Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?

Postprzez adam_we » 4 gru 2019, 22:39

Ja obecnie leję Shell 0W20. Codziennie dojeżdżam do pracy 10 km w jedną stronę. Nie sądzę aby olej zdarzył się porządnie zagrzać. Rzadszy szybciej złapie temperaturę. Dodatkowo takie warunki (ciągłe niedogrzanie) należy wg mnie traktować jako ciężkie i skracać interwały wymiany oleju. U mnie po 7 miesiącach i 8k km świeży olej już czeka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2018, 10:23
Posty: 208 (3/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 HB 2.0 '14

Postprzez walec7_7 » 5 gru 2019, 09:35

Kritik napisał(a):zasada jest taka ze przy zmianie oleju na inny, trzeba dużo skrócić okres wymiany, do 6000 km +/–
a na 0w20 zawsze warto zmienić, bo nic złego w tym oleju nie ma, i on jest lepszy niż większość 5w30
i nawet duzy przebieg nie jest wskazaniem do zmiany z 0w20 na 5w30, bo to oznakowanie nie ma nic wspólnego z tym czy "bierze" silnik olej i t.d.
na to ma wpływ NOACK, temperatura zapłonu i t.d.


To o skróceniu to już wiem, pisałeś mi w innym temacie bo nie mogłem znaleźć tego. Czyli mówisz że warto, to zostaje mi zwrócić tego Shella 5W30 ultra prosfessional af i kupić Shella 0w20 od oficjalnego dystrubutora tutaj polecanego.
Dzięki ;)
Początkujący
 
Od: 21 paź 2019, 21:21
Posty: 17
Skąd: Oświęcim
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120KM 2014r.

Postprzez Kritik » 5 gru 2019, 09:51

adam_we napisał(a):Ja obecnie leję Shell 0W20. Codziennie dojeżdżam do pracy 10 km w jedną stronę. Nie sądzę aby olej zdarzył się porządnie zagrzać. Rzadszy szybciej złapie temperaturę. Dodatkowo takie warunki (ciągłe niedogrzanie) należy wg mnie traktować jako ciężkie i skracać interwały wymiany oleju. U mnie po 7 miesiącach i 8k km świeży olej już czeka.


ale czemu myślisz ze masz cały czas niedogrzany silnik?

Ja jak wyjeżdżam z pracy to nawet teraz przy -2 +/– za 1km już gaśnie niebieski znaczek na desce. co znaczy ze silnik już ma 50c

mogę dzisiaj zmierzyć za ile km / minut u mnie silnik nagrzeje się do 85c +/–

to diesel możne się za 10 km tak i nie nagrzać, z nasza wolnossąca benzyna jak najbardziej zdąży <ok>

Ja mam 17 km do pracy i 17 km z powrotem
+ jakieś czasem wypady w weekend na kilka set km

to tez wymieniam olej co 6 msc / 8000 km +/–
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez darrecki » 5 gru 2019, 10:10

Kritik napisał(a):
to diesel możne się za 10 km tak i nie nagrzać, z nasza wolnossąca benzyna jak najbardziej zdąży <ok


To raczej nie dotyczy większego brata w postaci Skyactiv D (2.2L), bo ten się szybciej grzeje do tych 50°C niż Skyactiv G 1.5L (Mazda 2 manual) i 2L (CX3 automat) którymi również miałem okazję sporo jeździć.
Testowane wielokrotnie (do temperatury ~0°C, bo to min w UK) na tym samym odcinku drogi.
Tak swoją drogą to CX3 szybko się pozbyłem, bo w tych warunkach palił jak smok w porównaniu do G1.5 i D2.2, a jechać jak diesel nie jechał... Aczkolwiek automat był mocno uzależniający.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez adam_we » 5 gru 2019, 11:59

Kritik napisał(a):
adam_we napisał(a):Ja obecnie leję Shell 0W20. Codziennie dojeżdżam do pracy 10 km w jedną stronę. Nie sądzę aby olej zdarzył się porządnie zagrzać. Rzadszy szybciej złapie temperaturę. Dodatkowo takie warunki (ciągłe niedogrzanie) należy wg mnie traktować jako ciężkie i skracać interwały wymiany oleju. U mnie po 7 miesiącach i 8k km świeży olej już czeka.


ale czemu myślisz ze masz cały czas niedogrzany silnik?

Ja jak wyjeżdżam z pracy to nawet teraz przy -2 +/– za 1km już gaśnie niebieski znaczek na desce. co znaczy ze silnik już ma 50c

mogę dzisiaj zmierzyć za ile km / minut u mnie silnik nagrzeje się do 85c +/–

to diesel możne się za 10 km tak i nie nagrzać, z nasza wolnossąca benzyna jak najbardziej zdąży <ok>

Ja mam 17 km do pracy i 17 km z powrotem
+ jakieś czasem wypady w weekend na kilka set km

to tez wymieniam olej co 6 msc / 8000 km +/–


Płyn chłodniczy oczywiście się nagrzeje (info z Torque) ale olej nagrzewa się chyba trochę wolniej. W funkcji przejechanym przeze mnie kilometrów, większość czasu olej jest niedogrzany. Taką mam teorię, niestety brakuje czujnika aby ją potwierdzić.

Na tym filmiku fajnie to widać
https://www.youtube.com/watch?v=vhmNIhouJSU
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2018, 10:23
Posty: 208 (3/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 HB 2.0 '14

Postprzez Sulfur » 10 gru 2019, 18:17

ASO Lublin telefonicznie powiedziało mi że nie rekomendują Shella do 2.5l Sky-G (z tym że nie w 3 a CX5).
I że jak coś się stanie to trzeba będzie udowodnić że to wina oleju... nie powiem denerwujące podejście do klienta ale to przypadkiem nie oni muszą mi udowodnić, że to wina oleju.

W wała sobie lecą czy co? Bo teraz nie wiem, czy brać tego Shella czy co... na pewno nie kupię u nich oleju totala.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2016, 08:57
Posty: 21
Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion

Postprzez esem » 10 gru 2019, 18:30

To jest forum "3". Ale jak już się zapytałeś to co Ci rekomenduje Mazda? Jak 0w20 to jesteś na prawie. Ja osobiście w polskim klimacie preferuję 5w30. Decyzja należy do Ciebie – byle spełnić wymagania Mazdy w czasie gwarancji + rękojmia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 09:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Sulfur » 10 gru 2019, 18:37

Niby forum 3 ale jednak silniki te samo ("3' też mają 2.5l Sky-G, ale nie w naszym kraju klasy B... albo nawet C).


Wolę zalać 0W20. Auta nie pałuję, po autostradach nie jeżdżę, robię często krótkie odcinki.
Teoretycznie większość 0W20 SN spełnia te wymagania mazdy... bo ona w ogóle żadnych nie ma patrząc instrukcję co tam pisze... :| Byleby API SN.

Mazda Lublin proponuje... Totala (meh...).

Z tego co patrzyłem karty produktów to Mazda/Total ma średnie parametry. Wolałbym zalać Shella albo ewentualnie Ravenola CLEANSYNTO ECS 0W20 USVO czy już nawet Motula (jakoś nie przepadam za motulami, nie wiem czemu). Nie wiem tylko na ile stwierdzić, czy to co pracownik ASO mówił to perfidne naciąganie na swój olej a rzeczywistość.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2016, 08:57
Posty: 21
Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion

Postprzez Kritik » 11 gru 2019, 09:26

Sulfur napisał(a):Niby forum 3 ale jednak silniki te samo ("3' też mają 2.5l Sky-G, ale nie w naszym kraju klasy B... albo nawet C).


Wolę zalać 0W20. Auta nie pałuję, po autostradach nie jeżdżę, robię często krótkie odcinki.
Teoretycznie większość 0W20 SN spełnia te wymagania mazdy... bo ona w ogóle żadnych nie ma patrząc instrukcję co tam pisze... :| Byleby API SN.

Mazda Lublin proponuje... Totala (meh...).

Z tego co patrzyłem karty produktów to Mazda/Total ma średnie parametry. Wolałbym zalać Shella albo ewentualnie Ravenola CLEANSYNTO ECS 0W20 USVO czy już nawet Motula (jakoś nie przepadam za motulami, nie wiem czemu). Nie wiem tylko na ile stwierdzić, czy to co pracownik ASO mówił to perfidne naciąganie na swój olej a rzeczywistość.


niech idą do lasu
w książce jest napisane ze do 2.5 można lać 0w20
możesz im to pokazać, i niech ci udowodnia ze nie można tego robić, najlepiej nie na słowach, a na papierze
Załączniki
2019-12-11_09h25_01.png
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Sulfur » 11 gru 2019, 20:53

Dobra, zamawiam Ravenola 0W-20 a ASO niech sobie dalej poleca Totala/Supre. :)
Przynajmniej na PAO nic się nie stanie jak przejadę 15kkm... szczególnie że ma bardzo fajny NOACK.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2016, 08:57
Posty: 21
Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion

Postprzez esem » 12 gru 2019, 07:16

Sulfur napisał(a):Dobra, zamawiam Ravenola 0W-20 a ASO niech sobie dalej poleca Totala/Supre. :)
Przynajmniej na PAO nic się nie stanie jak przejadę 15kkm... szczególnie że ma bardzo fajny NOACK.

Jak Ci już tak zależy aby mieć 0w... to zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie 0w30. Tak przynajmniej wynika z dyskusji w tym wątku. <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 09:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Sulfur » 12 gru 2019, 08:38

Też doszedłem do takiego wniosku (ba, jest to logiczne) aczkolwiek dopiero po okresie gwarancji – 0W-30 nie jest wyszczególniony w książce serwisowej więc wolę nie ryzykować. A 0W-20 powinien być git robiąc krótkie odcinki i jeżdżąc drogami krajowymi 90km/h. ;)

Mazda ma pancerne silniki, więc nie sądzę by im 0W-20 szkodził (aż tak). Prędzej i tak skończy nam się karoseria dwa razy niż silnik ;)
No chyba że ktoś ciśnie po autobahnah lub autostradach non stop, to logika mówi wtedy 5W30 (lub właśnie 0W30 po gwarancji).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2016, 08:57
Posty: 21
Auto: Mazda CX5 KF (2017), 2.5l Sky-G 6AT AWD, SkyPassion

Postprzez Massa » 16 gru 2019, 14:25

Nasza 3 ma już 188 tys. km :) poprzedni właściciel serwisował w ASO i tam zalany miał Dexelia Ultra 5W30. Minął rok, więc zadzwoniłem do ASO się poradzić. Powiedzieli że przy tym przebiegu trzymać się 5W30 i poza Dexelią można lać tylko Total, a unikać Castrola jak ognia.
Początkujący
 
Od: 27 sty 2019, 19:52
Posty: 9
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF DiTD 00'

Postprzez mxostry » 16 gru 2019, 22:29

Castrol scierwo wiadomo, a dexelia to jest właśnie total , jeśli miałbym łac
5w30 to tylko Eneos lub Shell
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 10:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez highlander109 » 19 sty 2020, 12:02

Witam.
Co myślicie o oleju LIQUIMOLY SPECIAL TEC AA 0W-20?
Zamieszcze specyfikacje ktora mi nie wiele mówi

SAE class (engine oils) 0w20 / SAE J300
Density at 15 °C = 0,845 g/cm3 / DIN 51757
Viscosity at 40 °C = 44,5 mm2/s ASTM D 7042-04
Viscosity at 100 °C = 8,5 mm2/s / ASTM D 7042-04
Viscosity at -40 °C (MRV) = < 60000mPas / ASTM D4684
Viscosity at -35 °C (CCS) = < 6200 mPas / ASTM D5293
Viscosity index = 172 / DIN ISO 2909
HTHS at 150 °C = >= 2,6 mPas / ASTM D5481
Pour point = -45 °C DIN ISO 3016
Evaporation loss (Noack) = 8,9% CEC-L-40-A-93
Flash point = 226 °C DIN ISO 2592
Total base number = 8,7 mg KOH/g / DIN ISO 3771
Sulfate ash = < 0,9g / 100g DIN 51575
Color number (ASTM) = L 3,5 DIN ISO 2049
Początkujący
 
