Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?
Panowie, wiem, że nie tu powinienem zadać to pytanie ale nie znalazłem lepszego wątku. Chodzi oczywiście o olej ale do CX30 Skyactiv-X. Co lać, oryginalny Oil Supra X 0w20 czy Shella Helix Ultra ECT C5 0W-20? Wiem, że jest tu kilku speców co się znają na olejach i mi pomogą
Z góry dziękuję za wskazówki.
Z góry dziękuję za wskazówki.
zbiorzec napisał(a):Panowie, wiem, że nie tu powinienem zadać to pytanie ale nie znalazłem lepszego wątku. Chodzi oczywiście o olej ale do CX30 Skyactiv-X. Co lać, oryginalny Oil Supra X 0w20 czy Shella Helix Ultra ECT C5 0W-20? Wiem, że jest tu kilku speców co się znają na olejach i mi pomogą
Z góry dziękuję za wskazówki.
Supra G była zbyt płynna, nie sadze żeby Supra X była lepsza, ale testów nie mam i nie wiem czy będzie on robiony w najbliższym czasie
Ja bym lal Shell 0w20
tylko nie Shell Helix Ultra ECT C5 0W-20
a Shell Helix Ultra SN Plus 0w20
Miro72 napisał(a):Witam ja też trochę nie tu gdzie trzeba ale chyba w tym wątku znalazłem najwięcej istotnych informacji. A teraz moje pytanie jaki olej myślicie wlać do mazdy 2.5 turbo z przebiegiem 9tys km
a co jest napisane w manualu? jaki standard / lepkość wymagany?
Mazda 6 2018 w książce jest 0w20 lub 5w30 SN SM automat 2.5 turbo.9tys km przebiegu Moje pytanie wynika z tego że prawie wszyscy preferują 0w20 do tego silnika ale bez turbo. A ja chciałbym się dowiedzieć czy turbo zmienia preferencje dla innego rodzaju oleju bo np musi mieć większą lepkość jak np 5w30 Czy może nie ma to znaczenia.
- Od: 2 lis 2020, 20:10
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 2018 2.5 turbo
2.5 turbo to masz USA pewnie
lej 5w30 jest gestszy dla turbo lepiej zwlaszcza jak upalasz
lej 5w30 jest gestszy dla turbo lepiej zwlaszcza jak upalasz
Miro72 napisał(a):Mazda 6 2018 w książce jest 0w20 lub 5w30 SN SM automat 2.5 turbo.9tys km przebiegu Moje pytanie wynika z tego że prawie wszyscy preferują 0w20 do tego silnika ale bez turbo. A ja chciałbym się dowiedzieć czy turbo zmienia preferencje dla innego rodzaju oleju bo np musi mieć większą lepkość jak np 5w30 Czy może nie ma to znaczenia.
jeżeli książka pisze ze może być 0w20 lub 5w30 to znaczy ze lepkość nie ma większego znaczenia
tak jak pisałem, najgęstszy 0w20 Shell ma lepkość przy 100c – 8,94
a najbardziej płynny 5w30 Mobil 1 – ma lepkość przy 100c – 9,48
czyli nie ma dużej różnicy w lepkości, i jeżeli jest zalecany 0w20\5w30, to ja bym wybrał 0w20 ale z tych najbardziej gęstych, czyli Shell/Mobil1/Amsoil
bo produkcja 0w20 jest bardziej skomplikowana, wykorzystywane są nowsze technologie, i ten olej jest mniej podrabiany...
co do silnika turbo, to tam bardziej ma znaczenie temperatura zapłonu oleju i wyparowywanie NOACK, olej przechodzi przez turbine, która jest bardzo gorąca, i jeżeli olej ma słabe wysokotemperaturowe właściwości, to ten olej szybciej się zużywa, degraduje, i wyparowuje, co powoduje zmniejszenie poziomy oleju w silniku
Im wyższą temperatura samozapłonu – tym lepiej
Im mniejszy NOACK – tym lepiej
i teraz wracamy do 0w20 i samozapłon i NOACK
Tutaj liderem jest Amsoil, ale z nie wielka przewaga nad Shell
Amsoil – samozapłon 234 / NOACK 9,5
Shell – 229 / 10,7
Jeszcze nisko NOACK ma Mobil 1 , tylko 9,8, ale przy tym ma również niska temperature samozapłony, tylko 216
a cala reszta po NOACK ma 11-12-13, czyli dużo więcej
Czyli znowu wracamy do tego, że najlepsze są
Shell/Amsoil/Mobil1
I dla mnie to dokładnie w takiej kolejności, bo jak mówiłem już wiele razy, Amsoil nie jest o tyle lepszy od Shella o ile droższy
Jeżeli komuś zależy tylko na parametrach, i nie obchodzi go cena oleju prawie 2x droższą, to polecam Amsoil
Jeżeli komuś zależy również na cenie, i za 5-10% lepsze parametry nie chce przepłacać 80% wartości, to polecam Shell
Ale jaki olej nie będzie w silniku, każdy się zużywa, i nie zapominajmy o wymianie co 8-10tys.
Brsx napisał(a):Czytania dużo. zatem szybkie pytanie.
Mazda 3 2.0 165KM
Przebieg 76000km
Jaki olej konkretnie? Nie jadę do ASO.
Ostatni serwis w ASO rok temu.
Może być najtańszy, ale musi być zgodny ze specyfikacją zalecaną przez producenta auta.
Resztę doczytasz przy czasie we wcześniejszych postach.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Brsx napisał(a):Czytania dużo. zatem szybkie pytanie.
Mazda 3 2.0 165KM
Przebieg 76000km
Jaki olej konkretnie? Nie jadę do ASO.
Ostatni serwis w ASO rok temu.
Zalej takim jaki był stosowany dotychczas. Przejeździłeś prawie 80k km bez problemów to po co kombinować.
Brsx napisał(a):Tylko ja kupiłem ją prawie rok temu po serwisie w ASO. Nie wiem jaki tam wlali olej..?
lejesz Shell 0w20, kolejna wymiana za 6000km, żeby za długo nie jeździć na mieszance nie wiadomo czego z Shellem, a dalej co 8000-10000 km, standardowo, i będzie
przy zmianie oleju, nie polecam żadnych płukanek i t.d... tylko wcześniejsza kolejna zmiana oleju
przy płukaniu, mamy w silniku niewiadomy stary olej + płukanka + nowy olej = masakra
tak jak mowie, lepiej o razu nowy olej, a później wcześniejsza kolejna zmiana oleju, i git
Są różne metody i pomysły na zmianę oleju.
Jest również temat o płukankach – warto poczytać.
Jest również temat o płukankach – warto poczytać.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Ogólnie nie wierzę, że wątek, który można by było zmieścić w 1 porządnym poście zajmuje...31 stron ( i rośnie ) i cały czas padają te same pytania ... Zrozumiał bym, gdyby producent polecał 10 różnych lepkości oleju. Dodać do tego po 2 najbardziej polecane oleje z każdej lepkości i temat zamknięty
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
dobrzyn22 napisał(a):Ogólnie nie wierzę, że wątek, który można by było zmieścić w 1 porządnym poście zajmuje...31 stron ( i rośnie ) i cały czas padają te same pytania ... Zrozumiał bym, gdyby producent polecał 10 różnych lepkości oleju. Dodać do tego po 2 najbardziej polecane oleje z każdej lepkości i temat zamknięty
no widzisz... tak jest, każdy pyta osobno, nie chce się nikomu przeczytać chociaż 2-3 strony, a odpowiedz w 90% jest ta sama na wszystkie pytania
Czytania dużo. zatem szybkie pytanie.
Kto ma przekonać osoby o podobnym podejściu jak "producent" powyższego posta do odrobiny zaangażowania i chęci aby samemu odnaleźć odpowiedź w temacie, skoro Ty powtarzasz tę swoją identyczną "mantrę" – '0w20 shell' ; w odpowiedzi na każde podobne zapytanie?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
czytałem TU i czytałem na forum hondy jak również czytałem na oil-club...
różne fora, różne wnioski, ale nie o to chodzi, tylko o to, że wpada tu dużo chłopa, którym nie chce się strony wcześniejszej przyswoić, zadaje "krótkie pytanie, bo nie mam czasu na czytanie" i dostaje odpowiedź potwierdzającą fakt, że wcale czytać forum nie trzeba, bo ktoś wiedzę na żądanie na łopacie wystawia...
Ale skoro lubi wciąż pisać i powtarzać w kółko to samo... co mi do tego...
różne fora, różne wnioski, ale nie o to chodzi, tylko o to, że wpada tu dużo chłopa, którym nie chce się strony wcześniejszej przyswoić, zadaje "krótkie pytanie, bo nie mam czasu na czytanie" i dostaje odpowiedź potwierdzającą fakt, że wcale czytać forum nie trzeba, bo ktoś wiedzę na żądanie na łopacie wystawia...
Ale skoro lubi wciąż pisać i powtarzać w kółko to samo... co mi do tego...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości