Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

Postprzez Steel » 25 maja 2018, 17:34

Przyspieszenie w odblokwanej 120 musi byc lepsze, bo zakres "uzytecznych obrotow" w sprincie jest wiekszy.
Co do spadania obrotow przy zmianie biegow to zmiana z 1 na 2 na 120 poewnie skonczy sie dalej w uzytecznym zakresie ( choc z pewnoscia nizej ) podobnie jak w 165. Tylko ze 165 bedzie musiala wykonac druga zmiane biegu by wyjsc poza setke.

esem popatrz sobie na wykres chocby z postu na stronie viewtopic.php?f=495&t=168781&start=220
Lub tu jest wykres ze 165.
viewtopic.php?f=102&t=185432
Porownaj sobie nawet wychodziloby ze mocn na kolach bylaby wieksza niz w 165 o dyszke! :) ale to pewnie zalezy od egzemplarza.

Zakres uzytecznych obrotow wyraznie sie zwieksza. To nie pozostanie bez wplywu na moc na kolach ktora w ostatnim przedziale jest wyraznie wyzsza niz przed odblokowaniem.
Do tego jak juz wspomniano w wyscigu jedzie sie na wyzszych obrotach, gdzie roznica bedzie nie tak widoczna oraz przyczepnoscia miedzy innymi wiec jak kupisz kijowe kapcie to i ze 120tka na dobrych kapciach przegrasz :)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez PMC » 25 maja 2018, 18:33

Bardzo ciekawa dyskusja się wywiązała i padło sporo ciekawych wniosków to zapytam jeszcze czy do codziennej jazdy połowę trasa ,połowę miasto lepsza będzie wersja 165km czy 120km bez odblokowania ,pod względem spalania .
Początkujący
 
Od: 22 maja 2018, 12:38
Posty: 14
Auto: Cotolla

Postprzez Biniu » 25 maja 2018, 18:45

120 będzie miało niższe spalanie.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Dmb_T » 25 maja 2018, 18:48

Biniu napisał(a):120 będzie miało niższe spalanie.


Zgadzam się, nie ma co się napalać na 165 KM. Zapłacisz więcej za auto, spali Ci nieco więcej paliwa a jazda, w warunkach jakie opisałeś, będzie taka sama.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez czarmi » 25 maja 2018, 18:51

Średnio,120KM będzie paliło mniej o około 1 litra na 100km. To wbrew pozorom spora różnica. Przypomnę, że 120KM w sedanie ma przyspieszenie do setki – 8,8 sek, a hatchback ma 8,9 sek/100km.
Natomiast 165KM coś koło 0,5 sek jest "lepsza"...
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez esem » 25 maja 2018, 19:07

Steel napisał(a):
esem popatrz sobie na wykres chocby z postu na stronie viewtopic.php?f=495&t=168781&start=220
Lub tu jest wykres ze 165.
viewtopic.php?f=102&t=185432
Porownaj sobie nawet wychodziloby ze mocn na kolach bylaby wieksza niz w 165 o dyszke! :) ale to pewnie zalezy od egzemplarza.

Dlatego te wykresy przeczą fizyce. Moc na kole to jest moment obrotowy na kole (czyli moment silnika x wszystkie przełożenia) x prędkość obrotowa koła. Czipowanie zrobi ż120 165ę. Ale moc na kole musi być dalej o 20 procent mniejsza.
Czyli wykresy są niewiarygodne – marketing: szukanie klientów.
P.S. Nie mam nic przeciwko czipowanie. Tylko wykresy powinny być przed i po dlatego samego silnika. A tak czego dotyczą te wykresy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez popi2009 » 25 maja 2018, 19:27

czarmi napisał(a):Średnio,120KM będzie paliło mniej o około 1 litra na 100km. To wbrew pozorom spora różnica. Przypomnę, że 120KM w sedanie ma przyspieszenie do setki – 8,8 sek, a hatchback ma 8,9 sek/100km.
Natomiast 165KM coś koło 0,5 sek jest "lepsza"...


nie zauwazylem wzrostu spalania przy odblokowanej 120



tak samo zmiana biegu przy odblokowanej 120 jest rowniez przy 93 tak jak przed odblokiem
popi2009
 

Postprzez Biniu » 25 maja 2018, 20:15

esem napisał(a):
Steel napisał(a):
esem popatrz sobie na wykres chocby z postu na stronie viewtopic.php?f=495&t=168781&start=220
Lub tu jest wykres ze 165.
viewtopic.php?f=102&t=185432
Porownaj sobie nawet wychodziloby ze mocn na kolach bylaby wieksza niz w 165 o dyszke! :) ale to pewnie zalezy od egzemplarza.

Dlatego te wykresy przeczą fizyce. Moc na kole to jest moment obrotowy na kole (czyli moment silnika x wszystkie przełożenia) x prędkość obrotowa koła. Czipowanie zrobi ż120 165ę. Ale moc na kole musi być dalej o 20 procent mniejsza.
Czyli wykresy są niewiarygodne – marketing: szukanie klientów.
P.S. Nie mam nic przeciwko czipowanie. Tylko wykresy powinny być przed i po dlatego samego silnika. A tak czego dotyczą te wykresy ?


Ten znowu tworzy nowe teorie, ja pierdykam. Po co Ty się silisz na pisanie postów jak nie masz pojęcia? Weź sobie policz dokładnie. Przy 5000 obrotów silnika na dłuższej przekładni ma większą prędkość obrotową, więc mimo że moment obrotowy po przełożeniu jest 20% mniejszy to prędkość obrotowa koła jest odpowiednio większa i moc jest ta sama na kole.

Już tutaj wrzucałem. Dla 6 biegu:
Przy 5000 obrotów dłuższa skrzynia ma 250km/h (zakładając że nie ma oporów powietrza i idealna przyczepność dla uproszczenia) prędkość obrotowa koła wyższa
krótsza skrzynia przy 5000 ma 200km/h prędkość obrotowa koła mniejsza.
Więc wykres nie zakłamuje żadnych praw fizyki. Moc na kołach podawana jest przy konkretnych rpm silnika, a na to nie ma wpływ przekładnia.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 25 maja 2018, 20:15

Biniu napisał(a):Do 100km/h wygra ta z dłuższym przełożeniem.


Bzdura.

esem napisał(a):Samochód nie mocą jedzie a momentem.


Bzdura, chyba że w dziadkowym dieslu gdzie zakres obrotowy to 4 tyś obrotów. Podczas testu o jakim tutaj jest mowa, ten moment ma marginalne znaczenie.

Biniu napisał(a):Czyli będzie wieksza moc na kołach czas do 100 spokojnie o sekundę się poprawi.


Możliwe, aczkolwiek to zależy od jeszcze paru innych czynników.

Biniu napisał(a):ale trzymajmy się faktów jakichś a nie wymyslajmy jakichś głupot na siłę,


O jakich faktach mówisz, skoro tu są same spekulacje natomiast żadnych faktów?

Steel napisał(a):Przyspieszenie w odblokwanej 120 musi byc lepsze, bo zakres "uzytecznych obrotow" w sprincie jest wiekszy.


Lepszy niż w wersji 165? To zależy. Zależy od tego która z tych skrzyń jest lepiej zestopniowana pod ten silnik. Teoretycznie im krótsza skrzynia tym lepsze przyspieszenie.


Generalnie dyskusja ciekawa natomiast uważam że tak naprawde ciężko wskazać które auto byłoby szybsze. Osobiście obstawiam że jeżeli zczipowana 120 będzie miała taką samą moc jak 165 to 165 będzie szybsza zarówno do pierwszej setki jak i każdej kolejnej <lol> Żeby ta zczipowana 120 miała podejście do 165 musiała by mieć więcej mocy i to że ma jeden bieg więcej do zmiany nic nie zmienia to jest tak mała różnica że szkoda nawet o tym debatować.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez czarmi » 25 maja 2018, 20:19

popi2009 napisał(a):nie zauwazylem wzrostu spalania przy odblokowanej 120

Przecież odniosłem się do fabrycznej 165 KM o której pisał Dmb_T, a nie o tej odblokowanej :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Biniu » 25 maja 2018, 20:20

Fakty sa takie, że po zwiększeniu mocy o 45KM auto będzie szybciej przyspieszać do 100. A jeden fizyk sugerował, że po zwiększeniu czas do 100 nie ulegnie poprawie.

Co do czasu do 100. Kolega w automacie mierzył po chipie poprawa o 1.5 s. Zatem w manualu powinno być podobnie i zejdzie poniżej 8s. Więc szybciej od seryjnej 165 :)

Dopisano 25 maja 2018, 20:22:

marcinowozniako napisał(a):Lepszy niż w wersji 165? To zależy. Zależy od tego która z tych skrzyń jest lepiej zestopniowana pod ten silnik. Teoretycznie im krótsza skrzynia tym lepsze przyspieszenie.


Czytać się naucz panie największy scigant. Była mowa lepszym niż nieodblokowana 120.
Jeden co ma 165 twierdził że po chipie czas 0-100 nie ulegnie poprawie :D


Jednak trzeba by to po prostu zmierzyc, ale różnice nie będą duże. Nie do 100. Co innego czas na 400 czy 800m. Tutaj skrzynia krótsza będzie lepiej się napędzać.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez esem » 25 maja 2018, 20:26

Biniu napisał(a):Fakty sa takie, że po zwiększeniu mocy o 45KM auto będzie szybciej przyspieszać do 100. A jeden fizyk sugerował, że po zwiększeniu czas do 100 nie ulegnie poprawie.

Co do czasu do 100. Kolega w automacie mierzył po chipie poprawa o 1.5 s. Zatem w manualu powinno być podobnie i zejdzie poniżej 8s. Więc szybciej od seryjnej 165 :)

Spoko. Co chcesz udowodnić? Podaj parametry a zrobię wykresy.
P.S. Ustalmy prowizję. Kto będzie analizował te wykresy? Wszystko przejdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez marcinowozniako » 25 maja 2018, 20:28

Biniu napisał(a):Co do czasu do 100. Kolega w automacie mierzył po chipie poprawa o 1.5 s. Zatem w manualu powinno być podobnie i zejdzie poniżej 8s. Więc szybciej od seryjnej 165


Skończ z takimi spekulacjami. To są dane które wysysasz z palca aby stwierdzić słuszność swoich racji. To jest błędne i przestań to robić. Czas 0-100 dla wersji 165 musi być mocno zawyżony skoro mimo sporej różnicy w mocy jest tylko 0.7s lepiej.

Biniu napisał(a):Czytać się naucz panie największy scigant. Była mowa lepszym niż nieodblokowana 120.
Jeden co ma 165 twierdził że po chipie czas 0-100 nie ulegnie poprawie


<lol> A ty wyjedź na ulice. Życie bywa czasem brutalne dla takich osób którzy tylko domyślają się jak coś może działać. ;)

Biniu napisał(a):Jeden co ma 165 twierdził że po chipie czas 0-100 nie ulegnie poprawie


Tutaj to nie podlega dyskusji. Oczywiście że ten czas będzie sporo lepszy niż bez chipa ale czy aż o tyle lepszy żeby być szybszą od 165? Polecam ustawić roleczkę od 10km/h dla takich aut i wielka forumowa zagadka zostanie rozwiązana. <czarodziej>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 25 maja 2018, 20:33

marcinowozniako napisał(a):Biniu napisał(a):
Do 100km/h wygra ta z dłuższym przełożeniem.


Bzdura.


Nie bzdura.
Mówimy tylko o przyspieszaniu do 100. Dwa auta z taką samą mocą i identycznym wykresem. W krótszej zmiana z 2 na 3 będzie przy 93 km/h a dłuższej przy 113 i przy 100km/h będzie mieć 5800 obrotów czyli będzie na samej górce mocy. A przy 94 na 3 biegu krótsza skrzynia będzie mieć 4370 rpm więc jeszcze przed idealnym miejscem moc na wykresie

Dopisano 25 maja 2018, 20:35:

120 konna ma 9.4
165 konna ma 8.2
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 25 maja 2018, 20:40

Biniu napisał(a):Nie bzdura.


OK. To nie takie proste. Mówię wszystko zależy która skrzynia finalnie okaże się lepsza dla tego silnika. Zakre obrotowy nie jest duży bo silnik kręci się tylko do 6.7 tys obrotów nie jest to dużo.

Widzisz, więc założmy wygląda to tak:

ROleczka, 10km/h gaz w podłodze. oba auta zaczynają przyspieszać, idą niemal łeb w łeb, niemal bo ten z krótszą skrzynią przy tej samej prędkości ma wyższe obroty, z racji krótszej skrzyni więc też i jest na wyższej mocy czyli założmy ze na tym 1 biegu minimalnie do przodu zaczyna wychodzić 165, 165 wbija 2 bieg w tym momencie cały zysk wypracowany jest niemal tracony i 120 po chipie dojeżdza, 165 wkręca sięjuż na 2 biegu kiedy 120 po chipie zmienia bieg na 2 i w tym momencie myślę że może być już po wyścigu strata tutaj może być tak duża że nic nie da to że przed 100km/h 165 jeszcze będzie musiała wbić 3 bieg gdyż będzie wystarczająco z przodu,

Takie tam spekulacje ale wiem jak na drodze mogą wyglądać takie porównania. Z wieloma autami się ganiałem i wiem jakie zalety ma zarówno dobrze zestopniowana skrzynia pod silnik jak i ogólnie krótka skrzynia a przypominam że mimo wszystko ta dłuższa skrzynia ze 120 jest i tak nadal krótka, przynajmniej na tych pierwszych 2 biegach.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 25 maja 2018, 20:55

Dokładnie też tak uważam właśnie. Choć obstawialbym raczej do setki ta z dłuższa skrzynią po chipie, ale później jak wbije z 2-3 to jak piszesz. Krótsza skrzynia powinna odchodzić.
W każdym razie takie porównanie byłoby ciekawe.

Ta z dłuższa skrzynią przy 60km/h na dwójce ma 3420 rpm.
Krótsza przy 54km/h 3750 więc różnica nie jest powalająca przy redukcji z 1 na 2.

Oczywiście zakładamy perfekcyjnie zmienianie biegów ;)
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Mirecsk38 » 25 maja 2018, 20:58

chlopaki, ale przeces to jedno kto wygra, wazne jest, ze odblokowanie G120 sie na 100% oplaca i kropka :)
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez marcinowozniako » 25 maja 2018, 21:01

Biniu napisał(a):W każdym razie takie porównanie byłoby ciekawe.


Tak wygląda na to że może to być bardzo ale to bardzo równy pojedynek i mogą decydować szczegóły czy właśnie czynnik ludzki typu ktoś spieprzył zmianę biegów.

Teoretycznie auto z krótszą skrzynią powinno być szybsze ale po tym co zobaczyłem na YT bardzo się nad tym zastanawiam. Jakby ktoś miał możliwość niech porówna osiągi tych aut bo to mogą być auta o niemal identycznych osiągach ale minimalnie innej charakterystyce przyspieszania :D

Osobiście wolałbym kupić 120 i ją zczipować niż te 165 bo cena takiego auta pewnie sporo niższa. A znając mnie objechałbym pewnie każde 165 seryjne <diabełek>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 25 maja 2018, 21:02

Mirecsk38 napisał(a):chlopaki, ale przeces to jedno kto wygra, wazne jest, ze odblokowanie G120 sie na 100% oplaca i kropka :)


No opcja super, bo ta "dłuższa" skrzynia na codzien w dupowozie będzie troszkę bardziej wygodna.
Ani 165konna wersja ani 120 po chipie to nie są zawodnicy do ścigania po prostej więc nie ma to wieks znaczenia która będzie miała lepszy czas o 0,1-0,2s.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez rafs24 » 25 maja 2018, 21:21

Według tego filmiku odblokowana 120 robi od 0 do 100km/h w 7.8s, myślę że to kończy temat przyspieszenia do setki po odblokowaniu słabszej trójki ;)
https://youtu.be/-ig838CyQv0

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323