Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?

Postprzez szajsiwo » 15 maja 2020, 13:24

Dzieki za odpowiedzi.
Zaleje ponownie Shell 0W20 SN PLUS. Ja nie jezdze szybciej niz 150-160km/h max zazwyczaj 140km/h max.

Wiem, że mleko się już rozlało przez moją niewiedzę ale fakt, że jeździłem 2 razy po 20km bez miedzy wymian na orginale Mazdy, bez wymiany po pierwszych kilku tys km od nowości na świeży olej to czy dokuczyłem tym mocno mojemu silnikowi czy tez nie jest to jakiś wielki powód do płaczu? <zawstydzony>
Początkujący
 
Od: 13 maja 2020, 14:45
Posty: 2
Auto: Mazda 6 SkyActiveG-2.0

Postprzez child » 15 maja 2020, 15:07

Chłopie, daj spokój – ludzie jeżdżą znacznie dłużej wymieniając co 20 tys. albo rzadziej i jakoś nie słychać, żeby te silniki się sypały.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez fux » 16 maja 2020, 06:56

150 kkm Ze dwa razy co 20, potem raczej co ok. 10
Olej najpierw serwisowy, później Total, a więc serwisowy w innej bańce.
Na bagnecie między wymianami brak obniżki poziomu.
Silnik żyleta.


Kupujcie drogie zamienniki poparte marketingowym bełkotem, odwiedzajcie niekompetentne aso, etc.

<lol>
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 18:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez Imbeer » 16 maja 2020, 07:02

Rozumiem że stan silnika oceniasz wyłącznie po ewentualnych ubytkach oleju i "dupohamowni"? hahaha
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez zadra » 16 maja 2020, 12:51

Imbeer napisał(a):Rozumiem że stan silnika oceniasz wyłącznie po ewentualnych ubytkach oleju i "dupohamowni"? hahaha

Nie każdy aby ocenić stan silnika po 150kkm demontuje go, rozbiera na czynniki i wykonuje laboratoryjny pomiar wszystkich elementów jak po testach długodystansowych <lol>

Skoro nie bierze oleju, równo pracuje, zawsze odpala na zawołanie, nie pluje olejem na boki...
Tak, silnik w dobrej kondycji aż do jego śmierci :P
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Imbeer » 16 maja 2020, 13:30

zadra napisał(a):
Imbeer napisał(a):Rozumiem że stan silnika oceniasz wyłącznie po ewentualnych ubytkach oleju i "dupohamowni"? hahaha

Nie każdy aby ocenić stan silnika po 150kkm demontuje go, rozbiera na czynniki i wykonuje laboratoryjny pomiar wszystkich elementów jak po testach długodystansowych <lol>

Skoro nie bierze oleju, równo pracuje, zawsze odpala na zawołanie, nie pluje olejem na boki...
Tak, silnik w dobrej kondycji aż do jego śmierci :P


Nie mówię że użytkownik ma kontrolować stan swojego silnika w warunkach laboratoryjnych z użyciem całego wachlarza sprzętu metrologicznego, tylko że mówienie, że silnik będzie w bardzo dobrym stanie niezależnie jaki olej wlejemy to kolejna skrajność.

Edit. I kolejna rzecz, że jak widać jest dużo olejów które w zbliżonych cenach oferują dużo większa jakość, więc po co kupować ten gorszy?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez esem » 16 maja 2020, 13:46

A który jest lepszy a który gorszy?
Najwyraźniej brakuje oleju w głowie – sugeruję Iskiel <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 09:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Imbeer » 16 maja 2020, 13:50

Ten niższej jakosci :) ale byłem pewny że osoby techniczne znają wagę stosowania wysokiej jakości komponentów i płynów, zwłaszcza jest te nie są droższe od innej klasy produktow
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez zadra » 17 maja 2020, 00:03

Od strony technicznej ten temat wałkowany jest od początku.
Nie zawyżaj klasy jakości oleju. Stosuj olej o jakości zalecanej przez producenta.
Klasy jakościowe są opisane w instrukcji obsługi auta...
Stosując olej o wyższej klasie jakościowej w silniku do tej klasy nie stworzonym najprawdopodobnkej ten silnik zniszczysz.
To tak krótko w kwestiach technicznych...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Imbeer » 17 maja 2020, 06:50

SN to nie jest czasem najwyższa klasa jakościowa olejów silnikowych? Nikt tu nie mówi o klasyfikacji API tylko o różnicy w jakości między poszczególnymi olejami tej klasy
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez FlyingMan » 26 maja 2020, 18:57

Hej,

Mazda 3BN skyactiv G 165KM, lane od nowości 0w20, ostatnio omyłkowo kupiłem olej Supra-x 0w20 który jest rzekomo przeznaczony do silników Skyactiv X, czy mogę bez żalu i smutku lać go do mojego Skyactiv G? Czy może trzymać się poprzedniej generacji oleju, przeznaczonego do Skyactiv G?
Jakie są wasze opinie w tym temacie?
Początkujący
 
Od: 12 gru 2019, 20:27
Posty: 3
Auto: Mazda 3 III BN, SkyActiv-G, 2.0, 165KM, 2017.

Postprzez child » 26 maja 2020, 20:35

Możesz spokojnie lać ten, który kupiłeś.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Kritik » 27 maja 2020, 08:20

FlyingMan napisał(a):Hej,

Mazda 3BN skyactiv G 165KM, lane od nowości 0w20, ostatnio omyłkowo kupiłem olej Supra-x 0w20 który jest rzekomo przeznaczony do silników Skyactiv X, czy mogę bez żalu i smutku lać go do mojego Skyactiv G? Czy może trzymać się poprzedniej generacji oleju, przeznaczonego do Skyactiv G?
Jakie są wasze opinie w tym temacie?


lepiej oddać go i kupić coś bardziej gęstego z 0w20
na przykład Shell 0w20 :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Denaturat » 9 cze 2020, 17:30

Witam!
Posiadam mazdę 3 BN 2.0 120km z 2016r.
Wczoraj pojechałem na pierwszą wymianę oleju w silniku nie w ASO, w polecanym warsztacie w okolicy.
Nie dawałem wytycznych co do tego jaki chce olej itd, powiedziałem tylko najlepszy dla tego silnika wydawało mi się oczywiste że mechanicy powinni wiedzieć/ umieć znaleźć informację jaki olej ma być.
Odebrałem samochód zaglądam pod maskę na kartkę z informacją a tam że wlany został 5w40, a znalazłem że producent rekomenduje 0w20 albo 5w30.
Moje pytanie brzmi : czy może tak zostać do następnej wymiany oleju, czy też powinienem to zrobić od razu, tanie to to nie jest, ale jak trzeba to trzeba. Będę wdzięczny za informację!
Pozdrawiam wszystkich ;)
Początkujący
 
Od: 14 lut 2017, 17:04
Posty: 12
Auto: Mazda

Postprzez michal047r » 9 cze 2020, 22:29

Witam, co sie może stać w przyszłości lejąc olej 5w30 ?
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2020, 19:34
Posty: 75 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 120 km

Postprzez esem » 10 cze 2020, 05:52

michal047r napisał(a):Witam, co sie może stać w przyszłości lejąc olej 5w30 ?

Nic złego, samo dobro <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 09:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez skrzat87 » 14 cze 2020, 19:14

Niedawno kupiłem Mazdę 3 2.0 165KM 2014. Poprzedni właściciel serwisował samochód tylko w aso i z tego co znalazłem w fakturach cały czas był lany 5w30, a pierwsza zmiana była dopiero po 18kkm. Samochód ma obecnie przejechane 92k i zastanawiam się co wlać. Dalej 5w30 mazda/total/elf, czy może coś innego? Przeczytałem większość tego wątku, ale jestem teraz chyba głupszy niż byłem.
Niestety większość czasu będę poruszać się po mieście na krótkich dystansach.
Początkujący
 
Od: 14 cze 2020, 17:41
Posty: 3
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BM, 165KM 6MT, HB SkyEnergy, 2014

Postprzez Handzol » 15 cze 2020, 15:20

Szybkie pytanie – uszczelka korka spustowego oleju powinna być miedziana czy aluminiowa?
Początkujący
 
Od: 1 mar 2016, 08:22
Posty: 12
Auto: Mazda 2 DJ, 1.5 Skyactiv-G 90KM, 2015

Mazda 3 BM, 1.5 Skyactiv-G 2014

Postprzez esem » 15 cze 2020, 15:27

Handzol napisał(a):Szybkie pytanie – uszczelka korka spustowego oleju powinna być miedziana czy aluminiowa?

Wiesz to jak z trumną: dębowa mocniejsza, sosnowa zdrowsza. <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 09:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez child » 15 cze 2020, 17:42

Standardowa jest aluminiowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323