Raptor77 napisał(a):Kritik tylko jak policzyć te 250 motogodzin ?
Średnią prędkość mam 35km/h czyli co mam wymieniać olej co 8750km czyli w moim przypadku co 2.5 miesiąca ? Aktualnie staram się robić wymiany co 12500km.
tak, średnia prędkość * 250h = częstotliwość wymiany oleju
u mnie jest 37km/h * 250 h = 9250 km, dla mnie to raz w 6 miesięcy i tak planuje wymieniac
esem napisał(a):Raptor77 napisał(a):Kritik tylko jak policzyć te 250 motogodzin ?
Średnią prędkość mam 35km/h czyli co mam wymieniać olej co 8750km czyli w moim przypadku co 2.5 miesiąca ? Aktualnie staram się robić wymiany co 12500km.
Motogodzina = zegarowa godzina pracy silnika. Czy auto stoi czy jedzie.
Dlatego 250 motogodzin to jakiś czeski błąd.
motogodziny to jest jedyny miernik dla silnika i wymiany oleju
pomysł sobie sam, jak można odliczać wymianę oleju licząc obroty kol? bzdura totalna...
kto jeździ w korkach i ma 12 km/h tez ma wymieniać olej co 20 000 km? 20 000 km przy 12 km/h = 1660 motogodzin... i to co będzie w silniku nie można juz nazywać olejem....
kola stoją na miejscu, km sie nie doliczaja ale silnik w tym czasie pracuje i olej sie zużywa i paliwo sie pali
wymiana oleju co 20000-40000 km to jest tylko i wyłącznie wymaganie ekologiczne, bo z taka ilością aut jak jest teraz, jak by każdy wymieniał olej wtedy kiedy jest lepiej dla silnika, to była by gigantyczna ilość zużytego oleju, który trzeba utylizować. Również nie było by historii o zatartych silnikach na 100 000 km, a jeździli by tak jak kiedyś po 500 000 km, ale to jest również nie na rękę producentom aut które co kilka lat prezentują nowe modele aut, i kto by to kupował?
może to brzmi jak paranoja, ale tak jest
ja od 8 lat pracuje w brązy automotive, i widze to na własne oczy, ciśnienie na oszczędności rośnie cały czas, również, jak i ciśnienie na sprzedaz
kiedyś wiązka przewodową do golfa 6 ważyła 40 kg, a do golfa 8 juz 20
i tak wszędzie i ze wszystkim