Wysokie spalanie silnika 120 / 165 KM. Czy mam jakiś problem?

Postprzez ozii » 27 mar 2017, 09:24

ellipsis napisał(a):Ja wiem, że bardzo wygodny jest argument awaryjności małych turbo benzyn. Tylko, że ni jak ma się to do rzeczywistości TSI z pierwszej generacji się psuło ale to bylo 10 lat temu a wy non stop to powtarzacie, śmieszny jest już ten argument i strasznie oklepany ale widać nic lepszego w pogotowiu nie macie.

Wskaż mi gdzie wspomniałem w moim poście o TSI?
Sam fakt katowania małego silniczka turbosprężarką wpływa na jego żywotność, nie mówiąc już o konieczności regeneracji turbiny po pewnym dystansie co stanowi dodatkowy koszt i o czym na pewno wiesz jako znawca.

Skoda, Ford też ma turbo benzyny, jeździ tych aut cała masa z racji flot i co większosc stoi w serwisie?
Nie wiem. Na pewno Fordów stoi więcej w serwisie niż Mazd – domyśl się dlaczego (nie chodzi o silnik).

Skoro Mazda jest taka cudowna, bezawaryjna, idealnie wykonana i przemyślana to dlaczego nawet nie zbliży w ilości sprzedanych aut do tych awaryjnych turbo wiertarek, które wiecznie stoja w ASO? Czegoś widocznie im brakuje skoro zdecydowana większość ludzi woli "Renówke", czy Forda o VAGu nie wspominając zamiast Japońskich bezawaryjnych aut.

Ty to uwielbiasz wyolbrzymiać. Kto tu powiedział, że Mazda jest cudowna, bezawaryjna i idealna? Ja takiej opinii nie spotkałem. Ludzie wolą takiego Focusa bo za 100 000 zł zamiast SkyPassion mogą mieć Focusa ze "sportowym" 1.5 EcoBoost 182 KM w wersji Titanium i to z automatem. Jeżeli dla kogoś jest to zakup życia, a najczęściej jest bo żyjemy w Polsce, to nie dziwie się że woli w tej samej cenie więcej upchanych koni i bajerów.

Poza tym, dla mnie mit bezawaryjnego japońskiego auta legł w gruzach po zakupie Mazdy. A skąd masz pewność w jakiej kondycji będzie silnik Mazdy po 500 tys km ?

Nie mam żadnej pewności, ale wiem że mi turbina nie [tiiit] ;)

Nie wiem czy wiesz ale to nie turbo jest powodem awaryjności tylko cięcie kosztów i stosowanie nie odpowiednich materiałów. Dotyczy to wszystkich producentów Mazdy też.

Zaniedbane turbo na pewno nie sprawi nikomu problemu. Szczególnie w połączeniu z silniczkiem 1.2. Bajki.

Pozatym teraz projektuje się silniki na 200 tys km i dotyczy to wszystkch producentow, niezależnie czy maja turbiny czy nie..

To się zdecyduj czy te małe turbo silniki są trwałe czy nie. Bo jeżeli wszystko według Ciebie ma paść po 200 kkm to po co dyskutować?

Zrobiłes swoja już pół miliona bez awarii, że tak kategorycznie stwierdzasz fakty czy tylko tak Ci się wydaje?

Pół miliona bez awarii to niczym nie zrobisz. Pytanie co może się zepsuć u mnie po pół miliona, a co w takim 1.4 EcoBoost 182KM? Pomyśl ;)

Jesli jest wykonany z materiałów takiej jakości jak wnętrze czy układ hamulcowy to nie wygląda to za dobrze.

45 kkm zrobione, jeszcze śmigam na fabrycznych klockach, a wnętrze wygląda jak nowe więc idąc Twoim tokiem rozumowania zapowiada się zaje.iście ;)
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez popi2009 » 27 mar 2017, 11:54

klocki hamulcowe to nie wyznacznik

w bmw zjechalem fabryczne perzednie w 16tys km a zamiennik ATE wytrzymal kolejne 50 tysiecy wiec ktos powie ze fabryczne badziewie warte

moj ojciec w lexusie zjechał pierwsze klocki po 90k przednie – powiedzialbym WOW ale wiem jak ojciec jezdzi.

klocki to nie wyznacznik niczego – jedynie styli jazdy kierowcy

a ze japonskie sa berdziej bezawaryjne niz inne marki to fakt niepodważalny i juz
popi2009
 

Postprzez Fisher » 28 mar 2017, 10:39

Ostatnio na trasie po wsiach w wolnym tempie na zimówkach, a temp około 5 stopni zszedłem na spalanie 4,6 L/100 przy trasie 100 km <faja>
A średnio przez całą zimę 7,0. A lubię sobie czasami pociągnąć do odcięcia <diabełek>
Teraz lecę na letnich, zobaczę jaka różnica będzie przy takim samym użytkowaniu samochodu.

Nie zauważyłem większych różnic między 95 a 98 PB.
Przebieg auta 16500 km.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:12
Posty: 53
Auto: M3 165KM 2016

Postprzez ozii » 28 mar 2017, 10:44

Te 4,6l/100km brzmi nieco abstrakcyjnie. Chyba że bujałeś się całą trasę 70km/h na 6 biegu bez wyprzedzania i hamowania ;)
Dla mnie 6.5/100 to takie przeciętne spalanie na trasie, rzadko udaje się zejść poniżej nawet jak jadę sam.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez popi2009 » 28 mar 2017, 12:49

4,6 w automacie nierealne. w trasie jadac jak janusz max 90 w automacie udalo sie uzyskac 5.8
popi2009
 

Postprzez Fisher » 29 mar 2017, 20:28

To było tempo w kolumnie samochodów 50-70 km/h. Jechałem zamyślony i nie miałem w planach wyprzedzania. Powoli jechałem sobie do przodu wtedy w dwie osoby plus bagaż. Ale hamowania i przyspieszania trochę było.

A 6,5 to dla mnie spore spalanie w trasie :D Poniżej 6,0 nie trudno zejść, nawet przy trochę dynamicznej jeździe.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:12
Posty: 53
Auto: M3 165KM 2016

Postprzez ozii » 3 kwi 2017, 09:59

Cofam stwierdzenie, że ciężko jest zejść poniżej 6,5l. Ostatnia trasa, prędkości do 100km max. Większość trasy tempomat. Końcówka trasy to około 8km po Poznaniu więc spalanie z 5,5 do 5,6 podskoczyło.
Nie było jakoś męczące uzyskanie tego wyniku, nie musiałem nikogo wyprzedzać bo ruch był mały na drodze więc stabilna prędkość i nieprzekraczanie 100km/h dają taki rezultat.
Załączniki
IMG_20170401_184949.jpg
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez czarmi » 3 kwi 2017, 20:24

Na pewno masz "cóś popsutego" w tym komputerku ... ;)
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Szarny » 3 kwi 2017, 21:28

Hmm u mnie z kolei sytuacja się stabilizuje. Trasa Łódź-Wawa-Łódź przy dość szarpanej jeździe 110-170km/h (ach te wyścigi tirów :D) i wyszło 7.9, a więc mniej więcej tyle ile bym oczekiwał od nierównej jazdy.

W mieście też mi ostatnio wychodzi no, tak między 8 a 8.3.

Różnica taka: teraz więcej trasy (z pół baku) mniej miasta, i leję 98.

I już jakiś czas temu przewinęło się 2000 km na liczniku.

No, to teraz tylko odblokować brakujące 60 koni i kto wie, może jednak odłożę na półkę plany zamiany M3 na Fiestę ST – choć wiadomo, tak żwawa M3 na pewno nie będzie. Jakoś to może jednak przeżyję ;)
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2017, 20:39
Posty: 36 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 120KM

Postprzez ozii » 4 kwi 2017, 12:13

czarmi napisał(a):Na pewno masz "cóś popsutego" w tym komputerku ... ;)

No już jestem w ASO umówiony na wymianę auta ;)
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 14:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez esem » 18 kwi 2017, 08:49

U mnie po powrocie z zimowych 16' (Kleber) na letnie 18' (Michelin) zużycie w tych samych warunkach wzrosło z 6,7 na 7,2l/100km. Jeżdżę do pracy 35km z czego 15 to miasto (korki).
Może coś z benzyną <co?> Potwierdzę po kolejnym tankowaniu. <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 09:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez czarmi » 18 kwi 2017, 10:22

Proste. Opony szersze i koła cięższe, więc stąd ta 0,5 litrowa różnica na 100 km.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Maciekma » 18 kwi 2017, 12:00

Ostatnio zrobiłem trasę Gdańsk-Zakopane. Połowa to autostrady (150 km/h). Druga połowa to ekspresówki, dwupasmówki (120-130 km/h). Średnie spalanie 7.1.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2016, 12:49
Posty: 28
Auto: Mazda 3 BM Sedan 120 MT SkyPassion 15

Postprzez popi2009 » 18 kwi 2017, 12:33

wzialem od dziewczynby dzisiaj auto, warszawa jakas pusta (chyba szkoly jeszcze nieczynne po swietach). Zrobilem po miescie miedzy 9 a 12 ok 100km i spalilem 8.5 litra – jak na tak slaby ruch to niemało ale tragedii nie ma.

dodam ze jezdzilem jak frajer dodajac gazu bardzo slabo i na dluzszych prostych przerzucajac z D na N. Niestety skrzynia ta nie ma funkcji swobodnego toczenia jak DSG czy ZF8HP
popi2009
 

Postprzez Megas » 18 kwi 2017, 14:14

Trasa Katowice – Rzeszów – Katowice – zazwyczaj ok 140-150 km/h, przy wyprzedzaniu do 160km/h, cały czas autostrada. Spalanie 7,8l/100km :| Dziwne, że po mieście samochód pali mi ponad litr mniej...
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 14:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez pio5 » 18 kwi 2017, 14:38

Ogólnie nie ma szału ze spalaniem ale tragedii też nie ma. Ostatnio szukałem na zadupiach stacji mając zasięg 40km na komputerze i w trybie emeryckim przejechałem jakieś 30km, zero wyprzedzania, jazda zgodnie z przepisami itd., zasięg się właściwie nie zmienił przez całe ~30km a spalanie pokazało mi 5,1L/100 ;–)
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2016, 12:12
Posty: 35
Auto: Mazda 3 2005 BK Y6 1.6 90KM
Mazda 3 2017 120KM SkyPassion

Postprzez popi2009 » 18 kwi 2017, 14:45

w takiej sytuacji to ja w dieslu osiagnalem spalanie 3.7 na odcinku 18km jak szukalem stacji (2 litry diesel 218km)
popi2009
 

Postprzez Fisher » 19 kwi 2017, 11:24

pio5 z info 40 km do końca paliwa miałeś jeszcze ponad 11 litrów w baku.
Komputer pokazuje 0 przy 9 litrach w baku. Totalny bezsens. Można się przyzwyczaić. Ja dobijam do 0, przejeżdżam jeszcze parędziesiąt km i dopiero tankuje :D
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:12
Posty: 53
Auto: M3 165KM 2016

Postprzez Passt » 19 kwi 2017, 12:03

Fisher napisał(a):pio5 z info 40 km do końca paliwa miałeś jeszcze ponad 11 litrów w baku.
Komputer pokazuje 0 przy 9 litrach w baku. Totalny bezsens. Można się przyzwyczaić. Ja dobijam do 0, przejeżdżam jeszcze parędziesiąt km i dopiero tankuje :D


Jaką pojemność baku paliwa ma 3-ka??
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2017, 16:30
Posty: 80 (1/1)
Auto: Mazda 3 BN 2.0 120 KM 6MT

Postprzez czarmi » 19 kwi 2017, 13:07

Passt napisał(a):Jaką pojemność baku paliwa ma 3-ka??

51 litrów :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323