Wysokie spalanie silnika 120 / 165 KM. Czy mam jakiś problem?
Ok.. to niech to pytanie które zadałem bedzie v do Wszystkich. Tylko bez b zbędnych wylewania żali proszę
Haha child dziekuję za rekomendację
Krzysiek musisz wiedzieć, że fora Mazdy nie są forami dyskusyjnymi a forami wyznawców marki. Tu nie ma dyskusji o wadach, nie można zestawiać Mazdy do innych marek – wątki, posty sa kasowane pod pretekstem łamania regulaminu itd.. Kupiłem nowe auto w full opcji, napiłem się jak szczerbaty na suchary bo myślałem, że złapałem Pana Boga za nogi. Auto Made in Japan, pełna opcja, super silnik no ale emocje opadły szybko, potem pojawiły się awarie mechaniczne po przebiegu 10tys km. Wybaczcie ale dla mnie to za wiele, nowe auto które co pół roku musiało widzieć ASO celem poprawy, wymiany, uszczelnania itd?
Na tym forum Mazda jest najlepsza a jak komus coś nie pasuje to albo jest prowokatorem opłaconym przez konkurencję albo poprostu się nie zna, nie wie co jest dobre a co złe albo słyszy odp. "nie możliwe, u mnie to nie występuje" itd..
Dla inny są to wyimaginowane problemy, dla mnie nie. Każdy inaczej odbiera poszczególne cechy. Szkody tylko, że nie można tu otwarcie o nich pisać bo od razu jest atak etatowych wyznawców. Za wiele moich postów nie poczytasz bo 90% zostało wykasowanych przez moderatorów bo były "nie na temat" i "psuły przyjemność posiadania obecnym właścicielom Mazdy" oraz odstraszały potencjalnych przyszłych nabywców. Śmiem twierdzić, że obecny spadek i poziom sprzedaży Mazdy w Polsce (chyba poza pierwszą 20tka) jest w głównej mierze spowodowany moimi postami na tym forum
Dlatego po wielu walkach na tym forum uznałem, że dyskusja jest bezcelowa. Zamilkłem, subiektywnych ocen odemnie już nie ma aby nie psuć humoru i przyjemności.
Krzysiek musisz wiedzieć, że fora Mazdy nie są forami dyskusyjnymi a forami wyznawców marki. Tu nie ma dyskusji o wadach, nie można zestawiać Mazdy do innych marek – wątki, posty sa kasowane pod pretekstem łamania regulaminu itd.. Kupiłem nowe auto w full opcji, napiłem się jak szczerbaty na suchary bo myślałem, że złapałem Pana Boga za nogi. Auto Made in Japan, pełna opcja, super silnik no ale emocje opadły szybko, potem pojawiły się awarie mechaniczne po przebiegu 10tys km. Wybaczcie ale dla mnie to za wiele, nowe auto które co pół roku musiało widzieć ASO celem poprawy, wymiany, uszczelnania itd?
Na tym forum Mazda jest najlepsza a jak komus coś nie pasuje to albo jest prowokatorem opłaconym przez konkurencję albo poprostu się nie zna, nie wie co jest dobre a co złe albo słyszy odp. "nie możliwe, u mnie to nie występuje" itd..
Dla inny są to wyimaginowane problemy, dla mnie nie. Każdy inaczej odbiera poszczególne cechy. Szkody tylko, że nie można tu otwarcie o nich pisać bo od razu jest atak etatowych wyznawców. Za wiele moich postów nie poczytasz bo 90% zostało wykasowanych przez moderatorów bo były "nie na temat" i "psuły przyjemność posiadania obecnym właścicielom Mazdy" oraz odstraszały potencjalnych przyszłych nabywców. Śmiem twierdzić, że obecny spadek i poziom sprzedaży Mazdy w Polsce (chyba poza pierwszą 20tka) jest w głównej mierze spowodowany moimi postami na tym forum
Dlatego po wielu walkach na tym forum uznałem, że dyskusja jest bezcelowa. Zamilkłem, subiektywnych ocen odemnie już nie ma aby nie psuć humoru i przyjemności.
Panowie, każdy przedstawił już swój punkt widzenia i uważam ten temat za zamknięty. Następne posty nie dotyczące spalania będą kasowane. Wg mnie child zrobił podpuchę, a ellipsis połknął przynętę – gównoburza gotowa .
Teraz mój osobisty komentarz jako moderatora: Nikt tutaj nie zabrania dyskusji o wadach Mazd, musi tylko zrobić to we właściwym miejscu, a nie tam gdzie mu się akurat kursor myszki ustawi. Może i czciciele Mazd są tutaj na forum, ale osobiście nie znam takowych. Sam mam Mazdy z od dobrych 14 lat z prostego powodu – nigdy mnie nie zawiodły. No dobrze, raz się zdarzyło – w 6 GG pękła rurka od EGR i silnik stracił kompresję, bo całe powietrze uciekało przez dziurę. Auto zgniło, ale 350 tyś km zrobiło bez innych niespodzianek. Teraz mam 3 i 2, oprócz gównianych hamulców i problemach z kołami to wg. mnie bardzo dobre auto. Porównywać nie mam z czym, bo mogę co najwyżej do Fiatów, którymi jeździłem wcześniej.
Teraz mój osobisty komentarz jako moderatora: Nikt tutaj nie zabrania dyskusji o wadach Mazd, musi tylko zrobić to we właściwym miejscu, a nie tam gdzie mu się akurat kursor myszki ustawi. Może i czciciele Mazd są tutaj na forum, ale osobiście nie znam takowych. Sam mam Mazdy z od dobrych 14 lat z prostego powodu – nigdy mnie nie zawiodły. No dobrze, raz się zdarzyło – w 6 GG pękła rurka od EGR i silnik stracił kompresję, bo całe powietrze uciekało przez dziurę. Auto zgniło, ale 350 tyś km zrobiło bez innych niespodzianek. Teraz mam 3 i 2, oprócz gównianych hamulców i problemach z kołami to wg. mnie bardzo dobre auto. Porównywać nie mam z czym, bo mogę co najwyżej do Fiatów, którymi jeździłem wcześniej.
- Od: 14 cze 2006, 00:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
...Auto Made in Japan, pełna opcja, super silnik no ale emocje opadły szybko, potem pojawiły się awarie mechaniczne po przebiegu 10tys km. Wybaczcie ale dla mnie to za wiele, nowe auto które co pół roku musiało widzieć ASO celem poprawy, wymiany, uszczelnania itd?
Jasna sprawa, powiedziałbym że miałeś pecha.. Widzę, że znacie się dobrze i wiecie o sobie wszystko ; )
A co do wątku:
Aktualnie mam 8,2l przy bardzo spokojnej jeździe eko drivingiem (odcinki rzędu 7-10km czasem 15km głownie miasto).
Co mogę napisać Porównując do OII 1.4TSI 122 którym jeździłem od nowości 8la.. jeszcze opinia nie jest pełna bo Mazdę mam 4 miesiąc, ale co już zauważyłem:
– Spalanie – bardzo porównywalne w mieście, w trasie jeszcze nie przetestowałem Mazdy (Skoda przy jeździe rzędu 100-120km płynnej schodziła do 6l/100km z lekko klimą przez 50% drogi np).
– Dynamika – OII lepiej się zbiera z okolic 1.7-2 oborocików i ładnie idzie do ok 4,5tys, Mazda zbiera się nieźle od tych samych obrotów ale dorównuje kroku dopiero od 3,5tys za to idzie pełną parą do 6,0tys gdzie OII przy tych obrotach wypluwa flaki.
– Reakcja na gaz – duży plus Mazdy
– Kultura pracy – porównywalna
– Dźwięk – Zdecydowanie Mazda choć OII brzmi nie najgorzej.
