Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?

Postprzez mf113 » 19 sty 2021, 15:10

Śledzę ten cykl bardzo cennych wypowiedzi z zainteresowaniem. Wielkie dzięki za dane, których bym sam nie odnalazł (bym nie wiedział czego i gdzie szukać).
I od jakiegoś już czasu mój wniosek się sam zbudował. Dbam o samochód (inaczej nie czytałbym forum), więc dla bezpieczeństwa wleję 5W30 (jest on w zaleceniach producenta). Bo się zdarza, że jeżdżę szybko i na czerwonym polu obrotomierza, 90% to miasto, krótkie odcinki.
Teraz tylko wybiorę najlepszy z tej klasy i po sprawie. Myślę, że jaki bym nie wybrał z tych tu proponowanych – nie narobię szkody autku.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2016, 00:31
Posty: 304 (5/13)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 MT 120KM-->175KM
2015

Postprzez Kritik » 19 sty 2021, 16:37

child napisał(a):
zadra napisał(a):
child napisał(a):A gdzie można zobaczyć wymagania silników SkyActive co do tego (i innych) parametrów?


Chyba tylko wykonać śledztwo po normach zalecanego specyfiku dla silnika.
Gdzieś jest norma określająca minimum bazowe dla C3, albo dla SN/CF itp..


No ale to jest trochę zapętlone – wybierane oleju na podstawie rzekomych parametrów silnika, które wynikają z zalecanego oleju...

Dlatego ponawiam pytanie do Kritika – skąd wziąłeś wymagania silników SkyActive? Bo co do ilości parametrów oleju oraz ich badań podawanych przez ciebie jestem zadowolony (w przeciwieństwie do zadry ;)), zresztą połowy i tak nie rozumiem :D


muszę poszukać, kiedyś miałem dokumentacje techniczna co do silnika SkyActive, również jak i oficjalne pismo ze Mazda przyznaje się ze silniki leja paliwo, ten dokument to kiedyś nawet chyba tutaj załączałem

jeżeli mi pamięć nie myli, to HTHS ma być 3.5

Dopisano 19 sty 2021, 16:00:

child napisał(a):No ale właśnie ty piszesz o tym samym – o normie oleju, którą zaleca producent. Olejów spełniających te normy jest od groma (właściwie wszystkie, o jakich tu rozmawialiśmy, a także całe stado innych). Więc jeśli te normy traktujemy jako źródło doboru oleju, to jest to tak precyzyjne jak dobór skarpet – na upartego wejdę w te same skarpety, co moja żona, a nasze stopy różnią się o 7 numerów :)

Chodziło mi o to, żeby Kritik przytoczył te "wymagania silnika SkyActive-G", których to "nie znają rzeczoznawcy", a dzięki którym wiemy, że Supra 0W20 jest zbyt rzadka, a Shell 0W20 jest ok. Podawanie tutaj normy jako źródła wymagań w sposób oczywisty nie pozwala na takie rozróżnienie.


ale jeszcze raz
czy Supra 0w20 z gestoscia 8,25 jest rzadsza od Shell 0w20 z 8,94
no tak, jest
czy silnik SkyActiv leje paliwo w olej i robi olej jeszcze bardzie rzadkim?
no tak, robi i mazda się do tego przyznaje oficjalnie
jaki jest minimalny poziom lepkości dla 0w20? 8.2
czyli Supra jest już na granicy z 0w16, a z nawet minimalna ilością paliwa, które na 100% trafi do oleju, ten olej już po kilku tys km, zrobi się 0w16
no tak
a czy 0w16 jest zalecany dla silnika ScyAktiv?
no nie

dla tego, nit trzeba być Kritikeim, nie trzeba kończyć studiów ropy i gazu, zęby dojść do zdania, ze jednak Supra jest zbyt rzadka.
Czy nie?
Tak, olej w moment zalania w silnik spełnia swoje wymagania, mieści się w klasie lepkości 0w20 i t.d.
Ale to jest tak jak z gwarancja na auto, 3 lata auto się ma nie psuć, a dalej niech się dzieje co chce...
Tak samo i olejem, olej nowy, w puszce, w momencie zalania w silnik, czy pobrania do testów powinien spełniać te wymagania. I on spełnia.

Ale ja nie rozumiem, po tak tak się upierać, i nie zgodzić się, ze jeżeli jest zalecany 0w20, z lepkością od 8.2 i 5w30, a ta klasa podaje lepkość do 10.5, to najlepiej jest wlać cos co jest po środku.
Ani zbyt płynne, jak Supra, bo jest ryzyko ze ten olej nie będzie tak dobrze chronic i smarować silnik.
Ani zbyt geste, zęby nie męczyć silnik, i nie zwiększać spalanie.

Dla tego ja polecam albo najgęstsze z 0w20, albo najplenniejszy z 5w30, żeby być jak najbliżej środka.
Miec i zapas po spadku lepkości, i nie zbyt gesty olej.

Czemu ja jestem za Shell 0w20, ja również już 100 razy pisałem.
Bo jest to bardzo dobry olej, w rozsądnej cenie, a nie z kosmosu jak Amsoil (Amsoil robi super olej, ale bardzo drogi, bezsensownie drogi, nie na tyle lepszy od Shella, o ile droższy) i można ten olej kupic na allegro w dystrybutora i nie bać się o podróbkę...

I czemu je nie jestem za 5w30, oprócz Ford F, bo 95% 5w30 w tej klasie nie maja modyfikatora tarcia, molybdenum, a 99% 0w20, ma. To czemu nie skorzystać z tego.

Ja nie mowie ze Supra 0w20 nie pasuje, czy jest zla, czy cos z tego. NIE.
Tylko mowie ze ona jest zbyt płynna, moim zdaniem, opartym na parametrach, testach, i zwykłej logice.
Kto chce to z tym się zgadza, kto nie ten leje dalej Supre i tyle.

jeszcze pytania? Czy moze już skończymy ten temat papa

Dopisano 19 sty 2021, 16:04:

mf113 napisał(a):Teraz tylko wybiorę najlepszy z tej klasy i po sprawie. Myślę, że jaki bym nie wybrał z tych tu proponowanych – nie narobię szkody autku.

i tu jest prawda
każdy olej z 0w20 i 5w30 będzie dobry
któryś lepszy któryś gorszy

oby nie podróbka, i oby częściej wymieniany (chociaż raz w 8-10 tys km)
<spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Sulfur » 31 sty 2021, 15:28

Często gdy widzę tematy olejowe na forum odnoszę wrażenie że dorabia się im jakieś "ideologie". Ja mam trochę prostszą filozofię w tym temacie, która bazuje na logice.
Tym bardziej, że mówimy o silnikach mazdy, a nie np. 2.0 TSI/TFSI czy benzynach BMW (wyżyłowanie + turbo itp.).

Przykładowo: jeżdżąc w cyklu mieszanym tj. miasto + drogi krajowe (bez autostrad lub bardzo rzadko) to zdecydowanie 0W20. Gdybym jeździł natomiast głównie po drogach ekspresowych i na autostradach, to wolałbym jednak zalać 30'stkę.

Na logikę zadałbym sobie kilka pytań:
– jak często robisz krótkie odcinki
– na jakich drogach i przy jakich prędkościach śmigasz

Do tego skrócić interwał do max 15kkm (też nie ma co przesadzać jak się leje dobry olej).
No i kwestia oleju: imo lepiej zalać coś trochę droższego, wymienić przy 15kkm max i mieć święty spokój. Np. popatrzcie jakie syfy leją w aso i za jakie pieniądze – przy tym wydatek 175-225zł na dobry olej nagle staje się opłacalny...

Mazda robi dość idioto-odporne benzyny. Dodatkowo (Sky-G) to wolnossaki (pomijam tutaj auta z USA z turbo).

Amsoil (imo nieopłacalnie drogi), Ravenol, Shell... są jeszcze jakieś ostatnio popularne Eurole itp. Sporo lektur swego czasu znalazłem na niemieckim oil-clubie, było parę analiz oleju zlanego ze Sky-G.

Patrzcie także na skład i dodatki a nie tylko na jeden parametr. Chociaż fakt, imo supra to totalny syf.

Ja osobiście leje 0W20 bo to pasuje po prostu do mojej eksploatacji.

Logika, logika i jeszcze raz logika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2016, 09:57
Posty: 21
Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion

Postprzez Kritik » 1 lut 2021, 14:19

Sulfur napisał(a):Często gdy widzę tematy olejowe na forum odnoszę wrażenie że dorabia się im jakieś "ideologie". Ja mam trochę prostszą filozofię w tym temacie, która bazuje na logice.
Tym bardziej, że mówimy o silnikach mazdy, a nie np. 2.0 TSI/TFSI czy benzynach BMW (wyżyłowanie + turbo itp.).

Przykładowo: jeżdżąc w cyklu mieszanym tj. miasto + drogi krajowe (bez autostrad lub bardzo rzadko) to zdecydowanie 0W20. Gdybym jeździł natomiast głównie po drogach ekspresowych i na autostradach, to wolałbym jednak zalać 30'stkę.

Na logikę zadałbym sobie kilka pytań:
– jak często robisz krótkie odcinki
– na jakich drogach i przy jakich prędkościach śmigasz

Do tego skrócić interwał do max 15kkm (też nie ma co przesadzać jak się leje dobry olej).
No i kwestia oleju: imo lepiej zalać coś trochę droższego, wymienić przy 15kkm max i mieć święty spokój. Np. popatrzcie jakie syfy leją w aso i za jakie pieniądze – przy tym wydatek 175-225zł na dobry olej nagle staje się opłacalny...

Mazda robi dość idioto-odporne benzyny. Dodatkowo (Sky-G) to wolnossaki (pomijam tutaj auta z USA z turbo).

Amsoil (imo nieopłacalnie drogi), Ravenol, Shell... są jeszcze jakieś ostatnio popularne Eurole itp. Sporo lektur swego czasu znalazłem na niemieckim oil-clubie, było parę analiz oleju zlanego ze Sky-G.

Patrzcie także na skład i dodatki a nie tylko na jeden parametr. Chociaż fakt, imo supra to totalny syf.

Ja osobiście leje 0W20 bo to pasuje po prostu do mojej eksploatacji.

Logika, logika i jeszcze raz logika.


ale na czym bazuje twoja logika?
czemu 30ka dla trasy? a czemu 20ka nie?

30ka w 99% jest gorsza od 20ki, po wszystkich parametrach, oprócz gęstości. Ale przecież u nas nie Hiszpania, i nie ma upałów 45stopni, codziennie, latem... to co nam daje 30ka?
i powiedz mi czym jest lepsza 30ka z gęstością 9.48 i NOACK 12.6 (mobil1)
od 20ki z gęstością 8.94 i NOACK 10.7 (Shell)

a powiem ci, ze totalni niczym, 30 jest gorsza.
bo jest tylko o jakieś 6% gęstsza, ale przy tym o 17% szybciej i więcej wyparowuje(a to jest powodem ubytku oleju w trasie, w większości przypadków, przy sprawnym silniku)
przy tym nie ma molybdenum

czyli wychodzi na to ze chronic silnik ma tylko i wyłącznie numerek 30 na puszce, i tyle.
nic lepszego w większości 30tek nie widzę...

czemu interwal 15kkm? w jakim trybie? mieszanym? czyli średnia prędkość w okolicach 25km/h? 30km/h? co przy 15kkm daje nam 500-600 godzin pracy silnika? to po cholerę już skracać z 20kkm do 15kkm, jak i tak po 12k km to i tak już ciężko nazwać olejem, jeźdźmy już 30kkm, zacierać silnik, to zacierać <lol>

Silniki Mazdy nie są takie idiotoodporne jak myślisz, czy twoim zdaniem silnik zabuja wyłącznie turbo?
Silnik Mazdy ma ogromny stopień sprężania, silnik Mazdy ma bezpośredni wtrysk.
Wiec do TSI/TFSI brakuje tylko turbo...

Logika musi bazować się na danych, parametrach, a nie stenotypach.
A niestety 99% ludzi bazują dokładnie na stenotypach.
30 jest lepsza od 20
i t.d.. <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez zadra » 1 lut 2021, 20:29

Kritik napisał(a):przy tym o 17% szybciej i więcej wyparowuje


Piszesz ogólnie o wszystkich "30-kach" czy o jakiejś szczególnej?
Takie uogólnienia to chyba nie ten..tego...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Sulfur » 1 lut 2021, 20:40

Kritik napisał(a):30ka w 99% jest gorsza od 20ki, po wszystkich parametrach, oprócz gęstości. Ale przecież u nas nie Hiszpania, i nie ma upałów 45stopni, codziennie, latem... to co nam daje 30ka?
i powiedz mi czym jest lepsza 30ka z gęstością 9.48 i NOACK 12.6 (mobil1)
od 20ki z gęstością 8.94 i NOACK 10.7 (Shell)

a powiem ci, ze totalni niczym, 30 jest gorsza.
bo jest tylko o jakieś 6% gęstsza, ale przy tym o 17% szybciej i więcej wyparowuje(a to jest powodem ubytku oleju w trasie, w większości przypadków, przy sprawnym silniku)
przy tym nie ma molybdenum

czyli wychodzi na to ze chronic silnik ma tylko i wyłącznie numerek 30 na puszce, i tyle.
nic lepszego w większości 30tek nie widzę...

czemu interwal 15kkm? w jakim trybie? mieszanym? czyli średnia prędkość w okolicach 25km/h? 30km/h? co przy 15kkm daje nam 500-600 godzin pracy silnika? to po cholerę już skracać z 20kkm do 15kkm, jak i tak po 12k km to i tak już ciężko nazwać olejem, jeźdźmy już 30kkm, zacierać silnik, to zacierać <lol>

Silniki Mazdy nie są takie idiotoodporne jak myślisz, czy twoim zdaniem silnik zabuja wyłącznie turbo?
Silnik Mazdy ma ogromny stopień sprężania, silnik Mazdy ma bezpośredni wtrysk.
Wiec do TSI/TFSI brakuje tylko turbo...

Logika musi bazować się na danych, parametrach, a nie stenotypach.
A niestety 99% ludzi bazują dokładnie na stenotypach.
30 jest lepsza od 20
i t.d.. <glupek2>


Wiesz że klasa lepkości nie definiuje parametrów takich jak NOACK czy liczby zasadowej? <co?>
Jeden olej (przyjmijmy że 0W-20) może mieć NOACK na poziomie 8 a inny na poziomie 12... a ty próbujesz tu pisać (zakładasz) z góry że takie 5W-30 odparowuje szybciej niż 0W-20...

Stabilność wytworzonego filtru...

Z łaski swojej przestań zachowywać się jak świrnięty fanatyk 0W-20 bo zachowujesz się jak fanboy "MOJA OPCJA JEST NAJLEPSZA WAAAAAGHHH" atakując wszystkich <lol> . <faja> Piszesz takie dziwne rzeczy głowa mała, świat nie jest zero-jedynkowy i z pewnych powodów masz różne klasy lepkości jak i wiele różnych olejów (inne bazy, dodatki) w ramach jednej klasy lepkości.

A dwusiarczek molibdenu to po prostu modyfikator tarcia (jest jeszcze np. dwusiarczek wolframu, często spotykany np. w Ravenolach).

A turbo ma znaczenie – temperatury (jeden obieg olejowy), ma to duży wpływ na olej i jego "żywotność".

Tak samo już widziałem fanatyków, którzy uznawali Amsoila za jedyny słuszny olej dla naszych Madź a pluli na takiego Shella GTL (który jest imo super) czy inne dobre oleje (0W-20 oczywiście).

Irytują mnie zawsze posty, gdzie komuś wydaje się że pozjadał wszystkie rozumy, że jest chemikiem i inżynierem w jednym. Że jest "jedna jedyna słuszna opcja".

Sporo fajnej lektury jest na oilclubach...
https://oil-club.de/
https://www.oilclub.pl/index.php

Tu jest fajny temat – https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... ctive.962/
Poruszono w nim wątek klasy lepkości.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2016, 09:57
Posty: 21
Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion

Postprzez child » 1 lut 2021, 22:38

Sulfur, nie lubię argumentów z "ilości postów", ale wpadasz tutaj znikąd, wyskakujesz ze sprzecznymi tekstami oraz argumentami ad personam do osoby, która stworzyła istotny kawałek merytorycznej zawartości niniejszego wątku i chcesz być traktowany poważnie?

Niezbyt mi się uśmiecha bronienie Kritika, ale on akurat swoje zdanie mocno uzasadniał (co byś wiedział, gdybyś zadał sobie trud przeczytania wątku przed wypowiadaniem się w nim) i z całą pewnością ciężko go nazwać fanboyem jakiegoś oleju. Za to właśnie ty wychodzisz na mędrka/rzekomego eksperta, bo na konkretne przykłady konkretnych parametrów konkretnych olejów rzucasz ogólnikami...

Ludzie chcą wiedzieć, jaki sensowny olej mają lać bez robienia doktoratu ze środków smarnych silników. Twoje linki niewiele wnoszą – czemu ma służyć link do głównej strony niemieckiego forum o olejach? Mamy sobie to forum po niemiecku całe przeczytać, żeby znaleźć cokolwiek interesującego? Jeśli ktoś jest na tyle wkręcony w oleje, to pewnie to forum i tak zna. A wątek na polskim forum olejowym to właśnie przykład takiego "doktoryzowania" – co najlepsze... zakończonego takimi wnioskami, jak tu na forum pisze Kritik :)

Więc na koniec dobra rada – jeśli masz wiedzę i chcesz się ją podzielić, to pisz konkretnie, odpowiadaj merytorycznie na merytoryczne pytania i powstrzymaj się od wycieczek osobistych ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Dmb_T » 2 lut 2021, 00:31

panowie, zamieszaliście a ja mam auto, co jezdziło 100 tys km na 0w20 a teraz 20 tys km jezdzi na 5w30 i ŻADNEJ RÓZNICY NIE OBSERWUJĘ, w niczym.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez Sulfur » 2 lut 2021, 01:48

child napisał(a):


Nic sprzecznego nie napisałem. I ciężko było wypowiedź Kritika uznać za merytoryczną.

Samo odgórne skreślanie 5W-30 jest bezsensowne i niezasadne.

5W-30 nie jest narażony na szybsze odparowanie niż 0W-20. To zależy już od konkretnego oleju i wyników testu NOACK (tym niższy NOACK, tym lepiej).

W skrócie jak ktoś chce zalać olej do Sky-G (czy to 2.0 czy 2.5) może spokojnie 0W-20 jak i 5-W30, byleby było to zgodne z instrukcją dla danego modelu rocznikowego (ze względu na gwarancję, a może się to zmieniać rocznikowo ze względu na "papierologię" unijną więc warto to wiedzieć).

W kwestii samej ochrony silnika:
1) Dobry olej 0W20 bazujący np. na grupie IV (PAO) z dobrymi dodatkami (np. dwusiarczek wolframu) będzie lepszy od zwykłego/taniego 5W-30 (np. mazdowski olej od totala)

2) Dobry olej 5W-30 (j/w) niekoniecznie będzie (realnie) lepszy od dobrego 0W20 przy zwykłej mieszanej eksploatacji. Ale będzie lepszy np. dla osoby, która większość czasu spędza na autostradach w długich trasach (szczególnie niemieckie autostrady). Tutaj klasa lepkości i HTHS zrobi swoje – na dłuższą metę.

3) Przeciętny 5W-30 będzie lepiej chronił silnik aniżeli przeciętny/tani 0W-20 (często takie są lane w aso po taniości, zależnie z kim dany dealer ma umowę)

Ekologia/spalanie: 0W-20 > 5W-30

W kwestii "żywotności" oleju tutaj też ważny jest konkretny olej (użyte bazy, dodatki itp). W Maździe dobry olej (na bazie PAO) imo powinien spokojnie wytrzymać te 15k km. Jedynym problemem może być rozcieńczanie oleju paliwem, jeżeli robi ktoś non-stop krótkie odcinki np. po mieście (wtrysk bezpośredni).

Imo warto kupować dobry olej do naszych Sky-G, bo to dobre silniki a zadbane odwdzięczą się. Ale nie ma sensu też płacić 300zł+/5l oleju czy nadgorliwie wymieniać go co chwile. Po prostu zalać porządny (za te 170-220zł np.) i nie przekraczać interwałów 15k km/12mc. I normalnie jeździć.
Człowiek wyda nadgorliwie kupę kasy przez ileś lat, a krańcowy przyrost korzyści z tego wynikających będzie marginalny (i bez znaczenia).

Dmb_T napisał(a):panowie, zamieszaliście a ja mam auto, co jeździło 100 tys km na 0w20 a teraz 20 tys km jezdzi na 5w30 i ŻADNEJ RÓZNICY NIE OBSERWUJĘ, w niczym.


I nie odczujesz. Różnica w spalaniu będzie na granicy błędu pomiarowego. Krzywda się nie stanie. Przynajmniej na gwarancji pilnuj aby zalewali Ci olej zgodny z tym co masz w instrukcji i nie przeciągaj interwałów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2016, 09:57
Posty: 21
Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion

Postprzez zadra » 2 lut 2021, 02:28

Sulfur napisał(a):Samo odgórne skreślanie 5W-30 jest bezsensowne i niezasadne.

5W-30 nie jest narażony na szybsze odparowanie niż 0W-20. To zależy już od konkretnego oleju


podpisuję się pod tym swoimi wszystkimi ręcmi i nogmi..

Bez osobistych wycieczek, ale zbytnie uogólnienia nie służą poprawności wypowiedzi.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Kritik » 2 lut 2021, 11:22

zadra napisał(a):
Kritik napisał(a):przy tym o 17% szybciej i więcej wyparowuje


Piszesz ogólnie o wszystkich "30-kach" czy o jakiejś szczególnej?
Takie uogólnienia to chyba nie ten..tego...


przecież napisałem (mobil1)

jeszcze raz pokazuje jak nie uważnie czytacie, a później ciągle te same pytania <glupek2>

Dopisano 2 lut 2021, 10:28:

Sulfur napisał(a):
Kritik napisał(a):30ka w 99% jest gorsza od 20ki, po wszystkich parametrach, oprócz gęstości. Ale przecież u nas nie Hiszpania, i nie ma upałów 45stopni, codziennie, latem... to co nam daje 30ka?
i powiedz mi czym jest lepsza 30ka z gęstością 9.48 i NOACK 12.6 (mobil1)
od 20ki z gęstością 8.94 i NOACK 10.7 (Shell)

a powiem ci, ze totalni niczym, 30 jest gorsza.
bo jest tylko o jakieś 6% gęstsza, ale przy tym o 17% szybciej i więcej wyparowuje(a to jest powodem ubytku oleju w trasie, w większości przypadków, przy sprawnym silniku)
przy tym nie ma molybdenum

czyli wychodzi na to ze chronic silnik ma tylko i wyłącznie numerek 30 na puszce, i tyle.
nic lepszego w większości 30tek nie widzę...

czemu interwal 15kkm? w jakim trybie? mieszanym? czyli średnia prędkość w okolicach 25km/h? 30km/h? co przy 15kkm daje nam 500-600 godzin pracy silnika? to po cholerę już skracać z 20kkm do 15kkm, jak i tak po 12k km to i tak już ciężko nazwać olejem, jeźdźmy już 30kkm, zacierać silnik, to zacierać <lol>

Silniki Mazdy nie są takie idiotoodporne jak myślisz, czy twoim zdaniem silnik zabuja wyłącznie turbo?
Silnik Mazdy ma ogromny stopień sprężania, silnik Mazdy ma bezpośredni wtrysk.
Wiec do TSI/TFSI brakuje tylko turbo...

Logika musi bazować się na danych, parametrach, a nie stenotypach.
A niestety 99% ludzi bazują dokładnie na stenotypach.
30 jest lepsza od 20
i t.d.. <glupek2>


Wiesz że klasa lepkości nie definiuje parametrów takich jak NOACK czy liczby zasadowej? <co?>
Jeden olej (przyjmijmy że 0W-20) może mieć NOACK na poziomie 8 a inny na poziomie 12... a ty próbujesz tu pisać (zakładasz) z góry że takie 5W-30 odparowuje szybciej niż 0W-20...

Stabilność wytworzonego filtru...

Z łaski swojej przestań zachowywać się jak świrnięty fanatyk 0W-20 bo zachowujesz się jak fanboy "MOJA OPCJA JEST NAJLEPSZA WAAAAAGHHH" atakując wszystkich <lol> . <faja> Piszesz takie dziwne rzeczy głowa mała, świat nie jest zero-jedynkowy i z pewnych powodów masz różne klasy lepkości jak i wiele różnych olejów (inne bazy, dodatki) w ramach jednej klasy lepkości.

A dwusiarczek molibdenu to po prostu modyfikator tarcia (jest jeszcze np. dwusiarczek wolframu, często spotykany np. w Ravenolach).

A turbo ma znaczenie – temperatury (jeden obieg olejowy), ma to duży wpływ na olej i jego "żywotność".

Tak samo już widziałem fanatyków, którzy uznawali Amsoila za jedyny słuszny olej dla naszych Madź a pluli na takiego Shella GTL (który jest imo super) czy inne dobre oleje (0W-20 oczywiście).

Irytują mnie zawsze posty, gdzie komuś wydaje się że pozjadał wszystkie rozumy, że jest chemikiem i inżynierem w jednym. Że jest "jedna jedyna słuszna opcja".

Sporo fajnej lektury jest na oilclubach...
https://oil-club.de/
https://www.oilclub.pl/index.php

Tu jest fajny temat – https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... ctive.962/
Poruszono w nim wątek klasy lepkości.


oczywiscie ze wiem, i na stronach 6 i 7 masz tabelki zestawne, z 0w20 i 5w30
i wiem czemu tak chwala Amsoil, ze po przejsciu na niego, przestal ubywac olej, wiec on jest cudowny <lol>
no bo przeciez ma najnizszy NOACK
oczywiste jest to ze po przejsciu z Supry 0w20 z Noack 13 na Amsoil 5w30 z Noack 7, olej przestanie ubywac.
Ale bylo by to samo przy przejsciu na Petronas z Noack 8 :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Sulfur » 2 lut 2021, 15:27

Kritik napisał(a):oczywiscie ze wiem, i na stronach 6 i 7 masz tabelki zestawne, z 0w20 i 5w30
i wiem czemu tak chwala Amsoil, ze po przejsciu na niego, przestal ubywac olej, wiec on jest cudowny <lol>
no bo przeciez ma najnizszy NOACK
oczywiste jest to ze po przejsciu z Supry 0w20 z Noack 13 na Amsoil 5w30 z Noack 7, olej przestanie ubywac.
Ale bylo by to samo przy przejsciu na Petronas z Noack 8 :)


Chyba wolałbym już zalewać Shella 0W-20 i skrócić interwał o połowę lub dalej lać Ravenola aniżeli lać overpriced Amsoila. Zawsze awaryjnie zostaje te parę mililitrów na ew. dolewki (Amsoil ma chyba +-4,7l w zestawach).
Za Ravenola 0W-20 płaciłem zazwyczaj 200-220zł/5l (ani razu nie musiałem robić dolewki). Shell to jakieś 150zł/5l, czyli porównywanie z totalem/suprą a jest zdecydowanie lepszy. Amsoil to ponad 250zł (+ raczej KW dochodzą, ani razu nie widziałem go stacjonarnie w sklepie).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2016, 09:57
Posty: 21
Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion

Postprzez zadra » 2 lut 2021, 15:39

Lejąc shella z 5u litrów odparuje Ci 10,7 objetości, czyli 0,535l
Lejąc olej z noack 12,6 ubędzie Ci 0,63l...
Twierdzisz, że shell jest znacznie lepszy, bo lejąc go "ratujesz" niespełna setkę oleju z 5litrów lub 2 setki z bańki 10litrowej...

Wiele osób nie jest w stanie zauważyć dobroci płynącej z niskiego noack, bo ich silniki pobierają czasami 0,5l oleju na 1000km, czyli ze 20razy więcej, niż wynika z parametru noack przy wskazanej przeze mnie objętości.
jeśli więc weźmiesz pod uwagę, że Twoje aż 17% to tylko setka objętości z bańki oleju, to te 17% nie robią już takiego wrażenia...

Wydaje mi się, że oleje przy normalnej eksploatacji nie grzeją się do granic stosowanych przy kontroli noack..
Miałem okazję systematycznie jeździć przez kilka lat autem z czujnikiem temperatury oleju i wskazania standardowe były niższe od 150stC (tak, wiem, że to w misce olejowej..)
Do 250stC (dla testu noack) strasznie dużo brakuje..

Pod kątem noack są jak sam zauważyłeś znacznie lepsze oleje.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Sulfur » 2 lut 2021, 17:41

Chodzi o całokształt (nie tylko noack). Nie opierałbym się na jednym parametrze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2016, 09:57
Posty: 21
Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion

Postprzez zadra » 3 lut 2021, 03:06

Sulfur napisał(a):Chodzi o całokształt (nie tylko noack). Nie opierałbym się na jednym parametrze.

również uważam, że nie jest on najważniejszy..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Kritik » 3 lut 2021, 11:14

Sulfur napisał(a):
Kritik napisał(a):oczywiscie ze wiem, i na stronach 6 i 7 masz tabelki zestawne, z 0w20 i 5w30
i wiem czemu tak chwala Amsoil, ze po przejsciu na niego, przestal ubywac olej, wiec on jest cudowny <lol>
no bo przeciez ma najnizszy NOACK
oczywiste jest to ze po przejsciu z Supry 0w20 z Noack 13 na Amsoil 5w30 z Noack 7, olej przestanie ubywac.
Ale bylo by to samo przy przejsciu na Petronas z Noack 8 :)


Chyba wolałbym już zalewać Shella 0W-20 i skrócić interwał o połowę lub dalej lać Ravenola aniżeli lać overpriced Amsoila. Zawsze awaryjnie zostaje te parę mililitrów na ew. dolewki (Amsoil ma chyba +-4,7l w zestawach).
Za Ravenola 0W-20 płaciłem zazwyczaj 200-220zł/5l (ani razu nie musiałem robić dolewki). Shell to jakieś 150zł/5l, czyli porównywanie z totalem/suprą a jest zdecydowanie lepszy. Amsoil to ponad 250zł (+ raczej KW dochodzą, ani razu nie widziałem go stacjonarnie w sklepie).


w 100% sie zgadzam
potwierdzam ze Amsoil jest baaardzo dobrym, moze i faktycznie najlepszym olejem
ale nie jest na tyle dobrym, o ile drogim
cena / parametry, nie są najlepsze
Shell 0w20 jest ciut gorszy, po niektórych parametrach, ale prawie 2 razy tańszy

dla tego ja za Shell :)

Cena / Jakosc, dla mnie jest w tym oleju najlepsza

Dopisano 3 lut 2021, 10:16:

Sulfur napisał(a):Chodzi o całokształt (nie tylko noack). Nie opierałbym się na jednym parametrze.


tutaj również w 100% sie zgadzam
olej to jest zbiórka tylu parametrów, ze nie można paczyć na tylko jeden z nich, i nie ma oleju, (oprócz Amsoil <rotfl> ) który jest najlepszy po wszystkich parametrach <ok>
albo jeżeli taki jest, to kosztuje bardzo drogo...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez andrzelo1 » 26 lut 2021, 15:29

Dzień dobry
od 4 miesięcy jestem nowym użytkownikiem mazdy z 2015r GJ skyactiv silnik benzynowy 2,0 z funkcją start-stop. Mam pytanie do bardziej znających się osób na rzeczy,obecnie mam zalany olej
Castrol-Magnetec 5W-30 A3/b4 i przejechane 80 tyś km. Czy pozostać na tym oleju co mam,czy mogę wlać inny tylko jaki ? oczywiście o lepszych parametrach. Co byście polecili głównie moja jazda miasto i czasami raz na miesiąc trasa.
Początkujący
 
Od: 4 sty 2021, 22:39
Posty: 2
Auto: Mazda 6 rok 2015

Postprzez esem » 27 lut 2021, 08:49

@andrzelo1: olej nie zgodny z zaleceniem producenta. Ma być a1/b1 lub a5/b5.
Jaki wlać olej? Przeczytaj te kilkanaście stron i będziesz wiedział.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Kritik » 4 mar 2021, 19:10

shell 0w20 – jezeli umiesz liczyc kase w swoim portfelu
amsoil 0w20 – jezeli na portfel nie zwracasz uwagi
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez demonpredkosci » 5 mar 2021, 10:10

jak ktos na portfel nie zwraca uwagi to nie kupuje mazdy


taka prawda
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323