Odpalanie zimnego silnika.

Postprzez Kliszek M3 » 27 lis 2015, 08:00

Witam, czy ktoś mógłby mi wyjaśnić dlaczego nasze Madzie potrzebują aż tyle czasu po odpaleniu, aby obroty się unormowały? :) Chodzi mi o prace silnika na ssaniu. W innych benzyniakach jakoś tyle to nie trwa, mam porównanie do Toyoty Yaris, Hondy Accord, BMW 750i F01 no i Golfa III :P
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez Warko_ » 27 lis 2015, 08:47

Mnie to też zastanawia, po odpaleniu auta silnik chodzi dosyć głośno i zanim obroty spadają to trochę długo to trwa. Chyba jednak pytanie bardziej do inżynierów/magików Mazdy :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 02:31
Posty: 56 (3/1)

Postprzez arex56 » 27 lis 2015, 13:14

Odpalam w garażu, obroty spadają w momencie kiedy dochodzę do samochodu po zamknięciu garażu.
Wydaje mi się że ok 1 min. to dość szybko. Ale może sie mylę :)
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2014, 12:50
Posty: 36 (0/1)
Auto: mazda 3 BM sedan, skyenergy 120KM MT czerwiec 2014

Postprzez Kliszek M3 » 27 lis 2015, 16:47

No i właśnie moim zdaniem to o wiele dłużej niż w autach, które wymieniłem :P
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez nexus30 » 25 gru 2015, 14:42

Ja uważam że ssanie działa w Mazdzie normalnie. W poprzednim aucie miałem tak, że po odpaleniu zimnego silnika (nawet na mrozie -10 stopni) wolne obroty od razy były koło 800. Wg mnie to właśnie było nie normalne i nie zdrowe dla silnika, a podyktowane pewnie "ekologią".
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez Kliszek M3 » 25 gru 2015, 20:48

Nikt nie mówi, że ssanie nie jest potrzebne, wręcz przeciwnie. Jak nie ma go wcale to bardzo nie dobrze dla silnika. Stwierdziłem tylko, że porównując do aut benzynowych z którymi miałem styczność, Mazda robi to znacznie dłużej :)
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez krabdul » 26 gru 2015, 11:50

Wg mnie dłuższe nagrzewanie (zakładając, że wszystko działa) świadczy tylko o lepszej sprawności silnika. Po prostu względem aut którymi jeździliśmy (poza kopciuszkami) mniej energii idzie w ciepło a więcej w pracę, co jak widać przekłada się na oszczędność tych silników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez darrecki » 29 gru 2015, 23:22

Mam co prawda Diesla, ale zdaje się sytuacja jest analogiczna do PB. Gdy jest ciepło, 1szy rozruch = wysokie obroty. Im chłodniej, tym spokojniej i tak gdzieś od 10° C w dół wysokie obroty przy rozruchu nie występują wcale. I auto jakoś jedzie, więc po kiego grzyba to ssanie gdy jest ciepło na zewnątrz? W poprzednich generacjach Mazdy tego nie było, serwis twierdzi "tak ma być", ale po co to już nie potrafią powiedzieć.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Kliszek M3 » 30 gru 2015, 00:30

No i właśnie nie jest jak mówisz. Im zimniej, tym ssanie pracuje dłużej (lub tak samo) niż przy cieplejszych dniach. Nie ważne czy +30 czy -10 to ssanie jest...
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez krabdul » 30 gru 2015, 15:59

Poza rozgrzaniem silnika dochodzi jeszcze inna kwestia. W alternatorze między biegiem jałowym a np 1000-1500 obr/min radykalnie wzrasta wydajność. Z tego co czytałem to jak obciąży się auto radiem, światłami i np. ogrzewaniem szyby to może na jałowym dojść nawet do deficytu prądu. Każdy akumulator ma jakieś tam samorozładowanie + alarm i czy jest zimno czy nie altek stara się te braki uzupełnić – zwłaszcza, że I-Stop tego potrzebuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez darrecki » 30 gru 2015, 22:53

Kliszek M3 napisał(a):No i właśnie nie jest jak mówisz. Im zimniej, tym ssanie pracuje dłużej (lub tak samo) niż przy cieplejszych dniach. Nie ważne czy +30 czy -10 to ssanie jest...


No to mnie w takim razie zaskoczyles – ta niekonsekwencja projektantow Mazdy jest dziwna, wystarczy zobaczyc na drobne braki Sedana i utrudnianie rozbudowy HB. Pewnie gdyby zrobili Kombi, to by byl idealny :)
O ile zachowanie PB mozna uznac za logiczne (co nie znaczy ze z sensem), to Diesel z zimnymi rozruchami nie ma ani logiki ani sensu.
Jakis czas temu porownywalismy ze znajomym kulture pracy silnikow, on M6 2.0 Sky-G, ja M3 Sky-D, godziny pozno wieczorne/wczesno nocne. Wokolo cisza jak makiem zasial a tu nagle 2 "wyjce". Wstyd we wsi, trzeba bylo szybko gasic i sie zmyc, bo nie brzmialo to jak nowoczesna technologia tylko blondynka na nauce jazdy...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez MateoGDY » 1 sty 2016, 18:40

Oj tam oj tam, wyzsze obroty mi nie przeszkadzaja, u mnie trwaja zaledwie 20 sek (+ /– 5 sek) zarowno zima jak i latem, czytalem chyba w instrukcji ze zaleca sie odczekac z jazda zanim te obroty sie unormuja, u mnie jak pisalem trwa to max pol minuty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 12:04
Posty: 62 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120 KM SkyEnergy Navi Xenon

Postprzez Kliszek M3 » 1 sty 2016, 19:58

Ja zawsze czekam aż poniżej tysiąca spadną :) to dziś np. ze 3-4 minuty się normowaly :P no ale -8 stopni..
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez creet » 1 sty 2016, 20:23

MateoGDY napisał(a):czytalem chyba w instrukcji ze zaleca sie odczekac z jazda zanim te obroty sie unormuja


Kliszek M3 napisał(a):Ja zawsze czekam aż poniżej tysiąca spadną to dziś np. ze 3-4 minuty się normowaly


W terenie zabudowanym to podpada już pod paragraf;) A tak serio, to jaki jest racjonalny sens takiego czakania z ruszeniem na spadek obrotów? W zwykłych benzyniakach, to nie należy czasem zaraz po odpaleniu rozpoczynać jazdę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Rorert » 3 sty 2016, 22:17

Na temat odpalania zimnego silnika jest trochę napisane w instrukcji, np że:
zwiększenie obrotów jest związane z polepszeniem procesu oczyszczania spalin (s. 4-6),
po uruchomieniu silnika pozostaw go na biegu jałowym przez ok. 10 sekund (zabronione w Niemczech) (s. 4-9).
Ciekawe przy jakiej temperaturze oleju gaśnie niebieska lampka. Czy ktoś z Was używał już interfejsu ELM327 bluetooth ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2014, 19:50
Posty: 47 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM hb Titanium flash, SkyEnergy+xenon+nawi, 2,0 120KM MT, 2014r.

Postprzez ellipsis » 9 sty 2016, 16:09

Generalnie powinno się odrazu rozpoczynać jazdę tylko jak wiadomo na zimnym silniku to delikatnie z gazem. Bez sensu jest czekania na "luzie" aż silnik na tyle sie rozgrzeje, że ssanie sie wylaczy. Niepotrzebne spalanie paliwa na darmo. To nasze dlugie ssanie ma też wade polegajaca na bardzo utrudnionej jeździe np. w korku. Silnik trzyma 1500 obr i trzeba sie niezle nagimnastykowac ze sprzeglem aby nie "wystrzelic" do przodu i nie uderzyc w kogos. :D
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ggrzesiek » 9 sty 2016, 20:39

W automacie po przełączeniu na D obroty od razu spadają do "normalnych" 800obr/min (lub coś koło tego). Po powrocie na N na zimnych znowu idą do góry ;)
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2014, 11:39
Posty: 76 (0/2)
Auto: M3 BM 120KM 6AT, SkyPassion

Postprzez Kliszek M3 » 9 sty 2016, 21:25

Bo jak wrzucasz na D to silnik ma już opór :)
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez nexus30 » 9 sty 2016, 21:34

Bez automatu natomiast silnik uparcie trzyma te 1300 – 1400 obrotów. Potem jest fajne wrażenie jak na 2 biegu, bez gazu, auto zasuwa do przodu jak dzikie :).
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez Kliszek M3 » 9 sty 2016, 21:44

Fajne fajne, też to znam :) tylko nie jestem pewien czy jest to zdrowe dla autka :P dlatego zawsze czekam aż się uspokoi.
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323