Od: 9 paź 2013, 15:47
Posty: 4
Skąd: Odense
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147HK 2008

Postprzez Kritik » 20 sty 2020, 11:18

highlander109 napisał(a):Witam.
Co myślicie o oleju LIQUIMOLY SPECIAL TEC AA 0W-20?
Zamieszcze specyfikacje ktora mi nie wiele mówi

SAE class (engine oils) 0w20 / SAE J300
Density at 15 °C = 0,845 g/cm3 / DIN 51757
Viscosity at 40 °C = 44,5 mm2/s ASTM D 7042-04
Viscosity at 100 °C = 8,5 mm2/s / ASTM D 7042-04
Viscosity at -40 °C (MRV) = < 60000mPas / ASTM D4684
Viscosity at -35 °C (CCS) = < 6200 mPas / ASTM D5293
Viscosity index = 172 / DIN ISO 2909
HTHS at 150 °C = >= 2,6 mPas / ASTM D5481
Pour point = -45 °C DIN ISO 3016
Evaporation loss (Noack) = 8,9% CEC-L-40-A-93
Flash point = 226 °C DIN ISO 2592
Total base number = 8,7 mg KOH/g / DIN ISO 3771
Sulfate ash = < 0,9g / 100g DIN 51575
Color number (ASTM) = L 3,5 DIN ISO 2049


porównując z Shell 0w20
"Lepkość przy 40°" – Shell WIN
"Lepkość przy 100°" – Shell WIN
"Indeks lepkośći" – Remis
Popiół – LM WIN
"Temperatura zamarzania" – Shell WIN
"Temperatura samozapłonu" – Shell WIN
"Lepkość przy -35°" – Shell WIN (LM w ogolę nie mieści się w normach dla 0w20)
"Wyparowywanie NOACK" – LM WIN
Molibdenum – niestety nie mam danych dla LM ale mysle ze Remis, bo LM lubi molibdenum :)

i mamy Shell 7 : 4 LM

Biorąc pod uwagę to ze Shell jest dużo tańszy, a LM kosztuje jak Amsoil ale jest gorszy nawet od Shella, to nie widzę sensu ..... <nie>
Załączniki
2020-01-20_11h12_09.png
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez highlander109 » 22 sty 2020, 09:00

Wszystko jasne, dzięki wielkie.
:)
Początkujący
 
Od: 9 paź 2013, 15:47
Posty: 4
Skąd: Odense
Auto: Mazda 6 GH 2.0 147HK 2008

Postprzez michal047r » 2 lut 2020, 19:40

Witam, chce zalać olej 5w30 ponieważ jedżę autem w dłuższe trasy. Moje pytanie który z tych olejów polecacie ?
Valvoline 5w30 SynPower Fe
Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30
Valvoline 5w30 ALL CLIMATE
Shell helix hx8 5w30
Czytałem ten temat i chciałbym żeby ten olej był jak najmniej gęsty
Czy im większy indeks lepkości tym olej jest gęstszy ? Czy im mniejszy indeks lepkości tym olej jest gęstszy ? Bo trochę sie pogubiłem :D I jeszcze jedno pytanie jakiej marki filtr oleju polecacie (cena/jakość) Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2020, 19:34
Posty: 75 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 120 km

Postprzez child » 2 lut 2020, 19:49

michal047r napisał(a):Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30


Ja miałem ten, żadnych problemów, silnik cicho pracuje. Może nie jeżdżę zbyt często w dłuższe trasy, ale czasem mocno kręcę (a mam odblokowany silnik). Spalanie prawdopodobnie wyższe o jakieś 0,2l od wcześniejszych olejów 0w20 – do potwierdzenia, bo właśnie wróciłem na 0w20 (ale tym razem Shell), więc zobaczymy, czy spadnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez michal047r » 2 lut 2020, 20:30

Mam jeszcze pytanie jakie są wymiary podkładki od korka spustowego oleju ?
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2020, 19:34
Posty: 75 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 120 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323