Strona 1 z 1

Niezałączanie się silnika po aktywowaniu I Stop

PostNapisane: 19 kwi 2016, 17:52
przez Motion
Po raz drugi zaobserwowałem taką sytuację. Jadę dojeżdżam do świateł zatrzymuję się załącza się I-stop. Zapala się zielone wciskam sprzęgło i nic. Silnik się nie odpala. Dopiero przeklikanie przyciskiem Start/Stop powoduje uruchomienie silnika. Czy ktoś spotkał się z takim objawem ?

Re: Niezałączanie się silnika po aktywowaniu I Stop

PostNapisane: 19 kwi 2016, 21:38
przez artur1313
A czy przytrzymanie dłużej wciśniętego sprzęgła nie pomaga? Trafia mi się też, że zanim auto się zatrzyma, załącza się istop, a tu już trzeba ruszać. Wtedy dłuższe przytrzymanie sprzęgła uruchamia silnik.

Re: Niezałączanie się silnika po aktywowaniu I Stop

PostNapisane: 19 kwi 2016, 21:45
przez Megas
Minimalny czas wyłączenia silnika to chyba 3 sekundy (tak coś kojarzę z instrukcji, ale nie mam jej pod ręką, żeby sprawdzić). Też miewam przypadki, że stanę za ciężarówką zza której nic nie widzę, silnik zgaśnie, a tu okazuje się, że trzeba ruszać no i silnik nie odpala błyskawicznie, tylko trzeba tę sekundę – dwie odczekać. Wydaje mi się jednak, że autor nie pisałby tu gdyby chodziło o te sekundy, a problem musi być poważniejszy. Cóż, w nowym aucie to chyba najlepiej jechać do aso, a później sprawę tu szczegółowo opisać.

Re: Niezałączanie się silnika po aktywowaniu I Stop

PostNapisane: 19 kwi 2016, 21:46
przez malkontent
Ja bym marudził serwisowi. Jeżeli usterka jest powtarzalna i bez problemu ją wywołasz w serwisie, to niech się tym zajmują.

Re: Niezałączanie się silnika po aktywowaniu I Stop

PostNapisane: 19 kwi 2016, 21:55
przez Motion
Nie panowie to nie jest ta sytuacja kiedy samochód gaśnie i za kilka sekund odpalam – takich sytuacji w korku unikam i wyłączam i stop. Silnik w moim przypadku był wyłączony na pewno dłużej niż 15-20 sekund. Odpalenie dopiero po wyłączeniu zapłonu start/stop i ponownym włączeniu. Tak jak wspomniałem dopiero wystąpiło to 2 razy. Jednak mi się to nie podoba. Podobny objaw znalazłem na forum CX-5 ale w automacie tyle że kolega skończył na lawecie bo nie mógł wrócić do pozycji N by odpalić silnik. Przegrali mu jakiś soft. Pytam z ciekawości bo z pewnością do ASO zajadę jeśli mi się to zdarzy jeszcze raz. Jednak znając życie to na kompie może nic nie być. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=504&t=181895

PostNapisane: 19 kwi 2016, 23:21
przez darrecki
Jesli dzieja sie takie rzeczy, to blad musi byc w kompie. U mnie juz od dluzszego czasu jakis siedzi, ale z lenistwa nie chce mi sie do serwisu jechac. Z tym, ze u mnie mimo, ze wszystkie 3 rzeczy (silnik, aku i klima) sa gotowe to system jest "nie gotowy" i sie i-stop nie zalacza. Dzieje sie tak 1x 10 przypadkow albo i zadziej. Moj blad to "brak komunikacji z PCM"

Re: Niezałączanie się silnika po aktywowaniu I Stop

PostNapisane: 20 kwi 2016, 12:33
przez lukaszjakubowski
Zauważyłem też, że gdy przy uruchomionym i-stopie wbijecie 1 bieg i naciśnięcie sprzęgło to silnik trwale gaśnie, wyświetlą się kontrolki i wtedy żeby uruchomić silnik trzeba wcisnąć przycisk.
Zdażyło mi się, że podczas ruszania ze świateł delikatnie szybciej włączyłem 1 bieg i kiedy wcisnąłem sprzęgło to silnik się wtedy właśnie nie uruchomił.

PostNapisane: 20 kwi 2016, 17:44
przez child
Tzn. najpierw wbiłeś bieg, a potem wcisnąłeś sprzęgło? <glupek2>

PostNapisane: 20 kwi 2016, 17:54
przez czarmi
... no, to już swoistego rodzaju mistrzostwo :|

Re: Niezałączanie się silnika po aktywowaniu I Stop

PostNapisane: 20 kwi 2016, 18:54
przez lukaszjakubowski
Tak to wygląda ale nie do końca, bo zdążyłem położyć rękę na drążku zmiany biegów i leciutko przechyliłem w przód ale nie włączyłem jeszcze biegu. To było na tyle delikatnie, że kiedy zdarzyło mi się to pierwszy raz to nie wiedziałem co się stało, bo nie miałem wbitego biegu i myślałem że coś z i-stopem jest nie tak.
Za drugim razem już się skapnąłem o co chodzi.
To było w sytuacji kiedy chciałem szybko ruszyć bo już było zielone.

PostNapisane: 20 kwi 2016, 22:04
przez czarmi
lukaszjakubowski napisał(a):nie wiedziałem co się stało, bo nie miałem wbitego biegu i myślałem że coś z i-stopem jest nie tak.
Za drugim razem już się skapnąłem o co chodzi.

Swoją szosą to dobrze, że przynajmniej wiesz o co chodzi i, że to nie była wina auta ;)

Re: Niezałączanie się silnika po aktywowaniu I Stop

PostNapisane: 21 kwi 2016, 05:02
przez lukaszjakubowski
Pisząc ten post chciałem dać do zrozumienia, że nie wszystkie dziwne sytuacje to wina auta, tylko również nasza.

PostNapisane: 21 kwi 2016, 08:16
przez ulmen
Kontrolka I-Stop zaczyna migać jeśli przechyli się drążek zmiany biegów w pozycję skrajnie prawą ale dalej w neutralu. Nigdy nie miałem odwagi przytrzymać tak tego drążka i poczekać co się stanie. I to wszystko bez wciskania sprzęgła.

Re: Niezałączanie się silnika po aktywowaniu I Stop

PostNapisane: 21 kwi 2016, 08:58
przez lukaszjakubowski
Włączenie biegu bez sprzęgła przy włączonym i-stopie powoduje przedłużenie działania tego systemu czyli wstrzymuje włączenie silnika do momentu wyłączenia biegu.

Re: Niezałączanie się silnika po aktywowaniu I Stop

PostNapisane: 21 kwi 2016, 13:47
przez creet
Nie wydaje Ci się to oczywiste? Jak sobie wyobrażasz włączenie silnika na biegu bez rozłączonego sprzęgła (wciśniętego pedała) np w korku? Przecież samym rozrusznikiem przepchnąłbyś auto.

PostNapisane: 5 maja 2016, 22:58
przez Motion
OK jest tak jak pisze lukaszjakubowski przetestowałem. Małżonka dostała instruktaż <czytaj>

Re: Niezałączanie się silnika po aktywowaniu I Stop

PostNapisane: 26 maja 2017, 11:29
przez befree
U mnie była sytuacja taka, że żonka na postoju trzymałą hamulec do dechy i z włączonym sprz i biegiem auto nie odpalało, dopiero po zwolnieniu hamulca. Auto odpala momentalnie jeśli hamulec jest wcisniety do połowy bądz lżej.

Re: Niezałączanie się silnika po aktywowaniu I Stop

PostNapisane: 26 maja 2017, 11:37
przez lukaszjakubowski
A to coś nowego.
Myślałem, że tylko przy automacie działa start stop z hamulcem.

Re: Niezałączanie się silnika po aktywowaniu I Stop

PostNapisane: 31 maja 2017, 00:07
przez befree
Można sprawdzić latwo, zależy od specyfiki jazdy, ja nigdy nie trzymam hamulca nożnego na postoju wiec tego problemu nie zauważe. Jak ktoś do automatu przyzwyczajony + inne wynalazki wel. techniki "wyuczone" to może się spotkać w pewnych sytuacjach np. na wzniesieniu bez ręcznego.

PostNapisane: 5 cze 2017, 19:45
przez Wojtek
Motion napisał(a):Po raz drugi zaobserwowałem taką sytuację. Jadę dojeżdżam do świateł zatrzymuję się załącza się I-stop. Zapala się zielone wciskam sprzęgło i nic. Silnik się nie odpala

Jest to błąd w oprogramowaniu komputera (ECU).
Jest na tą dolegliwość akcja serwisowa... <głaszcze>


Vehicle Details
Reference : R/2014/134
Manufacturer Ref : AE021A
Make: MAZDA
Model : 6 & 3
Launch Date : 21/10/2014
Numbers Involved : 394
Build Start Date : 30/10/2013
Build End Date : 28/02/2014
Recall Details
Concern : ENGINE MAY STALL
Description : Engine may not restart when customer expects after i-stop operation. Although check engine light on dashboard will illuminate.
Remedial Action : Recall the vehicles that are likely to be affected and re-programme the engine Power Control Module (PCM) with a modified calibration.
Vehicle Id :
JMZGJ***21 154313 to JMZGJ***21 169715
JMZBM5476 21 124994 to JMZBM5476 21 140892