"Pocący się silnik"

Postprzez Piotruspan11 » 24 sty 2019, 21:21

Cześć wszystkim!

Pierwszy post i jednocześnie problem. Po przeglądzie w ASO po czwartym roku użytkowania wykryto usterkę – określono to, że silnik się "poci". Trochę jest to przerażające, ze względu na to, że auto było ostrożnie użytkowane, nie pałowane na zimnym, I-stop był sporadycznie używany – raczej wyłączony i w praktycznie nowym aucie pojawia się taki problem. Pan z ASO zasugerował naprawę – koszt około 2000 złotych, oczywiście rozszerzona gwarancja tego nie obejmuje. Naprawa uwzględniałaby uszczelnienie pokrywy rozrządu, uszczelki osłony głowicy, uszczelki oleju itp. Z drugiej strony mechanik z mazdy stwierdził, że ten model "tak ma" i można z tym jeździć, ale należy obserwować. Ktoś spotkał się z czymś takim? Lepiej wydać te pieniądze i nie martwić się, że problem może się pogłębić, z drugiej strony, czy on nie nawróci?

PS. auto 2.0MT benzyna, sedan.

Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 24 sty 2019, 21:14
Posty: 2 (1/1)
Auto: Mazda 3 (BM), 2.0MT Benzyna, 2014, SkyEnergy

Postprzez MichG » 24 sty 2019, 21:28

Cześć.
Czytając proponowany zakres prac, to poci sie cały silnik, prawie wszystkimi możliwymi miejscami. A to mało prawdopodobne. Nie potrafia wskazać konkretnego miejsca? Jak duże jest to pocenie się?
Sprawdź w innym warsztacie, nawet nie ASO, żeby mieć porównanie.
Nie chce mi się wierzyć, że tak wszystki uszczelki puszczają.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 09:40
Posty: 123 (0/3)
Skąd: Serock
Auto: Mazda 3 '2024, SDN, 150KM, Exclusive-Line+Design+Driver Assistance&Sound, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, SDN, Sky Energy + Navi + LED SnowFlake, 2016.

Postprzez czarmi » 24 sty 2019, 21:36

Jakieś zdjęcie tego miejsca/miejsc by się przydało, to może ktoś spróbowałby Ci pomóc :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez child » 24 sty 2019, 22:30

Wszystko, co ci powiedzą w ASO, w miarę możliwości weryfikuj. Ogólnie ASO to ignoranci, dla których najprostszym rozwiązaniem wszystkich problemów jest wymiana połowy silnika (zwłaszcza, jeśli klient płaci).

Umyj silnik, przejedź ze 20km i sprawdź, czy gdzieś się pojawia olej, bo jak powiedział MichG raczej wątpliwe, żeby wszystkie uszczelki puszczały. Jeśli się nie pojawi, to przejedź więcej i znowu sprawdź.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez RobertPi » 25 sty 2019, 00:50

A ten problem to od jakiegoś czasu czy wystąpił ostatnio? Ja właśnie przeżyłem wczoraj szok bo po mrozach, auto stało 2 dni, zapocił się cały filtr oleju. Objaw jak by filtr zamarzł i zbyt duże ciśnienie wywaliło nadmiar oleju bokiem.
Rozebrałem osłony, wyczyściłem i spokój. Ale filtr do wymiany.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez mxostry » 25 sty 2019, 15:13

Ile przebiegu ma ten silnik , powyżej 400 tysięcy ? Bo w przeciwnym razie w głowie się nie mieści żeby w nowym aucie uszczelki się pociły
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez ellipsis » 25 sty 2019, 17:01

Jak to? U mnie przy 15 tys km była uszczelniana pokrywa zaworów i obudowa rozrządu bo lało się jak ze starego Jelcza a po ok 40 tys miska olejowa... Jak widać nie tylko dla mnie jest to nie do pomyślenia w nowym aucie, mimo to "forum" miało czelność szczuć mnie przy każdej krytyce ich ulubionej marki.

Gwarancja dodatkowa po 3 latach niestety nie obejmuje już takich napraw. Ja na miske załapałem się w ostatniej chwili i to dzięki przeglądowi w ASO. Oni to zauważyli i szybko podczepili pod gwarancje. Inaczej musiałbym na swój koszt uszczelniać silnik Made in Japan po 40 tys km! Tak po 40 nie 400... No ale przecież to wszystkie inne marki rozsypują się przy 100 tys km a Mazda ma jeżdzić 500 tys bez problemu bo nie ma TURBO! <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Piotruspan11 » 28 sty 2019, 17:36

Auto ma koło 50 tysięcy przejechane. Powiedziane jest, że poci się gdzieś z boku silnika koło pokrywy zaworów i miałaby zostać ona uszczelniona. Przy okazji wymienione jakieś inne uszczelki, mam dokładnie wypisane, które. Zastanawiam się, czy jest sens przeprowadzania tej naprawy, czy nie jest to próba naciągnięcia na serwis. Nie zdziwiłbym się jakby zostało to zauważone rok temu, ale wtedy łapałbym się na zwykłą gwarancję, a teraz można się pocałować. Bo mechanik nieoficjalnie mówił, że można z tym jeździć, ale należy obserwować, ale czy już nie lepiej tego zrobić dla świętego spokoju?

PS. problem został właśnie zauważony podczas corocznego przeglądu.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2019, 21:14
Posty: 2 (1/1)
Auto: Mazda 3 (BM), 2.0MT Benzyna, 2014, SkyEnergy

Postprzez ellipsis » 30 sty 2019, 12:58

Ale dlaczego Ty chcesz to robic w ASO za 2000zł? Przeciez niezależny warsztat zrobi to za pół ceny minimum. Tam nie ma filozofii – obudowa rozrządu jest klejona na silikon a chyba tylko pokrywa zaworów na uszczelke. Kupić ja w ASO i zrobić to na własną ręke, po co ma się lać i paćkać cały silnik?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez child » 30 sty 2019, 22:52

Pozwolę sobie zadać ignoranckie pytanie – a to jest typowe rozwiązanie, że obudowa rozrządu jest klejona, a nie ma uszczelki?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Paweł » 30 sty 2019, 23:05

Obecnie tak. Ewentualnie uszczelka lubi występować jako integralna część pokrywy – do kupienia tylko razem... Takie czasy. Kiedyś można było kupić np. elementy składowe alternatora, dzisiaj wymienia się całe moduły. (Sorry za OT.)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez child » 31 sty 2019, 00:00

Dziękuję za informację – niedługo silnik się będzie wymieniać w całości <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez koolczas » 10 lut 2019, 08:43

Wczoraj dolewając płyn do spryskiwaczy zauważyłem nalot w okolicach alternatora. Końcem miesiąca mam przegląd i ciekawe czy też się dowiem czy "ten typ tak ma". Załączam foto, lampa podbija trochę dramaturgię, no ale raczej tak nie powinno to wyglądać...
20190209_175505.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 86 (2/4)
Skąd: KOS
Auto: Mazda 3 BM 2016
HB SkyPassion
2.0 180 KM MT

Postprzez Kritik » 12 lut 2019, 12:12

umyć silnik i poszukać gdzie cieknie
nie może się lać z całego silnika.

koszt naprawy może obniżyć się z 2000 do 200zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez ellipsis » 13 lut 2019, 20:55

To jest wyciek z obudowy rozrządu, u mnie było identycznie. Trzeba "oderwać" dekiel i podkleić na dobry silokon.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez koolczas » 13 lut 2019, 21:04

ellipsis, rozumiem, że uszczelnienie silnika wykonane w ramach gwarancji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:57
Posty: 86 (2/4)
Skąd: KOS
Auto: Mazda 3 BM 2016
HB SkyPassion
2.0 180 KM MT

Postprzez ellipsis » 19 lut 2019, 20:06

Tak, miska olejowa doszła potem ale jeszcze była gwarancja.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez MichG » 20 lut 2019, 20:56

Miałem taki sam wyciek jak kolega koolczas. Zrobione na gwarancji. Wymienili wszystkie możliwe uszczelki i uszczelniacze w okolicach rozrządu oraz pod pokrywa zaworów. Zobaczymy na ile wystarczy.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 09:40
Posty: 123 (0/3)
Skąd: Serock
Auto: Mazda 3 '2024, SDN, 150KM, Exclusive-Line+Design+Driver Assistance&Sound, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, SDN, Sky Energy + Navi + LED SnowFlake, 2016.

Postprzez Pankracy » 22 lut 2019, 17:48

To forum jest genialne, czytam o jakichś problemach, problemikach, po czym zaglądam u siebie pod tapicerkę albo maskę i widzę rdzę albo jakieś tłuste plamy nad alternatorem przy silikonowym nadlewie xD Elipsis, u ciebie to był też mały wyciek, czy waliło po całym silniku?

28 000 km przebiegu.
Załączniki
IMG_20190222_155208.jpg
IMG_20190222_155246.jpg
IMG_20190222_155236.jpg
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 23:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez Pankracy » 27 lut 2019, 13:00

Niestety powyższe zdjęcia nie były tylko dowodem na moją upierdliwość. Po zbadaniu sprawy przez ASO, czekam na uszczelnienie w zasadzie całej strony silnika z kołami pasowymi oprzyrządowania, wału korbowego itp. Serwis czeka na części. Nigdy wcześniej nie przerabiałem takiego tematu w nowym aucie. Zastanawiam się tylko, czy za kolejne 28 000 km wycieki znowu się pojawią. Drugiej Mazdy już nie kupię :)
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 23:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323