Błędny komunikat o potrzebie wymiany oleju – Wyłączenie planu elastycznego wymiany oleju
Przy przebiegu ok. 9600 km wyskoczyła ikona przeglądu okresowego i komunikat o potrzebie wymiany oleju. Olej na bagnecie wygląda bardzo dobrze, poziom idealny. Aplikacja w systemie multimedialnym określa zużycie/stan oleju na 60%. Może ktoś z forum miał podobnie? Autem jeżdżę od początku stycznia br. – chyba za wcześnie na takie komunikaty, także wg instrukcji? Skontaktuję się z ASO, ale średnio im ufam ze względu na doświadczenia z tych kilku miesięcy.
Ostatnio edytowano 8 sty 2015, 13:45 przez Wojtek, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Wydzielenie tematu
Powód: Wydzielenie tematu
- Od: 16 cze 2014, 22:28
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 (BM), SKYACTIV-G 2.0 120KM 6MT, 2013 R.
lebaleron napisał(a):Przy przebiegu ok. 9600 km wyskoczyła ikona przeglądu okresowego i komunikat o potrzebie wymiany oleju.
Chyba coś Ci ASO źle zaprogramowało przypominaka, bo przegląd powinien być po roku lub 20 tys (co nastąpi pierwsze). Nie wydaje mi się, żeby w silniku była jakaś sonda oceniająca stan oleju... A może czegoś nie wiem?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Pierwszy post na forum i od razu zostałem wykpiony Ale racja, nie jestem orłem z techniki. Pisałem jednak, że do instrukcji zaglądałem – okres serwisowy ustawiony przy wyjeździe z ASO został ustawiony prawidłowo, czyli na 20 000 km. W każdym razie jestem po wizycie w serwisie. Po dwóch godzinach "diagnostyki" ustalili, że nie wiedzą o co chodzi. Olej jest ok, a komunikatu nie da się skasować – nawet po ponownym ustawieniu przeglądu serwisowego. Stwierdzili, że muszą się skontaktować z Mazda Polska – bo to jakiś szczególny przypadek, o którym nic nie mówią instrukcje serwisowego. Jak widać u nich też orłów brak – o czym wspominałem w poprzednim poście.
- Od: 16 cze 2014, 22:28
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 (BM), SKYACTIV-G 2.0 120KM 6MT, 2013 R.
No to ciekawe. Napisz koniecznie jak sytuacja będzie rozwiązana.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Przepraszam Kolegę lebaleron, jeśli niechcący uraziłem Miałem tylko na myśli, że wcześniejszy, niż by to wynikało z „km”, komunikat o potrzebie wymiany oleju może wynikać z ustawionego „elastycznego planu wymiany”, kiedy to sterownik silnika oblicza przydatność oleju w oparciu o warunki pracy. No, ale z tego co dalej piszesz wynika, że coś jest faktycznie nie tak, skoro nawet zresetować się nie da.
Jestem z Poznania, niby jest alternatywa jeśli chodzi o ASO – ale drugi dealer/serwis ma takie opinie w sieci, że boję się tam pojechać Teraz czekam na ich ruch, jak się wywiedzą i podjadę na kolejną wizytę, to na pewno opiszę co i jak. W każdym razie idę chyba na rekord – w ciągu pół roku 6 wizyt. Zaraz trafię na ścianę "tych klientów nie obsługujemy" Z tym "elastycznym planem wymiany" to może być jakiś trop – bo komunikat pojawia się okresowo, przestaje być aktywny przy ponownym rozruchu. Zadam pytanie laika – czy to się gdzieś ustawia? Bo kojarzę tylko możliwość ustawienia tych interwałów serwisowych – czyli wspominane 20 000 km od pierwszego wyjazdu z ASO. Czego zresetowanie nic nie dało – komunikat pojawił się przy kolejnym odpaleniu silnika.
- Od: 16 cze 2014, 22:28
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 (BM), SKYACTIV-G 2.0 120KM 6MT, 2013 R.
Zajrzyj do instrukcji – „Monitor obsługi serwisowej” (rozdział 6-15).
Te powiadomienia to można w ogóle powyłączać, bo wszystko to są tylko i wyłącznie różnego rodzaju „przypominacze” dla zapominalskich – w 3BL tego „inteligentnego” olejowego nie ma, ale z całej reszty i tak nie korzystam.
Skoro masz aktywną pozycję „Przydatność oleju (%) to by oznaczało, że sygnalizacja następuje u Ciebie wg elastycznego planu wymiany oleju silnikowego. Komunikat pojawił się już przy 60% poziomie przydatności, mimo, że teoretycznie powinien dopiero, kiedy tej szacunkowo pozostanie na < 500 km jazdy. Powodem może być spełniony drugi wymieniany obok warunek, tj. pozostała ilość dni <15. Dystans podawałeś, napisz jeszcze, jaki masz ustawiony interwał (okres w m-cach) w pozycji „Przegląd okresowy”, czy przypadkiem ten jest przekroczony.
Te powiadomienia to można w ogóle powyłączać, bo wszystko to są tylko i wyłącznie różnego rodzaju „przypominacze” dla zapominalskich – w 3BL tego „inteligentnego” olejowego nie ma, ale z całej reszty i tak nie korzystam.
Skoro masz aktywną pozycję „Przydatność oleju (%) to by oznaczało, że sygnalizacja następuje u Ciebie wg elastycznego planu wymiany oleju silnikowego. Komunikat pojawił się już przy 60% poziomie przydatności, mimo, że teoretycznie powinien dopiero, kiedy tej szacunkowo pozostanie na < 500 km jazdy. Powodem może być spełniony drugi wymieniany obok warunek, tj. pozostała ilość dni <15. Dystans podawałeś, napisz jeszcze, jaki masz ustawiony interwał (okres w m-cach) w pozycji „Przegląd okresowy”, czy przypadkiem ten jest przekroczony.
Jestem po wizycie w ASO. "Mój przypadek wymagał zmian w ustawieniach sytemu" – jakby ogólnie i enigmatycznie to nie brzmiało. Potrzebne były na to aż dwie wizyty bo za pierwszym razem temat przerósł pracownika serwisu – to już mniej oficjalna wykładnia. Pojeździmy, zobaczymy. Co do elektroniki, to dowiedziałem się, że bada ona rozrzedzenie oleju – więc, zgodnie zresztą z instrukcją, te komunikaty o zmianie oleju w nowych trójkach to nie tylko kwestia przypomnienia o zaplanowanej wymianie.
- Od: 16 cze 2014, 22:28
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 (BM), SKYACTIV-G 2.0 120KM 6MT, 2013 R.
Z miłą chęcią, problem w tym, że w Poznaniu są tylko dwa serwisy – jeden gorszy od drugiego. Z moich doświadczeń wynika, że poziom wiedzy o serwisie aut Mazdy jest tutaj katastrofalny. Przez pół roku straciłem mnóstwo czasu na wizyty w ASO przez ich dyletanctwo. Problem zacznie się po zakończeniu gwarancji – bo chciałbym kontynuować historię serwisową, ale w życiu nie zapłacę za usługę na takim poziomie. Zresztą już na pierwszy przegląd serwisowy z chęcią pojechałbym do serwisu, który ma pojęcie o tej marce.
- Od: 16 cze 2014, 22:28
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 (BM), SKYACTIV-G 2.0 120KM 6MT, 2013 R.
lebaleron,
No to faktycznie masz problem Zaprosiłbym Cię w moje strony, ale z racji odległości nawet nie proponuję Może coś bliżej znajdziesz na poziomie…Wrocław – nie masz tam przypadkiem rodziny, znajomych, których mógłbyś przy okazji odwiedzić(?)
No to faktycznie masz problem Zaprosiłbym Cię w moje strony, ale z racji odległości nawet nie proponuję Może coś bliżej znajdziesz na poziomie…Wrocław – nie masz tam przypadkiem rodziny, znajomych, których mógłbyś przy okazji odwiedzić(?)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości