Strona 1 z 1

Wygląd silnika pod jego klapą

PostNapisane: 26 cze 2015, 10:49
przez czarmi
Witam.
Zauważyłem u siebie pod klapą silnika pewną jego część (nie znam się za bardzo na mechanice i nie wiem co to jest), która jest owinięta takim materiałem-taśmą. Taśma ta – mam wrażenie – jakby za bardzo odstaje od tej części, tak jakby się od niej odklejała. Wprawdzie oglądałem zdjątka innych silników M3 i jest tam podobnie, ale czy to z biegiem czasu nie postępuje? Czy też tak macie u siebie?

Re: Wygląd silnika pod jego klapą

PostNapisane: 29 cze 2015, 20:57
przez lantern
Rzeczywiście wygląda trochę badziewnie. Co do samego wyglądu silnika to muszę stwierdzić, że strasznie brudno jest na klapie i komorze silnika wokół uszczelek. Nie spotkałem się z tym w poprzednich samochodach.
U mnie to wygląda tak:
20150629_192348.jpg

Samochód ma 11 miesięcy.

Re: Wygląd silnika pod jego klapą

PostNapisane: 29 cze 2015, 21:34
przez czarmi
Jest podobnie.
Na moim pierwszym zdjęciu to czarne, to jest padający z czegoś cień. Nie jest to wybrzuszenie, choć tak to wygląda. Pod spodem chyba brak jest tej sztywnej osłony.
Inne zdjęcie obrazuje to tak:

PostNapisane: 29 cze 2015, 23:57
przez lantern
Muszę przyznać, że pierwsze zdjęcie, z tym wybrzuszeniem to mnie mocno zastanowiło. No ale jeśli jest to cień i wygląda u Ciebie to w rzeczywistości jak na kolejnym zdjęciu to wszyscy tak mają. Pozostaje ciekawe pytanie, co to w zasadzie jest za przewód? Czemu służy?

Re: Wygląd silnika pod jego klapą

PostNapisane: 30 cze 2015, 14:11
przez oldwin
główna wiązka do/z ECU

PostNapisane: 30 cze 2015, 14:48
przez czarmi
Dzięki wielkie,
... a więc jest to wiązka do urządzenia elektronicznego zarządzającego systemem zasilania silnika <co?>

Re: Wygląd silnika pod jego klapą

PostNapisane: 30 cze 2015, 19:37
przez Wojtek
krótko mówiąc... wiązka do komputera silnika :)

PostNapisane: 27 sie 2015, 11:41
przez ProboszczV6
Komputer silnika pod maską i to w tak beznadziejny sposób zamontowany, ale jaja, normalnie jak w fiacie i oplu itd...dziwne że tego nie zauważyłem jak oglądałem auto na wystawie w salonie, to chyba globalny trend, optymalizacja produkcji, mniej kabli, krótsze kable, mniej wtyczek. Ciekawe jak będzie z niezawodnością tak umieszczonej elektroniki, chociaż pod tym względem Japończycy od lat są najlepsi, więc myślę że odpowiednio rozwiązali ten problem.