A co z paliwami 95+ czyli z dodatkami uszlachetniającymi, czy w stosunku do zwykłych 95-ek są lepsze dla silników w ogóle, w szczególności Skyativ-G? W swojej ofercie mają je np. Shell (V-Power 95), albo CircleK (95 milesPLUS). BP zaś oferuje takie paliwa w całej gamie i określa jako Active. Reklamowane są one takimi sloganami jak np.:
SHELL:
Poczuj moc
Czy wiesz, że zaawansowana technologia czyszcząca w paliwach Shell V-Power pomaga poprawić moc silnika, a także zwiększyć wydajność paliwa do maksimum? Poczuj tę moc. Wybierz Shell V-Power.
Poczuj pewność
Składniki paliwa Shell V-Power zmniejszające tarcie działają w samym sercu Twojego silnika, by jego kluczowe elementy poruszały się płynnie.
CircleK:
Produkty premium pod marką milesPLUS® opracowaliśmy z myślą o większej mocy i lepszym przyspieszeniu. Stworzone przez ekspertów paliwo najwyższej jakości dba o silnik i pomaga mu działać płynniej i wydajniej – tak, aby służył ci jak najdłużej i jak najlepiej.
milesPLUS® 95 benzyna
Więcej energii do jazdy? Proszę bardzo! Nowa benzyna premium zawiera modyfikator tarcia, który wydobywa z silnika MOC, o jaką do tej pory nawet go nie podejrzewałeś. Do tego utrzymuje silnik w czystości, chroni przez korozją i zużyciem, przedłużając jego żywotność. Czystszy i bardziej wydajny silnik to więcej energii, a jednocześnie obniżone do 3% zużycie paliwa. 95-oktanowe paliwo milesPLUS® 95 jest zgodne z wymogami normy PN-EN 228 i jest przeznaczone do stosowania w silnikach benzynowych o zapłonie iskrowym. Liczba oktanowa „RON 95”, jest zgodna z wymaganiami i zaleceniami większości producentów samochodów. W razie wątpliwości, należy sprawdzić minimalną wymaganą liczę oktanową w instrukcji obsługi pojazdu lub w stacji ASO.
BP:
Wszystkie nasze nowe paliwa posiadają teraz technologię ACTIVE – to nazwa, którą określamy naszą wyjątkową mieszankę zawierającą specjalne składniki opracowane i przetestowane przez naszych inżynierów w celu potwierdzenia ich zaawansowanej i wyjątkowo efektywnej skuteczności w usuwaniu zanieczyszczeń.
Oznacza to, że po raz pierwszy także nasza benzyna bezołowiowa 95 usuwa z silnika zanieczyszczenia, które mogą pozostawiać zwykłe paliwa*. Przy regularnym stosowaniu benzyna bezołowiowa 95 BP z technologią ACTIVE pomaga:
przywrócić wydajność silnika, dzięki czemu będzie pracował jak nowy
przejechać więcej kilometrów na jednym baku
zapewnić płynną jazdę
uniknąć ryzyka związanego z koniecznością nieplanowanych napraw
* Paliwa bez dodatków spełniające jedynie podstawową Polską Normę PN-EN.
Czy w kontekście zmniejszenia zanieczyszczeń i ochrony silnika ma to rzeczywiście znaczenie i warto do takiego paliwa dopłacać?
A wracając jeszcze do paliw na stacjach marketowych (Auchan, Carrefour itp.) – czy one przyp. nie mają ddoatków bio, co też w jakimś stopniu uzasadaniałoby ich niższą cenę niż na Orlenie?
Jaką benzynę tankujecie do swoich mazd?
1, 2
testowałem kilka zbiorników Shell V-Power
Spalanie takie same a może i wyższe niż na Auchan
co do Auchan, to tankuje tam już od kilku lat
paliwo to same co i na Orlenie, tylko tańsze, bo
1. Nie ma wypasionej stacji o kiblami i parówkami
2. Mniej personelu
3. To jest marketing i zachęcanie klientów do robienia zakupów u nich
To wszystko pozwala robić minimalna marze, i przez ogromne ilości kupowanego paliwa dostawać dobra cenę hurtowa na zakup.
Mam po drodze dom-praca-dom, może z 10 stacji BP/Shell/Orlen
Na żadnej z nich nie ma takich kolejek jak na Auchan.
A to znaczy ze paliwo szybko schodzi, zawsze świeże, i nie jest złe, bo wtedy nie było by takich kolejek.
OK, na innych też czasem widzę kolejki, ale bardzo rzadko, i to przez tych, co idą zapłacić, a tam jeszcze siku, a tam jeszcze hot dog....
I to tez dla mnie ogromny plus dla Auchana, bo jade tankować, i tankuje, a nie denerwuje się w kolejce przez parówkarzy...
Już wiele razy widziałem jak na stacji Auchan stała beczka Orlen i zlewała paliwo
Już na kilku autach, przez ostatnich kilka lat, w 95% tankuje na Auchan i nigdy nie było żadnego problemu
A w przeliczeniu na zl/km, to Auchan zawsze u mnie wychodzi najtaniej
Spalanie takie same a może i wyższe niż na Auchan
co do Auchan, to tankuje tam już od kilku lat
paliwo to same co i na Orlenie, tylko tańsze, bo
1. Nie ma wypasionej stacji o kiblami i parówkami
2. Mniej personelu
3. To jest marketing i zachęcanie klientów do robienia zakupów u nich
To wszystko pozwala robić minimalna marze, i przez ogromne ilości kupowanego paliwa dostawać dobra cenę hurtowa na zakup.
Mam po drodze dom-praca-dom, może z 10 stacji BP/Shell/Orlen
Na żadnej z nich nie ma takich kolejek jak na Auchan.
A to znaczy ze paliwo szybko schodzi, zawsze świeże, i nie jest złe, bo wtedy nie było by takich kolejek.
OK, na innych też czasem widzę kolejki, ale bardzo rzadko, i to przez tych, co idą zapłacić, a tam jeszcze siku, a tam jeszcze hot dog....
I to tez dla mnie ogromny plus dla Auchana, bo jade tankować, i tankuje, a nie denerwuje się w kolejce przez parówkarzy...
Już wiele razy widziałem jak na stacji Auchan stała beczka Orlen i zlewała paliwo
Już na kilku autach, przez ostatnich kilka lat, w 95% tankuje na Auchan i nigdy nie było żadnego problemu
A w przeliczeniu na zl/km, to Auchan zawsze u mnie wychodzi najtaniej
Kritik napisał(a):A to znaczy ze paliwo szybko schodzi, zawsze świeże,
To dbanie o świeżość paliwa to jest jakaś obsesja. To nie bułki, że muszą być świeże, bo następnego dnia już jest wyraźna różnica.
child napisał(a):Kritik napisał(a):A to znaczy ze paliwo szybko schodzi, zawsze świeże,
To dbanie o świeżość paliwa to jest jakaś obsesja. To nie bułki, że muszą być świeże, bo następnego dnia już jest wyraźna różnica.
wiele moich kolegów, które maja LPG i tankują paliwo raz na kilka miesięcy, czasami nawet maja problem z odpalaniem auta i jeździe na benzynie
jak paliwo leżakuje miesiąc w zbiorniku na stacji, a potem jeszcze kilka miesięcy w zbiorniku auta, to jest już ogromna i wyczuwalna różnica
kolega który pracował kiedyś w centrali jednej wielkiej sieci paliw, mówił ze jak ładowali na któraś stacje paliwo, które schodziło dłużej niż 3msc, to leciały im KPI, a to już cos znaczy...
znaczy ze paliwo traci swoje właściwości i jest ryzyko niezadowolonych klientów i reklamacji
i pomimo prawie pełnych zbiorników musieli tam dolewać świeżego paliwa
child napisał(a):Kritik napisał(a):A to znaczy ze paliwo szybko schodzi, zawsze świeże,
To dbanie o świeżość paliwa to jest jakaś obsesja. To nie bułki, że muszą być świeże, bo następnego dnia już jest wyraźna różnica.
Potwierdzam co pisze Kritik. Zimując motocykle (nie popierdółki, tylko fz6 i r1) zawsze po 3-4 miesiącach był problem z odpaleniem i ogólnie pracą silnika na paliwie, które stało w baku przez ten okres. A bak był zawsze pełen, aby zmniejszyć ryzyko korozji (mit czy nie mit, tak robiłem). Uprzedzając, nie były to stare majace problemy z odpalaniem strucle, tylko kilkuletnie zadbane i regularnie seriwsowane sprzęty.
piotear napisał(a):child napisał(a):Kritik napisał(a):A to znaczy ze paliwo szybko schodzi, zawsze świeże,
To dbanie o świeżość paliwa to jest jakaś obsesja. To nie bułki, że muszą być świeże, bo następnego dnia już jest wyraźna różnica.
Potwierdzam co pisze Kritik. Zimując motocykle (nie popierdółki, tylko fz6 i r1) zawsze po 3-4 miesiącach był problem z odpaleniem i ogólnie pracą silnika na paliwie, które stało w baku przez ten okres. A bak był zawsze pełen, aby zmniejszyć ryzyko korozji (mit czy nie mit, tak robiłem). Uprzedzając, nie były to stare majace problemy z odpalaniem strucle, tylko kilkuletnie zadbane i regularnie seriwsowane sprzęty.
piotear napisał(a):Zimując motocykle (nie popierdółki, tylko fz6 i r1) zawsze po 3-4 miesiącach był problem z odpaleniem i ogólnie pracą silnika na paliwie, które stało w baku przez ten okres.
Zimowanie to jedna rzecz – nie twierdzę, że żadne procesy nie zachodzą w paliwie i że nie mogą w końcu wyniknąć z nich problemy.
Chodzi mi o paranoję polegającą na uganianiu się po stacjach za "świeżym paliwem". Myślicie, że paliwo stoi w zbiornikach na stacji kilka miesięcy?
Dziwna ta stacja, która przez kilka miesięcy nie potrafi sprzedać paliwa ze zbiornika. Największe jakie znalazłem to 120 m3. To daje jakieś 100 dwudziestolitrowych tankowań dziennie przez 2 miesiące. Szału nie ma. A przecież nie każda stacja ma tak duży zbiornik. I paliwo uzupełnia się gdy zbiornik jest prawie a nie całkiem pusty, Jak dla mnie "nie świeże" paliwo ma nie więcej niż miesiąc a penie dużo mniej.
RobertPi napisał(a):Dziwna ta stacja, która przez kilka miesięcy nie potrafi sprzedać paliwa ze zbiornika. Największe jakie znalazłem to 120 m3. To daje jakieś 100 dwudziestolitrowych tankowań dziennie przez 2 miesiące. Szału nie ma. A przecież nie każda stacja ma tak duży zbiornik. I paliwo uzupełnia się gdy zbiornik jest prawie a nie całkiem pusty, Jak dla mnie "nie świeże" paliwo ma nie więcej niż miesiąc a penie dużo mniej.
jeżeli chodzi o paliwa "premium" na stacjach w nie bardzo popularnych miejscach, to mógł by się zdiwic...
i taki 1-2 miesięczne paliwo premium za 4,8zl może miec już gorsze parametry i auto będzie gorzej jechać niż na świeżym z Auchan za 4,1zl
Tu zgoda ale znając popyt zamawia się odpowiednią ilość towaru. Żeby "nie zalegał na pułkach".
Taka podstawowa zasada biznesu .
Zbiorniki na paliwo premium też pewnie są mniejsze.
Taka podstawowa zasada biznesu .
Zbiorniki na paliwo premium też pewnie są mniejsze.
RobertPi napisał(a):Tu zgoda ale znając popyt zamawia się odpowiednią ilość towaru. Żeby "nie zalegał na pułkach".
Taka podstawowa zasada biznesu .
Zbiorniki na paliwo premium też pewnie są mniejsze.
no tutaj już wchodzi w grę cena zakupu i MOQ
ale to już zupełnie inne Supply Chainowe tematy
Dmb_T napisał(a):Leję regularnie od dwóch lat na Auchanie, tanio, czasem nawet bardzo tanio w stosunku do cen. Auto jeździ bez żadnych zastrzeżeń.
Po co przepłacać?
również tankuje już kilka lat na Auchan, kilka rożnych aut, i wszystko OK
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości