Wysokie spalanie silnika 120 / 165 KM. Czy mam jakiś problem?

Postprzez Imbeer » 26 maja 2020, 22:13

Tempomat ustawiony na 140km/h + ilestam przyspieszeń do 160 w zestawieniu z 3/4 trasy tempomat 140km/h a reszta inne drogi to nie jest ta sama dynamika jazdy. Druga sprawa że nie ma sensu porównywać tych spalań, jeśli pomiary nie były wykonywane na tej samej trasie
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez befree » 10 cze 2020, 09:12

U mnie przy 140 licznikowym spalanie ok 7 litrów. Generalnie najlepsze przy 120 km ok 6.2 /6.5.Auto załadowane 3 osoby na pokładzie. Letnie opony, przebieg 85k.cisnienie w jednej miałem nawet o ok 0.5 bara mniejsze niż w pozostałych bo później zmierzyłem.
Ciężko osiągnąć spalanie pow. 9.5 lita chyba cały czas musiałbym 190 km/h cisnąć. Natomiast w cx5 2.5 4x4 to inny temat tam ciężko zejść poniżej 10 no 9.5 ;) 2.0 skyactive są naprawdę oszczędne jak na 2.0
Początkujący
 
Od: 12 maja 2015, 16:04
Posty: 17
Auto: Mazda3 BM HB 120km soul red+xnon

Postprzez mf113 » 13 cze 2020, 23:03

No właśnie wracałem z Mazur (droga krajowa), delikatna jazda, bo nie przekroczyłem 120km/h. , 4 osoby.
Komputerek wyzerowany, w domciu pokazał 7,2. Nie wiem jak Wy to robicie, że przy 140 jest 7 :(
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2016, 00:31
Posty: 304 (5/13)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 MT 120KM-->175KM
2015

Postprzez child » 14 cze 2020, 14:58

Ciężko porównywać jazdę drogą krajową z (zapewne) ekspresówką lub autostradą. Sądzę, że na krajówce przy takiej prędkości musiałeś tak naprawdę wielokrotnie przyspieszać/zwalniać, a to zwiększa zużycie paliwa. No i wiele dodatkowych czynników, np. klimatyzacja, ciśnienie w oponach itd itp.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez lelo28 » 15 cze 2020, 20:11

child napisał(a):... i wiele dodatkowych czynników, np. klimatyzacja, ciśnienie w oponach itd itp.

A ja bym jeszcze dorzucił jazdę pod wiatr, który zniweczy każdy misterny plan.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez mf113 » 15 cze 2020, 20:56

Jak to mówił klasyk z kabaretu: "...najgorszy jest wiatr!" ;)
Myślę, że ciężka nóżka tu najbardziej może namieszać.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2016, 00:31
Posty: 304 (5/13)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 MT 120KM-->175KM
2015

Postprzez RobertPi » 15 cze 2020, 23:01

Taaak, wiatr to duży problem :D .
Ale jakie są różnice w oporze aerodynamicznym gdy jedziemy z wiatrem 20 km/h i pod wiatr 40 km/h? To w uproszczeniu tak jak byśmy jechali bez wiatru 60 km/h i 120 km/h.
Faktycznie wpływu nie ma wcale <glupek2> .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez befree » 16 cze 2020, 11:32

Fakt wiatr ma znaczenie, wczoraj jechałem znowu auto zatankowane pod korek ciśnienie 2.5, brak wiatru autostrada poniżej 140 nie schodzilem na 180km miałem 7.8 bodajże. W sumie bez sensu robić pomiar na 140 kmh cały czas bo nigdy tak się nie jeździ, poza tym stała jazda z tą samą prędkością ponoć nie jest najlepsza dla silnika.
Początkujący
 
Od: 12 maja 2015, 16:04
Posty: 17
Auto: Mazda3 BM HB 120km soul red+xnon

Postprzez lelo28 » 16 cze 2020, 11:58

RobertPi napisał(a):Taaak, wiatr to duży problem :D .

A no duży, i ostatnio o tym wspomniałem w dziale BP. Odcinek ok 40 km pokonywany w odstępie 1 godziny. Różnica podeszła prawie pod 1 litr. Faktem jest również że wiatr był mocny ponieważ z pobliskich pół tworzyły się tumany kurzu. I właśnie o to chodzi aby aerodynamika była jak najlepsza aby minimalizować opory powietrza a nie odwrotnie.

Druga sprawa to proszę weź rower i jedź z wiatrem i pod wiatr ( no tak ale samochód to nie rower, i słusznie)

Trzy rodzaje oporów są kluczowe dla pojazdu: toczenia, powietrza i wzniesienia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez RobertPi » 16 cze 2020, 22:29

lelo28 napisał(a):
RobertPi napisał(a):Taaak, wiatr to duży problem :D .

A no duży, i ostatnio o tym wspomniałem w dziale BP. Odcinek ok 40 km pokonywany w odstępie 1 godziny. Różnica podeszła prawie pod 1 litr. Faktem jest również że wiatr był mocny ponieważ z pobliskich pół tworzyły się tumany kurzu. I właśnie o to chodzi aby aerodynamika była jak najlepsza aby minimalizować opory powietrza a nie odwrotnie.

Druga sprawa to proszę weź rower i jedź z wiatrem i pod wiatr ( no tak ale samochód to nie rower, i słusznie)

Trzy rodzaje oporów są kluczowe dla pojazdu: toczenia, powietrza i wzniesienia


Najtrudniejsze to czytać ze zrozumieniem <głaszcze> . Ja właśnie dokładnie napisałem, że opory aerodynamiczne mają olbrzymi wpływ na spalanie gdy kolega MF113 sugerował "ciężką nóżkę".
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez zadra » 16 cze 2020, 22:36

kiedyś czytałem, że opory od wiatru powyżej 70km/h wzrastają w kwadracie do prędkości.
To nie jest matematyka proporcjonalna..

Prócz oporów mamy czynniki związane z jakością paliwa, jego temperaturą, temp.zewnętrzną – moc klimy, ładowanie akumulatora, a nawet z nagłośnieniem, jego rodzajem jak i sposobem słuchania muzyki.
Otwarcie okna (bo ktoś "dymka puszcza" w czasie jazdy) to również dodatkowa strata, nieprawidłowa zbieżność kół (Ale mieści się w granicach na "ok") to też dodatkowe opory, jeden ma koło ,zapasowe kto inny zestaw naprawczy – różnica masy podobnie jak z "wielkością kierowcy"..

Takich drobnych zmiennych jest cała masa, moim zdaniem różnica litra przy różnych autach i różnych kierowcach a nadto różnych trasach to nie jest różnica, żeby roztrząsać "nadmierne spalanie".
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez lelo28 » 17 cze 2020, 08:18

RobertPiZwróć uwagę do której części Twojej wypowiedzi się odniosłem, a świadczy ona ewidentnie o Twojej odmienności zdania co do poruszonej kwestii.
Wedłig Ciebie to:
RobertPi napisał(a):Taaak, wiatr to duży problem :D .

oznacz to:
RobertPi napisał(a):Ja właśnie dokładnie napisałem, że opory aerodynamiczne mają olbrzymi wpływ na spalanie ...


Piszesz w jednej wypowiedzi dwie skrajne tezy, a później masz pretensje że źle zostałeś zrozumiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 09:21
Posty: 460 (28/27)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez demonpredkosci » 17 cze 2020, 12:00

3 BN 2.5 187KM
import własny kanada

Najniższe srednie zanotowane (odcinek 60km) – 4,8 l/100km

Spalanie w trasie (normalna jazda) zazwyczaj od 5,5 do 6,2

Średnie spalanie po warszawie (100% miasto) 8,9 l/100km

wg mnie to dobry wynik
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez karol199323 » 26 cze 2020, 08:38

3BN 2.5 187KM USA

Najniższe srednie zanotowane (na odcinku 2,5k KM) – 5.2 l/100km

Spalanie w trasie (normalna jazda) zazwyczaj od 5.8 do 6,5

Średnie spalanie po warszawie (dynamiczne ruszanie ze świateł) 7.8 l/100km
Początkujący
 
Od: 31 mar 2020, 03:16
Posty: 4 (1/0)
Auto: Mazda 3 sedan 2018 2.5b

Postprzez darrecki » 27 cze 2020, 13:35

3BM 2.2 Diesel UK, manual

Najniższe średnie zanotowane – nie wiem, nie mam tyle cierpliwości

Spalanie w trasie (autostrada 120 do 140km/h) – 5.7 do 6,5 l/100km

Średnie spalanie po mieście, krótkie odcinki – 7.4 lato / 8.5 zima (l/100km)

Nie mam pojęcia w jaki sposób 2.5 w automacie osiąga niewiele wyższe wyniki...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez child » 27 cze 2020, 14:15

darrecki napisał(a):Nie mam pojęcia w jaki sposób 2.5 w automacie osiąga niewiele wyższe wyniki...


Widzę następujące możliwości:
* jest to niesamowity egzemplarz eksperymentalny, więc nie fikniesz
* takie określenia jak "normalna jazda", "dynamiczne ruszanie" mają inne znaczenie dla poprzednika niż dla ciebie
* nie osiąga ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 28 cze 2020, 16:28

Ja tylko dodam, że miałem przez jakieś 3 miesiące CX3 2.0 w automacie. W takim samym scenariuszu co moje 2.2D (miasto / dojazd do pracy) piło to ponad 10l/100km. W trasie było lepiej, ale też bez rewelacji. Szybko się pozbyłem, CX3 miała zastąpić 2 z 1.5pb, ale wspomniana 2 paliła w mieście 6l/100... Ogólnie, to ten silnik 1.5 benzyna jak dla mnie rewelacja, szczególnie do miasta. Jak bym nie gniótł to więcej jak 6 nie chce spalić, w delikatnej trasie (tak do 110km/h) pali mniej niż mój diesel.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez RobertPi » 28 cze 2020, 20:36

Bo ten motor traktowany delikatnie faktycznie potrafi jeździc na oparach. Mam to samo u siebie.
Od BK 1,6 pali o conajmniej litr mniej a na trasie potrafi zejść poniżej 4 l/100 gdzie w BK wynik 5,5 był rewelacją.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez corky1 » 29 cze 2020, 18:10

darrecki napisał(a):Ogólnie, to ten silnik 1.5 benzyna jak dla mnie rewelacja, szczególnie do miasta. Jak bym nie gniótł to więcej jak 6 nie chce spalić, w delikatnej trasie (tak do 110km/h) pali mniej niż mój diesel.


Potwierdzam, miałem dwójeczkę z tym silinikiem, paliła bardzo mało. A jako, że miałem wersję 115 KM w manualu, to chodziła aż miło. Super to był samochodzik. Prawie płakałem jak sprzedawałem <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez reg » 6 lip 2020, 21:24

Bardzo dużo zależy od stylu jazdy. Ja ostatnio ustanowiłem osobisty rekord spalania w BM 165KM. Odcinek ok. 320 kilometrów – autostrada + drogi krajowe, mniej więcej po połowie + wyjazd i wjazd z miasta. Tylko kierowca + 30-40kg bagażu, pełny bak, klimatyzacja na ECO. Felgi seryjne 18", opony w fabrycznym rozmiarze. Zero wyprzedzania, prędkość prawie nigdy nie przekraczała 90km/h (średnia z całej trasy 74km/h). Wyszło dokładnie 4.9L/100km, potwierdzone pod dystrybutorem. Tylko taka jazda usypia i ciężko się tak jeździ na dłuższą metę.
Ta sama trasa dynamicznie, ze średnią prędkością o ponad 20km/h wyższą, wyprzedzaniem i częstym przyspieszaniem na autostradzie to już 7.6L/100KM.
Przy normalnej jeździe na tej trasie wychodzi mi ok. 7L/100KM, ale tylko dlatego, że przy 140km/h spala ok. 7.6L/100km. Zwykła jazda po drogach krajowych to w zależności od stylu jazdy i natężenia ruchu 5.5-6.2L/100km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2015, 23:25
Posty: 32 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0 PB, 165KM, MT
Była: Mazda 6 GG '06, 2.0 PB, 147KM, AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323