Strona 24 z 33

PostNapisane: 20 mar 2019, 10:17
przez popi2009
child napisał(a):To ja mam jakiś inny samochód, bo licznikowe 218 to jechałem przed odblokowaniem :) Po odblokowaniu jeszcze nie sprawdzałem, bo czekam na letnie opony.


wszystko kwestia opon – jak zalozylem 225/45/18 czyli niefabryczny rozmiar to max miałem 206

i pamiętaj ze manual będzie miał wyższy vmax niż automat

[Usunięte]

PostNapisane: 8 cze 2019, 19:21
przez przemek24p584
PostTen post został usunięty przez przemek24p584 8 cze 2019, 19:23.

Re: Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

PostNapisane: 8 cze 2019, 19:24
przez przemek24p584
.

Re: Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

PostNapisane: 9 cze 2019, 14:26
przez KrzysiekWPR
Faktycznie 10km mniej, ale za to moment obrotowy prawie 220Nm ( już ponad 200Nm od ok 3000obr) tutaj jest pozytywniej niż by mogło się wydawać. Moc trochę niska, ale:
– pierwsza sprawa – masz bardzo niski przebieg (auto wg. mnie w ogóle nie dotarte auto – i niech nikt mi nie mówi że już od odbioru z salonu czy z malutkim przebiegiem chodzi tak samo jak po dobryn dotarciu)
– pytanie jakim stylem jeździsz generalnie i gdzie? jazda no stop miasto i dodatkowo ECO mocno zamula.

Wiem, że to KASA, ale dobrze by było powtórzyć za jakieś kilkanaście tys. dobrze po przejechaniu jakiejś dłuższej traski na odmulenie.

Pozdr

Re: Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

PostNapisane: 9 cze 2019, 17:39
przez przemek24p584
Autem jeździ głównie żona. Trasy Krefeld Neuss(Niemcy), jazda na pewno dynamiczna,co widać po jej spalaniu na motostat. Ja robię nią dłuższe trasy i przyznaję że nie spieszy mi się. Na następnym urlopie zrobię ponownie pomiar mocy i sam jestem ciekaw co wyjdzie. Pozdro

PostNapisane: 9 cze 2019, 17:41
przez Mirecsk38
KrzysiekWPR napisał(a):Faktycznie 10km mniej, ale za to moment obrotowy prawie 220Nm ( już ponad 200Nm od ok 3000obr) tutaj jest pozytywniej niż by mogło się wydawać. Moc trochę niska, ale:


moc na kolach jest o.k, odpowiada mocy silnika kolo 170HP i stratam kolo 50HP, tutaj sa za male straty dlatego niska moc silnika

PostNapisane: 9 cze 2019, 18:35
przez KrzysiekWPR
1. Poczekaj z tym pomiarem aż przebieg będzie nieco większy..
2. Moc na kołach/na silniku – nie do końca wiem o czym mówisz, dlaczego wnioskujesz to co napisałeś. Ale może masz więcej info na ten temat.

Moment bardzo dobry i dostępny wcześnie to jest najważniejsze.

Pozdr

Re: Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

PostNapisane: 9 cze 2019, 18:42
przez Neonixos666
Powietrze zasysane to ponad 30 stopni czyli ciepło a to nie sprzyja wynikowi.

PostNapisane: 11 cze 2019, 08:48
przez adam_we
Trochę jestem zawiedziony. Mazda 3 165KM 2017



Prawie jak seryjna stodwudziestka :D

PostNapisane: 11 cze 2019, 13:07
przez maku99
No to moja seria 120 na starcie miala 133KM :)

PostNapisane: 11 cze 2019, 14:59
przez Mirecsk38
adam_we napisał(a):
Trochę jestem zawiedziony. Mazda 3 165KM 2017



Prawie jak seryjna stodwudziestka :D


tak 1 ze 100 G120 ma takie super parametry, ostatnie gorsze
niepatrz tylko na moc silnika ale i na moc na kolach a tam zadna z G120 niema nawet 100HP , po odblokowaniu maja G120 od kolo 120 do kolo 130HP. Kolega przemek ma w serii +120 , czyli jak odblokowana G120, wedlug mnie ok. Moze sie wypowie k temaku ktosz z DISI czy LG
Moja G145 ma serie 114HP ma kolach

PostNapisane: 11 cze 2019, 18:09
przez KrzysiekWPR
Adam_We
No jednak "prawie" robi sporą różnicę,:
1. Moment – 10Nm
2. Moment spada znaczenie wcześniej
3. Moc na kołach faktycznie jest poniżej 100KM

CO nie zmienia faktu, że nadal uważam że wykres 165-tki nie jest do końca wiarygodny bo przy bardzo niewielkim przebiegu/. Oczekiwałbym że parametry szczególnie mocy bo moment jest ponad co ma być poprawią się.

PostNapisane: 11 cze 2019, 18:23
przez child
Właśnie z tą mocą na kołach to jest ciekawe. Jak hamowania jest ogóle w stanie mierzyć moc na silniku – czy to nie jest jakieś oszacowanie?

Moja 3 przed odblokowaniem miała straty 42KM, a po odblokowaniu – 49KM. Jeśli to jest realistyczne, to ta dodatkowa moc jest lepsza, niż ta do 120KM :)

Re: Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

PostNapisane: 11 cze 2019, 18:56
przez Imbeer
Seryjna G120 przed odblokowaniem

Child – jesli chodzi o hamownie podwoziowa to oczywiscie w jej przypadku moc na silniku sie oblicza , ale robi sie to z bardzo duza dokladnoscia. Najpierw nalezy wyznaczyc opory ukladu napedowego – rozpedzic auto do okreslonej predkosci a nastepnie wysprzeglic naped – szybkosc zwalniania rolek na odlaczonym napedzie pozwala okreslic straty mocy. Moc na silniku to suma mocy na kolach+straty ukladu napedowego

PostNapisane: 11 cze 2019, 20:36
przez adam_we
Mirecsk38 napisał(a):
adam_we napisał(a):
Trochę jestem zawiedziony. Mazda 3 165KM 2017



Prawie jak seryjna stodwudziestka :D


tak 1 ze 100 G120 ma takie super parametry, ostatnie gorsze
niepatrz tylko na moc silnika ale i na moc na kolach a tam zadna z G120 niema nawet 100HP , po odblokowaniu maja G120 od kolo 120 do kolo 130HP. Kolega przemek ma w serii +120 , czyli jak odblokowana G120, wedlug mnie ok. Moze sie wypowie k temaku ktosz z DISI czy LG
Moja G145 ma serie 114HP ma kolach


Nie znam się na tym za bardzo ale chyba ciężko porównywać moc na kołach w samochodach z różnymi skrzyniami biegów.

Adam_We
No jednak "prawie" robi sporą różnicę,:
1. Moment – 10Nm
2. Moment spada znaczenie wcześniej
3. Moc na kołach faktycznie jest poniżej 100KM


No cóż. Nie twierdzę, że G120 dorównuje G165.

Re: Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

PostNapisane: 11 cze 2019, 21:03
przez przemek24p584
Panowie więc moc jest ok i moment też? I czy coś może wzrosnąć po większym przebiegu? Jak myślicie?

PostNapisane: 11 cze 2019, 22:24
przez KrzysiekWPR
przemek24p584 napisał(a):Panowie więc moc jest ok i moment też? I czy coś może wzrosnąć po większym przebiegu? Jak myślicie?


Moment jest bardzo OK, MOC trochę za mała ale nie ma tragedii.

Nie może, ale na pewno – zrób jeszcze 20-30 tys i zrób pomiar – parametry wzrosną na bank.

PostNapisane: 11 cze 2019, 23:46
przez przemek24p584
Krzysiek widzę że masz pojęcie.Wiec mam pytanie. Jak powinno być użytkowane moje auto jeśli jest jeszcze na dotarciu? Chodzi mi o styl jazdy,gdyz nie chce aby z czasem moc auta spadła. Czy są jakieś na to zasady?

Re: Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

PostNapisane: 12 cze 2019, 09:19
przez esem
Moc = moment x obroty. Osobno dla kół, osobno dla silnika. Czyli moment na kole = moment na silniku x przełożenie skrzyni biegów.
Straty w skrzyni są pomijalne. Największe są na styku opony z podłożem (poślizg).
Dzisiejszych samochodów się nie dociera. Czasami producent pisze o 1kkm – 1,5kkm spokojnej jazdy. Ja to jednak rozumiem, że nie należy jeździć w tym czasie jednostajnie czyli należy wachlować obrotami i biegami. No i oczywiście nie ciągnąć przyczepy i nie gonić na autostradzie ile wyda fabryka.
Ale to jest tylko moje prywatne zdanie. Pewnie każdy inaczej "dociera" swoje autko <oczko>

PostNapisane: 12 cze 2019, 14:11
przez KrzysiekWPR
Żadem tam expert ze mnie, choć coś tam liznąłem w życiu, no więc:

Esem: nie zgodzę się zdecydowanie (ale szanuję Twoje zdanie), że dzisiejszych aut się nie dociera.. być może mówisz to z perspektywy osoby która usłyszała o tym po pierwsze od "specjalistów" z ASO, którzy do lat upierają się że nowych aut się nie dociera, niektórzy dodają że: no może pierwszy 1-1,5tys km tak jak napisałeś. Hmm a może upierają się właśnie po to, żeby częściej kupować nowe auto?? zostawmy znak zapytania bez odpowiedzi. Sam jednk pisałeś o pewnych radach i słuszenie.

Esem/Przemek:
Jednak czy urządzenie mechaniczne (silini0 składające się z wielu wielu części które wzajemnie na siebie oddziałują nie będzie pracowało wydajniej i lepiej jeśli nie będzie wykorzystywane od razu na 100%?. Większość osób z branży które są powszechnie szanowane i często lubiane : ) (zapewne oglądacie pewnie na Youtube, czytacie pisemka, wywiady magazyny czy tez macie po prostu kontakt bezpośredni) zdecydowanie twierdzi że tak stare jak i nowe auta powinno się docierać. Oczywiście to nie jest to co 30lat temu, ale nadal zaleca się zdecydowanie jazdę w umiarkowanym stylem przez pierwsze minimum kilka tysięcy a bardziej kilkanaście tysięcy km, wymianę oleju zdecydowanie częściej niż zaleca producent, nie wchodzenie n więcej niż 3/4 max obrotów i nie zbliżanie się do v-max, nie mówiąc o wciskaniu mocno pedału przyspieszenia gdy silnik jest zimny (przez cały okres eksploatacji). Więc te zasady napewno pozwolą dłużej cieszyć się uzytkowaniem auta. Na koniec Wg. mojej prywatnej eksploatacji i doświadczenia ( 2x nowe auta w życiu z salonu no i kilka używek jak większość tutaj personów), now silnik zapewni 100% swojego potencjały po min 20-30 tys przejechanych hm ze wskazaniem że może i więcej.

Pozdro

Tyle.