Wysokie spalanie silnika 120 / 165 KM. Czy mam jakiś problem?
Tempomat ustawiony na 140km/h + ilestam przyspieszeń do 160 w zestawieniu z 3/4 trasy tempomat 140km/h a reszta inne drogi to nie jest ta sama dynamika jazdy. Druga sprawa że nie ma sensu porównywać tych spalań, jeśli pomiary nie były wykonywane na tej samej trasie
U mnie przy 140 licznikowym spalanie ok 7 litrów. Generalnie najlepsze przy 120 km ok 6.2 /6.5.Auto załadowane 3 osoby na pokładzie. Letnie opony, przebieg 85k.cisnienie w jednej miałem nawet o ok 0.5 bara mniejsze niż w pozostałych bo później zmierzyłem.
Ciężko osiągnąć spalanie pow. 9.5 lita chyba cały czas musiałbym 190 km/h cisnąć. Natomiast w cx5 2.5 4x4 to inny temat tam ciężko zejść poniżej 10 no 9.5 2.0 skyactive są naprawdę oszczędne jak na 2.0
Ciężko osiągnąć spalanie pow. 9.5 lita chyba cały czas musiałbym 190 km/h cisnąć. Natomiast w cx5 2.5 4x4 to inny temat tam ciężko zejść poniżej 10 no 9.5 2.0 skyactive są naprawdę oszczędne jak na 2.0
- Od: 12 maja 2015, 16:04
- Posty: 17
- Auto: Mazda3 BM HB 120km soul red+xnon
No właśnie wracałem z Mazur (droga krajowa), delikatna jazda, bo nie przekroczyłem 120km/h. , 4 osoby.
Komputerek wyzerowany, w domciu pokazał 7,2. Nie wiem jak Wy to robicie, że przy 140 jest 7
Komputerek wyzerowany, w domciu pokazał 7,2. Nie wiem jak Wy to robicie, że przy 140 jest 7
Ciężko porównywać jazdę drogą krajową z (zapewne) ekspresówką lub autostradą. Sądzę, że na krajówce przy takiej prędkości musiałeś tak naprawdę wielokrotnie przyspieszać/zwalniać, a to zwiększa zużycie paliwa. No i wiele dodatkowych czynników, np. klimatyzacja, ciśnienie w oponach itd itp.
child napisał(a):... i wiele dodatkowych czynników, np. klimatyzacja, ciśnienie w oponach itd itp.
A ja bym jeszcze dorzucił jazdę pod wiatr, który zniweczy każdy misterny plan.
Taaak, wiatr to duży problem .
Ale jakie są różnice w oporze aerodynamicznym gdy jedziemy z wiatrem 20 km/h i pod wiatr 40 km/h? To w uproszczeniu tak jak byśmy jechali bez wiatru 60 km/h i 120 km/h.
Faktycznie wpływu nie ma wcale .
Ale jakie są różnice w oporze aerodynamicznym gdy jedziemy z wiatrem 20 km/h i pod wiatr 40 km/h? To w uproszczeniu tak jak byśmy jechali bez wiatru 60 km/h i 120 km/h.
Faktycznie wpływu nie ma wcale .
Fakt wiatr ma znaczenie, wczoraj jechałem znowu auto zatankowane pod korek ciśnienie 2.5, brak wiatru autostrada poniżej 140 nie schodzilem na 180km miałem 7.8 bodajże. W sumie bez sensu robić pomiar na 140 kmh cały czas bo nigdy tak się nie jeździ, poza tym stała jazda z tą samą prędkością ponoć nie jest najlepsza dla silnika.
- Od: 12 maja 2015, 16:04
- Posty: 17
- Auto: Mazda3 BM HB 120km soul red+xnon
RobertPi napisał(a):Taaak, wiatr to duży problem .
A no duży, i ostatnio o tym wspomniałem w dziale BP. Odcinek ok 40 km pokonywany w odstępie 1 godziny. Różnica podeszła prawie pod 1 litr. Faktem jest również że wiatr był mocny ponieważ z pobliskich pół tworzyły się tumany kurzu. I właśnie o to chodzi aby aerodynamika była jak najlepsza aby minimalizować opory powietrza a nie odwrotnie.
Druga sprawa to proszę weź rower i jedź z wiatrem i pod wiatr ( no tak ale samochód to nie rower, i słusznie)
Trzy rodzaje oporów są kluczowe dla pojazdu: toczenia, powietrza i wzniesienia
lelo28 napisał(a):RobertPi napisał(a):Taaak, wiatr to duży problem .
A no duży, i ostatnio o tym wspomniałem w dziale BP. Odcinek ok 40 km pokonywany w odstępie 1 godziny. Różnica podeszła prawie pod 1 litr. Faktem jest również że wiatr był mocny ponieważ z pobliskich pół tworzyły się tumany kurzu. I właśnie o to chodzi aby aerodynamika była jak najlepsza aby minimalizować opory powietrza a nie odwrotnie.
Druga sprawa to proszę weź rower i jedź z wiatrem i pod wiatr ( no tak ale samochód to nie rower, i słusznie)
Trzy rodzaje oporów są kluczowe dla pojazdu: toczenia, powietrza i wzniesienia
Najtrudniejsze to czytać ze zrozumieniem . Ja właśnie dokładnie napisałem, że opory aerodynamiczne mają olbrzymi wpływ na spalanie gdy kolega MF113 sugerował "ciężką nóżkę".
kiedyś czytałem, że opory od wiatru powyżej 70km/h wzrastają w kwadracie do prędkości.
To nie jest matematyka proporcjonalna..
Prócz oporów mamy czynniki związane z jakością paliwa, jego temperaturą, temp.zewnętrzną – moc klimy, ładowanie akumulatora, a nawet z nagłośnieniem, jego rodzajem jak i sposobem słuchania muzyki.
Otwarcie okna (bo ktoś "dymka puszcza" w czasie jazdy) to również dodatkowa strata, nieprawidłowa zbieżność kół (Ale mieści się w granicach na "ok") to też dodatkowe opory, jeden ma koło ,zapasowe kto inny zestaw naprawczy – różnica masy podobnie jak z "wielkością kierowcy"..
Takich drobnych zmiennych jest cała masa, moim zdaniem różnica litra przy różnych autach i różnych kierowcach a nadto różnych trasach to nie jest różnica, żeby roztrząsać "nadmierne spalanie".
To nie jest matematyka proporcjonalna..
Prócz oporów mamy czynniki związane z jakością paliwa, jego temperaturą, temp.zewnętrzną – moc klimy, ładowanie akumulatora, a nawet z nagłośnieniem, jego rodzajem jak i sposobem słuchania muzyki.
Otwarcie okna (bo ktoś "dymka puszcza" w czasie jazdy) to również dodatkowa strata, nieprawidłowa zbieżność kół (Ale mieści się w granicach na "ok") to też dodatkowe opory, jeden ma koło ,zapasowe kto inny zestaw naprawczy – różnica masy podobnie jak z "wielkością kierowcy"..
Takich drobnych zmiennych jest cała masa, moim zdaniem różnica litra przy różnych autach i różnych kierowcach a nadto różnych trasach to nie jest różnica, żeby roztrząsać "nadmierne spalanie".
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
RobertPiZwróć uwagę do której części Twojej wypowiedzi się odniosłem, a świadczy ona ewidentnie o Twojej odmienności zdania co do poruszonej kwestii.
Wedłig Ciebie to:
oznacz to:
Piszesz w jednej wypowiedzi dwie skrajne tezy, a później masz pretensje że źle zostałeś zrozumiany.
Wedłig Ciebie to:
RobertPi napisał(a):Taaak, wiatr to duży problem .
oznacz to:
RobertPi napisał(a):Ja właśnie dokładnie napisałem, że opory aerodynamiczne mają olbrzymi wpływ na spalanie ...
Piszesz w jednej wypowiedzi dwie skrajne tezy, a później masz pretensje że źle zostałeś zrozumiany.
3 BN 2.5 187KM
import własny kanada
Najniższe srednie zanotowane (odcinek 60km) – 4,8 l/100km
Spalanie w trasie (normalna jazda) zazwyczaj od 5,5 do 6,2
Średnie spalanie po warszawie (100% miasto) 8,9 l/100km
wg mnie to dobry wynik
import własny kanada
Najniższe srednie zanotowane (odcinek 60km) – 4,8 l/100km
Spalanie w trasie (normalna jazda) zazwyczaj od 5,5 do 6,2
Średnie spalanie po warszawie (100% miasto) 8,9 l/100km
wg mnie to dobry wynik
3BN 2.5 187KM USA
Najniższe srednie zanotowane (na odcinku 2,5k KM) – 5.2 l/100km
Spalanie w trasie (normalna jazda) zazwyczaj od 5.8 do 6,5
Średnie spalanie po warszawie (dynamiczne ruszanie ze świateł) 7.8 l/100km
Najniższe srednie zanotowane (na odcinku 2,5k KM) – 5.2 l/100km
Spalanie w trasie (normalna jazda) zazwyczaj od 5.8 do 6,5
Średnie spalanie po warszawie (dynamiczne ruszanie ze świateł) 7.8 l/100km
3BM 2.2 Diesel UK, manual
Najniższe średnie zanotowane – nie wiem, nie mam tyle cierpliwości
Spalanie w trasie (autostrada 120 do 140km/h) – 5.7 do 6,5 l/100km
Średnie spalanie po mieście, krótkie odcinki – 7.4 lato / 8.5 zima (l/100km)
Nie mam pojęcia w jaki sposób 2.5 w automacie osiąga niewiele wyższe wyniki...
Najniższe średnie zanotowane – nie wiem, nie mam tyle cierpliwości
Spalanie w trasie (autostrada 120 do 140km/h) – 5.7 do 6,5 l/100km
Średnie spalanie po mieście, krótkie odcinki – 7.4 lato / 8.5 zima (l/100km)
Nie mam pojęcia w jaki sposób 2.5 w automacie osiąga niewiele wyższe wyniki...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki napisał(a):Nie mam pojęcia w jaki sposób 2.5 w automacie osiąga niewiele wyższe wyniki...
Widzę następujące możliwości:
* jest to niesamowity egzemplarz eksperymentalny, więc nie fikniesz
* takie określenia jak "normalna jazda", "dynamiczne ruszanie" mają inne znaczenie dla poprzednika niż dla ciebie
* nie osiąga
Ja tylko dodam, że miałem przez jakieś 3 miesiące CX3 2.0 w automacie. W takim samym scenariuszu co moje 2.2D (miasto / dojazd do pracy) piło to ponad 10l/100km. W trasie było lepiej, ale też bez rewelacji. Szybko się pozbyłem, CX3 miała zastąpić 2 z 1.5pb, ale wspomniana 2 paliła w mieście 6l/100... Ogólnie, to ten silnik 1.5 benzyna jak dla mnie rewelacja, szczególnie do miasta. Jak bym nie gniótł to więcej jak 6 nie chce spalić, w delikatnej trasie (tak do 110km/h) pali mniej niż mój diesel.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Bo ten motor traktowany delikatnie faktycznie potrafi jeździc na oparach. Mam to samo u siebie.
Od BK 1,6 pali o conajmniej litr mniej a na trasie potrafi zejść poniżej 4 l/100 gdzie w BK wynik 5,5 był rewelacją.
Od BK 1,6 pali o conajmniej litr mniej a na trasie potrafi zejść poniżej 4 l/100 gdzie w BK wynik 5,5 był rewelacją.
darrecki napisał(a):Ogólnie, to ten silnik 1.5 benzyna jak dla mnie rewelacja, szczególnie do miasta. Jak bym nie gniótł to więcej jak 6 nie chce spalić, w delikatnej trasie (tak do 110km/h) pali mniej niż mój diesel.
Potwierdzam, miałem dwójeczkę z tym silinikiem, paliła bardzo mało. A jako, że miałem wersję 115 KM w manualu, to chodziła aż miło. Super to był samochodzik. Prawie płakałem jak sprzedawałem
Bardzo dużo zależy od stylu jazdy. Ja ostatnio ustanowiłem osobisty rekord spalania w BM 165KM. Odcinek ok. 320 kilometrów – autostrada + drogi krajowe, mniej więcej po połowie + wyjazd i wjazd z miasta. Tylko kierowca + 30-40kg bagażu, pełny bak, klimatyzacja na ECO. Felgi seryjne 18", opony w fabrycznym rozmiarze. Zero wyprzedzania, prędkość prawie nigdy nie przekraczała 90km/h (średnia z całej trasy 74km/h). Wyszło dokładnie 4.9L/100km, potwierdzone pod dystrybutorem. Tylko taka jazda usypia i ciężko się tak jeździ na dłuższą metę.
Ta sama trasa dynamicznie, ze średnią prędkością o ponad 20km/h wyższą, wyprzedzaniem i częstym przyspieszaniem na autostradzie to już 7.6L/100KM.
Przy normalnej jeździe na tej trasie wychodzi mi ok. 7L/100KM, ale tylko dlatego, że przy 140km/h spala ok. 7.6L/100km. Zwykła jazda po drogach krajowych to w zależności od stylu jazdy i natężenia ruchu 5.5-6.2L/100km.
Ta sama trasa dynamicznie, ze średnią prędkością o ponad 20km/h wyższą, wyprzedzaniem i częstym przyspieszaniem na autostradzie to już 7.6L/100KM.
Przy normalnej jeździe na tej trasie wychodzi mi ok. 7L/100KM, ale tylko dlatego, że przy 140km/h spala ok. 7.6L/100km. Zwykła jazda po drogach krajowych to w zależności od stylu jazdy i natężenia ruchu 5.5-6.2L/100km.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości