Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?
@Kritik
good job! To by tlumaczylo dlaczego przy wysokich obrotach mazda 0w20 ucieka z silnia. Indeks odparowalnosci jest wysoki. hah slabiutki w takim razie ten olej. Zdecydowanie z 2jki mazda 0w20 i 5w30 lepiej wybrac ten drugi.
Pozniej podrzuce porownanie Amsoila z Eneosem chyba ze mnie uprzedzisz.
@mxostry
Nie wiem skad taki wniosek ze Amsoil jest jakosciowo taki sam jak orlen czy lotos.
Nie znam tez oferty Eneosa na Stany Zjednoczone ale na Europe wg kart specyfikacji Eneos wypada w kazdym parametrze gorzej.
Co do marż nie znam tematu doglebnie ale ćwiara 1 galona kosztuje tyle samo w Stanach jak i w PL.
good job! To by tlumaczylo dlaczego przy wysokich obrotach mazda 0w20 ucieka z silnia. Indeks odparowalnosci jest wysoki. hah slabiutki w takim razie ten olej. Zdecydowanie z 2jki mazda 0w20 i 5w30 lepiej wybrac ten drugi.
Pozniej podrzuce porownanie Amsoila z Eneosem chyba ze mnie uprzedzisz.
@mxostry
Nie wiem skad taki wniosek ze Amsoil jest jakosciowo taki sam jak orlen czy lotos.
Nie znam tez oferty Eneosa na Stany Zjednoczone ale na Europe wg kart specyfikacji Eneos wypada w kazdym parametrze gorzej.
Co do marż nie znam tematu doglebnie ale ćwiara 1 galona kosztuje tyle samo w Stanach jak i w PL.
Kritik już ci mówię dlaczego – dopiero dziś się dowiedziałem , w Polsce nie mamy porządnych importerów olejów , tu sprzedawany jest tylko eneos premium 0w20 a w USA jest eneos sustina 0w20 i ta sustina ma bardzo dobre parametry
Dopisano 13 lut 2019, 12:16:
[quote="kubala147"]@Kritik
good job! To by tlumaczylo dlaczego przy wysokich obrotach mazda 0w20 ucieka z silnia. Indeks odparowalnosci jest wysoki. hah slabiutki w takim razie ten olej. Zdecydowanie z 2jki mazda 0w20 i 5w30 lepiej wybrac ten drugi.
Pozniej podrzuce porownanie Amsoila z Eneosem chyba ze mnie uprzedzisz
To lepiej podrzuć porównanie amsoila z Mazda supra 0w20
Dopisano 13 lut 2019, 12:16:
[quote="kubala147"]@Kritik
good job! To by tlumaczylo dlaczego przy wysokich obrotach mazda 0w20 ucieka z silnia. Indeks odparowalnosci jest wysoki. hah slabiutki w takim razie ten olej. Zdecydowanie z 2jki mazda 0w20 i 5w30 lepiej wybrac ten drugi.
Pozniej podrzuce porownanie Amsoila z Eneosem chyba ze mnie uprzedzisz
To lepiej podrzuć porównanie amsoila z Mazda supra 0w20
jest Amsoil 0w20
tylko jak dla mnie, to ten Amsoil jest trochę drogi.... 48zl/1L a parametry jak w Shell+/– za 30zl/1L
przy tym ze Amsoil jest z PAO a Shell juz GTL
Lepkość przy 40c – 48,48 ( mazda 35.57 / eneos 43.68 / shell 47.42)
lepkość przy 100c – 8,90 (Mazda 8.25 / eneos 8.66 / shell 8.94)
Pour point – -52c (Mazda -40 / Eneos -39 / Shell -52) im mniej tym lepiej
Sulfat – 1,05% (Mazda 1,02% / Eneos 1,04% / Shell 1,01%) im mniej tym lepiej
NOAСK – 9,5 (Mazda 13,2 / Eneos 14 / Shell 9,7) im mniej tym lepiej
tylko jak dla mnie, to ten Amsoil jest trochę drogi.... 48zl/1L a parametry jak w Shell+/– za 30zl/1L
przy tym ze Amsoil jest z PAO a Shell juz GTL
Lepkość przy 40c – 48,48 ( mazda 35.57 / eneos 43.68 / shell 47.42)
lepkość przy 100c – 8,90 (Mazda 8.25 / eneos 8.66 / shell 8.94)
Pour point – -52c (Mazda -40 / Eneos -39 / Shell -52) im mniej tym lepiej
Sulfat – 1,05% (Mazda 1,02% / Eneos 1,04% / Shell 1,01%) im mniej tym lepiej
NOAСK – 9,5 (Mazda 13,2 / Eneos 14 / Shell 9,7) im mniej tym lepiej
Tak jak mówisz kolego kritik , amsoil jest drogi a parametry to nie ma szału , jest na forum Mazda 6 pewien „dystrybutor „ amsoila i wciska go każdemu , jednak trzeba znaleźć coś dobrego za dobra cenę a teraz najlepiej chyba wychodzi jakość /cena oryginał supra Mazda
mxostry napisał(a):Tak jak mówisz kolego kritik , amsoil jest drogi a parametry to nie ma szału , jest na forum Mazda 6 pewien „dystrybutor „ amsoila i wciska go każdemu , jednak trzeba znaleźć coś dobrego za dobra cenę a teraz najlepiej chyba wychodzi jakość /cena oryginał supra Mazda
shell 0w20 jest najlepszy i po parametrach i po cenie
jest na bazie GTL, jest lepszy po parametrach od amsoil/mazda/ i t.d. a kosztuje 30zl/1L, przy tym ze mazda 0w20 na allegro od 35zl/1L
no i może ktoś nie wie, że Mazda nie robi olejów, dla nich robi to Total
wiec w sumie porównujemy Shell vs Total
i jak bym miał zalać 0w20 to prawdopodobnie kupiłem by Shell 0w20
albo Mobil1 AFE 0w20, ma również bardzo dobre parametry i jest bardzo zbliżony do Shell 0w20, ale przy tym ma popiół 0.8, a shell 1, ale jest nieco droższy...
dla mnie liderem po parametrach i cenie dla 0w20 jest Shell Helix Ultra SN 0W-20 i Mobil1 AFE 0w20
ale tak jak mowie, co raz więcej zastanawiam się nad 5w30, i zaczynam szukać co b to kupić.
I to jest dobre porównanie , handlarz działający na forum mazdy6 wciska wszystkim amsoila bo na pewno ma wysoka marże na tym , a oni tam łykają wszystko co on pisze .Pewnie ten mazdy to jest total quartz , a może by sprawdzić jeszcze motula i inne oleje w dobrej cenie ?jesli chodzi o 5w30 to obawiam się ze będzie więcej paliwa łykać Mazda
0w20 polecałem MIllers (ok 200)
teraz zalałem GULF (ok 100)
zmian w pracy auta nie dostrzegam
teraz zalałem GULF (ok 100)
zmian w pracy auta nie dostrzegam
-
popi2009
Kritik napisał(a):dla mnie liderem po parametrach i cenie dla 0w20 jest Shell Helix Ultra SN 0W-20 i Mobil1 AFE 0w20
Ja właśnie szukam jakieś 0w20 do "2" żony, bo czas na serwis. Do tej pory lałem Mazdowski.
W UK wybór jest bardzo ograniczony. Wspomniane przez Ciebie Mobil i Shell owszem są dostępne, ale jedynie w 1 litrowych banieczkach. A wtedy 5l wychodzi z deka drogo (~70 funciszy)
Za to można coś z Ravenola wybrać, a niby mają jeden z lepszych olei dla diesli więc może i do benzyn coś wartego uwagi by się znalazło. Do wyboru są:
– RAVENOL DFE SAE 0W-20 https://www.ravenol-direct.uk/1111109.html
– RAVENOL ECS SAE 0W-20 https://www.ravenol-direct.uk/ravenol-ecs-0w-20-engine-oil.html
– RAVENOL EHS SAE 0W-20 https://www.ravenol-direct.uk/ravenol-ehs-0w-20.html
Pod linkami jest pełna specyfikacja. Może coś polecisz?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki napisał(a):Kritik napisał(a):dla mnie liderem po parametrach i cenie dla 0w20 jest Shell Helix Ultra SN 0W-20 i Mobil1 AFE 0w20
Ja właśnie szukam jakieś 0w20 do "2" żony, bo czas na serwis. Do tej pory lałem Mazdowski.
W UK wybór jest bardzo ograniczony. Wspomniane przez Ciebie Mobil i Shell owszem są dostępne, ale jedynie w 1 litrowych banieczkach. A wtedy 5l wychodzi z deka drogo (~70 funciszy)
Za to można coś z Ravenola wybrać, a niby mają jeden z lepszych olei dla diesli więc może i do benzyn coś wartego uwagi by się znalazło. Do wyboru są:
– RAVENOL DFE SAE 0W-20 https://www.ravenol-direct.uk/1111109.html
– RAVENOL ECS SAE 0W-20 https://www.ravenol-direct.uk/ravenol-ecs-0w-20-engine-oil.html
– RAVENOL EHS SAE 0W-20 https://www.ravenol-direct.uk/ravenol-ehs-0w-20.html
Pod linkami jest pełna specyfikacja. Może coś polecisz?
RAVENOL USVO DFE 0W-20 Jest najlepsze z tych
bardzo niski pure point co świadczy o bardzo dobrej i w pełni syntetycznej bazie oleju
niska sadza 0.8
niski NOACK
lepkość średnia, nie za geste i nie woda
Shell elegancko wypada z tym że trzeba wziąć pod uwagę trzymanie parametrów przez olej wraz z przybywajacym przebiegiem. Oleje na PAO trzymają je znacznie dłużej niż te na hydrokrakach itd.
Ravenol polecony wyżej też jak widać ma świetne parametry.
Trzeba brać też pod uwagę że bańki 4 litrowe będą wychodziły taniej niż te 1l.
Ravenol polecony wyżej też jak widać ma świetne parametry.
Trzeba brać też pod uwagę że bańki 4 litrowe będą wychodziły taniej niż te 1l.
mxostry napisał(a):Darrecki u nas na oficjalnym sklepie shella tez można kupić tylko 1 litrowe baniaki ale z wysyłka to wychodzi za 5 litrów jakieś 160 zł wiec póki co skłaniam się do tego shella 0w20
https://www.eurocarparts.com/ecp/p/car-parts/engine-parts/engine-parts1/engine-oils/?521773272&1&ce5_113
19£ za 1L to przesada.....
ale w Polsce jest po 30zl/1L
nie planujesz wyjazdu w najbliższym czasie?
Czy może nawet wysyłka się opłaca
Dopisano 13 lut 2019, 15:32:
kubala147 napisał(a):Shell elegancko wypada z tym że trzeba wziąć pod uwagę trzymanie parametrów przez olej wraz z przybywajacym przebiegiem. Oleje na PAO trzymają je znacznie dłużej niż te na hydrokrakach itd.
Ravenol polecony wyżej też jak widać ma świetne parametry.
Trzeba brać też pod uwagę że bańki 4 litrowe będą wychodziły taniej niż te 1l.
Tylko ze Shell jest już na bazie GTL, i jest liderem na tym runku teraz
a to jest najnowsze i najlepsze pokolenie bazowych olejów.
nawet Mobil1 ma mieszankę GTL+PAO+nie wiadomo co jeszcze....
Akurat eurocarparts to kiepski przykad – tam mają "lekko" wygórowane ceny, które zbija się kodami.
Najtaniej (i najbezpieczniej) to tutaj: https://www.opieoils.co.uk/p-92101-shell-helix-ultra-sn-0w-20-pure-plus-fully-synthetic-car-engine-oil.aspx
Także ciagle nie wiem jak w PL może kosztować 30pln/l...
No nic, nie będę kombinował – wezmę Ravenola.
Najtaniej (i najbezpieczniej) to tutaj: https://www.opieoils.co.uk/p-92101-shell-helix-ultra-sn-0w-20-pure-plus-fully-synthetic-car-engine-oil.aspx
Także ciagle nie wiem jak w PL może kosztować 30pln/l...
No nic, nie będę kombinował – wezmę Ravenola.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Zrobiłem taką tabelkę o olejach 0w20
Mam nadzieje ze bedzie pomocna dla wszystkich
Tak jak mówiłem wcześniej dla mnie liderem jest Shell 0w20 i Mobil1 0w20 AFE
Petronas i ZIC w ogóle nie może nazywać sie 0w20 bo lepkość przy -35 dla olejów 0w20 nie może być większa niż 6200, dla tego zaznaczyłem ich na czerwono
Ja myślę ze przy zdecydowaniu się na olej 0w20, trzeba łac jak najgęstszy, ale nie zapominać o innych parametrach, i w tym wygrywa Shell i Mobil.
Mobil ma niższa Temperatura samozapłonu, ale dla naszych silników bez turbo to nie jest taki istotny wskaźnik, ale Mobil ma niski popiół.
Shell ma więcej popiołu i wyższy NOACK, ale przy tym jest na bazie GTL
Nie istnieje ideału wśród olejów, ale te 2 jak dla mnie są najlepsze...
p.s. w tabelce nie ma Ravenol, zapytałem w labie który robił te wszystkie badania czemu, i dostałem bardzo ciekawa odpowiedz... ze badania byli robione, ale wyszły bardzo kiepskie, po czym Ravenol groził sadem i t.d. i dla uniknięcia niepotrzebnych problemów, laboratorium usunął wszystkie wyniki badan, i powiedzieli ze więcej nie będą testować olejów Ravenol.... darrecki zastanów się nad innym olejem...
Mam nadzieje ze bedzie pomocna dla wszystkich
Tak jak mówiłem wcześniej dla mnie liderem jest Shell 0w20 i Mobil1 0w20 AFE
Petronas i ZIC w ogóle nie może nazywać sie 0w20 bo lepkość przy -35 dla olejów 0w20 nie może być większa niż 6200, dla tego zaznaczyłem ich na czerwono
Ja myślę ze przy zdecydowaniu się na olej 0w20, trzeba łac jak najgęstszy, ale nie zapominać o innych parametrach, i w tym wygrywa Shell i Mobil.
Mobil ma niższa Temperatura samozapłonu, ale dla naszych silników bez turbo to nie jest taki istotny wskaźnik, ale Mobil ma niski popiół.
Shell ma więcej popiołu i wyższy NOACK, ale przy tym jest na bazie GTL
Nie istnieje ideału wśród olejów, ale te 2 jak dla mnie są najlepsze...
p.s. w tabelce nie ma Ravenol, zapytałem w labie który robił te wszystkie badania czemu, i dostałem bardzo ciekawa odpowiedz... ze badania byli robione, ale wyszły bardzo kiepskie, po czym Ravenol groził sadem i t.d. i dla uniknięcia niepotrzebnych problemów, laboratorium usunął wszystkie wyniki badan, i powiedzieli ze więcej nie będą testować olejów Ravenol.... darrecki zastanów się nad innym olejem...
popi2009 napisał(a):jest takie zestawienie dla 5w30? potrzebuje do innego auta
dla innego auta może być całkiem inaczej
jest bardzo dużo wymagań i parametrów
ten sam Shell 5w30 dla Mazdy z ACEA A5/B5 może mieć całkiem inne parametry niż ten sam Shell 5w30 z ACEA C3
Olej to jest baaardzo skomplikowany temat.
Później postaram się zrobić zestawienie 5w30 dla Mazda
Jeżeli z 0w20 ja uważam ze trzeba używać jak najgęstszy olej, to z 5w30 będzie odwrotnie... bo gęsty 5w30 może mieć lepkość 66/11, co moim zdaniem już będzie za dużo dla naszych silników... wzrośnie spalanie, gorsze odpalanie na zimno, nawet może dojść do zwiększenia temperatury silnika latem, 100+ stopni... ale może jest jakiś olej który ma 50/9
jak zbiorę dane to zobaczymy.
a skad zbierasz te dane?
Ja akurat potrzebuje do MINI F56 JCW, tam leje się 5w30 BMW LL-04 C3 (np. shell ECT 5w30). w stanach do tego silnika bardziej jest zalecane 0w30 i zastanawiałem się nad zmianą na 0w30 i chciałem sobie porównać parametry
Ja akurat potrzebuje do MINI F56 JCW, tam leje się 5w30 BMW LL-04 C3 (np. shell ECT 5w30). w stanach do tego silnika bardziej jest zalecane 0w30 i zastanawiałem się nad zmianą na 0w30 i chciałem sobie porównać parametry
-
popi2009
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości