Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?
esem napisał(a):Przeczytaj wątek. Napewno nie C3. C3 do diesla.
Ale co ma "jakość" do lepkości? Zmień mechanika.
Ten wątek ma 40 stron, przeczytałem połowę i raczej nie widzę odpowiedzi na mój problem.
Jeśli jakość czyli masz na myśli specyfikacja nie ma nic do.lepkosci, a nie ma, to po co ten wątek
Lać 0w20 lub 5w30 i już.
A C3 są polecane do DPF , benzynie nie zaszkodzą – to moja teoria.
Jednak chciałbym aby odpowdzial mi ktoś kto w praktyce przerobił ten problem
Nie chcesz poczytać dlaczego C3 nie jest dla silników Mazdy? Przecież na str.8 masz to wyłożone, no chyba że czytasz od końca
W skrócie: nie te lepkości Ale jak kumpel ma beczkę C3 i musi go zutylizować – to czemu mu nie pomóc.
W skrócie: nie te lepkości Ale jak kumpel ma beczkę C3 i musi go zutylizować – to czemu mu nie pomóc.
Ja przy następnej zmianie wleję pewnie 0w20 C5 Shella, bo w UK dostać 0w20 SN/SN+/SP jest coraz trudniej. Na oficjalnej wyszukiwarce Shella ten C5 już wskoczył na rekomendowany / premium.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
esem napisał(a):Nie chcesz poczytać dlaczego C3 nie jest dla silników Mazdy? Przecież na str.8 masz to wyłożone, no chyba że czytasz od końca
W skrócie: nie te lepkości Ale jak kumpel ma beczkę C3 i musi go zutylizować – to czemu mu nie pomóc.
Nie ma sensu komentować twojego bełkotu...
JacekM nie unoś się bo esem ma rację. Olej C3 do tego sinika Mazdy się nie nadaje a sugestia Twojego mechanika daje podstawy aby myśleć tak jak esem napisał.
A co do Twojego pierwotnego pomysłu aby zalać silnik olejem 5W/30 Total Quartz 9000 NFC może być sensowny.
Ja trzeci raz zalałem Total Quartz 9000 5W40 w Mitsubishi córki. Co prawda to trochę inna lepkość ale rodzaj oleju ten sam. Na razie po przejechaniu 30 kkm nie ma problemów.
A co do Twojego pierwotnego pomysłu aby zalać silnik olejem 5W/30 Total Quartz 9000 NFC może być sensowny.
Ja trzeci raz zalałem Total Quartz 9000 5W40 w Mitsubishi córki. Co prawda to trochę inna lepkość ale rodzaj oleju ten sam. Na razie po przejechaniu 30 kkm nie ma problemów.
Można mieszać olej SHELL HELIX ULTRA SN PLUS 0W20 z olejem SHELL HELIX ULTRA SN SP 0W20?
Został mi 1l oleju ze stara etykieta (SN PLUS) a nigdzie nie można go już dostać więc zamówiłem następcę SP. Patrząc na specyfikację to te same oleje, mogę je jednocześnie zalać (1l SN PLUS i reszta SP)?
Został mi 1l oleju ze stara etykieta (SN PLUS) a nigdzie nie można go już dostać więc zamówiłem następcę SP. Patrząc na specyfikację to te same oleje, mogę je jednocześnie zalać (1l SN PLUS i reszta SP)?
Witam, jestem tu nowy
Kilka dni temu w niezależnym serwisie zleciłem wymianę olejów i filtrów przy przebiegu 50tys km w swojej Mazdzie 3, 2.0 88KW, 2018r, 50tys przebiegu. Silnik został zalany olejem MOTUL 5w30 8100 x-clean EFE.
Teraz dopiero zwróciłem uwagę że to olej w specyfikacji C2/C3... i teraz pytanie. Zostawić ten olej? Czy wymienić na zgodny z zaleceniami Mazdy?
Kilka dni temu w niezależnym serwisie zleciłem wymianę olejów i filtrów przy przebiegu 50tys km w swojej Mazdzie 3, 2.0 88KW, 2018r, 50tys przebiegu. Silnik został zalany olejem MOTUL 5w30 8100 x-clean EFE.
Teraz dopiero zwróciłem uwagę że to olej w specyfikacji C2/C3... i teraz pytanie. Zostawić ten olej? Czy wymienić na zgodny z zaleceniami Mazdy?
- Od: 3 paź 2022, 21:33
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3, 2.0, 88KW, BN, 2018
"nie za długo" to ile? następna wymiana oleju za rok, w tym czasie przejeżdze 8-9 tys km...
- Od: 3 paź 2022, 21:33
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3, 2.0, 88KW, BN, 2018
Niektórzy fachowcy od olejów na tym forum sugerowali aby 0W20 zmieniać po 6 kkm więc może to jest ten moment. Albo potraktuj swój olej jak płukankę. 1-2 kkm i wymiana na właściwy .
dobra... nie ma tragedii, na stronie Motula piszą że pasi
Marka : Mazda (EU)
Model : 3, BM/BN (2013 – 2019)
Rodzaj : 3 SKYACTIV-G 2.0 (88 kW / 120 WP) (2013 – 2019)
SILNIK SKYACTIV-G 2.0
Pojemność : Pojemność filtra 0,2 litrów
: Pojemność układu smarowania 4,2 litrów Napełnienie serwisowe
: Pojemność układu smarowania 4,9 litrów Napełnianie suche
Zastosowanie : Elastyczny (maks.)
Częstotliwość : Wymiana 20000 km/ 12 mies.
Produkty : 8100 X-clean EFE 5W30
: 8100 Eco-clean 0W20
: HYBRID 0W20
: 8100 Eco-nergy 5W30
: 8100 Eco-lite 5W30
: 8100 Eco-lite 0W20
Marka : Mazda (EU)
Model : 3, BM/BN (2013 – 2019)
Rodzaj : 3 SKYACTIV-G 2.0 (88 kW / 120 WP) (2013 – 2019)
SILNIK SKYACTIV-G 2.0
Pojemność : Pojemność filtra 0,2 litrów
: Pojemność układu smarowania 4,2 litrów Napełnienie serwisowe
: Pojemność układu smarowania 4,9 litrów Napełnianie suche
Zastosowanie : Elastyczny (maks.)
Częstotliwość : Wymiana 20000 km/ 12 mies.
Produkty : 8100 X-clean EFE 5W30
: 8100 Eco-clean 0W20
: HYBRID 0W20
: 8100 Eco-nergy 5W30
: 8100 Eco-lite 5W30
: 8100 Eco-lite 0W20
- Od: 3 paź 2022, 21:33
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3, 2.0, 88KW, BN, 2018
Ale jednak A5/B5 to nie to samo co C2/C3. Chyba, że jednak to samo .
Jak nie będziesz przeginał to pewnie 1 kkm na 15W40 auto pojeździ ale ja bym zmienił.
I jeszcze te 20 kkm . Tragedia. Chcesz mieć bezawaryjny silnik to zmieniaj wcześniej .
Jak nie będziesz przeginał to pewnie 1 kkm na 15W40 auto pojeździ ale ja bym zmienił.
I jeszcze te 20 kkm . Tragedia. Chcesz mieć bezawaryjny silnik to zmieniaj wcześniej .
maystersztyk napisał(a):Witam, jestem tu nowy
Kilka dni temu w niezależnym serwisie zleciłem wymianę olejów i filtrów przy przebiegu 50tys km w swojej Mazdzie 3, 2.0 88KW, 2018r, 50tys przebiegu. Silnik został zalany olejem MOTUL 5w30 8100 x-clean EFE.
Teraz dopiero zwróciłem uwagę że to olej w specyfikacji C2/C3... i teraz pytanie. Zostawić ten olej? Czy wymienić na zgodny z zaleceniami Mazdy?
