Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

Postprzez Adrian200 » 9 gru 2018, 10:49

Rorert napisał(a):Wydaje mi się, że o problemach z odblokowaniem piszą ci, co tego nie zrobili. Spróbujcie, a za nic nie będziecie chcieli wrócić do 120KM. A spalanie wcale nie wzrasta jeżeli jeździ się porównywalnie jak wcześniej.


Gdzie w takim razie te wszystkie osoby, które zaryzykowały i odblokowały swoje silniki ?
Oprócz udostepnionych zdjęć z hamowni jest jedna wielka ciszaaaa....
Osobiście gdybym odblokował i zauważył mega różnice to bym chciał sie podzielić ta wiedzą , tym bardziej JAK TO WSZYSTKO GRA PO PEWNYM CZASIE I CZY zmiana ECU się nie RESETUJE :)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2017, 17:43
Posty: 102 (6/3)
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2018 SKY-PASSION + NAVI

Postprzez popi2009 » 9 gru 2018, 11:04

Jeżdżę rok. Wzrostu spalania nje obserwuje. Awarii brak. Auto w automacie.

Nie wiem ci chcesz więcej wiedzieć ? Pasaat 2.0 tdi 140 koni nie ma szans z mazda.
popi2009
 

Postprzez Rorert » 9 gru 2018, 23:29

Półtora roku, 35 tys km, zero problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2014, 18:50
Posty: 47 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM hb Titanium flash, SkyEnergy+xenon+nawi, 2,0 120KM MT, 2014r.

Postprzez KrzysiekWPR » 14 gru 2018, 21:35

Czy ktoś z forumowiczów mierzył 0-100km/h realnie ile wychodzi z użyciem jakiejś apki która mierzy przyspieszenie??
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 19:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez Mirecsk38 » 14 gru 2018, 22:03

przez app+smartfon to niebedze idealne, lepiej juz racelogic czy nagrane video przyspieszenia
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 10:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Imbeer » 15 gru 2018, 00:08

We wtorek jade na odblokowanie, postaram sie nagrac video sprzed i po 0-100
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Mirecsk38 » 15 gru 2018, 12:47

idealne do porownania jde tesn na 3 czy 4 biegu od 1500rpm po czerwone. 0-100 to jest nieporownywalne bo tam sie duzo rozni od tego jak sie uda ......
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 10:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez KrzysiekWPR » 15 gru 2018, 17:00

Mirecsk38 napisał(a):idealne do porownania jde tesn na 3 czy 4 biegu od 1500rpm po czerwone. 0-100 to jest nieporownywalne bo tam sie duzo rozni od tego jak sie uda ......


No to robi się 3 próby na równej i suchej nawierzchni i wyciąga się z tych prób – najlepszy wynik co już jest dość wiarygodne (ogarnę jakąś apkę i spróbujemy) w OII 1.4TSI 122 robiłem takie próby i różnice były niewielkie np. (9,6s, 9,4, 9,5s/100km zatem różnicy oscylowały w okolicach 0,2 sekundy). Zastanawiam się czy katalogowe 8.2s 165km i 8.9 120km są osiągalne.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 19:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez popi2009 » 15 gru 2018, 17:50

8,9 jest osiągalne ale po odblokowaniu w automacie

Zakładam ze w manualu odblokowanym przyspieszenie będzie lepsze niż w seryjnym 165
popi2009
 

Postprzez Rorert » 16 gru 2018, 20:38

W manualu też jest możliwe bo 100 osiąga się na 2 biegu. Przed odblokowaniem 2 powyżej ok. 4000 obr już nie ciągnęła a zmiana na 3 to duża strata czasu. Pomiar app. Torque przez złącze OBD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2014, 18:50
Posty: 47 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM hb Titanium flash, SkyEnergy+xenon+nawi, 2,0 120KM MT, 2014r.

Postprzez mishaaq » 21 gru 2018, 11:56

W 120KM 9 sekund jest do osiągnięcia o ile skrzynia nie przyhaczy przy zmianie biegu :D

Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać ;P
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 14:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez KrzysiekWPR » 3 sty 2019, 22:02

Żeby nie było tak negatywnie tylko.. widzę, też duże zalety krótkiej skrzyni, np.
jadę na "2jce" 30km/h – wciskam gaz od 80% w z wyż i auto po prostu wyrywa do przodu, dzięki krótkim biegom te 210NM naprawdę robi robotę. Generalnie dynamika jazdy jest lepiej niż wystarczająca, a reakcja na gaz bez porównywalnie lepsza niż np. w TSI którymi jeździłem.

PS. nie jeździłem wariantem 120km, ale widząc jak znacznie dłuższe ma przełożenia nie może być prawdą, że do ok 4000tys obrotów jedzie tak jak wersa mocniejsza – bo niby jak??, dynamika MUSI być wyraźnie słabsza.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 19:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez Mirecsk38 » 3 sty 2019, 22:27

niezapomni , ze jak G165 jedze na 4 biegu to G120 jedze na 3 biegu, obroty +– te same, dynamika do 4krpm +– taka sama :)
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 10:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez KrzysiekWPR » 3 sty 2019, 22:44

To szanowny kolega niech też nie zapomni, że gdy ja będę miał "4' kę to 120-tka będzie probably już jakies 15 metrów za mną :), tym sposobem myślenia zawsze będą CHWILE gdzie 120-tka będzie nieco odrabiać ale będą to krótkie chwile zapewniam. W normalnej sytuacji, jaką opisałem czyli normalna jazda i nagle ogień > krótsza skrzynia zawsze da dodatkowy bonus nawet przy tej samej mocy. Jednym słowem nie zamienił bym się na 120-tke, choć już pisałem mogliby chociaż tą 6-tke dać dłuższą typowo na autostradę to na pewno.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 19:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez popi2009 » 4 sty 2019, 00:25

120 nie ma podejścia do 165

Ale odblokowana 120 przez inna skrzynie bije na głowę 165
popi2009
 

Postprzez KrzysiekWPR » 4 sty 2019, 08:35

Hmm czybije na ggłowę. . Czy masz jakieś wiarygodne wyniki testów? Bo na moje oko to sądzę że różnica będzie na korzyść odblokowanie 120tki ale nie na samym starcie. Sam start 1-2 bieg zwykła 165 będzie szybsza. Później zmieknie pewnie i odblokowania powinna odjechać
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 19:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez Krzychuu86 » 14 sty 2019, 19:49

Panowie , przybija się ktoś na przeglądzie serwisowym o zmianę oprogramowania? Czy zwykły check jaki jest robiony cos wykaże?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 18:00
Posty: 133 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM sedan 2.0 120Hp

Postprzez popi2009 » 14 sty 2019, 20:30

Na żadnym przeglądzie nie wykryją chipa
popi2009
 

Postprzez esem » 14 sty 2019, 20:42

popi2009 napisał(a):Na żadnym przeglądzie nie wykryją chipa

Jak będą chcieli to zawsze wykryją. Idiotami nie są, maturę mają. Tylko muszą mieć powód aby cofnąć gwarancję na cały układ napędowy. Kia by się nie szczypała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 09:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez jaro93 » 14 sty 2019, 21:50

popi2009 napisał(a):Na żadnym przeglądzie nie wykryją chipa


W momencie problemów natury układu napędowego robią szczegółową kontrolę czy wszystko na pewno jest oryginalne i czy ktoś nie grzebał. JAKAKOLWIEK INGERENCJA czy to w "hardware" czy "software" skutkuje cofnięciem gwarancji na CAŁY układ napędowy. Przypuszczam, że przy problemie natury elektrycznej (jakikolwiek sterownik padnie, będzie sypać błędami czy cokolwiek innego) też nie uznają gwarancji. Przy zwykłym przeglądzie nic nie stwierdzą, bo nie mają potrzeby grzebania w sofcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2018, 14:42
Posty: 124 (1/12)
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy 2.0 182KM 231NM DISITune 2018r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323