Silnik SkyActive – paliwo dostaje się do oleju – rozwiązanie

Postprzez daniel640 » 8 mar 2015, 11:08

Witam wszystkich forumowiczów jestem posiadaczem Mazdy 3 2.0 SkyActiv 150KM z2013r z automatyczną skrzynią biegów sprowadzoną z USA z niewielkim przebiegiem 5500 mil przebieg jest 100% pewny ale jest problem do oleju dostaje się paliwo :(
Odwiedziłem Autoryzowany Salon Mazdy w Rzeszowie z tym problemem lecz zdiagnozowali że wystarczy zmienić oprogramowanie silnika wymieniono również olej z 0W20 na 5W30 z filtrem i miało być OK lecz niestety problem nie ustał dalej poziom oleju na szabelce się podnosi
Proszę o pomoc w ww. problemie gdyż nie spodziewałem się takich problemów przy tak młodym aucie z tak niewielkim przebiegiem
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 mar 2015, 10:51
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.0 SkyActiv 20013r automat z USA

Postprzez Wojtek » 8 mar 2015, 17:39

Trzeba poszukać nieszczelności w układzie paliwa... Do sprawdzenia wszystko w obrębie silnika – głowicy. Nie sądzę by zalewało paliwem całą komorę spalania, bo by już silnik eksplodował a tłoki stopiłyby się jak lody...
Wymiana oleju to skutek nie przyczyna... A zmiana samej gęstości oleju, to kpina...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 8 mar 2015, 21:25

Przebieg jak przebieg, sprawdziles w Carfaxie lub Autocheck?
Reszta jak Wojtek mówi, wymiana oleju to nie rozwiązanie, bez organoleptycznego szukania raczej na forum nie pomożemy :/
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez jaketherake » 8 mar 2015, 22:55

Wątek chyba w złym dziale :)
Amerykańskie Skyactive z 2013r to jest tak naprawdę BL, więc wpis powinien zostać przenisiony raczej do działu obok. Ze Skyactive to auto ma wspólną tylko nazwę (dali kolektor 4-2-1 do BL i nazwali to pre Skyactive).
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez Wojtek » 8 mar 2015, 23:55

Może niech autor tematu się określi co tam ma wpisane w papierach ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez child » 9 mar 2015, 01:29

Raczej niech budę obejrzy, a nie papiery hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez daniel640 » 10 mar 2015, 09:40

Witam co mogę więcej podać to VIN: JM1BL1LP6D1800915
Co więcej auto było uszkodzone z przodu z prawej strony zauważyłem delikatne przygięcie na dekielku który znajduje się na górze z prawej strony silnika na dekielku są następujące nr.PE01 12 4Z0C i 235100-0446 i 12V 02Q15 1417 i K4238 nie wiem ci to jest http://www.quirkparts.com/oe-mazda/pe01124z0c ale grubo zastanawiam się czy to może być przyczyną przybywania paliwa w oleju i na pewno paliwa płyn chłodniczy niw ubywa na 100%
Proszę o pomoc w ww. problemie

Dopisano 10 mar 2015, 08:43:

http://www.tascaparts.com/mazda/6/pe011 ... name=motor

Dopisano 10 mar 2015, 08:49:

http://www.autopartoo.com/oem/mazda/pe01124z0c.html
to jest ten element z rysunku pod nr 4 to on jest delikatnie przygięty
ale auto normalnie działa po podłączeniu komputera nie ma żadnych błędów
Początkujący
 
Od: 8 mar 2015, 10:51
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.0 SkyActiv 20013r automat z USA

Postprzez Wojtek » 10 mar 2015, 16:53

Hejka,
Czy to jest to auto?

Mazda3.jpg


mazda3_1.jpg


Jeżeli tak, to jest to Mazda3 BL z silnikiem SkyActive PE...

Dopisano 10 mar 2015, o 15:57:

daniel640 napisał(a):to jest ten element z rysunku pod nr 4 to on jest delikatnie przygięty

z tego obrazka numer 4?

motor1.jpg
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez daniel640 » 11 mar 2015, 12:53

Witam tak z tego obrazka element nr 4 podobno on jest odpowiedzialny całym skyactiv on decyduje kiedy otwierać i zamykać zawory przypuszczam ze przez to zagięcie membrana nie otwiera się bądź nie domyka całkowicie i przez to paliwo dostaje się do oleju bo już nie wiem co innego może być przyczyną może się mylę ale próbuje wszystkiego mam już tą część o podobnym nr z tym że od silnika 2,5 spróbuje to zmienić i obserwować dalej stan oleju
A to jest dokładnie to auto
Początkujący
 
Od: 8 mar 2015, 10:51
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.0 SkyActiv 20013r automat z USA

Postprzez jaketherake » 11 mar 2015, 19:21

Według mojej wiedzy (fakt, pochodzącej z forów ju-es-ej Mazdy) tzw. Skyactive z 2012 i 2013r z USA, to jest zwyczajne BL, a silnik to 2.0 DISI ze zmienionym kolektorem na 4-2-1.
Stąd imho to BL, a nie BM :)

Edyta: Daniel jasne, moje posty są raczej kierowane do adminów: według mnie wpis powinien zostać przeniesiony do działu BL, ponieważ problem nie dotyczy BM (o ile dobrze rozumiem czym jest tzw. Skyactive z 2012/2013 ze Stanów).
Ostatnio edytowano 11 mar 2015, 22:22 przez jaketherake, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez daniel640 » 11 mar 2015, 19:52

Ok może i tak jest to nie jest moim problemem tylko chodzi mi o ciągle podnoszący się stan oleju i obecność paliwa w tym oleju ?????????? <co?>
Początkujący
 
Od: 8 mar 2015, 10:51
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.0 SkyActiv 20013r automat z USA

Postprzez Paweł » 12 mar 2015, 06:38

jaketherake napisał(a):Według mojej wiedzy (fakt, pochodzącej z forów ju-es-ej Mazdy) tzw. Skyactive z 2012 i 2013r z USA, to jest zwyczajne BL, a silnik to 2.0 DISI ze zmienionym kolektorem na 4-2-1.

Nadwozie oczywiście jest BL, ale silnik i skrzynia są już generacji "SKYACTIV". Wystarczy spojrzeć pod maskę lub chociażby na stopień sprężania.

Jeśli chodzi o paliwo w oleju, to nie przychodzi mi do głowy nic innego jak problem ze spalaniem mieszanki i/lub pierścieniami. Zużycie paliwa i praca/moc silnika są w normie? Może jest też możliwe :), że wtryski po wyłączeniu silnika przepuszczają trochę paliwa do cylindrów.

Dopisano 12 mar 2015 6:47:

Jeździsz na krótkich odcinkach? Jakie dystanse jednorazowo pokonujesz? Czy silnik zdąży się dobrze rozgrzać? W jakim tempie zwiększa się poziom oleju?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez daniel640 » 12 mar 2015, 12:17

Samochodem pokonuje różne odcinki raz krótsze raz dłuższe silnik się rozgrzewa bo kontrolka temperatury gaśnie a po Wymianie oleju stan 1/2 i spaleniu połowy zbiornika 3/4
Początkujący
 
Od: 8 mar 2015, 10:51
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.0 SkyActiv 20013r automat z USA

Postprzez Wojtek » 12 mar 2015, 14:07

Chyba wtryski leja... nie ma innej drogi...
Czy sprawdzales bledy?

user Forum Fiend
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez daniel640 » 12 mar 2015, 19:44

Myślisz że jest to możliwe żeby przy 5500mil takie rzeczy się działy a przebieg jest autentyczny ????? trochę dziwne a błędy sprawdzałem brak jakiegokolwiek błędu :(

Dopisano 12 mar 2015, 18:58:

I ponawiam moje pytanie czy ten element o który pytam tj. nr4 z rysunku ww. fakt że jest przygięty nie ma żadnego wpływu na ww. problem??????
A jeśli to rzeczywiście wtryski to jak je najlepiej sprawdzić żeby mieć 100% pewność i wyeliminować kolejną niewiadomą ????

Dopisano 12 mar 2015, 19:04:

Jeszcze jedno pytanie jeśli moja Mazda jest z 02/2013r to mam pytanie czy nie obowiązuje mnie jakaś gwarancja producenta takiej a żebym mógł zgłosić się do serwisu i nie martwić się o dodatkowe koszty -pomimo że auto jest sprowadzone z USA?
Początkujący
 
Od: 8 mar 2015, 10:51
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.0 SkyActiv 20013r automat z USA

Postprzez Wojtek » 12 mar 2015, 20:14

Lejące wtryski i inne problemy "paliwowe" sprawdzisz podłączając auto do komputera i uruchamiając tzw. "live data"...
Masz szynę CR i może jest zbyt wysokie ciśnienie na niej... może sterowanie wtryskami padło i ich nie zamyka? Może sonda lambda podaje złe dane?
Nie wiem... Jak napisałem wcześniej: trzeba przyjrzeć się układowi zasilania paliwa
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Marianek » 13 mar 2015, 08:10

daniel640 napisał(a):Jeszcze jedno pytanie jeśli moja Mazda jest z 02/2013r to mam pytanie czy nie obowiązuje mnie jakaś gwarancja producenta takiej a żebym mógł zgłosić się do serwisu i nie martwić się o dodatkowe koszty -pomimo że auto jest sprowadzone z USA?

Niestety gwarancja z US nie będzie działać w Europie, wszystkie koszty idą na Ciebie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez daniel640 » 24 maja 2015, 13:26

Witam wszystkich rozwiązałem problem z podnoszącym się stanem oleju tj dostawaniem się paliwa do oleju wymieniłem element nr.4 z powyższego rysunku i problem znikł okazało się że lekkie wgięcie na tym że elemencie powodowało że paliwo dostawało się do oleju i spalanie gwałtownie wzrosło a po wymianie problem znikł <jupi>
Początkujący
 
Od: 8 mar 2015, 10:51
Posty: 8
Auto: Mazda 3 2.0 SkyActiv 20013r automat z USA

Postprzez Wojtek » 25 maja 2015, 22:56

Wielkie dzięki za podanie rozwiązania...
Ten silnik jest nową konstrukcją i jest jeszcze nieodkrytą kartą spod znaku Mazdy ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ask4it » 9 sty 2020, 09:38

to nie wina silnika, tylko po prostu Daniel zakupił auto powypadkowe (pewny przebieg ;–) ) i jego "taniej" naprawy. Polecam zawsze przy autach sprowadzanych sprawdzenie historii i zastanowienie się nad: https://www.carfax.eu/pl/samochody-uzyw ... vage-title
Początkujący
 
Od: 19 lut 2016, 13:42
Posty: 1
Auto: Mazda 3 – BM, 2.0 120KM, 2015

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323