Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?

Postprzez esem » 6 gru 2018, 08:06

Raptor77 napisał(a):Kritik tylko jak policzyć te 250 motogodzin ?

Średnią prędkość mam 35km/h czyli co mam wymieniać olej co 8750km czyli w moim przypadku co 2.5 miesiąca ? Aktualnie staram się robić wymiany co 12500km.

Motogodzina = zegarowa godzina pracy silnika. Czy auto stoi czy jedzie.
Dlatego 250 motogodzin to jakiś czeski błąd. <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Kritik » 6 gru 2018, 10:45

Raptor77 napisał(a):Kritik tylko jak policzyć te 250 motogodzin ?

Średnią prędkość mam 35km/h czyli co mam wymieniać olej co 8750km czyli w moim przypadku co 2.5 miesiąca ? Aktualnie staram się robić wymiany co 12500km.


tak, średnia prędkość * 250h = częstotliwość wymiany oleju
u mnie jest 37km/h * 250 h = 9250 km, dla mnie to raz w 6 miesięcy i tak planuje wymieniac

esem napisał(a):
Raptor77 napisał(a):Kritik tylko jak policzyć te 250 motogodzin ?

Średnią prędkość mam 35km/h czyli co mam wymieniać olej co 8750km czyli w moim przypadku co 2.5 miesiąca ? Aktualnie staram się robić wymiany co 12500km.

Motogodzina = zegarowa godzina pracy silnika. Czy auto stoi czy jedzie.
Dlatego 250 motogodzin to jakiś czeski błąd. <ok>


motogodziny to jest jedyny miernik dla silnika i wymiany oleju
pomysł sobie sam, jak można odliczać wymianę oleju licząc obroty kol? bzdura totalna...

kto jeździ w korkach i ma 12 km/h tez ma wymieniać olej co 20 000 km? 20 000 km przy 12 km/h = 1660 motogodzin... i to co będzie w silniku nie można juz nazywać olejem....
kola stoją na miejscu, km sie nie doliczaja ale silnik w tym czasie pracuje i olej sie zużywa i paliwo sie pali

wymiana oleju co 20000-40000 km to jest tylko i wyłącznie wymaganie ekologiczne, bo z taka ilością aut jak jest teraz, jak by każdy wymieniał olej wtedy kiedy jest lepiej dla silnika, to była by gigantyczna ilość zużytego oleju, który trzeba utylizować. Również nie było by historii o zatartych silnikach na 100 000 km, a jeździli by tak jak kiedyś po 500 000 km, ale to jest również nie na rękę producentom aut które co kilka lat prezentują nowe modele aut, i kto by to kupował?

może to brzmi jak paranoja, ale tak jest

ja od 8 lat pracuje w brązy automotive, i widze to na własne oczy, ciśnienie na oszczędności rośnie cały czas, również, jak i ciśnienie na sprzedaz

kiedyś wiązka przewodową do golfa 6 ważyła 40 kg, a do golfa 8 juz 20
i tak wszędzie i ze wszystkim
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez esem » 6 gru 2018, 11:02

Czyli najlepiej kupić sobie licznik motogodzin <lol> Traktorowy najlepiej ;P
A te 250 motogodzin to z którego kapelusza wyjąłeś <glupek2> Tak sobie przypasowałeś: Twoja średnia (jak wyliczona?) i Twój pomysł aby wymieniać co 1/2 roku <co?>
Dziwne, że jeszcze producenci nie wpadli na pomysł wymiany oleju na podstawie motogodzin <oczko>
Ja bym to patentował <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Kritik » 6 gru 2018, 11:32

esem napisał(a):Czyli najlepiej kupić sobie licznik motogodzin <lol> Traktorowy najlepiej ;P
A te 250 motogodzin to z którego kapelusza wyjąłeś <glupek2> Tak sobie przypasowałeś: Twoja średnia (jak wyliczona?) i Twój pomysł aby wymieniać co 1/2 roku <co?>
Dziwne, że jeszcze producenci nie wpadli na pomysł wymiany oleju na podstawie motogodzin <oczko>
Ja bym to patentował <jupi>


możesz w ogóle nie wymieniać olej
mi to obojętnie <spoko>

a 250 motogodzin wyliczone zostało na podstawie kilku set testów odpracowanego oleju, i porównaniu parametrów oleju przed zalaniem i po przepracowaniu 200-250-300-350-400 motogodzin

takich testów laboratoryjnych jest milion w necie i kto chce ten ich łatwo znajdzie

oczywiście ze jeżeli przejedzie sie 300 motogodzin a nie 250 to silnik sie nie zatrze w moment

i wiem ze auta wymieniające olej zgodnie z instrukcja tez jeżdżą 100+ k km
ale ludzie które jedzą codziennie w makdonaldie i ludzie które odżywiają sie zdrowo również w większości dożywają do 40 lat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez adam_we » 13 gru 2018, 15:32

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2018, 11:23
Posty: 208 (3/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 HB 2.0 '14

Postprzez Kritik » 13 gru 2018, 16:36

znalazłem ciekawe porównanie, ze wymiana oleju przy ** **** km dla auta, to jest to same co posiłek co 5000 kroków dla czlowieka.

ktoś stoi w korku 45 minut rano, i 45 minut wieczorem , przy tym pokonując 7 km
a ktoś za 45 minut przeleci 100 km autostrada, i za 45 minut z powrotem kolejne 100 km

czy silnik w tych obu autach pracował 1,30 dziennie? tak
czy powinni oni wymieniać olej licząc taki sam dystans – nie

bo planować wymianę oleju w silniku licząc obrotu kol – bzdura

i ten link z wywiadem eksperta olejowego potwierdza prawie kazde moje slowo, napisane tutaj wczesniej

Prawdziwe zagrożenie dla trwałości stale niedogrzewanego silnika, eksploatowanego w korkach, nie występuje w wyniku jednorazowego mocnego naciśnięcia gazu, tylko długofalowo, poprzez degradację oleju w tym silniku – tłumaczy ekspert. – Jeśli nie osiąga on 85–100 ⁰C, nie odparowuje woda, paliwo i szybciej traci on swoje właściwości ochronne.

pisałem o paliwie w oleju, zwłaszcza w zimie, tym bardziej w naszym silniku z bezpośrednim wtryskiem

Co zapewni najlepszą ochronę silnika?

– Jeśli eksploatujemy samochód tylko na trasie dom-praca-dom, upewnijmy się, że stosujemy najwyższej jakości olej zgodny z zaleceniami producenta i pilnujemy okresu jego wymiany – zaleca Husiatyński. – Wielu konstruktorów silników takie warunki eksploatacyjne traktuje jako warunki ciężkie i zaleca skracanie okresów pomiędzy wymianami oleju o ok. 1/3 w kilometrach i ok. ½ w czasie.

pisałem o skrócaniu okresów wymiany, i wymianę co pół roku, w moim przypadku, ale to jest dobre i dla tych kto jeździ bardziej w mieście i ma <35km/h średnia predkosc

<ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Kritik » 20 sty 2019, 23:38

dla tych kto mówi ze fabryka wie co pisze i olej trzeba wymieniać co 20tys.km jak książka pisze <rotfl>

https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez mxostry » 9 lut 2019, 09:31

Czytałem cały wątek o oleju do skyactiv na forum tu i na forum M6 i wydaje mi się ze najlepszym wyborem jeśli chodzi o dobre parametry jakościowe i cenę to chyba zaleje Eneosa 0w20 , mam jakieś zaufanie do tej marki , lałem w Mitsubishi , kiedyś nawet jak po roku przywiozłem do aso Mitsubishi swojego eneosa a oni lali wtedy Castrola to powiedzieli do mnie ze gratulują wyboru i ze sami się zastanawiają czy nie wprowadzić do oferty eneosa bo to bardzo dobre oleje , ten amsoil jakoś do mnie nie przemawia
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez Mirecsk38 » 9 lut 2019, 14:56

wedlug mnie jest obojetne czy eneos, amsoil, mazda , najwaznesze ze by byl original a nie cosz zlewanego na tartaku :)
Ja uzywam amsoila , mam 3 wymiany i nienarzekam, tylko silnik jescze od srodka niewidzalem, tak niewiem czy jest naprawde czysty i o.k
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez mxostry » 12 lut 2019, 13:32

Dla zainteresowanych wysyłam 7 stron specyfikacji eneosa który zdobyłem u oficjalnego importera eneosa na Polskę , a którego nie ma póki co na stronie polskiej , https://m.fotosik.pl/u/mxostry/album/2515544 tu akurat mnie się wydaje ze eneos jest lepszy od amsoil ale nie jest pewny na 100%
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez esem » 12 lut 2019, 13:42

Rozumiem, że zaczynamy dyskusję o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi <lol>
Żyjemy w wolnym kraju i każdy leje co chce i pod wybranym przez siebie płotem <klotnia>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez KrzyzakMitsu » 12 lut 2019, 16:51

esem napisał(a):zaczynamy dyskusję o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi
jestem ateistą, ale wiem, że Wielkanoc jest ważniejsza bo urodził się każdy, ale zmartwychwstał tylko Jezus, stąd te święta są ważniejsze
cieszę się, że mogłem pomóc <jupi>
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez kubala147 » 12 lut 2019, 17:13

Patrząc na karty specyfikacji amsoila SS 0w20 i Eneosa to Eneos przegrywa w każdym parametrze, niestety.

Na stronie amsoila są dostępne w pdf parametry więc można porównać.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 18:11
Posty: 139 (6/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez Mirecsk38 » 12 lut 2019, 18:55

tez tak widze ten boj, Amsoil wygriwa
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez darrecki » 12 lut 2019, 23:20

mxostry napisał(a):Dla zainteresowanych wysyłam 7 stron specyfikacji eneosa który zdobyłem u oficjalnego importera eneosa na Polskę , a którego nie ma póki co na stronie polskiej


Twoja "eneosowa" krucjata jest zadziwiająco wytrwała, "tu" jak i "tam". Aczkolwiek nie wiem co chcesz nią osiągnąć <co?>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez mxostry » 13 lut 2019, 00:17

Kolego darrecki , mam sentyment do eneosa bo używałem go i używam od dawna w moich autach , ale nie jestem w niego ślepo zapatrzony , chciałbym by jakiś fachowiec się wypowiedział porównał itp , gdyż nie wierze, ze amsoil jest najlepszy i nie ma nic lepszego , a nawet podejrzewam wciskanie na sile amsoila ze względu na wysoka marże , ponieważ w stanach jest to produkt na poziomie naszego Orlenu czy lotosu , poczytaj amerykańskie fora nie mówię tu o mazdzie ale ogolnie , eneos jest dużo bardziej doceniany niż amsoil
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez Kritik » 13 lut 2019, 10:58

Mam już test z labu tego Eneos Premium Ultra 0W-20
Lepkość przy 40c – 43,68 – mniej niz Shell 0w20 (47,42) – znaczy ze mniej chroni i jest jeszcze bardziej podobne do wody :)
lepkość przy 100c – 8,66 -mniej niz Shell 0w20 (8,94) – znaczy ze mniej chroni i jest jeszcze bardziej podobne do wody :)
Pour point – -39c – bardzo słabo jak dla 0w20.... w Shell -54c
Sulfat – 1,04% – ten olej w ogole nie pasuje do naszego silnika, dla silników z bezpośrednim wtryskiem, olej musi być <1%, najlepiej +/– 0,8%

Wiec jak dla mnie, to olej jest taki sobie.... <nie>
Załączniki
2019-02-13_09h52_42.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez mf113 » 13 lut 2019, 11:34

Super materiał. Ciekawe jak wychodzi w takich testach MAZDA Original Oil Supra 0W20?
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2016, 00:31
Posty: 304 (5/13)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 MT 120KM-->175KM
2015

Postprzez mxostry » 13 lut 2019, 11:47

Kritik kawał dobrej roboty !! W takim razie nie ma co lac eneosa , chyba najlepiej mazdy oryginał
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez Kritik » 13 lut 2019, 12:20

mf113 napisał(a):Super materiał. Ciekawe jak wychodzi w takich testach MAZDA Original Oil Supra 0W20?

Mam taki test i Mazda Supra 0w20
tylko ze był robiony w Rosji

Lepkość przy 40c – 35.57 (eneos 43.68 / shell 47.42)
lepkość przy 100c – 8.25 (eneos 8.66 / shell 8.94)
Pour point – -40c
Sulfat – 1.02%

taka niska lepkość przy 40c daje bardzo niskie spalanie na zimnym silniku, i dla ekologów to jest bardzo dobrze, bo mniej spalin, ale przy tym bardzo słaba ochrona.... ale przez to ze olej ma baaardo dużo molibdenu, to jedno kompensuje drugie....

generalnie ten fabryczny olej 0w20 jest zrobiony tylko dla tego żeby w każdy możliwy sposób spełniać wszystkie eko wymagania... a o ochronie silnika mało kto myśli... dla tego jak pisałem w wielu sinikach na fabrycznym oleju już na niewielkich przebiegach są rysy w cylindrach, i co będzie z tym silnikiem po okresie gwarancji, producenta nie interesuje...

i tak naprawdę im bliżej mam do wymiany oleju, tym bardziej zaczynam myśleć o zalaniu dobrego 5w30

jak kogoś interesuje jakiś olej, piszcie markę, postaram się znaleźć test tego oleju, i razem pomyślimy czy on pasuje i czy jest naprawdę dobry.

p.s. Wiem ze nawet na fabrycznym oleju niektóre auta mają już po 200-300tys km, i da się na tym jeździć.... ale osobiście ja dla swojego auta chce jak najlepiej.
Załączniki
2019-02-13_11h05_50.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323