Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?
Aktualnie mam 44k przejechane i nie przypominam sobie abym kiedykolwiek doświadczył opisanych wyżej objawów. Silnik pracuje idealnie od samego początku. Owszem kilka razy pisałem o jakimś cykaniu spod maski (niepotrzebna panika) czy "żabkowaniu" podczas redukcji z trójki na dwójkę ale już dawno o tym zapomniałem. Opanowałem niemal do perfekcji zwiększanie obrotów przed redukcją i mam nadzieję, że nic nie zepsuje dotychczasowego dobrego wrażenia.
Podsumowując, poza okresem docierania kiedy to nie mogłem cisnąć, silnik oddawał i nadal oddaje moc tak samo. Wiadomo, że tego nie zmierzę ale nie odczuwałem żadnych spadków mocy w trakcie tych 44k a jak się nietrudno domyśleć w tym czasie tankowałem najróżniejsze paliwa
Podsumowując, poza okresem docierania kiedy to nie mogłem cisnąć, silnik oddawał i nadal oddaje moc tak samo. Wiadomo, że tego nie zmierzę ale nie odczuwałem żadnych spadków mocy w trakcie tych 44k a jak się nietrudno domyśleć w tym czasie tankowałem najróżniejsze paliwa
Ja mam w tej chwili niecałe 3 tyś km i z całą pewnością mogę powiedzieć, że silnik inaczej się zachowuje niż do tych 2-2,5 tyś km.
Jest na pewno trochę żwawszy i zdecydowanie mniej pali.
Na początku też po mieście mi wychodziło w granicach 9-9,5 l/100 km, teraz 7-7,5 l/100km.
Jest na pewno trochę żwawszy i zdecydowanie mniej pali.
Na początku też po mieście mi wychodziło w granicach 9-9,5 l/100 km, teraz 7-7,5 l/100km.
ellipsis napisał(a):Panowie, nie wiem czy czytacie forum 6tki ale tam ostatnio pojawiła się pewna istotna kwestia.
Mianowicie, ECU w naszych autach podobno dynamicznie dostraja się w zależności od jakości zalanego przez nas paliwa, ale tylko w jedna stronę. Czyli zalewamy słabe paliwo, ECU ogranicza moc i moment silnika ale po zalaniu paliwa odp. jakości ECU sam nie przywraca ustawień domyślnych (z pełną mocą)
Aby wlaściwa moc wróciła trzeba zresetować ECU poprzez odłaczenie akumulatora.
Czy to prawda? Bo wg mnie to o ile spadek mocy na słabym paliwie jest zrozumiały to fakt, że po zalaniu dobrego paliwa sytuacja nie wraca do normy, tylko ciągle jezdzimy na "zdławionym" silniku już nie. Wychodzi na to, że dla pewności powinno się odłaczac akumulator co kilka tankowań bo nigdy nie wiadomo czy ECU nie zmniejszył nam mocy ze wzgledu na paliwo. Kilka razy po zatankowaniu czułem, że auto nie jedzie, muliło bardzo a spalanie było wysokie ale po kolejnym tankowaniu, na innej stacji sytuacja wracala do normy, auto odzyskiwało moc a akumulator nie był odłączany od nowości.
Teoria trochę fantastyczna, (Niestety nie czytam tamtego forum) mają to czymś podparte? Rożnica istnieje zawsze, w zależności jakie paliwo dostaje silnik. Różnica mocy bardzo rzadko jest odczuwalna przez kierowców. Komputer dostosowuje to na bieżąco, nie zapisuje nic tylko pracuje.
Jeśli by zatrzymywał się na niższych parametrach to mamy usterkę ECU, czujnika.
Dopytałem o szczegóły gdzie trzeba, nic nie słyszeli o takim efekcie "memory " czy jak to inaczej nazwać.
Warto poczytać: http://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Nie wiem czy "u nich" czy też u nas DISI (chyba, bo pamięć już nie ta) wrzucał wykresy tego samego auta przed i po skasowaniu pamięci ECU. Różnica była spora.
Wg mnie komputer auta znacznie szybciej dostosuje się do gorszego paliwa niż potem do lepszego.
Wg mnie komputer auta znacznie szybciej dostosuje się do gorszego paliwa niż potem do lepszego.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Zwróćcie uwagę, że praktycznie wszystkie auta jakie hamował DISI trzymają co najmniej normę, a przecierz każde z nich przeszło pewnie przez wiele stacji. To jest odobobniony przypadek. Jak ktoś nie tankuje wody to takich spadków nie odnotuje. ECU też się adaptuje do lepszej benzyny, tylko czasem trzeba pokazać autu, że jest taka potrzeba Dobrze to widać na kolejnych przejazdach na hamowni z tymi samymi ustawieniami. Jakby to miało działać tylko w jedną stronę to by sobie mazda w kolano strzeliła.
A wiec to jednostkowy przypadek, może jakiś drugi się jeszcze gdzieś trafił. Jak sam kolega z DISItune wskazał na niską jakość paliwa, lub uszkodzony czujnik, EKU wiadomo nie bo działa jak miało działać.
Stwierdzenie uszkodzenie czujnika też nie jest proste, jak by nie patrzeć komputer dostaje od niego dane.
Potrzebna by była obserwacja, a kto odda auto do ASO na obserwacje, lub jakie ASO to zrobi jeśli wg nich jest OK. Pobieżnie przejrzałem tamto forum i jak będzie to powtarzane, to wszyscy pomyślą ze każda Mazda tak ma, spada mu moc itd itd. Zacznie się po każdym tankowaniu resetować ECU aż to któregoś pięknego dnia mu podziękuje za współpracę
Stwierdzenie uszkodzenie czujnika też nie jest proste, jak by nie patrzeć komputer dostaje od niego dane.
Potrzebna by była obserwacja, a kto odda auto do ASO na obserwacje, lub jakie ASO to zrobi jeśli wg nich jest OK. Pobieżnie przejrzałem tamto forum i jak będzie to powtarzane, to wszyscy pomyślą ze każda Mazda tak ma, spada mu moc itd itd. Zacznie się po każdym tankowaniu resetować ECU aż to któregoś pięknego dnia mu podziękuje za współpracę
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Długo siedzielismy na obciążeniowej hamownii strojąc i logując ten niby 120 konny silnik , który w rzeczywistosci ma dużo więcej mocy niz deklaruje producent.
zmodyfikowalismy na 180 i jesteśmy pewni i po testach ,że jest to 100% bezpieczne rozwiazanie
zmodyfikowalismy na 180 i jesteśmy pewni i po testach ,że jest to 100% bezpieczne rozwiazanie
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Zaden klopot , jesli chcesz to mogę Ci to sprawdzić w wolnej chwili tylko musze odpalic te pliki na hamowni
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
niekoniecznie ona juz na hamowni moze miec te 175 koni bo mazdy maja duzo w zapasie
czasem 120 wychodzi w serii pod 140
czasem 120 wychodzi w serii pod 140
-
popi2009
Patrząc na wykresy to moce są tak 175-180KM a moment jest podbity ok 5Nm, bo te co miały 220-225Nm po odblokowaniu to przed miały więcej niż katalogowe 210.
Zysk 10KM w wersji 165 tuż przed odcinką wiele już tak nie wniesie. Najbardziej odczuje się to w niwelacji dołka przy 2000-2500rpm gdzie zysk jest 10-15Nm. Czy warto czy nie to już kwestia preferencji i portfela.
Zysk 10KM w wersji 165 tuż przed odcinką wiele już tak nie wniesie. Najbardziej odczuje się to w niwelacji dołka przy 2000-2500rpm gdzie zysk jest 10-15Nm. Czy warto czy nie to już kwestia preferencji i portfela.
Kusi mnie odblokowanie swojego silnika, może w wakacje się skuszę Na koniec maja lub na początku czerwca pojadę na przegląd i spytam się w aso co o tym sądzą w kwestii gwarancji :geek: I jakie są koszty takiego programu, nikt nie podaje ceny za modyfikacje, to jakaś tajemnica czy co? Może ktoś wysłać na priv informację z kosztami, z góry dziękuję za taką informację.
HTC#10
HTC#10
Jakich to ciekawych rzeczy się człowiek czasem dowiaduje
popi2009 napisał(a):DISI tune bierze 1800
mysle ze mialem oferte na nizsa cene. Ale z drugej strony DISI to chyba jedynna firma co znam zrobila juz xx g120 ktore naprawde odemkla. W CZ chlopaky chyba tylko za placebia placa pienezi co tam obserwuje
DISItune napisał(a):Jakich to ciekawych rzeczy się człowiek czasem dowiaduje
fakt jebnalem sie o 200zł. Proponowałes mi 1 600.
Zrobilem za 900 u konkurencji (normalnie biorą 1000)
-
popi2009
rafs24 napisał(a):Kusi mnie odblokowanie swojego silnika, może w wakacje się skuszę Na koniec maja lub na początku czerwca pojadę na przegląd i spytam się w aso co o tym sądzą w kwestii gwarancji :geek: I jakie są koszty takiego programu, nikt nie podaje ceny za modyfikacje, to jakaś tajemnica czy co? Może ktoś wysłać na priv informację z kosztami, z góry dziękuję za taką informację.
HTC#10
W serwisie lepiej nie pytaj – bo sobie zapiszą i sprawdzą na przeglądzie
Ja odblokowałem i nie poznaję samochodu
popi2009 napisał(a):DISItune napisał(a):Jakich to ciekawych rzeczy się człowiek czasem dowiaduje
fakt jebnalem sie o 200zł. Proponowałes mi 1 600.
Zrobilem za 900 u konkurencji (normalnie biorą 1000)
Najważniejsze, że wszyscy są zadowoleni
Pochwaliłbyś się jakimś wykresem.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości