Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

Postprzez ozii » 7 lut 2017, 09:57

Aktualnie mam 44k przejechane i nie przypominam sobie abym kiedykolwiek doświadczył opisanych wyżej objawów. Silnik pracuje idealnie od samego początku. Owszem kilka razy pisałem o jakimś cykaniu spod maski (niepotrzebna panika) czy "żabkowaniu" podczas redukcji z trójki na dwójkę ale już dawno o tym zapomniałem. Opanowałem niemal do perfekcji zwiększanie obrotów przed redukcją i mam nadzieję, że nic nie zepsuje dotychczasowego dobrego wrażenia.

Podsumowując, poza okresem docierania kiedy to nie mogłem cisnąć, silnik oddawał i nadal oddaje moc tak samo. Wiadomo, że tego nie zmierzę ale nie odczuwałem żadnych spadków mocy w trakcie tych 44k a jak się nietrudno domyśleć w tym czasie tankowałem najróżniejsze paliwa ;)
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez sevecc » 7 lut 2017, 10:20

Ja mam w tej chwili niecałe 3 tyś km i z całą pewnością mogę powiedzieć, że silnik inaczej się zachowuje niż do tych 2-2,5 tyś km.
Jest na pewno trochę żwawszy i zdecydowanie mniej pali.
Na początku też po mieście mi wychodziło w granicach 9-9,5 l/100 km, teraz 7-7,5 l/100km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez Marianek » 7 lut 2017, 11:34

ellipsis napisał(a):Panowie, nie wiem czy czytacie forum 6tki ale tam ostatnio pojawiła się pewna istotna kwestia.

Mianowicie, ECU w naszych autach podobno dynamicznie dostraja się w zależności od jakości zalanego przez nas paliwa, ale tylko w jedna stronę. Czyli zalewamy słabe paliwo, ECU ogranicza moc i moment silnika ale po zalaniu paliwa odp. jakości ECU sam nie przywraca ustawień domyślnych (z pełną mocą)
Aby wlaściwa moc wróciła trzeba zresetować ECU poprzez odłaczenie akumulatora.

Czy to prawda? Bo wg mnie to o ile spadek mocy na słabym paliwie jest zrozumiały to fakt, że po zalaniu dobrego paliwa sytuacja nie wraca do normy, tylko ciągle jezdzimy na "zdławionym" silniku już nie. Wychodzi na to, że dla pewności powinno się odłaczac akumulator co kilka tankowań bo nigdy nie wiadomo czy ECU nie zmniejszył nam mocy ze wzgledu na paliwo. Kilka razy po zatankowaniu czułem, że auto nie jedzie, muliło bardzo a spalanie było wysokie ale po kolejnym tankowaniu, na innej stacji sytuacja wracala do normy, auto odzyskiwało moc a akumulator nie był odłączany od nowości.


Teoria trochę fantastyczna, (Niestety nie czytam tamtego forum) mają to czymś podparte? Rożnica istnieje zawsze, w zależności jakie paliwo dostaje silnik. Różnica mocy bardzo rzadko jest odczuwalna przez kierowców. Komputer dostosowuje to na bieżąco, nie zapisuje nic tylko pracuje.
Jeśli by zatrzymywał się na niższych parametrach to mamy usterkę ECU, czujnika.
Dopytałem o szczegóły gdzie trzeba, nic nie słyszeli o takim efekcie "memory " czy jak to inaczej nazwać.
Warto poczytać: http://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez darrecki » 7 lut 2017, 12:17

Nie wiem czy "u nich" czy też u nas DISI (chyba, bo pamięć już nie ta) wrzucał wykresy tego samego auta przed i po skasowaniu pamięci ECU. Różnica była spora.
Wg mnie komputer auta znacznie szybciej dostosuje się do gorszego paliwa niż potem do lepszego.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez ellipsis » 7 lut 2017, 12:44

Znalazłem post DISI Tune dot. "tuningu" naszych silników za pomocą resetu ECU :)

viewtopic.php?f=92&t=177548&p=3216560#p3216560
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez krabdul » 7 lut 2017, 12:57

Zwróćcie uwagę, że praktycznie wszystkie auta jakie hamował DISI trzymają co najmniej normę, a przecierz każde z nich przeszło pewnie przez wiele stacji. To jest odobobniony przypadek. Jak ktoś nie tankuje wody to takich spadków nie odnotuje. ECU też się adaptuje do lepszej benzyny, tylko czasem trzeba pokazać autu, że jest taka potrzeba :) Dobrze to widać na kolejnych przejazdach na hamowni z tymi samymi ustawieniami. Jakby to miało działać tylko w jedną stronę to by sobie mazda w kolano strzeliła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Marianek » 7 lut 2017, 13:28

A wiec to jednostkowy przypadek, może jakiś drugi się jeszcze gdzieś trafił. Jak sam kolega z DISItune wskazał na niską jakość paliwa, lub uszkodzony czujnik, EKU wiadomo nie bo działa jak miało działać.
Stwierdzenie uszkodzenie czujnika też nie jest proste, jak by nie patrzeć komputer dostaje od niego dane.
Potrzebna by była obserwacja, a kto odda auto do ASO na obserwacje, lub jakie ASO to zrobi jeśli wg nich jest OK. Pobieżnie przejrzałem tamto forum i jak będzie to powtarzane, to wszyscy pomyślą ze każda Mazda tak ma, spada mu moc itd itd. Zacznie się po każdym tankowaniu resetować ECU aż to któregoś pięknego dnia mu podziękuje za współpracę ;)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez marlad » 28 mar 2017, 19:45

Długo siedzielismy na obciążeniowej hamownii strojąc i logując ten niby 120 konny silnik , który w rzeczywistosci ma dużo więcej mocy niz deklaruje producent.

zmodyfikowalismy na 180 i jesteśmy pewni i po testach ,że jest to 100% bezpieczne rozwiazanie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Mirecsk38 » 28 mar 2017, 20:03

szkoda ze niewidac, ile mocy bylo na kolach
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez marlad » 28 mar 2017, 20:50

Zaden klopot , jesli chcesz to mogę Ci to sprawdzić w wolnej chwili tylko musze odpalic te pliki na hamowni :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez ellipsis » 29 mar 2017, 11:27

Jeżeli wersja 120 i 165 to dokładnie te same silniki to rozumiem, że oryginalna wersję 165km też można podkrecić za pomocą tej mapy do tych 180KM i 225nm ?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez popi2009 » 29 mar 2017, 14:27

niekoniecznie ona juz na hamowni moze miec te 175 koni bo mazdy maja duzo w zapasie

czasem 120 wychodzi w serii pod 140
popi2009
 

Postprzez krabdul » 29 mar 2017, 15:16

Patrząc na wykresy to moce są tak 175-180KM a moment jest podbity ok 5Nm, bo te co miały 220-225Nm po odblokowaniu to przed miały więcej niż katalogowe 210.
Zysk 10KM w wersji 165 tuż przed odcinką wiele już tak nie wniesie. Najbardziej odczuje się to w niwelacji dołka przy 2000-2500rpm gdzie zysk jest 10-15Nm. Czy warto czy nie to już kwestia preferencji i portfela.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez rafs24 » 29 mar 2017, 16:04

Kusi mnie odblokowanie swojego silnika, może w wakacje się skuszę :) Na koniec maja lub na początku czerwca pojadę na przegląd i spytam się w aso co o tym sądzą w kwestii gwarancji :geek: I jakie są koszty takiego programu, nikt nie podaje ceny za modyfikacje, to jakaś tajemnica czy co? :P Może ktoś wysłać na priv informację z kosztami, z góry dziękuję za taką informację.

HTC#10
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez popi2009 » 29 mar 2017, 16:10

DISI tune bierze 1800
Nie wiem ile bierze ŁG AUTO
W warszawie za 1000zł mozna zrobic
popi2009
 

Postprzez DISItune » 29 mar 2017, 16:13

Jakich to ciekawych rzeczy się człowiek czasem dowiaduje <glupek2>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Mirecsk38 » 29 mar 2017, 16:51

popi2009 napisał(a):DISI tune bierze 1800


mysle ze mialem oferte na nizsa cene. Ale z drugej strony DISI to chyba jedynna firma co znam zrobila juz xx g120 ktore naprawde odemkla. W CZ chlopaky chyba tylko za placebia placa pienezi co tam obserwuje
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez popi2009 » 29 mar 2017, 16:57

DISItune napisał(a):Jakich to ciekawych rzeczy się człowiek czasem dowiaduje <glupek2>


fakt jebnalem sie o 200zł. Proponowałes mi 1 600.

Zrobilem za 900 u konkurencji (normalnie biorą 1000)
popi2009
 

Postprzez mf113 » 29 mar 2017, 19:00

rafs24 napisał(a):Kusi mnie odblokowanie swojego silnika, może w wakacje się skuszę :) Na koniec maja lub na początku czerwca pojadę na przegląd i spytam się w aso co o tym sądzą w kwestii gwarancji :geek: I jakie są koszty takiego programu, nikt nie podaje ceny za modyfikacje, to jakaś tajemnica czy co? :P Może ktoś wysłać na priv informację z kosztami, z góry dziękuję za taką informację.

HTC#10

W serwisie lepiej nie pytaj – bo sobie zapiszą i sprawdzą na przeglądzie ;)
Ja odblokowałem i nie poznaję samochodu <serduszka>
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2016, 00:31
Posty: 304 (5/13)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 MT 120KM-->175KM
2015

Postprzez DISItune » 29 mar 2017, 19:01

popi2009 napisał(a):
DISItune napisał(a):Jakich to ciekawych rzeczy się człowiek czasem dowiaduje <glupek2>


fakt jebnalem sie o 200zł. Proponowałes mi 1 600.

Zrobilem za 900 u konkurencji (normalnie biorą 1000)


Najważniejsze, że wszyscy są zadowoleni <spoko>
Pochwaliłbyś się jakimś wykresem.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323