Mój kolega jezdzi Mazdą 2.0 skyactiv-g na Totalu 5W/30 C3 od kilku lat, silnik pracuje wzorowo.
Oleje o specyfikacji C są w klasie wyzszej niż A.
C oznacza że to olej niskopopiołowy i jest zalecany do aut z filtrem DPF , tym bardziej może być stosowany w autach bez tego filtra.
JacekM napisał(a):..
Mój kolega jezdzi Mazdą 2.0 skyactiv-g na Totalu 5W/30 C3 od kilku lat, silnik pracuje wzorowo.
Oleje o specyfikacji C są w klasie wyzszej niż A.
C oznacza że to olej niskopopiołowy i jest zalecany do aut z filtrem DPF , tym bardziej może być stosowany w autach bez tego filtra.
Masz na myśli kolegę co szuka frajerów do zutylizowania beczki C3
Już Ci tłumaczono, jak krowie na rowie, że C3 jest do diesli a nie japońskich benzyn
Czy ktoś znalazł może gdzieś w necie niezależne badania oleju SHELL Helix Ultra 0W20 (API SP, ACEA C5)? Ciekawym jak wypada w stosunku do wycofanego już ze sprzedaży Ultra SN Plus, który jeszcze mam zalany w silniku. Swego czasu użytkownik Kritik brylował tu w takich porównaniach, ale odkąd zamienił auto na elektryczne – zniknął z forum i nie odpowiada na wiadomości prywatne.
Cześć
Po weryfikacji danych na temat nowo przejętego samochodu przychodzę z pytaniem:
2014 81.000 nalotu dotychczas zalewany olej to dexelia ultra 5w30...
Czy sensownym jest przejście na 0w20 czy pozostać przy 5w30? Po wertykulacji wątków obstaję przy oleju shell tylko który wybrać dokładnie bo nazw mylących jest dość dużo i jak zmiany mogą się mieć do poprzednio zalewanego oleju?
Po weryfikacji danych na temat nowo przejętego samochodu przychodzę z pytaniem:
2014 81.000 nalotu dotychczas zalewany olej to dexelia ultra 5w30...
Czy sensownym jest przejście na 0w20 czy pozostać przy 5w30? Po wertykulacji wątków obstaję przy oleju shell tylko który wybrać dokładnie bo nazw mylących jest dość dużo i jak zmiany mogą się mieć do poprzednio zalewanego oleju?
- Od: 18 maja 2017, 12:16
- Posty: 1
- Auto: RX-8
231
2004
3bm 2014
esem napisał(a):JacekM napisał(a):..
Mój kolega jezdzi Mazdą 2.0 skyactiv-g na Totalu 5W/30 C3 od kilku lat, silnik pracuje wzorowo.
Oleje o specyfikacji C są w klasie wyzszej niż A.
C oznacza że to olej niskopopiołowy i jest zalecany do aut z filtrem DPF , tym bardziej może być stosowany w autach bez tego filtra.
Masz na myśli kolegę co szuka frajerów do zutylizowania beczki C3
Już Ci tłumaczono, jak krowie na rowie, że C3 jest do diesli a nie japońskich benzyn
Tak, tak tego samego kolegę z twoich chorych urojeń.
W 7
C3 to oleje o dwie klasy wyższe niż A5 więc jeśli mazda zaleca minimum A5 to tym bardziej C3 się nadaje – ale ty raczej tego zrozumiesz ...
JacekM napisał(a):...
Tak, tak tego samego kolegę z Twoich chorych urojeń.
W 7
C3 to oleje o dwie klasy wyższe niż A5 więc jeśli mazda zaleca minimum A5 to tym bardziej C3 się nadaje – ale ty raczej tego zrozumiesz ...
A kto Ci takich głupot nagadał Koleś od C3 Które to klasy są 2x wyższe a które są 5x niższe – o ile wiesz o czym piszesz
Zamiast się mądrzyć przeczytaj ze zrozumieniem str.8 tego forum. A potem przeproś
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości