Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?
jak ktos mi mowi ze roznica wynosi 0,1-0,2 to ja w to nie wierzę......
KrzysiekWPR napisał(a):Efekt. Auto pali ok 0,1-0.2 litra mniej,
Brawo Ty jak widać da się zaoszczędzić paliwo, ja też tyle zaoszczędziłem, wyrzucając papierki z samochodu, wysypując piasek z wycieraczek i dopompowując koła.
Ależ oczywiście, że może, ja miałem 5w30 zalany raz i jak wróciłem do 0w20 to widziałem różnicę – nie z jednej jazdy, tylko ze stałego jeżdżenia po tej samej trasie i na spalaniu sumarycznym. Co nie zmienia faktu, że u mnie ta różnica pewnie wynosiła ok. 0.2l i koledzy się raczej śmieją z nikłego wpływu zmiany oleju na oszczędności na paliwie.
child napisał(a):Ależ oczywiście, że może, ja miałem 5w30 zalany raz i jak wróciłem do 0w20 to widziałem różnicę – nie z jednej jazdy, tylko ze stałego jeżdżenia po tej samej trasie i na spalaniu sumarycznym. Co nie zmienia faktu, że u mnie ta różnica pewnie wynosiła ok. 0.2l i koledzy się raczej śmieją z nikłego wpływu zmiany oleju na oszczędności na paliwie.
No nie wiem z czego tu się śmiać
0.2l/100km * 10000 = przy obecnej cenie paliwa daje 70zl oszczędności na 10 tys km (przy starych cenach to by było prawie 100zl)
czyli można na spalaniu zaoszczędzić na olej
grosz do grosza
demonpredkosci napisał(a):jak ktos mi mowi ze roznica wynosi 0,1-0,2 to ja w to nie wierzę.....
Przecież nie musisz, tylko wes pod uwagę że jeżeli często jeździ się ta sama trasa np. Warszawa-Kielce i powrót i jeździsz na tempomacie cały czas tyle samo i zawsze wychodziło Ci 6.0-6.2l/100km a po zmianie wychodzi zawsze 5.8-6.0l to może być coś na rzeczy. Wiara kwestii a jednostki
Dopisano 7 maja 2020, 12:33:Neonixos666 napisał(a):KrzysiekWPR napisał(a):Efekt. Auto pali ok 0,1-0.2 litra mniej,
Brawo Ty jak widać da się zaoszczędzić paliwo, ja też tyle zaoszczędziłem, wyrzucając papierki z samochodu, wysypując piasek z wycieraczek i dopompowując koła.
To prawda, jeśli były nie dopapowane.. w sposób wyraźny, uwierzę w 0.2l/100km różnicy
Kritik napisał(a):child napisał(a):Ależ oczywiście, że może, ja miałem 5w30 zalany raz i jak wróciłem do 0w20 to widziałem różnicę – nie z jednej jazdy, tylko ze stałego jeżdżenia po tej samej trasie i na spalaniu sumarycznym. Co nie zmienia faktu, że u mnie ta różnica pewnie wynosiła ok. 0.2l i koledzy się raczej śmieją z nikłego wpływu zmiany oleju na oszczędności na paliwie.
No nie wiem z czego tu się śmiać
0.2l/100km * 10000 = przy obecnej cenie paliwa daje 70zl oszczędności na 10 tys km (przy starych cenach to by było prawie 100zl)
czyli można na spalaniu zaoszczędzić na olej
grosz do grosza
Reasumując jest to temat na doktorat A wnioski z doktoratu do kosza
Uważam że 0.1-0.2 to całkiem sporo, zauważalnie można by rzec inaczej. Faktycznie przy przebiegu rocznym sensownej wielkości zostaje na olej+filtr. Inna sprawa, że
Spadek ciśnienia w oponach o 0.5 bara daje kolejne 0.1-0.2, też warto pilnować. Przynajmniej spokój z rozrzadem, panewkami, głowica itp jak tam bywa u niektórych producentów.
Spadek ciśnienia w oponach o 0.5 bara daje kolejne 0.1-0.2, też warto pilnować. Przynajmniej spokój z rozrzadem, panewkami, głowica itp jak tam bywa u niektórych producentów.
Wcale nie napisałem, że 0W20 nie zmniejsza tarcia wewnętrznego i dzięki temu nie zmniejsza zużycia paliwa przy pozostałych warunkach niezmienionych. Zużycie paliwa to dla mnie sprawa drugorzędna.
Spytałem, czy nie boicie się w przypadku oleju 5w30 (tym bardziej 0W20), że przy pałowaniu przerwie się film olejowy. Zostałem pouczony, że wskazuje na to parametr HTHS (czyli lepkość wysokotemperaturowa – High Temperature High Shear Rate), i o to wysłałem zapytanie do Mazda Motor Poland. Czekam na odpowiedź.
Mam przypuszczenie, że te oleje 0W20 i 5W30 mają niskie HTHS 2,9-3,5 mPa*s (Low HTHS = obniżona lepkość wysokotemperaturowa, umożliwia mniejsze zużycie paliwa).
Spytałem, czy nie boicie się w przypadku oleju 5w30 (tym bardziej 0W20), że przy pałowaniu przerwie się film olejowy. Zostałem pouczony, że wskazuje na to parametr HTHS (czyli lepkość wysokotemperaturowa – High Temperature High Shear Rate), i o to wysłałem zapytanie do Mazda Motor Poland. Czekam na odpowiedź.
Mam przypuszczenie, że te oleje 0W20 i 5W30 mają niskie HTHS 2,9-3,5 mPa*s (Low HTHS = obniżona lepkość wysokotemperaturowa, umożliwia mniejsze zużycie paliwa).
- Od: 17 kwi 2020, 13:52
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 BP 2.0 Skyactive-g 122 KM
przecież te 0,1-0,2 to granica błędu pomiarowego równie dobrze mogło te spalanie wzrosnąć lub nie ulec zmianie.
Właśnie, właśnie.
Może jestem staroświecki, mołorozwojowy, może już zdziadziałem...
Mamy na rynku świetne oleje w30, dobre w40..
Dlaczego lejecie 0w20 ?
Czy tylko mityczne obniżenie spalania paliwa o "setkę" nie jest proszeniem się o kłopoty?
Oczywiście, jeśli producent wymaga, to aby utrzymać gwarancję stosujmy to ca zaleca, ale po gwarancji?...
Po gwarancji to może zadbajmy o spokojny sen i szanując silnik oraz licząc w jego długowieczność lejmy coś co pójdzie w stronę ochrony a nie ekonomii..
Ekonomia w dzisiejszych czasach często sprowadza się do pędu ku nowości.
Producenci z chęcią sprzedadzą nam nowe auto jeśli postępując zgodnie z ich zaleceniami w krótkim czasie "zabijemy" poprzednie...
Może jestem staroświecki, mołorozwojowy, może już zdziadziałem...
Mamy na rynku świetne oleje w30, dobre w40..
Dlaczego lejecie 0w20 ?
Czy tylko mityczne obniżenie spalania paliwa o "setkę" nie jest proszeniem się o kłopoty?
Oczywiście, jeśli producent wymaga, to aby utrzymać gwarancję stosujmy to ca zaleca, ale po gwarancji?...
Po gwarancji to może zadbajmy o spokojny sen i szanując silnik oraz licząc w jego długowieczność lejmy coś co pójdzie w stronę ochrony a nie ekonomii..
Ekonomia w dzisiejszych czasach często sprowadza się do pędu ku nowości.
Producenci z chęcią sprzedadzą nam nowe auto jeśli postępując zgodnie z ich zaleceniami w krótkim czasie "zabijemy" poprzednie...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
zadra napisał(a):Właśnie, właśnie.
Może jestem staroświecki, mołorozwojowy, może już zdziadziałem...
Mamy na rynku świetne oleje w30, dobre w40..
Dlaczego lejecie 0w20 ?
Czy tylko mityczne obniżenie spalania paliwa o "setkę" nie jest proszeniem się o kłopoty?
Oczywiście, jeśli producent wymaga, to aby utrzymać gwarancję stosujmy to ca zaleca, ale po gwarancji?...
Po gwarancji to może zadbajmy o spokojny sen i szanując silnik oraz licząc w jego długowieczność lejmy coś co pójdzie w stronę ochrony a nie ekonomii..
Ekonomia w dzisiejszych czasach często sprowadza się do pędu ku nowości.
Producenci z chęcią sprzedadzą nam nowe auto jeśli postępując zgodnie z ich zaleceniami w krótkim czasie "zabijemy" poprzednie...
już tyle razy pisałem, nie ma tak ze 5w40 jest lepszy od 0w20 dla naszego silnika.
olej musi być odpowiedni! konstruktorzy i inżynierowie, przy wyliczaniach założyli ze ten silnik ma pracować na 0w20 / 5w30 i tak ma byc.
nie sadze ze ktos z nas jest mądrzejszy od konstruktorów Mazdy, a nawet jeżeli i jest to i tak nie brał udziału w budowaniu silnika SkyAktiv
Wiec nie ma co kombinować, a tylko wybierać z tych 0w20 czy 5w30 olej, jaki nam najbardziej się podoba
Na szczęście tylko tych z moich tabelek jest 0w20(34szt) + 5w30(24szt) = w sumie 58 olejów
i dalej nie ma z czego wybrać i trzeba kombinować z 0w30/5w40 i t.d.?
nie widziałem żadnej Mazdy na PL rejestracji na filmikach z Nurburgringu, i nie sadze ze jeździcie w takich warunkach ze waszej jazdy nie wytrzyma dobry olej 0w20 czy 5w30
uwierzcie mi, ze dużo gorzej dla silnika jest jazda przy 1500 obrotach pod obciążeniem, niż przy 5500
wiec totalnie nie o to martwicie się
ja widziałem prawie zatarty silnik z rysami z cylindrach z cx5 przy przebiegu 30tys km +/–
bo właściciel chciał zrobić dobrze silniku i jeździł 1200-1500 obrotów zęby mu nie zerwało filmu
a z drugiej strony jest dużo silników które przelatali po niemieckich autostradach po 300-500 tys przy 3000-4000 tys obrotów i nie maja takich problemow
Dopisano 12 maja 2020, 10:03:
w sobotę wymieniłem olej + filtry + ozonowanie środka auta (fuckcorona)
od poprzedniej wymiany przejechałem już około 8000 km co przy mojej średniej prędkości daje około 200 godzin pracy silnika i oleju, wiec sam czas wymienić
Olej jak zawsze Shell 0w20
Filtr oleju – OEM Mazda
Filtr kabinowy – Filtron K1316
Filtr Powietrza – Filtron AP113/6
Robie przeglądy 2 razy częściej, czyli co pól roku +/–
Roczny w ASO, i ten pomiędzy rocznym, poza ASO ( w ACG AUTO w Krakowie)
Witajcie,
Od ostatniej wymiany oleju jesienią (zgodnie z zaleceniami @Kritik na Shell 0W20 SN PLUS) przejechałem już ponad 10k km i tez zastanawiam się nad wymianą oleju na lato i czy pomysł taki żeby na lato lać 5W30 np tez Shella (potencjalny wyjazd do cieplejszych krajów ala Chorwacja jeśli to będzie w ogóle możliwe..) na zimę znów Shell 0W20 SN PLUS ma sens? Czy jednak takie wachlowanie lepkościami to zły pomysł?
Moja historia olejów:
Nowy samochód – zalany chyba w fabryce oryginalnym Mazdy (pewnie Total 5w30 ?), nie wymieniałem po pierwszych kilku k km bo dałem wiarę zapewnieniom ASO że "już teraz nie robi się docierania silnika jak kiedyś"...
po 20k km wymiana podczas przeglądu w ASO na znów na Mazdowski 5w30 zapewne z beczki (koszt ponad 300zl sam olej na FV...)
po 40k km kolejny przegląd okresowy w ASO wymiana na Shell SN PLUS 0w20 (po przeczytaniu tego wątku i wiedzy że w ogóle można przynieść swój olej do ASO – u mnie w Katowicach w PRO MOTO nie robili problemu bo był zgodny ze specyfikacja, zaznaczyli na FV ze "olej klienta")
Pozdrawiam
Marek
Od ostatniej wymiany oleju jesienią (zgodnie z zaleceniami @Kritik na Shell 0W20 SN PLUS) przejechałem już ponad 10k km i tez zastanawiam się nad wymianą oleju na lato i czy pomysł taki żeby na lato lać 5W30 np tez Shella (potencjalny wyjazd do cieplejszych krajów ala Chorwacja jeśli to będzie w ogóle możliwe..) na zimę znów Shell 0W20 SN PLUS ma sens? Czy jednak takie wachlowanie lepkościami to zły pomysł?
Moja historia olejów:
Nowy samochód – zalany chyba w fabryce oryginalnym Mazdy (pewnie Total 5w30 ?), nie wymieniałem po pierwszych kilku k km bo dałem wiarę zapewnieniom ASO że "już teraz nie robi się docierania silnika jak kiedyś"...
po 20k km wymiana podczas przeglądu w ASO na znów na Mazdowski 5w30 zapewne z beczki (koszt ponad 300zl sam olej na FV...)
po 40k km kolejny przegląd okresowy w ASO wymiana na Shell SN PLUS 0w20 (po przeczytaniu tego wątku i wiedzy że w ogóle można przynieść swój olej do ASO – u mnie w Katowicach w PRO MOTO nie robili problemu bo był zgodny ze specyfikacja, zaznaczyli na FV ze "olej klienta")
Pozdrawiam
Marek
- Od: 13 maja 2020, 15:45
- Posty: 2
- Auto: Mazda 6 SkyActiveG-2.0
LEJ DALEJ 0W20 I ZMIENIAJ MAX CO 10 TYS.
szajsiwo napisał(a):Witajcie,
Od ostatniej wymiany oleju jesienią (zgodnie z zaleceniami @Kritik na Shell 0W20 SN PLUS) przejechałem już ponad 10k km i tez zastanawiam się nad wymianą oleju na lato i czy pomysł taki żeby na lato lać 5W30 np tez Shella (potencjalny wyjazd do cieplejszych krajów ala Chorwacja jeśli to będzie w ogóle możliwe..) na zimę znów Shell 0W20 SN PLUS ma sens? Czy jednak takie wachlowanie lepkościami to zły pomysł?
Moja historia olejów:
Nowy samochód – zalany chyba w fabryce oryginalnym Mazdy (pewnie Total 5w30 ?), nie wymieniałem po pierwszych kilku k km bo dałem wiarę zapewnieniom ASO że "już teraz nie robi się docierania silnika jak kiedyś"...
po 20k km wymiana podczas przeglądu w ASO na znów na Mazdowski 5w30 zapewne z beczki (koszt ponad 300zl sam olej na FV...)
po 40k km kolejny przegląd okresowy w ASO wymiana na Shell SN PLUS 0w20 (po przeczytaniu tego wątku i wiedzy że w ogóle można przynieść swój olej do ASO – u mnie w Katowicach w PRO MOTO nie robili problemu bo był zgodny ze specyfikacja, zaznaczyli na FV ze "olej klienta")
Pozdrawiam
Marek
lepiej nie skakać co pól roku na inny olej, nic dobrego dla silnika to nie da...
jeździłem w zeszłym roku latem do Albanii, czyli 2 razy dalej niż Chorwacja, i dużo cieplej, wracałem przez Grecję, zrobiłem w sumie 5000 km, i 4 dni jazdy autostrada non-stop przy 140+/– km/h
i miałem zalany Shell 0w20, żadnych problemow nie było i być nie może
Shell 0w20 jest jednym z najbardziej gęstych 0w20 i mało co mu brakuje do 5w30, wiec wymieniać co pól roku / co 8-10 tys km Shell 0w20 i będzie
Kritik napisał(a):jeździłem w zeszłym roku latem do Albanii, czyli 2 razy dalej niż Chorwacja, i dużo cieplej, wracałem przez Grecję, zrobiłem w sumie 5000 km, i 4 dni jazdy autostrada non-stop przy 140+/– km/h
i miałem zalany Shell 0w20, żadnych problemow nie było i być nie może
140km/h to nie są jakieś specjalnie wysokie obroty. Jakbyś cały czas jechał 200km/h, to byłoby o czym rozmawiać
child napisał(a):Kritik napisał(a):jeździłem w zeszłym roku latem do Albanii, czyli 2 razy dalej niż Chorwacja, i dużo cieplej, wracałem przez Grecję, zrobiłem w sumie 5000 km, i 4 dni jazdy autostrada non-stop przy 140+/– km/h
i miałem zalany Shell 0w20, żadnych problemow nie było i być nie może
140km/h to nie są jakieś specjalnie wysokie obroty. Jakbyś cały czas jechał 200km/h, to byłoby o czym rozmawiać
kasa na mandaty skończyła by się szybciej niż coś by się stało z silnikiem
no niby tak, ale 12-14 godzin non stop, 140km/h przy 40+ stopniach i w pełni załadowanym samochodzie, to tez nie jest takie proste
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości