Wysokie spalanie silnika 120 / 165 KM. Czy mam jakiś problem?

Postprzez ellipsis » 13 sty 2017, 21:47

Nawet dane fabryczne podaja litr różnicy w spalaniu miedzy 120km a 165km. U was w 6GJ tez wersja 145km ma dluzsza skrzynie – analogicznie do naszej 120tki, inne mapy silnika i sa roznice w spalaniu.

Pozazdrościc tylko wam ze wasze auta pala tak malo, miasto miastu nie równe wiec tez takie porownywanie spalania w oparciu tylko o to, że ja i ktoś inny jezdza po miescie jest troche malo miarodajne.

120km pali malo i sam sie o tym przekonalem jak moja stala na serwisie i jezdzilem zastepczym autem. Bez oszczedzania latem w miescie na tych samych odc. ciezko mi bylo dobic do 8 litrów, najczesciej bylo 7-7.5. Moja 165tka musze sie bardzo starac aby osiagnac 8 litrów latem bez klimy, normalnie jezdzac jest 9 litrów. Z klima w lecie jezdzac po samym miescie to jest 10 litrów min. Raz w ta fale upalów, na klimie po kreceniu sie po uliczkach rekord -13 litrów. Dane fabryczne zawsze sa zaniżone, rozumiem litr wiecej ale 2-3 litry wiecej niz to co podaje producent? To kolegi auto segmentu D z 2.5 litrowa benzyna pali mu 12 w miescie..

120tki z racji bardzo dlugiego przelozenia mozna trzymac na niskich obr jednoczesnie miec wysoka predkosc. Przyklad 80km/h w 120tce na 4 tym biegu – 2 tys obr. Wersja 165km – 3 tys obr. Musialbym jechac na 6tce aby miec takie same obr i opory co wersja 120km. Moim zdaniem skrzynia ma tu decydujacy wplyw na spalanie..

Nie potrzebnie wszedlem w ten watek i pogorszylem sobie tylko humor czytajac wasze raporty spalania <płacze>
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Mirecsk38 » 13 sty 2017, 22:57

ellipsis napisał(a):Nawet dane fabryczne podaja litr różnicy w spalaniu miedzy 120km a 165km. ....
Przyklad 80km/h w 120tce na 4 tym biegu – 2 tys obr


tak, miasto jest roznica wedlug producenta 1l, srednia 0,7l i poza miastem 0,5l

2krpm w 80km/h u mnie jest na 5 biegu. myszle ze to z twojej strany pomylka, ale to nech potwierdzi wlascicel G120.
znam wlascicela G165 i u niego niema takych wysokich spalan jak sie chce. Poza miastem bez problemu i do 5l ( jak jedze do 90km/h), ale i 10l. Przy jezdze do 110 ale lekka noga i dobra trasa to do 6l.
Miasto tez podobnie, raz duzo a raz malo. Tylko autostrada jak jedze, to mowi ze przy 120 na tempomat jest spalanie lame, to jest do kolo 6,5l wedlug pogody, ale potem to juz rosnie
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez krabdul » 14 sty 2017, 01:35

Na 4ce przy 5000rpm jest 160km/h co daje 64km/h przy 2000rpm. Ja tam nie podważam wyników ellipsisa, ale też nie rozumiem skąd taka różnica w mieście skoro 6tkę używa się w nim sporadycznie. Po prostu w G165 lata się na wyższych biegach i tyle. Może sama skrzynia ma gorszą sprawność, ale różnica jest spora. Na sam silnik bym nie zarzucał winy bo kolega z forum po odblokowaniu G120 nie zauważył jakiejś różnicy.

edit: Dzisiaj sprawdziłem V na wszystkich biegach przy 2000rpm i w G120 wygląda to następująco [km/h]:

R – 18
1 – 18
2 – 34
3 – 51
4 – 64
5 – 80
6 – 98
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez dydek » 14 sty 2017, 21:36

Warto też dodać że G120 AT ma trochę krótsze przełożenia, 2000rpm to na 6 biegu 90km/h ( swoją drogą ciekawe jak przełożenia AT mają się do G165 MT )
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez ellipsis » 14 sty 2017, 21:42

Krabdul – musialeś coś pokiełbasić bo na 4tym biegu przy 2 tys obr to ja mam 64km/h w 165km z krotka skrzynia. Jezdzilem dokladnie taka Mazda jak Twoja – sedan 120km tylko ze Sky Energy i na 4 tym biegu przy 2 tys obr. jest na 100% ok 80km/h Chyba nie ma innej skrzyni w 120tce SkyPassion? :|
Najczesciej jezdze do 3 tys obr i zmieniam bieg. W 120tce na 3cim biegu przy 3000obr mialem 80km/h i po wrzuceniu 4ki obr. spadly do ok 2 tys.

Dydek – MT165 jest troche krótszy bo na 6tce przy 2 tys. obr mamy ok 80/h
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Mirecsk38 » 14 sty 2017, 23:44

ellipsis napisał(a): :|
Najczesciej jezdze do 3 tys obr i zmieniam bieg. W 120tce na 3cim biegu przy 3000obr mialem 80km/h i po wrzuceniu 4ki obr. spadly do ok 2 tys.


niemozliwe , 50% jest zaduzo przy zmiane z 3 na 4 bieg.
Sorry, ale jak tak dokladnie dajes info i o spalaniu, no to nie wiem co o tym myslec.
80km/h pry 2000rpm to sie podoba na 5 bieg. jesli G120 ma biegi jak G145. Z tego co napisal kabul, G145 MT ma +– te same przelozenia co G120 MT
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez krabdul » 15 sty 2017, 00:00

Ellipsis nic nie pokiełbasiłem i wiem czy jeżdżę. Musiałbym pokiełbasić również inne biegi. Te 160 na 4ce przy 5000rpm mam na filmie a dzisiaj dodatkowo sprawdziłem wszystkie biegi i potwierdziły się wyliczenia dla 2000 rpm. Ty niestety bazujesz tylko na pamięci a ta bywa zawodna ;)
PS: Wg tego co piszesz to 165 chyba też ma różne skrzynie bo na filmiku z Youtube na 4ce jest 53 a nie 64 km/h przy 2000rpm :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez MichG » 15 sty 2017, 09:04

Aktualnie mam spalanie średnie 6,3, średnia prędkość 44 km/h. Trasa 60/40 (trasa/miasto). Klima non-stop. Przebieg ~10 000 km.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 09:40
Posty: 123 (0/3)
Skąd: Serock
Auto: Mazda 3 '2024, SDN, 150KM, Exclusive-Line+Design+Driver Assistance&Sound, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, SDN, Sky Energy + Navi + LED SnowFlake, 2016.

Postprzez Krysztof_66M » 15 sty 2017, 11:25

MichG napisał(a):Aktualnie mam spalanie średnie 6,3, średnia prędkość 44 km/h. Trasa 60/40 (trasa/miasto). Klima non-stop. Przebieg ~10 000 km.

A czemu klima zimą?
Wczoraj zrobiłem taką krótką trasę 270km. Przeciętna wyszła 64km/h. Trochę na S-ce ( prędkośc nie więcej niż 120) reszta na zwykłej krajówce, kilka razy światła, jazda dość płynna. 5,6/100. Nie wierzyłem ale tak pokazał komputerek.
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2006, 17:15
Posty: 29
Skąd: Wielkopolska
Auto: MAZDA 3 Sky Energy + Led. 120 km sedan. Lift 2017

Postprzez fux » 15 sty 2017, 11:53

Krysztof_66M napisał(a):A czemu klima zimą?

Tak, bo tak.
Klima wysusza powietrze wewnątrz. Załącza się automatycznie w razie potrzeby.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez czarmi » 15 sty 2017, 11:59

Ponadto klima cały czas jest w ruchu, a to jej sprzyja (smarowanie itp.). Ja mam cały czas automatycznie ustawioną na 19-20st. C – Eco i jest OK. :| U mnie spalanie teraz w Warszawie, to 8,5l/100km. Trasy raczej krótkie, po 10-15km, przy średniej prędkości 26km/h, która na pewno ma wpływ na średnie spalanie i odzwierciedla korki, ilości ruszań spod świateł itp. :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez ellipsis » 15 sty 2017, 21:19

krabdul napisał(a):Ellipsis nic nie pokiełbasiłem i wiem czy jeżdżę. Musiałbym pokiełbasić również inne biegi. Te 160 na 4ce przy 5000rpm mam na filmie a dzisiaj dodatkowo sprawdziłem wszystkie biegi i potwierdziły się wyliczenia dla 2000 rpm. Ty niestety bazujesz tylko na pamięci a ta bywa zawodna ;)
PS: Wg tego co piszesz to 165 chyba też ma różne skrzynie bo na filmiku z Youtube na 4ce jest 53 a nie 64 km/h przy 2000rpm :>


Zwracam honor, to mnie sie pomylilo. Ale roznica jest spora, szczegolnie powyzej 100/h Ja na 6tce przy 120/h mam 3000obr wiec sporo..

czarmi napisał(a):Ponadto klima cały czas jest w ruchu, a to jej sprzyja (smarowanie itp.). Ja mam cały czas automatycznie ustawioną na 19-20st. C – Eco i jest OK. :| U mnie spalanie teraz w Warszawie, to 8,5l/100km. Trasy raczej krótkie, po 10-15km, przy średniej prędkości 26km/h, która na pewno ma wpływ na średnie spalanie i odzwierciedla korki, ilości ruszań spod świateł itp. :|


No to mamy taka sama predkosc wiec zakladamy ze jezdzimy w podobnych warunkach tylko, że ja bez klimy i wersja 165km i mam spalanie 10,5 litra wiec 2 litry wiecej od Ciebie. Na klimie bylo by 11 spokojnie. Zakladajac, że obaj jezdzimy zapewne ponizej 4500obr wiec wykorzystujemy podobny % mocy naszych silników – jestem załamany.. <płacze>
Rozumiem sytuacje kiedy poganiałbym auto, korzystal z pelniej mocy, krecil silnik powyzej 4500. Ale podczas normalnej jazdy korzystajac max z 3 tys obr auto palilo 2-3 litry wiecej ?

Sa trzy opcje, albo mapa silnika 165km jest slabo zoptymalizowana i silnik nawet delikatnie traktowany jest paliwozerny. Albo krotka skrzynia powoduje znaczny wzrost oporów dla silnika. Albo oba powody zebrane razem powoduja taka a nie inna sytuacje..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez czarmi » 15 sty 2017, 22:38

Nie wiem jakie odległości zazwyczaj pokonujesz, ale to jest kluczowe w spalaniu. Ja nie mam mniejszych jak 10 km, ale to rzadko, a częściej ok. 15 km (oczywiście w jedną stronę). Zauważyłem, że u mnie spalanie znacznie i raptownie spada po pokonaniu ok. 7-8 km.
Ostatnio edytowano 15 sty 2017, 22:45 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Wojtek » 15 sty 2017, 22:41

ellipsis napisał(a):Rozumiem sytuacje kiedy poganiałbym auto, korzystal z pelniej mocy, krecil silnik powyzej 4500. Ale podczas normalnej jazdy korzystajac max z 3 tys obr auto palilo 2-3 litry wiecej ?

Mazda lubi być kręcona... Zmień styl jazdy i nie ograniczaj się tylko do 3000 rpm...
Używaj całego zakresu obrotów...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez DISItune » 15 sty 2017, 22:45

ellipsis napisał(a):Sa trzy opcje, albo mapa silnika 165km jest slabo zoptymalizowana i silnik nawet delikatnie traktowany jest paliwozerny. Albo krotka skrzynia powoduje znaczny wzrost oporów dla silnika. Albo oba powody zebrane razem powoduja taka a nie inna sytuacje..


Muszę Cię zmartwić. Mapy się nie różnią. Twoje spalanie wynika z krótkiej skrzyni – ona nie zmienia oporów tylko zakreś próedkości dla określonych obrotów oraz ewentualnie ze stylu jazdy.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez ellipsis » 15 sty 2017, 23:16

DISI fajnie, że piszesz bo Ty jestes w temacie. Czyli de facto 120 i 165 do 4500obr to jest dokladnie to samo a jedyny czynnik decydujacy to przelozenie skrzyni?

No ale jesli by tak bylo to jezdzac na tych samych obr spalanie powinno byc takie samo a jedynie predkosc mniejsza. Przeciez ja nie cisne silnika po 4-5 tys obr aby nabierac predkosci bo silnik ladnie zbiera sie juz od 2 wiec jazda w zakresie 2-4 tys zapewnia wystarczajaca dynamike. Ja w miescie czesto jade na 5tce czy 6tce kiedy np. mamy dwupasmowke i ograniczenie do 70/h to lece 80/h na 6tce i 2 tys obr.

Wojtek wiem o czym mowisz. Jak chce dynamicznie przyspieszczyc to pewnie ze trzymam obroty, nie przyspieszam na wysokim biegu i niskich obrotach. Ja mowie caly czas o plynnej jezdzie, wtedy smialo mozna sie przemieszczac na 2-3 tys obr. Z racji skrzyni bede mial nizsza predkosc ale obr takie same jak chlopaków od 120km a mimo to swoje pali. Ciekawi mnie strasznie co jest takim 100% powodem takiego zjawiska. Co innego jak 120tki byly by powiedzmy 1.6 a nie 2.0. Wtedy zrozumiale jest nizsze spalanie. Ale u nas kiedy obie wersje maja dokladnie ten sam silnik, kwestia mapy silnika odpada bo DISITune mówi ze nie ma róznic.
Najciekawsze jest to, że mialem wersje 120km na dwa dni i jedzilem tymi samymi ulicami, w takim samym stylu jazdy. 2-3 tys obr, oczywiscie 120 jechala szybciej z racji skrzyni ale predkosc obrotowa byla taka sama i wtedy latem(bez klimy) mialem 7-7.5 litra spalania. 165km takim samym stylem jazdy w tych samych warunkach 9 litrów.

Co do oporu skrzyni to chyba krotsze przelozenie daje wiekszy opor silnikowi niż dluzsze. Np. jadac 80/h na 3ce przy 4000 tys obr puszczamy gaz i auto szybko hamuje silnikiem a takie samo odpuszczenie gazu na 6tce kiedy mamy 2 tys obr i inne przelozenie skutkuje tym, że auto hamuje zdecydowanie slabiej.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ozii » 16 sty 2017, 15:35

ellipsis napisał(a):No ale jesli by tak bylo to jezdzac na tych samych obr spalanie powinno byc takie samo a jedynie predkosc mniejsza.

Chyba nie da się iść tą drogą bo przecież jakby dwa auta jechały na tych samych obrotach z różną prędkością to po godzinie masz zupełnie inne przebyte odległości więc spalanie w litrach na 100km też zupełnie inne.

Dopisano 16 sty 2017, 15:41:

Aby rozwiać wątpliwości raz na zawsze proponuję założyć nowy wątek w którym każdy zainteresowany wstawi filmik z codziennego przejazdu. Nagranie powinno przede wszystkim przedstawiać obrotomierz, prędkość i spalanie chwilowe. Na koniec na filmie pokazać z monitora paliwa jakie wyszło spalanie z tego przejazdu. Wiem, że może być ciężko zamontować telefon czy kamerkę w taki sposób aby nagrywała obrotomierz ale to chyba jedyne wyjście. Dzięki temu można by ocenić kto ma jaki styl jazdy i czy spalanie jest uzasadnione czy faktycznie podejrzane.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez dydek » 16 sty 2017, 20:17

ellipsis napisał(a):Co do oporu skrzyni to chyba krotsze przelozenie daje wiekszy opor silnikowi niż dluzsze. Np. jadac 80/h na 3ce przy 4000 tys obr puszczamy gaz i auto szybko hamuje silnikiem a takie samo odpuszczenie gazu na 6tce kiedy mamy 2 tys obr i inne przelozenie skutkuje tym, że auto hamuje zdecydowanie slabiej.


sam "opór skrzyni" jako opór mechaniczny powstały z tarcia elementów wewnętrznych zakładam że jest taki sam, krótsze przełożenia przekładają się przy przyspieszaniu na "lżejszą" pracę dla silnika – przy przyspieszaniu. Przy hamowaniu silnikiem – opór który stawia silnik jest taki sam niezleżnie od biegu ( za to zależny od obrotów ), jednak przełożenie krótkie powoduje to że na tą samą prędkosć obrotową koła silnik musi wykonać x obrotów więcej, co bezposrednio przekłada się na szybsze hamowanie ( to o czym pisałeś wcześniej ) , na dłuższej skrzyni i tym samym biegu hamowanie jest słabsze.
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez groo6er » 16 mar 2017, 11:27

Ellipsis nie przejmuj się :) Mieszkam we Wrocławiu i jeżdżę 165tką i przyzwyczaiłem się do większego spalania. Powiem tak, dojeżdżam do pracy do samego centrum z peryferii (14 Km) średnie spalanie jakie pokazuje mi ekran przy zegarach to 7.5, większość miasto. Kiedyś zrobiłem sobie testy ile będzie pokazywał mi ekran na desce rozdzielczej w "spalenie ta jazda" w zakładce aplikacje i mój minimum w mieście to 5,3l owszem nie w godzinach szczytu bo te też przebadałem i potrafię zejść do 6.4. Oczywiście tylko dlatego, że dystans jest długi bo zaraz po odpaleniu auta wyskakuje mi jakoś 15l:) Te wartości co podałem to raczej oszczędna jazda, zmiany biegów przy 2,5 tyś rpm i nawet dojście do 6 biegu przy ok 80km/h. Ale na wcześniej, a posiadam auto już rok nie przejmowałem się tym i średnie spalanie miałem na poziomie 7,5 z paru tankowań. Teraz bawię się w osiągniecie jak najmniejszego spalania z całego zbiornika, żeby zobaczyć też jaki zasięg pokaże mi przy kolejnym tankowaniu.
W trasie auto pali super, zawsze poniżej 7 jak jedzie się normalnie czyli do 110. Powyżej tej prędkości zaczynają dziać się złe rzeczy:) Np wiem już że nie jestem w stanie pokonać trasy Wrocław-Gdańsk autostradą z prędkością 130km/h na jednym baku, brakuje mi jakieś 30-50 Km dystansu do zrobienia tej trasy:) Tak jak wspominałem, na trasie drogami krajowymi auto rekompensuje wysokie spalanie na autostradzie. Miasto to inna bajka i w moim przypadku 7,5 spalania przy średniej prędkości 44km/h nie jest źle.
W ogóle to bez sensu się porównywać do nowych silników Mazdy. C3 mojej lubej z silnikiem 1,4 (90KM) w mieście pali 6,5l, brata Honda Accord (2.0 155KM) 9l wzwyż, na trasie też swoje spali. Więc porównując do innych marek Mazda wypada super. 165KM w porównaniu do 120KM wypada słabiej w spalaniu i tylko tutaj. Krótsza skrzynia swoje robi zarówno na plus jak i na minus. Jak chcę jeździć oszczędnie to trzymam się zmian biegów do 2,5tyś (1 i 2 bieg to trzeba pomachać, 3,4,5 to już raczej normalna długośc biegu) i wtedy widać rezultaty ale z drugiej strony kupiłem auto z mocnym silnikiem i wiedziałem, że coś tam więcej spali, porównując się do konkurencyjnych marek, które rozpatrywałem przy zakupie to Mazda wypada lepiej.
groo6er
 

Postprzez Szarny » 16 mar 2017, 22:15

U mnie przy 120HP i jeździe typowo miejskiej średnia to blisko 10 (9.8 itp)... fakt że przebieg jeszcze poniżej 2000 km ale generalnie jedna wielka dupa z tym. 10-letnia Astra w identycznych warunkach miała niższe spalanie, a lepiej ciągnęła na niskich obrotach. Tankuję na różnych stacjach i ostatnio wybieram te droższe i niby lepsze (BP itp). W sumie następnym razem zaleję 98 i zobaczę czy coś to zmieni.

W ogóle coś jest nie tak bo są momenty kiedy nie ciągnie równo tylko z takim jakby opóźnieniem, potem jej to mija i jest ok...

Generalnie nie ma to nic wspólnego z samochodem którym jeździłem na jeździe próbnej. Tamten był sprzed liftu a ten jest po – ciekawe czy to ma jakieś znaczenie?

Powoli zaczynam żałować decyzji. :|
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2017, 21:39
Posty: 36 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 120KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323