Muszę sprawdzić realne przyspieszenie i V-max, w OII własne pomiary dały: 9,5-9,6 do 100-tki, oraz 210km/h licznikowe v-maxa bez górki
Jasna sprawa, powiedziałbym że miałeś pecha.. Widzę, że znacie się dobrze i wiecie o sobie wszystko ; )
A co do wątku:
Aktualnie mam 8,2l przy bardzo spokojnej jeździe eko drivingiem (odcinki rzędu 7-10km czasem 15km głownie miasto).
Co mogę napisać Porównując do OII 1.4TSI 122 którym jeździłem od nowości 8la.. jeszcze opinia nie jest pełna bo Mazdę mam 4 miesiąc, ale co już zauważyłem:
– Spalanie – bardzo porównywalne w mieście, w trasie jeszcze nie przetestowałem Mazdy (Skoda przy jeździe rzędu 100-120km płynnej schodziła do 6l/100km z lekko klimą przez 50% drogi np).
– Dynamika – OII lepiej się zbiera z okolic 1.7-2 oborocików i ładnie idzie do ok 4,5tys, Mazda zbiera się nieźle od tych samych obrotów ale dorównuje kroku dopiero od 3,5tys za to idzie pełną parą do 6,0tys gdzie OII przy tych obrotach wypluwa flaki.
– Reakcja na gaz – duży plus Mazdy
– Kultura pracy – porównywalna
– Dźwięk – Zdecydowanie Mazda choć OII brzmi nie najgorzej.
Muszę sprawdzić realne przyspieszenie i V-max, w OII własne pomiary dały: 9,5-9,6 do 100-tki, oraz 210km/h licznikowe v-maxa bez górki
Darku ale ja odczytalem podpuchę Childa i nie mialem zamiaru rozpoczynac kolejnej pyskówki. Po 4 latach Mazda ani mnie nie grzeje ani nie chłodzi więc nie zamierzam skakać nikomu do gardeł i udowadniać swoich racji.
Post miał na celu jedynie opisanie sytuacji do których nawiązał Child, bo Krzysiek jest tu nowy i ich nie zna. Także proszę Cię o zrobienie wyjątku i nie kasowania tych postów. Koniec off topu.
Odp. Na pytania Krzyśka.
Silnik – jak na wolnossący to nic się więcej już nie wyciągnie, tu mazda jest pod scianą. Nastepca skyactive x z racji kosmicznych rozwiązan przyniesie troche lepsze parametry ale nie oszukujmy się zastosowanie turbo dalo by o wiele lepsze rezultaty o wiele mniejszym kosztem. Spalanie jest podobne lub troche wieksze od konkurencji 1,4-1,6 turbo 150-160km. W mazdzie jak zauwazyles z racji braku turbo z dolu nie odpycha sie tak fajnie jak octavia. Przewaga mazdy w gorze obrotow wynika z mocy, wtedy ona sie liczy nie moment obr. A tu mamy 165 do 122.
Skrzynia powinna byc troche dluzsza. Na traaie 6tka jest za krotka. 120km/h przy 3 tys obr to troche malo ekonomicznie
Post miał na celu jedynie opisanie sytuacji do których nawiązał Child, bo Krzysiek jest tu nowy i ich nie zna. Także proszę Cię o zrobienie wyjątku i nie kasowania tych postów. Koniec off topu.
Odp. Na pytania Krzyśka.
Silnik – jak na wolnossący to nic się więcej już nie wyciągnie, tu mazda jest pod scianą. Nastepca skyactive x z racji kosmicznych rozwiązan przyniesie troche lepsze parametry ale nie oszukujmy się zastosowanie turbo dalo by o wiele lepsze rezultaty o wiele mniejszym kosztem. Spalanie jest podobne lub troche wieksze od konkurencji 1,4-1,6 turbo 150-160km. W mazdzie jak zauwazyles z racji braku turbo z dolu nie odpycha sie tak fajnie jak octavia. Przewaga mazdy w gorze obrotow wynika z mocy, wtedy ona sie liczy nie moment obr. A tu mamy 165 do 122.
Skrzynia powinna byc troche dluzsza. Na traaie 6tka jest za krotka. 120km/h przy 3 tys obr to troche malo ekonomicznie
Dokładnie.. 6-tka jest stanowczo za krótka!!, przy 120km/h poczciwa OII 1.4tsi miała oko 2,5tys obrocików jedynie.. Pozostałe biegi jest ok, krótkie = lepsze przyspieszenie
Ale ja mam przy 120 na tempomacie 2700 więc jak na silnik bez turbo i na japońca to chyba jest nisko.
RP
RP
Ale to bez sensu, żeby mniejaszy silnik miał mniejsze obroty przy tej samej prędkości. Przecież 1.5 ma mniejszy moment niż 2.0 więc powinien kręcić się szybciej.
RP
RP
ellipsis napisał(a):Skrzynia powinna byc troche dluzsza. Na traaie 6tka jest za krotka. 120km/h przy 3 tys obr to troche malo ekonomicznie
A to jest już chyba "problem" wersji 165KM. W mojej stodwudziestce przy 3 000rpm, na 6 biegu mam ok. 150km/h.
Ostatnio edytowano 28 gru 2018, 21:19 przez adam_we, łącznie edytowano 1 raz
Przecież piszemy o wersji 165km a one mają krótkie skrzynie. 120km natomiast ma ta skrzynie za długą.. Ja nie wiem co przyświeca Mażdzie aby do slabszego silnika ładować długą skrzynie, która dodatkowo go obciąża a do mocniejszego, gdzie można wykorzystać pełen zakres obrotów mamy skrzynie krotka..
W mieście jeszcze ok bo daje to trochę większego kopa ale poza miastem na ekspresówce silnik wyje. 120km/h to standardowa prędkość na tego typu drodze a wtedy mamy już 3000 obr, przy 140km/h już 3500..
W mieście jeszcze ok bo daje to trochę większego kopa ale poza miastem na ekspresówce silnik wyje. 120km/h to standardowa prędkość na tego typu drodze a wtedy mamy już 3000 obr, przy 140km/h już 3500..
No przecież chodziło o to, żeby sprzedawać wersję 165KM jako szybszą. Gdyby zrobili tak, jak mówisz i władowali krótszą skrzynię do 120KM, to ludzie by mówili "po co wersja 165KM, skoro 120KM lepiej przyspiesza", co do 4500 rpm byłoby prawdą.
A z tym dodatkowym obciążeniem to nie przesadzajmy, dotychczasowe doświadczenia nie pokazują, żeby to był jakikolwiek problem.
A z tym dodatkowym obciążeniem to nie przesadzajmy, dotychczasowe doświadczenia nie pokazują, żeby to był jakikolwiek problem.
Dokładnie. Tak to jest jak się na siłę próbuje urozmaicić ofertę z jednego silnika... Tak się chłopaki z Mazdy zapędzili, że w zależności od modelu zrobili 118, 120, 150, 160, 165 i 183 konne wersje. Czy to nie urocze?
- Od: 14 cze 2006, 00:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Wczoraj po przejechaniu 100, 2km zatankowalem znowu do pełna aby zobaczyć spalanie. Komputer pokazywał 8,5 a ja wlalem 7,85 więc przełamanie ale na moja korzyść. Moja 3 z 165km w mieście pali ok9l a na trasie
Przy 90km h 5l
Przy 120km h 6l
Przy 130 km h 7l
Przy 140km h 8l
Przy 90km h 5l
Przy 120km h 6l
Przy 130 km h 7l
Przy 140km h 8l
jak jedziesz 200 to nie musiusz gazu trzymnac w podłodze żeby auto nie zwalnialo – czasem wystarczy do polowy czy 3/4 i takie spalanie jest osiągalne w mazdzie oczywiscie
-
popi2009
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości