Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

Postprzez DISItune » 22 lis 2017, 17:48

dydek napisał(a):Ciekawe, promo przez chwilę było widoczne na FB, ale już nie mogę go znaleźć :/


No ja go nie zdejmowałem, więc rzeczywiście ciekawe
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez asdfg » 22 lis 2017, 22:21

darrecki napisał(a):Nie ma bata żeby materiały były inne. Wałek też na 99.99% jest taki sam.
2.0 SkyG to nie tylko 3, to też CX3, CX5 i 6. Tam też są inne moce, jest jeszcze 150 i 160. I co, każdy jest inny? Bzdura!
Idź sobie do ASO z 2 nr VIN dla różnych mocy i zapytaj o wspomniany wałek albo tłok. Zapewniam, że dostaniesz takie same nr części. Jedyna różnica może być tylko wówczas, gdy wprowadzili modyfikacje w budowie silnika (np dla rocznika 2014 i 2017).

Za czasów studencki pracowałem na praktyce w FSO na linii montażowej silników oraz na kontroli jakości (korbowody). Już wtedy, każda partia części, które przychodziły na montaż miała swoje atesty. Tak zapewne jest do tej pory. Jeśli przykładowo korbowód wykonany jest z danej partii stali, to każdy wytop różni się od siebie nieco składem chemicznym i strukturą. Dalej warunki obróbki plastycznej i cieplnej powodują dodatkowe różnice w końcowej wytrzymałości, czy odporności na zmęczenie. Nawet niewielki dodatek danego pierwiastka, czy nawet wystąpienia go w tej samej ilości, ale w nieco innym związku chemicznym, może znacząco zmienić charakterystykę końcową wyrobu, np. odporność na pękanie. Kontrola techniczna na każdym etapie produkcji, ma zawsze za zadanie odrzucić elementy posiadające wady materiałowe, geometryczne i inne. Taki głupi korbowód musi spełniać kilkadziesiąt parametrów geometrycznych (tolerancje współosiowości, średnic, odległości itd itp). Jeśli ich nie spełnia to odbije się to np. na drganiach silnika. Odrzucając braki, kontrola jakości ma jednocześnie możliwość podzielenia badanych partii na te, które mieszczą się w dolnych granicach wymagań. Mogą one iść np. na montaż w silnikach 120KM, oraz na te o wyższej wytrzymałości i odporności na pękanie np. do 165KM. Z technologicznego punktu widzenia, ograniczenie maksymalnych obrotów jest świetną metodą, aby część gorszych materiałowo części przeznaczyć na elementy w silnikach mniej wytężonych, co przy niższych obciążeniach pozwoli na długą bezawaryjną pracę. Można wtedy zaoszczędzić na materiale, a dodatkowo mieć barierę bezpieczeństwa na odrzucanie ewentualnych braków, jeśli np. na danym etapie procesu technologicznym pójdzie coś nie tak.

W magazynach części zamiennych nie składuje się oddzielnie części do silników 120 i 165KM, prawdopodobnie z czysto ekonomicznego punku widzenia, bo byłoby to bez sensu i podrożałoby koszty magazynowe.
Początkujący
 
Od: 3 sie 2016, 06:47
Posty: 14
Auto: Mazda 2 90KM 5MT SkyEnergy LED 2016

Postprzez darrecki » 22 lis 2017, 22:40

Trochę się opisałeś...
A teraz popatrz na Diesle Skyactiv i ich felernej wałki. Czysta losowość, padały i te z silników 150 i 175 koni. I w 3, 6 i CX5.

