3” w momencie kupna nie otrzymałem.
Co zrobilibyście na moim miejscu, jest sens pisać do mazdy i nawtykać im ze sprzedawcy nie informują o rzeczywstym faktach przedłużonej gwarancji, dwa samochody kupione a nawet nie wiedziałem że jest coś takiego jak gwarancja w opcji „ plus”.
Zawsze mogę im napisać że sobie mogą wsadzić te skyaktiv, jako właściciel dwóch samochodów jestem zawiedziony i kolejnej mazdy nie będzie.
Pozdrawiam
- Od: 28 lip 2021, 13:57
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 2017
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości