Cześć,
posiadam Mazde 3 z silnikiem benzynowym 165 KM i co jakiś czas wyczuwam na biegu 3, 4, 5 w okolicach 3-4k obrotów bardzo lekka dziurę w mocy, to nie jest szarpnięcie ale coś delikatnego. Może spotkał się ktoś z szanownych Kolegów z takim problemem? A może to charakterystyka tych silników?
Dzięki za info
Pzdr
Mateusz
Delikatne dziury w mocy SkyActive-G 165 KM
Strona 1 z 1
że też na to nie wpadłem! teraz kojarzę fakty, że ciągle jeżdżę na włączonej klimie + do tego upały (w poprzednim aucie tez taki objaw miewałem).
Dzięki za pomoc, zrobię jeszcze test jazdy bez klimatyzacji i dam znać.
Pzdr
Mateusz
Dzięki za pomoc, zrobię jeszcze test jazdy bez klimatyzacji i dam znać.
Pzdr
Mateusz
Też to zauważyłem, przy mocniejszym przyśpieszaniu. Generalnie też zauważam że Mazda odczuwalnie lepiej jeździ i jest bardziej dynamiczna przy temperaturach rzędu 15-20 stopni niż przy upałach jakie teraz mamy w ciągu dnia.
Silnik benzynowy mazdy 2.0 nie ma intercoolera Skąd taki pomysł
Diesel 2.2 może mieć.
Sprężarka klimatyzacji faktycznie morduje konie mechaniczne w tym silniku. Też to zauważyłem.
Silniki niedoładowane z reguły uwielbiają niższe temperatury powietrza, niż wysokie. Jak już kolega od intercoolera zauważył, niższa temperatura, to większa gęstość powietrza, tym samym większa zawartość tlenu w tej samej jednostce objętości.
Przy temperaturach powietrza rzędu 35°C, strata mocy w odniesieniu do 20°C to ~5%.
(273+35) / (273+20)
Sumując obciążenie od klimatyzacji i stratę od wysokich temperatur, daje to już wyraźną utratę mocy w całym zakresie obrotów.
Ja natomiast zauważyłem taką dziurę przy obrotach ~2,5 tyś. Poniżej silnik ładnie się zbiera, później następuje taka zadyszka, i od ~3 tyś. silnik ciśnie już dalej.
Diesel 2.2 może mieć.
Sprężarka klimatyzacji faktycznie morduje konie mechaniczne w tym silniku. Też to zauważyłem.
Silniki niedoładowane z reguły uwielbiają niższe temperatury powietrza, niż wysokie. Jak już kolega od intercoolera zauważył, niższa temperatura, to większa gęstość powietrza, tym samym większa zawartość tlenu w tej samej jednostce objętości.
Przy temperaturach powietrza rzędu 35°C, strata mocy w odniesieniu do 20°C to ~5%.
(273+35) / (273+20)
Sumując obciążenie od klimatyzacji i stratę od wysokich temperatur, daje to już wyraźną utratę mocy w całym zakresie obrotów.
Ja natomiast zauważyłem taką dziurę przy obrotach ~2,5 tyś. Poniżej silnik ładnie się zbiera, później następuje taka zadyszka, i od ~3 tyś. silnik ciśnie już dalej.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości