Delikatne dziury w mocy SkyActive-G 165 KM

Postprzez matteo_ » 30 lip 2018, 09:17

Cześć,
posiadam Mazde 3 z silnikiem benzynowym 165 KM i co jakiś czas wyczuwam na biegu 3, 4, 5 w okolicach 3-4k obrotów bardzo lekka dziurę w mocy, to nie jest szarpnięcie ale coś delikatnego. Może spotkał się ktoś z szanownych Kolegów z takim problemem? A może to charakterystyka tych silników?

Dzięki za info

Pzdr
Mateusz
Początkujący
 
Od: 6 cze 2018, 13:32
Posty: 10 (0/1)
Auto: Mazda 3 ('16) Hatchback Skypassion 2.0 165KM

Postprzez SebaK » 30 lip 2018, 20:50

Też to czuję w trasie, przy upałach i jestem pewny, że to załączające się sprzęgło klimatyzacji. Pamiętaj, że kompresor może zjadać do 10% mocy... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 14:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

PostTen post został usunięty przez kubala147 30 lip 2018, 22:37.

Postprzez matteo_ » 31 lip 2018, 07:49

że też na to nie wpadłem! teraz kojarzę fakty, że ciągle jeżdżę na włączonej klimie + do tego upały (w poprzednim aucie tez taki objaw miewałem).
Dzięki za pomoc, zrobię jeszcze test jazdy bez klimatyzacji i dam znać.

Pzdr
Mateusz
Początkujący
 
Od: 6 cze 2018, 13:32
Posty: 10 (0/1)
Auto: Mazda 3 ('16) Hatchback Skypassion 2.0 165KM

Postprzez nexus30 » 31 lip 2018, 08:39

Też to zauważyłem, przy mocniejszym przyśpieszaniu. Generalnie też zauważam że Mazda odczuwalnie lepiej jeździ i jest bardziej dynamiczna przy temperaturach rzędu 15-20 stopni niż przy upałach jakie teraz mamy w ciągu dnia.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 16:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez SebaK » 31 lip 2018, 18:14

Nic innego jak intercooler...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 14:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

PostTen post został usunięty przez matteo_ 1 sie 2018, 06:09.

Postprzez matteo_ » 1 sie 2018, 06:10

SebaK napisał(a):Nic innego jak intercooler...


Tzn.??
Początkujący
 
Od: 6 cze 2018, 13:32
Posty: 10 (0/1)
Auto: Mazda 3 ('16) Hatchback Skypassion 2.0 165KM

Postprzez SebaK » 1 sie 2018, 09:45

Chłodniejsze powietrze daje większą moc. Większa gęstość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 14:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez Desper » 9 wrz 2018, 19:28

Silnik benzynowy mazdy 2.0 nie ma intercoolera <rotfl> Skąd taki pomysł :D
Diesel 2.2 może mieć.
Sprężarka klimatyzacji faktycznie morduje konie mechaniczne w tym silniku. Też to zauważyłem.
Silniki niedoładowane z reguły uwielbiają niższe temperatury powietrza, niż wysokie. Jak już kolega od intercoolera zauważył, niższa temperatura, to większa gęstość powietrza, tym samym większa zawartość tlenu w tej samej jednostce objętości.
Przy temperaturach powietrza rzędu 35°C, strata mocy w odniesieniu do 20°C to ~5%.
(273+35) / (273+20)
Sumując obciążenie od klimatyzacji i stratę od wysokich temperatur, daje to już wyraźną utratę mocy w całym zakresie obrotów.

Ja natomiast zauważyłem taką dziurę przy obrotach ~2,5 tyś. Poniżej silnik ładnie się zbiera, później następuje taka zadyszka, i od ~3 tyś. silnik ciśnie już dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 12:21
Posty: 32 (5/0)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 (BM) hatchback
2014r.; 2.0/165KM
SkyEnergy, Soul Red

Postprzez SebaK » 10 wrz 2018, 13:11

Przeto nie napisałem, że nasze benzyny IC mają. Odniosłem się jedynie do zjawiska jakie on potęguje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 14:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez matteo_ » 26 mar 2019, 14:35

Potwierdzone organoleptycznie – gdy tylko skończyły się upały problem przestał istnieć.

Pzdr
M
Początkujący
 
Od: 6 cze 2018, 13:32
Posty: 10 (0/1)
Auto: Mazda 3 ('16) Hatchback Skypassion 2.0 165KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323