Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?

Postprzez Kritik » 25 lut 2019, 11:31

popi2009 napisał(a):jeśli chodzi o GULF to tu masz parametry:


gęstość w 15 stopniach – 851
lepkość w 100 stopniach – 8.9
indx lepkości – 174
punkt zaplconu – 220 stopni
plyniecie – -36
TPN – 7,1
HTHS – 2,68


to widziałem, ale nie ma lepkości przy 40C
lepkość przy 100C – jest OK (jak w Shell)
index lepkości i punkt zapłonu – również OK
płynięcie – słabo... Shell ma -54, co wskazuje na bardziej syntetyczna bazę w Shella
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez popi2009 » 25 lut 2019, 11:48

zgoda ale z drugiej strony u nas takich temperatur nie osiągamy noi cena gulfa w mojej ocenie (ok 110zł za 5l) powoduje ze jak zmieniamy częściej (co np. 10 tys lub rok jak ja) to nie jest to zły wybór nie uważasz?
popi2009
 

Postprzez Kritik » 25 lut 2019, 12:40

popi2009 napisał(a):zgoda ale z drugiej strony u nas takich temperatur nie osiągamy noi cena gulfa w mojej ocenie (ok 110zł za 5l) powoduje ze jak zmieniamy częściej (co np. 10 tys lub rok jak ja) to nie jest to zły wybór nie uważasz?

oczywiscie ze nie bedziemy odpalac auta ani przy -54 anu przy -36
ale to pokazuje na ile syntetyczna jest baza oleju, i to ma duży wpływ na inne parametry i najważniejsze to żywotność oleju
ale olej jest OK, nie najlepszy, i mam nadzieje ze nie najgorszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez mxostry » 25 lut 2019, 15:53

Mitasu 0w20 brązowa puszka
Załączniki
FEBA2D94-2414-4508-8667-5D574FEE5EAE.png
Mitasu 0w20 api SN w brązowej puszce
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez Kritik » 25 lut 2019, 16:18

mxostry napisał(a):Mitasu 0w20 brązowa puszka

cena – kosmos
parametry – średnie... <oczy>

moim zdaniem nie ma sensu w tym oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez mxostry » 25 lut 2019, 16:51

Moim zdaniem tak samo , dlatego zamówię shella 0w20 , dlatego shella nie mobila bo shell ma oficjalny sklep na stronie www
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez Kritik » 25 lut 2019, 16:54

mxostry napisał(a):Moim zdaniem tak samo , dlatego zamówię shella 0w20 , dlatego shella nie mobila bo shell ma oficjalny sklep na stronie www


tak samo myślałem, kiedy zastanawiałem się nad 0w20
oprócz tego ze olej jeden z najlepszych, to Shell ma jeszcze duży plus, ze można kupić na allegro 100% oryginał, i za rozsądną cenę.

Dopisano 25 lut 2019, 16:10:

a dla tych co myślą o 0w30
to powiem ze standard SAE 20 ma takie widełki lepkości przy 100C od 5.6 do 9.3
a SAE 30 od 9.3 do 12.5

Wiec Shell 0w20 który ma lepkość 8.94, jest już prawie na granicy.

Lejemy dopuszczalny przez producenta olej 0w20, który po parametrach, jest już prawie 0w30 (brakuje 0.36 punktów lepkości) co jest prawie nic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez esem » 26 lut 2019, 09:32

esem napisał(a):A ja kolejny raz zaleję: Gulf Formula EFE 0W-20. Najlepszy stosunek ceny do jakości i nie spodziewam się aby ten rozlewny w Belgii olej był podrabiany.
Najtańszy to: K2 TEXAR ULTRA 0W20 BDL (poniżej 20zł za 1l) ale boję się testować na swojej Madzi. <nie>

Kolejny rok jeżdżę na Gulf. Głównie dlatego, że nie jest to podróba <faja>
Rozumiem, że jest O.K. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez popi2009 » 26 lut 2019, 10:00

kto by podrabial gulfa – jednak na motulu i castrolu więcej zarabiaja
popi2009
 

Postprzez ellipsis » 26 lut 2019, 13:02

Kritik – pytanie za 100pkt. Analizujesz poszczególne oleje, ich lepkości w danych temp. itd. Powiedz mnie i innym forumowiczom co może w przypadku stosowania oleju C2/C3 może stać się naszemu silnikowi jeśli zalecany jest olej "lekki" typu A5? Sam mówisz o rozcieńczaniu oleju przez benzyne, latem też olej ma większą temp. pracy niż zimą (miejskie korki)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Kritik » 26 lut 2019, 14:01

ellipsis napisał(a):Kritik – pytanie za 100pkt. Analizujesz poszczególne oleje, ich lepkości w danych temp. itd. Powiedz mnie i innym forumowiczom co może w przypadku stosowania oleju C2/C3 może stać się naszemu silnikowi jeśli zalecany jest olej "lekki" typu A5? Sam mówisz o rozcieńczaniu oleju przez benzyne, latem też olej ma większą temp. pracy niż zimą (miejskie korki)

już pisałem
mam kolegę który zalał za gesty, akurat C2 czy C3 olej do M6 i latem mu prawie cały czas silnik miał temperaturę 100C
po wymianie oleju na odpowiedni – trzymał normalne 85+/-C
również wzrosło spalanie

ale ja nie rozumiem, czemu ty cały czas tak chcesz rozmawiać o tych C2/C3 olejach?
tak tak ci sie podobaja – to lej śmiało, twoje auto, twój ulubiony olej, spełniaj marzenia <spoko>
ile tego życia, żeby sobie w czymś odmawiać, trzeba żyć dzis i teraz, i robić to, co się chce. <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez popi2009 » 26 lut 2019, 14:25

ellipsis napisał(a):Kritik – pytanie za 100pkt. Analizujesz poszczególne oleje, ich lepkości w danych temp. itd. Powiedz mnie i innym forumowiczom co może w przypadku stosowania oleju C2/C3 może stać się naszemu silnikowi jeśli zalecany jest olej "lekki" typu A5? Sam mówisz o rozcieńczaniu oleju przez benzyne, latem też olej ma większą temp. pracy niż zimą (miejskie korki)



moim zdaniem jak silnik jest sprawny to czy lato czy zima to temperatura oleju powinna być taka sama....... w zimie startowa temperatura oleju jest niższa i przez to silnik sam w sobie wolniej się nagrzewa


ja np. w prywatnymi mini 2.0 turbo 290KM (po programie) wypiłem 2 litry oleju w 6000km :D (5w30 C3) ale auto dostawało dość ostro w kośc – teraz ide w 5w40

w mazdzie było 0w20 i będzie 0w20 – brak turbo, gorsze osiągi itd. – tutaj zgrzać olej jest trudniej
popi2009
 

Postprzez ellipsis » 26 lut 2019, 16:07

Kritik moje pytanie o C3 podyktowane jest ciekawoscia i ciaglym poszerzaniem swojej wiedzy o motoryzacji a nie uwielbieniem tego oleju. Widze ze nie podoba Ci sie moja dociekliwosc. Najlepiej aby wszyscy lykali Twoje zdanie bez zastanowienia i uznawali je za jedynie sluszne. Oczywiscie nie wykluczam, ze masz racje ale pytania i watpliwosci jeszcze zadnej dyskusji nie zubożyły a wprost przeciwnie..

Juz na innym forum Mazdy forsowane jest jedno zdanie, ze do mazdy tylko i wylacznie Amsoil 0w20 a po wszystkim innym korba wychodzi bokiem. Wiec skoro tak jednoznacznie odradzasz olej C3 to pytam co on moze spowodowac zlego w silniku. Wychodzi, ze poza tym ze Mazda go nie zaleca bo jest troche za gesty, nie potrafisz merytorycznie udowodnic ze takowy olej spowoduje cos negatywnego w silniku. Moja watpliwosc zakladajaca ze Mazda dyktuje ten olej jedynie ze wzgledu ECO a nie konstrukcji silnika nie rozwiales. A argument o tym ze kolegi auto trzymalo za wysoka temp jest dosc ogolny. Taki stan rzeczy moga powodowac rozne zaleznosci.

P.s Az dziwne ze koledzy Cie za takie argumenty nie besztaja, bo ja jak kiedys argumentowalem pewne fakty praktyka to oczywiscie nikt w nie nie wierzyl bo dane techniczne mowily co innego a pozatym wiadomo ze mazda to ja nie umiem jezdzic odpowiednio.. Jak widac sa rowni i rowniejsi.

Co do temp. oleju latem a zima. Tak powinna byc podobna, ale latem silnik szybciej lapie wysoka temp niz zima i dluzej jest eksploatowany mocno rozgrzany.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Kritik » 26 lut 2019, 17:03

ellipsis napisał(a):nie potrafisz merytorycznie udowodnic ze takowy olej spowoduje cos negatywnego w silniku


już napisałem o tym minimum 3 razy <glupek2>

ale jak się nie chce czytać, to sorry, nic nie pomogę <nie>

A argument o tym ze kolegi auto trzymalo za wysoka temp jest dosc ogolny. Taki stan rzeczy moga powodowac rozne zaleznosci.

Nie, akurat to jest super argument
przed eksperymentem było wszystko OK, i po wymianie oleju na prawidłowy – również wszystko OK
oprócz wymiany oleju nic więcej nie było robione.
od czego bierze się większa temperatura silnika w tych samych warunkach? Tak, od tarcia
olej powinę smarować i odprowadzać ciepło, a tego widocznie nie było, wiec ten olej nie pasuje.

ja nie reklamuje żadnego oleju i nie pracuje w żadnej firmie po sprzedaży czy produkcji oleju, jestem całkiem obiektywnym właścicielem Mazdy, który chce, żeby jego auto bezawaryjnie i długo jeździło, i tyle.

ja swoje opinia argumentuje testami i porównaniem danych, a ty czym argumentujesz swoja chęć zalania C3? Rozumiem ze oprócz tego, co przeczytałeś na puszce, że jest "lepszy", nie ma żadnych argumentów.

każdy sobie przeczyta ten watek, i wybierze olej na swój "smak" <ok>

już naprawdę mam dość ubijania piany o tym C3, naprawdę <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez ellipsis » 26 lut 2019, 18:49

Kritik napisał(a):jestem całkiem obiektywnym właścicielem Mazdy, który chce, żeby jego auto bezawaryjnie i długo jeździło, i tyle.


Wyobraź sobie, że ja też dlatego jestem dociekliwy w sprawie oleju. W przeciwnym wypadku miał bym to daleko w poważaniu i zalał pierwszy lepszy w dobrej cenie i nie patrzył na dane techniczne oleju..

Kritik napisał(a):ja swoje opinia argumentuje testami i porównaniem danych, a ty czym argumentujesz swoja chęć zalania C3? Rozumiem ze oprócz tego, co przeczytałeś na puszce, że jest "lepszy", nie ma żadnych argumentów.


Ty chyba jednak masz ogromny problem w czytaniu testu ze zrozumieniem.. Czy dla Ciebie dopytywanie i dociekliwość oznacza chęć zalania oleju C3? Poprostu jestem uczulony na takich forumowych specjalistów w różnych dziedzinach. A Ty w chwili kiedy tylko postawiłem znak zapytania przy Twoich tezach, zacząłeś atakować i oceniać ludzi i ich wiedzę na temat olejów. Twoja logika – kto nie ze mną, ten przeciw mnie. Przy okazji troche go obraże i zdyskredytuje bo ja mam wyłączność na prawdę..

Mnie natomiast zarzucasz fascynację olejem C3 bo wyczytałem na butelce, że jest dobry – obrażasz mnie w ten sposób. Natomiast Ty chyba nie posiadasz swojego laboratorium i wszystkie Twoje "merytoryczne" oceny danych olejów opierasz wyłącznie na tym co podaje nie kto inny jak sam producent danego oleju. Więc powaga naszych argumentów jest co najmniej na tym samym poziomie bo ja wyczytałem info z naklejki na butelce a Ty z danych, które podaje producent.

Poza tym to, że olej C3 jest w 100C bardziej lepki od oleju A5 nie koniecznie musi oznaczać jego wadę. Jeśli zachowamy pewien umiar to taki olej będzie lepiej chronił silnik – sam mówisz, że 0w20 jest na granicy i po rozcienczeniu benzyna może nie wytrzymywać.. Nie mówimy o sytuacji kiedy zestawiamy olej 5w30 do 10w60 i uznajemy, że ten drugi bedzie lepszy bo bardziej gesty. Mowimy o olejach mieszczacych się w zakresie jednej lepkości. Co więcej w dalszym ciągu nie odp. na kluczową moim zdaniem kwestie.. Czy Mazda zaleca olej A5 ze względu konstrukcji silnika czy chęci oszczedzania paliwa i spełnienia norm spalin. Bo olej A5 jest olejem, który ma główne zadanie właśnie oszczędzać paliwo.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Kritik » 26 lut 2019, 19:24

ellipsis napisał(a):Ty chyba jednak masz ogromny problem w czytaniu testu ze zrozumieniem.

do ciebie mi jeszcze daleko <rotfl>

ellipsis napisał(a):Czy dla Ciebie dopytywanie i dociekliwość oznacza chęć zalania oleju C3?

jeżeli osoba już kilka stron dopytuje się o czymś, to logicznie jest to, ze osoba jest tym zainteresowana
a gdzie można zastosować olej silnikowy jak nie w silniku swojego auta? może smarujesz nim makaron, nie wiem. hahaha ale uwierz mi, ze bez żadnych testów mogę stwierdzić ze do makaronu C3 na pewno się nie nadaje <lol>

ellipsis napisał(a):Poprostu jestem uczulony na takich forumowych specjalistów w różnych dziedzinach.

ludzi z uczuleniem starają się unikać tego co powoduje uczulenie, a ty robisz odwrotnie

ellipsis napisał(a):zacząłeś atakować i oceniać ludzi

to jest tylko twoje takie zdanie, jak masz uczulenie na takie dyskusje, to nie polecam używać internetu, ja jeszcze jestem bardzo grzeczny i uczciwy oponent.
nie napisałem ze badziewie znasz, badziewie piszesz, a napisałem ze wiedza jest za mała(około 15%) jeżeli to ci poprawi humor, mogę napisać ze 25%
teraz lepiej?

ellipsis napisał(a):Twoja logika – kto nie ze mną, ten przeciw mnie

absolutnie nie zgadzam sie
ja nie będę używać oleju Gulf, czy Mitasu, ale kiedy mi o nim pytają, to daje swoja opinie, można się z nią zgadzać albo nie
i nawet o Amsoil – powiedziałem że jest to bardzo dobry olej, ale drogi
to nie znaczy ze uważam tych, kto używa ten olej – swoim wrogiem.

ellipsis napisał(a):Mnie natomiast zarzucasz fascynację olejem C3

ale sam pisałeś ze on jest lepszy, tylko lepszy od czego? Czy dla czego?
na pewno nie dla silnika Mazdy

ellipsis napisał(a):obrażasz mnie w ten sposób

jesteś bardzo wrażliwy <płacze>

ellipsis napisał(a):Ty chyba nie posiadasz swojego laboratorium

tak, nie posiadam
ale mam dostęp do danych z takiego laboratorium, a kto jest jego właścicielem, niestety nie wiem.

ellipsis napisał(a):Twoje "merytoryczne" oceny danych olejów opierasz wyłącznie na tym co podaje nie kto inny jak sam producent danego oleju.

totalna bzdura
zamiast tego ze by wypisywać takie bzdury, mogłeś sprawdzić chociaż kilka olejów z mojej tabelki, i dane na stronach producentów
te dane zawsze są inne, i niektórych danych producent nie podaje, a oni są w moich tabelkach.

ellipsis napisał(a):Więc powaga naszych argumentów jest co najmniej na tym samym poziomie bo ja wyczytałem info z naklejki na butelce a Ty z danych, które podaje producent.

już mówiłem ze to bzdura
i nawet kilka stron temu dawałem screen shot dokumentów z labow, i z Niemiec, i z Rosji, gdzie są dane o testowanych olejach, i z takich dokumentów składałem swoje tabelki

ellipsis napisał(a):Poza tym to, że olej C3 jest w 100C bardziej lepki od oleju A5 nie koniecznie musi oznaczać jego wadę

a kto mówi ze to wada?
to jest super, tylko dla odpowiednich silników, gdzie jest zalecany C3 olej, ale taki olej nie jest zalecany do Mazdy

ellipsis napisał(a):Jeśli zachowamy pewien umiar to taki olej będzie lepiej chronił silnik

absolutnie nie, za lepki i za gesty olej nie będzie chronić silnik lepiej, absolutnie nie

ellipsis napisał(a):sam mówisz, że 0w20 jest na granicy i po rozcienczeniu benzyna może nie wytrzymywać..

jeżeli mówimy o oleju 0w20 Mazda Supra – to zgadzam się, rozpuszczony paliwem on już niesie zagrożenie dla silnika a nie ochronę, bo jak spadnie lepkość na 10 punktów, to zostanie jakieś 25 przy 40C, ale jeżeli w Shella spadnie o tyle samo, to on nawet rozpuszczony, będzie gęstszy od nowego Mazda Supra

ellipsis napisał(a):Mowimy o olejach mieszczacych się w zakresie jednej lepkości.

ale lepkość nawet w jednej klasie może się drastycznie różnic, i dla tego są inne standardy oprócz SAE, takie jak API czy ACEA + standardy producentów

ellipsis napisał(a):Bo olej A5 jest olejem, który ma główne zadanie właśnie oszczędzać paliwo.

tak, A5 jest dla oszczędzania paliwa, taki olej jak Mazda Supra, czy Idemitsu, czy Enenos
ale są również oleje A5 0w20 które mogą i oszczędzać paliwo, i chronić silnik

A twoje zdanie wygląda tak, C3 jest lepszy bo jest gestszy
Ale to nie jest tak
Kiedy idziesz do sklepu to nie kupujesz spodnie o 4 rozmiary większe, bo są lepsze, bo są większe
A kupujesz te, które ci pasują
Tak samo i z olejem
Jeżeli jest zalecany 0W20 / 5W30, i A5/B5, to myślę ze mamy wybrać z tych olejów cos najlepsze, i tego używać.

ja już naprawdę mam dość tej dyskusji o wiatrakach.
<glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez darrecki » 26 lut 2019, 22:40

Ja mam taką małą propozycję dla ellipsisa. Tu się już pewnie więcej nie dowiesz o C3, więc zawsze możesz zapytać na tym innym forum o którym wspominałeś. Może tam otrzymasz satysfakcjonującą odpowiedź? I zawsze możesz ją tu wkleić. I tak, zgadzam się z Tobą, że tamtejsze wynoszenie pod niebiosa Amsiola do SkyG i Ravenola do SkyD jest trudne do ogarnięcia. Zupełnie jakby innych opcji nie było.

I teraz mała uwaga do obu: ellipsis i Kritik. Proszę skończcie tą dyskusję, bo do niczego dobrego ona nie prowadzi. Ostatni "przegrywa" <glupek2>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez mxostry » 26 lut 2019, 23:32

niestety ellipsis nie może się od jakiegoś czasu już wypowiadać na tamtym forum bo dostał bana . Nie twierdze ze słusznie , ale cieszę się ze jednak jestem tu na forum gdzie nie każdy ma wyprany mózg przez pewnego drobnego handlarzyka olejowej branży , zreszta jednego z założyciela tamtego forum , który wciska każdemu amsoila , ktorego zamówił pewnie paletę , trzyma to w jakiejs piwnicy i buja sie z tym kilka lat a herezje na temat innych olejów na tamtym forum są na porządku dziennym
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez Springfield762 » 27 lut 2019, 21:42

Zbliża mi się czas trzeciego przeglądu. Jaki olej najlepiej zalać? Przebieg mam 24 tys. km. Od wymiany do wymiany samochód przejeżdża około 8 tys. km. Do tej pory lałem olej Mazda 0w20 ale po przeczytaniu tego tematu zastanawiam się nad 0w20 shell lub być może nawet 5w30. Co do sposobu użytkowania samochodu to 60% miasto, głównie dojazdy do pracy 2x9km dziennie ze średnią prędkością około 23km/h więc krótkie odcinki i duży ruch. Reszta to autostrada i krajówki głównie. Czy zalanie gęstszego oleju będzie dobre przy takim sposobie użytkowania samochodu? Obecnie w mieście mam spalanie na poziomie 10.5l na 100 km, a przy zmianie oleju na gęstszy jeszcze pewnie wrośnie. Co ze smarowaniem na tak krótkich odcinkach w mieście?
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2015, 21:08
Posty: 53 (2/1)
Auto: Mazda 3 BM 2016, SkyEnergy+Xenon, Sedan, JetBlack, G 2.0 MT, Felgi 18"

Postprzez mf113 » 27 lut 2019, 22:50

Mam dokładnie identyczną sytuację, nawet przebieg podobny! No niestety ostatnia dyskusja olejowa explodowała już po zalaniu Mazdy 0w20. Może nie zabiję silnika opiłkami w ciepłe lato jak się urwie film. :D
Ale chyba z tych 2 to następnym razem zaleję 5w30. Spalanie pewnie nie skoczy lawinowo, a będzie większy margines bezpieczeństwa, bo czasami fajnie jest wejść na te 7tyś.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2016, 00:31
Posty: 304 (5/13)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 MT 120KM-->175KM
2015

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323