Ja na chwilę obecną pracuję w kontroli jakości, robimy części w metalu z tolerancjami do 0.002mm, aczkolwiek zazwyczaj jest to 0.01mm.
I uwierz mi, może w jakimś Royce Roysie albo Ferrari może ma miejsce to co piszesz, ale w produkcji masowej to się zwyczajnie nie kalkuluje.
Gdyby Mazda sama robiła te wałki to może bym zrozumiał, a tak to każdy podwykonawca idzie w ilość a nie jakość. A jeszcze weź sobie porównaj jego wyniki z własnymi – zdziwić się można różnicami, oczywiście negatywnie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez asdfg » 22 lis 2017, 23:07

Zgadzam się, że nikt nie będzie sprawdzał ręcznie te kilkadziesiąt parametrów geometrycznych korbowodu, ale każdy wytop jest inny i musi mieć atest, i nie wyobrażam sobie, aby każda partia korbowodów czy wałków z danej partii materiału nie miała atestu. Nie istotne czy robi to sama Mazda, Kobe czy inny dostawca Mazdy.
Ostatnio edytowano 22 lis 2017, 23:15 przez asdfg, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 3 sie 2016, 06:47
Posty: 14
Auto: Mazda 2 90KM 5MT SkyEnergy LED 2016

Postprzez darrecki » 22 lis 2017, 23:14

Znów przytoczę problem wałków w Dieslach. Atesty pewnie były, tyle że potem przez prawie rok te wałki z atestami i certyfikatami sypały się jak złoto w skarbcu Rockefellera...
Nawet sama Mazda niezbyt się problem przejęła i wymieniali jak się ktoś zgłosił z problemem.
Tam gdzie liczy się ludzkie życie, np. w Aerospace, albo tam gdzie koszty pojedynczych części idą w dziesiątki albo setki tysięcy $ to się przejmują – można nieźle beknąć za zafałszowanie wyników bądź zatajenie problemu. W Automotive jest podobnie niestety tylko w kwestii bezpieczeństwa. A taki silnik tam się nie zalicza
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez ronin763 » 25 lis 2017, 04:28

Certyfikaty,atesty a i tak nie jestesmy swiadomi co kupujemy <nie>

http://www.autopista.es/noticias-motor/ ... lt-daimler
Początkujący
 
Od: 25 lis 2017, 02:36
Posty: 12 (2/0)

Postprzez Biniu » 25 lis 2017, 08:33

Dajcie już spokój z tymi teoriami. Mazda to nie jest jakiś ewenement w elektronicznym dławieniu mocy silników w tańszych modelach czy wersjach wyposażenia. Ludzie odblokowywali moc w takich silnikach korby nie padały.
Poza tym tutaj nie jest zwiększany ani moment ani prędkość obrotowa.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marlad » 2 gru 2017, 23:11

Moj szwagier jest inzynierem w Automotive i powiedział mi ,że Te teorie o wzmacnianiu części mozemy sobie w lwiej częscie miedzy bajki włożyc :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Dmb_T » 15 lut 2018, 18:41

ellipsis napisał(a):moment obr a on pozostaje taki sam przed jak i po odblokowaniu silnika, ponieważ to nie jest żaden chip tuning tylko zdjęcie elektronicznego kagańca z silnika i przywrócenie go do natywnej mocy..


Wiadomości potwierdzone:) Natomiast nie ma pewności, co z gwarancją.... niby ingerencja w sterownik, więc pewnie to zauważą. Sami robić nie chcą tego, mowa o opolskim ASO.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez popi2009 » 16 lut 2018, 10:24

to jest MAZDA a nie VW czy BMW

japonce maja tak zaawansowane systemy diagnostyczne że nikt Ci nic nie wykryje bo nie ma czym......

jak w lexusie ciężko się doprosić o sygnalizacje spalonej zarowki lub czujniki zużycia klockow to szanujmy się – wykrywanie modów to może za 50 lat w japoncach
popi2009
 

Postprzez dnf » 7 kwi 2018, 12:04

Mam pytanie czy jest możliwość zrobienia moda 120->165 w okolicach Łodzi? Czy tylko najbliżej w Warszawie?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2014, 18:54
Posty: 142 (1/27)
Auto: Mazda 3, Sedan 2014, Skyactiv-G 120KM 6MT + Xenon

Postprzez popi2009 » 7 kwi 2018, 13:50

Łodyga nie jest z Łodzi?

A jak nie to jedz do tc performance
popi2009
 

Postprzez dnf » 8 kwi 2018, 00:52

Zadzwonię w Poniedziałek ale jeśli mają aktualną stronę to trójki tylko stare roczniki obsługują chociaż 6 jest w nowym a powinno być to bardzo podobne (w teorii)

http://www.tc-performance.eu/chip-tuning/mazda/3-mazda/
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2014, 18:54
Posty: 142 (1/27)
Auto: Mazda 3, Sedan 2014, Skyactiv-G 120KM 6MT + Xenon

Postprzez dnf » 9 kwi 2018, 10:59

Dzwoniłem i jednak robią. Mam pytanie do osób które sobie robiły chipowanie – czy macie jakieś negatywne opinie? Coś nie działa jak powinno lub zużywa się o wiele szybciej?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2014, 18:54
Posty: 142 (1/27)
Auto: Mazda 3, Sedan 2014, Skyactiv-G 120KM 6MT + Xenon

Postprzez popi2009 » 9 kwi 2018, 13:29

to nie jest chipowanie

tylko odblokowanie blokady przepustnicy

silnik fabrycznie jest zdławiony – odblokowując dostajesz silnik fabryczny o fabrycznych parametrach

są kraje w których możesz kupic auto w salonie jakby bez kagańca

co do skrzyni wytrzyma

przykładowo automat jest ten sam w 2.0 120 i w 2.5 192
popi2009
 

Postprzez sevecc » 9 kwi 2018, 13:38

Ja jeśli mógłbym coś doradzić to na pewno pojechałbym do kogoś kto się w tym specjalizuje i robi to na co dzień. Do Piaseczna z Łodzi nie masz daleko a masz pewność, że mod będzie zrobiony dobrze.

Z tego linku co wysłałeś – na stronie nie mają nawet oferty dla Mazdy 3BM / BN, nie widziałem na tym forum opinii na ich temat w kwestii moda 3 więc osobiście bym się trochę bał.

Takie moje 3 grosze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez popi2009 » 9 kwi 2018, 13:44

sevecc napisał(a):Ja jeśli mógłbym coś doradzić to na pewno pojechałbym do kogoś kto się w tym specjalizuje i robi to na co dzień. Do Piaseczna z Łodzi nie masz daleko a masz pewność, że mod będzie zrobiony dobrze.

Z tego linku co wysłałeś – na stronie nie mają nawet oferty dla Mazdy 3BM / BN, nie widziałem na tym forum opinii na ich temat w kwestii moda 3 więc osobiście bym się trochę bał.

Takie moje 3 grosze...


jak ktoś ma jakiekolwiek pojęcie o chiptuningu to odblokować mazdę naprawdę nie jest problem


natomiast jeśli szukasz sprawdzonej firmy która zrobi to w Warszawie za nizsza cene niż firma z piaseczna to chętnie podam namiar na priv
Ostatnio edytowano 25 kwi 2018, 14:15 przez popi2009, łącznie edytowano 1 raz
popi2009
 

Postprzez dnf » 9 kwi 2018, 14:40

To poproszę – zawsze warto zbadać możliwości.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2014, 18:54
Posty: 142 (1/27)
Auto: Mazda 3, Sedan 2014, Skyactiv-G 120KM 6MT + Xenon

Postprzez Edi1111 » 21 maja 2018, 20:50

Chyba mam największy przebieg z modyfikacją od DISI – od lutego 2016. Modyfikacja ze 120 na 177 i moment z 217 na 223 zrobione przy ok 40.000 obecnie 122.000.
Ekspolatacja bez najmniejszych problemów, w podsumowaniu spalania prędkości autostradowej ok 0,5l mniej niż przed modyfikacją (może dlatego że moment w okolicach 3.000obr większy o ok 100Nm od serii)
Wykresy są gdzieś w dziale Tuning – Mechaniczny z tego okresu (2016)
Warto
Początkujący
 
Od: 25 paź 2014, 09:18
Posty: 10 (0/1)
Auto: Mazda 5 TOP 2.0d 143km
2007
obecnie trójka 120kM soul red

Postprzez Mirecsk38 » 21 maja 2018, 20:57

+100Nm przy 3kprm ? to chyba duza pomylka :)
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323