Silnik SkyActive – paliwo dostaje się do oleju – rozwiązanie
1, 2
Witam wszystkich forumowiczów jestem posiadaczem Mazdy 3 2.0 SkyActiv 150KM z2013r z automatyczną skrzynią biegów sprowadzoną z USA z niewielkim przebiegiem 5500 mil przebieg jest 100% pewny ale jest problem do oleju dostaje się paliwo
Odwiedziłem Autoryzowany Salon Mazdy w Rzeszowie z tym problemem lecz zdiagnozowali że wystarczy zmienić oprogramowanie silnika wymieniono również olej z 0W20 na 5W30 z filtrem i miało być OK lecz niestety problem nie ustał dalej poziom oleju na szabelce się podnosi
Proszę o pomoc w ww. problemie gdyż nie spodziewałem się takich problemów przy tak młodym aucie z tak niewielkim przebiegiem
Pozdrawiam
Odwiedziłem Autoryzowany Salon Mazdy w Rzeszowie z tym problemem lecz zdiagnozowali że wystarczy zmienić oprogramowanie silnika wymieniono również olej z 0W20 na 5W30 z filtrem i miało być OK lecz niestety problem nie ustał dalej poziom oleju na szabelce się podnosi
Proszę o pomoc w ww. problemie gdyż nie spodziewałem się takich problemów przy tak młodym aucie z tak niewielkim przebiegiem
Pozdrawiam
- Od: 8 mar 2015, 10:51
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 2.0 SkyActiv 20013r automat z USA
Trzeba poszukać nieszczelności w układzie paliwa... Do sprawdzenia wszystko w obrębie silnika – głowicy. Nie sądzę by zalewało paliwem całą komorę spalania, bo by już silnik eksplodował a tłoki stopiłyby się jak lody...
Wymiana oleju to skutek nie przyczyna... A zmiana samej gęstości oleju, to kpina...
Wymiana oleju to skutek nie przyczyna... A zmiana samej gęstości oleju, to kpina...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Przebieg jak przebieg, sprawdziles w Carfaxie lub Autocheck?
Reszta jak Wojtek mówi, wymiana oleju to nie rozwiązanie, bez organoleptycznego szukania raczej na forum nie pomożemy :/
Reszta jak Wojtek mówi, wymiana oleju to nie rozwiązanie, bez organoleptycznego szukania raczej na forum nie pomożemy :/
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Wątek chyba w złym dziale
Amerykańskie Skyactive z 2013r to jest tak naprawdę BL, więc wpis powinien zostać przenisiony raczej do działu obok. Ze Skyactive to auto ma wspólną tylko nazwę (dali kolektor 4-2-1 do BL i nazwali to pre Skyactive).
Amerykańskie Skyactive z 2013r to jest tak naprawdę BL, więc wpis powinien zostać przenisiony raczej do działu obok. Ze Skyactive to auto ma wspólną tylko nazwę (dali kolektor 4-2-1 do BL i nazwali to pre Skyactive).
Witam co mogę więcej podać to VIN: JM1BL1LP6D1800915
Co więcej auto było uszkodzone z przodu z prawej strony zauważyłem delikatne przygięcie na dekielku który znajduje się na górze z prawej strony silnika na dekielku są następujące nr.PE01 12 4Z0C i 235100-0446 i 12V 02Q15 1417 i K4238 nie wiem ci to jest http://www.quirkparts.com/oe-mazda/pe01124z0c ale grubo zastanawiam się czy to może być przyczyną przybywania paliwa w oleju i na pewno paliwa płyn chłodniczy niw ubywa na 100%
Proszę o pomoc w ww. problemie
Dopisano 10 mar 2015, 08:43:
http://www.tascaparts.com/mazda/6/pe011 ... name=motor
Dopisano 10 mar 2015, 08:49:
http://www.autopartoo.com/oem/mazda/pe01124z0c.html
to jest ten element z rysunku pod nr 4 to on jest delikatnie przygięty
ale auto normalnie działa po podłączeniu komputera nie ma żadnych błędów
Co więcej auto było uszkodzone z przodu z prawej strony zauważyłem delikatne przygięcie na dekielku który znajduje się na górze z prawej strony silnika na dekielku są następujące nr.PE01 12 4Z0C i 235100-0446 i 12V 02Q15 1417 i K4238 nie wiem ci to jest http://www.quirkparts.com/oe-mazda/pe01124z0c ale grubo zastanawiam się czy to może być przyczyną przybywania paliwa w oleju i na pewno paliwa płyn chłodniczy niw ubywa na 100%
Proszę o pomoc w ww. problemie
Dopisano 10 mar 2015, 08:43:
http://www.tascaparts.com/mazda/6/pe011 ... name=motor
Dopisano 10 mar 2015, 08:49:
http://www.autopartoo.com/oem/mazda/pe01124z0c.html
to jest ten element z rysunku pod nr 4 to on jest delikatnie przygięty
ale auto normalnie działa po podłączeniu komputera nie ma żadnych błędów
- Od: 8 mar 2015, 10:51
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 2.0 SkyActiv 20013r automat z USA
Hejka,
Czy to jest to auto?
Jeżeli tak, to jest to Mazda3 BL z silnikiem SkyActive PE...
Dopisano 10 mar 2015, o 15:57:
z tego obrazka numer 4?
Czy to jest to auto?
Jeżeli tak, to jest to Mazda3 BL z silnikiem SkyActive PE...
Dopisano 10 mar 2015, o 15:57:
daniel640 napisał(a):to jest ten element z rysunku pod nr 4 to on jest delikatnie przygięty
z tego obrazka numer 4?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam tak z tego obrazka element nr 4 podobno on jest odpowiedzialny całym skyactiv on decyduje kiedy otwierać i zamykać zawory przypuszczam ze przez to zagięcie membrana nie otwiera się bądź nie domyka całkowicie i przez to paliwo dostaje się do oleju bo już nie wiem co innego może być przyczyną może się mylę ale próbuje wszystkiego mam już tą część o podobnym nr z tym że od silnika 2,5 spróbuje to zmienić i obserwować dalej stan oleju
A to jest dokładnie to auto
A to jest dokładnie to auto
- Od: 8 mar 2015, 10:51
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 2.0 SkyActiv 20013r automat z USA
Według mojej wiedzy (fakt, pochodzącej z forów ju-es-ej Mazdy) tzw. Skyactive z 2012 i 2013r z USA, to jest zwyczajne BL, a silnik to 2.0 DISI ze zmienionym kolektorem na 4-2-1.
Stąd imho to BL, a nie BM
Edyta: Daniel jasne, moje posty są raczej kierowane do adminów: według mnie wpis powinien zostać przeniesiony do działu BL, ponieważ problem nie dotyczy BM (o ile dobrze rozumiem czym jest tzw. Skyactive z 2012/2013 ze Stanów).
Stąd imho to BL, a nie BM
Edyta: Daniel jasne, moje posty są raczej kierowane do adminów: według mnie wpis powinien zostać przeniesiony do działu BL, ponieważ problem nie dotyczy BM (o ile dobrze rozumiem czym jest tzw. Skyactive z 2012/2013 ze Stanów).
Ostatnio edytowano 11 mar 2015, 22:22 przez jaketherake, łącznie edytowano 1 raz
jaketherake napisał(a):Według mojej wiedzy (fakt, pochodzącej z forów ju-es-ej Mazdy) tzw. Skyactive z 2012 i 2013r z USA, to jest zwyczajne BL, a silnik to 2.0 DISI ze zmienionym kolektorem na 4-2-1.
Nadwozie oczywiście jest BL, ale silnik i skrzynia są już generacji "SKYACTIV". Wystarczy spojrzeć pod maskę lub chociażby na stopień sprężania.
Jeśli chodzi o paliwo w oleju, to nie przychodzi mi do głowy nic innego jak problem ze spalaniem mieszanki i/lub pierścieniami. Zużycie paliwa i praca/moc silnika są w normie? Może jest też możliwe :), że wtryski po wyłączeniu silnika przepuszczają trochę paliwa do cylindrów.
Dopisano 12 mar 2015 6:47:
Jeździsz na krótkich odcinkach? Jakie dystanse jednorazowo pokonujesz? Czy silnik zdąży się dobrze rozgrzać? W jakim tempie zwiększa się poziom oleju?
the right man in the wrong place...
Chyba wtryski leja... nie ma innej drogi...
Czy sprawdzales bledy?
user Forum Fiend
Czy sprawdzales bledy?
user Forum Fiend
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Myślisz że jest to możliwe żeby przy 5500mil takie rzeczy się działy a przebieg jest autentyczny ??? trochę dziwne a błędy sprawdzałem brak jakiegokolwiek błędu
Dopisano 12 mar 2015, 18:58:
I ponawiam moje pytanie czy ten element o który pytam tj. nr4 z rysunku ww. fakt że jest przygięty nie ma żadnego wpływu na ww. problem??????
A jeśli to rzeczywiście wtryski to jak je najlepiej sprawdzić żeby mieć 100% pewność i wyeliminować kolejną niewiadomą ??
Dopisano 12 mar 2015, 19:04:
Jeszcze jedno pytanie jeśli moja Mazda jest z 02/2013r to mam pytanie czy nie obowiązuje mnie jakaś gwarancja producenta takiej a żebym mógł zgłosić się do serwisu i nie martwić się o dodatkowe koszty -pomimo że auto jest sprowadzone z USA?
Dopisano 12 mar 2015, 18:58:
I ponawiam moje pytanie czy ten element o który pytam tj. nr4 z rysunku ww. fakt że jest przygięty nie ma żadnego wpływu na ww. problem??????
A jeśli to rzeczywiście wtryski to jak je najlepiej sprawdzić żeby mieć 100% pewność i wyeliminować kolejną niewiadomą ??
Dopisano 12 mar 2015, 19:04:
Jeszcze jedno pytanie jeśli moja Mazda jest z 02/2013r to mam pytanie czy nie obowiązuje mnie jakaś gwarancja producenta takiej a żebym mógł zgłosić się do serwisu i nie martwić się o dodatkowe koszty -pomimo że auto jest sprowadzone z USA?
- Od: 8 mar 2015, 10:51
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 2.0 SkyActiv 20013r automat z USA
Lejące wtryski i inne problemy "paliwowe" sprawdzisz podłączając auto do komputera i uruchamiając tzw. "live data"...
Masz szynę CR i może jest zbyt wysokie ciśnienie na niej... może sterowanie wtryskami padło i ich nie zamyka? Może sonda lambda podaje złe dane?
Nie wiem... Jak napisałem wcześniej: trzeba przyjrzeć się układowi zasilania paliwa
Masz szynę CR i może jest zbyt wysokie ciśnienie na niej... może sterowanie wtryskami padło i ich nie zamyka? Może sonda lambda podaje złe dane?
Nie wiem... Jak napisałem wcześniej: trzeba przyjrzeć się układowi zasilania paliwa
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
daniel640 napisał(a):Jeszcze jedno pytanie jeśli moja Mazda jest z 02/2013r to mam pytanie czy nie obowiązuje mnie jakaś gwarancja producenta takiej a żebym mógł zgłosić się do serwisu i nie martwić się o dodatkowe koszty -pomimo że auto jest sprowadzone z USA?
Niestety gwarancja z US nie będzie działać w Europie, wszystkie koszty idą na Ciebie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Witam wszystkich rozwiązałem problem z podnoszącym się stanem oleju tj dostawaniem się paliwa do oleju wymieniłem element nr.4 z powyższego rysunku i problem znikł okazało się że lekkie wgięcie na tym że elemencie powodowało że paliwo dostawało się do oleju i spalanie gwałtownie wzrosło a po wymianie problem znikł
- Od: 8 mar 2015, 10:51
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 2.0 SkyActiv 20013r automat z USA
Wielkie dzięki za podanie rozwiązania...
Ten silnik jest nową konstrukcją i jest jeszcze nieodkrytą kartą spod znaku Mazdy
Ten silnik jest nową konstrukcją i jest jeszcze nieodkrytą kartą spod znaku Mazdy
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
to nie wina silnika, tylko po prostu Daniel zakupił auto powypadkowe (pewny przebieg ;–) ) i jego "taniej" naprawy. Polecam zawsze przy autach sprowadzanych sprawdzenie historii i zastanowienie się nad: https://www.carfax.eu/pl/samochody-uzyw ... vage-title
- Od: 19 lut 2016, 13:42
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3 – BM, 2.0 120KM, 2015
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość