Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?
KRitik ale czy Formula Ford to nie jest przypadkiem Castrol Magnatec 5w30 A5? Ford zaleca generalnie castrola a ja bym chciał unikać Magnateca.
Ten Mobil 3000 FE jest szeroko dostępny za uczciwe pieniądze, myślę że bedzie ok i bedzie dobrze czyścił silnik. Mobile z tego co pamietam dobrze płukały silniki.
Ten Mobil 3000 FE jest szeroko dostępny za uczciwe pieniądze, myślę że bedzie ok i bedzie dobrze czyścił silnik. Mobile z tego co pamietam dobrze płukały silniki.
ellipsis napisał(a):KRitik ale czy Formula Ford to nie jest przypadkiem Castrol Magnatec 5w30 A5? Ford zaleca generalnie castrola a ja bym chciał unikać Magnateca.
Ten Mobil 3000 FE jest szeroko dostępny za uczciwe pieniądze, myślę że bedzie ok i bedzie dobrze czyścił silnik. Mobile z tego co pamietam dobrze płukały silniki.
tak, Ford Formula F = Castrol A5 5w30
tylko ze Ford jest tańszy, a nie gorszy.
tez nie lubie Castrolu, ale ten olej bardzo im się udał, i jak miałem Focusa MK3 to używałem Ford Formula F
Mobil jest duzo gorszy....
1. Ford ma 106mg/kg molibdenu – Mobil – nie ma nic
2. Ford ma 69 mg/kg Boru – Mobil nie ma nic
ta sa 2 modyfikatory tarcia, ktore bardzo dobrze miec
3. Ford ma 3403 mg/kg Calcium, Mobil ma 1922 mg/kg, akurat calcium odpowiada za czystosc silnika
po kazdym parametrze Ford jest bardzo dobrym olejem
To ciekawe, ale czy Castrol Magnatec A5 ma też te dodatki o ktorych piszesz czy ma je tylko olej Fordowski? Skąd Ty bierzesz te dane o olejach?
Zdziwiłes mnie tymi informacjami o srodkach czyszczących w Castrolu bo akurat Magnatec to ma opinie z racji na swoje molekuły, że brudzi i zalepia silnik?
Co do cen to szukam olejów na stronie intercarsu z uwagi na bardzo wygodną wyszukiwarkę. To mobil kosztuje ok 100, Valvoline 130, castrol 170 i Ford Formula tez 170 ale jest niedostepny więc czy on taki tani to bym polemizował.
Zdziwiłes mnie tymi informacjami o srodkach czyszczących w Castrolu bo akurat Magnatec to ma opinie z racji na swoje molekuły, że brudzi i zalepia silnik?
Co do cen to szukam olejów na stronie intercarsu z uwagi na bardzo wygodną wyszukiwarkę. To mobil kosztuje ok 100, Valvoline 130, castrol 170 i Ford Formula tez 170 ale jest niedostepny więc czy on taki tani to bym polemizował.
tak, Ford Formula F i Castrol A5, to prawie ten sam olej, i ma te same dodatki na +/– tym samym poziomie
dane – z labu
tak, stare i w innej lepkosci Magnateci, mieli takie cos ze zostawiali lakier na srodku silnika, ale to
1. przez to ze olej umiera na 250+/– motogodzin a kto to liczy, i wiele osob jezdzi po 500+
2. inne lepkosci, inne parametry i wymagania
no a Intercars to ma ceny z kosmosu. tam tylko dla serwisow dobre ceny
ja kupowalem FFF olej za 5L w cenie 100zl+/– a ie 170
FFF z molibdenem kosztuje tyle samo co Total/Valvoline/Elf/Mazda 5w30 bez molibdenu, wiec jest dobry i tani
dane – z labu
tak, stare i w innej lepkosci Magnateci, mieli takie cos ze zostawiali lakier na srodku silnika, ale to
1. przez to ze olej umiera na 250+/– motogodzin a kto to liczy, i wiele osob jezdzi po 500+
2. inne lepkosci, inne parametry i wymagania
no a Intercars to ma ceny z kosmosu. tam tylko dla serwisow dobre ceny
ja kupowalem FFF olej za 5L w cenie 100zl+/– a ie 170
FFF z molibdenem kosztuje tyle samo co Total/Valvoline/Elf/Mazda 5w30 bez molibdenu, wiec jest dobry i tani
Kritik napisał(a):tomekkrk napisał(a):Shell Helix Ultra SN 0W-20
tak, to ten
Jak tak to i Gulf 0w20 jest wystarczająco dobry.
Zawsze uważałem, że oleje się kupuje od producentów a nie pośredników mieszających tylko kupione od producentów półprodukty. Świetnym przykładem jest tu Castrol.
esem napisał(a):Kritik napisał(a):tomekkrk napisał(a):Shell Helix Ultra SN 0W-20
tak, to ten
Jak tak to i Gulf 0w20 jest wystarczająco dobry.
Zawsze uważałem, że oleje się kupuje od producentów a nie pośredników mieszających tylko kupione od producentów półprodukty. Świetnym przykładem jest tu Castrol.
nie rozumiem
o czym teraz mówisz? Shell pośrednik?
Castrol ma ta opinie, że brudzi silnik. Ile w tym prawdy nie wiadomo ale ciagnie się to za nim od lat. Zaden inny olej nie ma takiej "renomy" jak Castrol. Castrol też nie ma swojej rafineri, tylko produkowany jest przez podwykonawców i tu też może być różnie.
Myślę, że Darrecki nas nie pogoni za to dyskusję bo tak się sklada, że olej z normą Forda, pasuje idealnie do naszych Mazd.
Kritik, olej bedzie mi zamawiał kolega na warsztat, nie wiem czy Ford F bedzie w stanie gdzieś dostać więc biorę pod uwagę oleje ogólnodostępne. Powiedz w takim razie, poza Castrolem Magnateciem i Mobilem super 3000, jest jeszcze za normalną cene Valvoline 5w30 Synpower. Może on bedzie takim kompromisem miedzy nimi wszystkimi co?
W watku o Mobilu 3000 FE na tej stronie oil club.ru nie ma żadnego badania lab. Skad masz te informacje o skladzie chemicznym?
Myślę, że Darrecki nas nie pogoni za to dyskusję bo tak się sklada, że olej z normą Forda, pasuje idealnie do naszych Mazd.
Kritik, olej bedzie mi zamawiał kolega na warsztat, nie wiem czy Ford F bedzie w stanie gdzieś dostać więc biorę pod uwagę oleje ogólnodostępne. Powiedz w takim razie, poza Castrolem Magnateciem i Mobilem super 3000, jest jeszcze za normalną cene Valvoline 5w30 Synpower. Może on bedzie takim kompromisem miedzy nimi wszystkimi co?
W watku o Mobilu 3000 FE na tej stronie oil club.ru nie ma żadnego badania lab. Skad masz te informacje o skladzie chemicznym?
ellipsis napisał(a):Castrol ma ta opinie, że brudzi silnik. Ile w tym prawdy nie wiadomo ale ciagnie się to za nim od lat. Zaden inny olej nie ma takiej "renomy" jak Castrol. Castrol też nie ma swojej rafineri, tylko produkowany jest przez podwykonawców i tu też może być różnie.
Myślę, że Darrecki nas nie pogoni za to dyskusję bo tak się sklada, że olej z normą Forda, pasuje idealnie do naszych Mazd.
Kritik, olej bedzie mi zamawiał kolega na warsztat, nie wiem czy Ford F bedzie w stanie gdzieś dostać więc biorę pod uwagę oleje ogólnodostępne. Powiedz w takim razie, poza Castrolem Magnateciem i Mobilem super 3000, jest jeszcze za normalną cene Valvoline 5w30 Synpower. Może on bedzie takim kompromisem miedzy nimi wszystkimi co?
W watku o Mobilu 3000 FE na tej stronie oil club.ru nie ma żadnego badania lab. Skad masz te informacje o skladzie chemicznym?
może ma taka opinie przez to ze polowa olejów Castrol – podróba... najbardziej podrabiany olej – to jest Castrol
no i ta opinia z 20 lat, kiedy o olejach 0w nikt jeszcze nie słyszał, i 90% aut jeździło na mineralnym 10w40
tak, FFF 5w30 idealnie pasuje do Mazdy, bo każdy olej który spełnia normę Ford 913C/D – idealnie pasuje do Mazdy
myślałem o Valvoline/Total/Elf 5w30 do swojej Mazdy, ale rozmyślałem się, i już pisałem czemu, jednak lepiej mieć molibden, niż nie mieć, a Total/Elf/Valvoline – nie ma, jak i Mobil 3000
FFF i Castrol A5, chyba są z tych olejów które można kupić w każdym sklepie, i jeżeli kolega powie ze nie miał gdzie kupić, to po prostu mu się nie chciało.
Kritik napisał(a):esem napisał(a):tak, to ten
Jak tak to i Gulf 0w20 jest wystarczająco dobry.
Zawsze uważałem, że oleje się kupuje od producentów a nie pośredników mieszających tylko kupione od producentów półprodukty. Świetnym przykładem jest tu Castrol.
nie rozumiem
o czym teraz mówisz? Shell pośrednik? [/quote]
Coś nerwowy jesteś na punkcie oleju
Na Świecie jest tylko czterech producentów baz olejowych: 2 w USA i 2 w Europie (Shell i Total).
Reszta to mieszacze, marki własne (np. Elf to Total) i producenci podrób.
Na tym tle wyróżniłbym jeszcze OEM (np. GM to Total, Ford to..., Toyota to Total, itd ). Robione pod konkretne silniki i fabrycznie nimi zalewane. Niektóre z nich mają rozsądne ceny
No i minęło pierwsze 5 miesięcy, i 8000 km
I co trzeba zrobić? taaaak, wymienić olej
+ filtr OEM MAZDA
Wymieniałem w serwisie ACG AUTO w Krakowie, bo nie chciałem płacić w ASO za wymianę oleju 200zl
Tak wygląda olej po 8000km
I co trzeba zrobić? taaaak, wymienić olej
+ filtr OEM MAZDA
Wymieniałem w serwisie ACG AUTO w Krakowie, bo nie chciałem płacić w ASO za wymianę oleju 200zl
Tak wygląda olej po 8000km
Posprzątane, uprzejmie proszę o zaprzestanie dyskusji nt. "jak to się liczy i co to są motogodziny" Jak już pisałem wcześniej, każdy ma prawo liczyć interwały pomiędzy wymianami oleju jak mu się żywnie podoba. Jego auto, jego problem.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Po dość "ciekawej" lekturze, dotyczącej oleju wybrałem Shell helix ultra SN 0W-20. Będę wymieniał olej pierwszy raz – samochód z przebiegiem około 8000km, 7 miesięcy jazdy. Z ciekawości zadzwoniłem do ASO do Zabrza o cenę wymiany tego oleju. Zaskoczyli mnie pozytywnie – 80zł (jeśli mam swój filtr i olej). Biorąc pod uwagę fakt, że wymiana ta zostanie odnotowana w książeczce serwisowej jest to atrakcyjna cena.
No to ja mam takie pytanie. Jaka jest przewaga pomiędzy odsysaniem a spuszczaniem oleju korkiem? Wiele serwisów odsysa zamiast spuszczać, a to wg mnie nie ma ani logicznego ani ekonomicznego wytłumaczenia. Auto i tak trzeba podnieść żeby zmienić filtr, niektóre mają takowy zupełnie od spodu. Te z filtrami w obudowach mocowanych u góry to ciągle (chyba) mniejszość.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki napisał(a):No to ja mam takie pytanie. Jaka jest przewaga pomiędzy odsysaniem a spuszczaniem oleju korkiem? Wiele serwisów odsysa zamiast spuszczać, a to wg mnie nie ma ani logicznego ani ekonomicznego wytłumaczenia. Auto i tak trzeba podnieść żeby zmienić filtr, niektóre mają takowy zupełnie od spodu. Te z filtrami w obudowach mocowanych u góry to ciągle (chyba) mniejszość.
1. Ekologia. Spuszczając zawsze coś chlapnie nie tam (podwozie). Chociaż z filtra też może.
2. Odsysasz też szlam na dnie miski. Który raczej nie spływa swobodnie, nawet jak olej jest gorący.
jaro93 napisał(a):Po dość "ciekawej" lekturze, dotyczącej oleju wybrałem Shell helix ultra SN 0W-20. Będę wymieniał olej pierwszy raz – samochód z przebiegiem około 8000km, 7 miesięcy jazdy. Z ciekawości zadzwoniłem do ASO do Zabrza o cenę wymiany tego oleju. Zaskoczyli mnie pozytywnie – 80zł (jeśli mam swój filtr i olej). Biorąc pod uwagę fakt, że wymiana ta zostanie odnotowana w książeczce serwisowej jest to atrakcyjna cena.
super cena
mi w Krakowie powiedzieli 200zl, i stracili klienta
za 80zl tez bym wymienil w ASO z wpisem
ale nawet za 50 zł w innym serwisie, dostałem FV ze wskazanym przebiegiem, wiec i tak mam potwierdzenie na przyszłość.
darrecki napisał(a):No to ja mam takie pytanie. Jaka jest przewaga pomiędzy odsysaniem a spuszczaniem oleju korkiem? Wiele serwisów odsysa zamiast spuszczać, a to wg mnie nie ma ani logicznego ani ekonomicznego wytłumaczenia. Auto i tak trzeba podnieść żeby zmienić filtr, niektóre mają takowy zupełnie od spodu. Te z filtrami w obudowach mocowanych u góry to ciągle (chyba) mniejszość.
zadna roznica
kiedyś po wyciąganiu oleju przez odsysanie, poprosiłem odkręcić korek, i nie wyciekło ani kropelki, wiec nie widze różnicy
Kritik napisał(a):...
zadna roznica
kiedyś po wyciąganiu oleju przez odsysanie, poprosiłem odkręcić korek, i nie wyciekło ani kropelki, wiec nie widze różnicy
Kosztem nowej uszczelki pod korek masz pełną wiedzę.
Ma ktoś dalej kupon na tego Shella? Jak długo czekaliście na przesyłkę ? W przyszłym tygodniu robię serwis olejowy (silnik, skrzynia, filtry).
10k pękło od wymiany przy średniej 35km/h
10k pękło od wymiany przy średniej 35km/h
- Od: 19 maja 2009, 19:05
- Posty: 434 (8/13)
- Skąd: Słomniki | Kraków
- Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23
Raptor77 napisał(a):Ma ktoś dalej kupon na tego Shella? Jak długo czekaliście na przesyłkę ? W przyszłym tygodniu robię serwis olejowy (silnik, skrzynia, filtry).
10k pękło od wymiany przy średniej 35km/h
ja jak zamawiałem to dostałem kupon na paliwo, a nie na kolejny zakup
od zamówienia do dostawy zajęło 2-3 dni
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości