Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

Postprzez mazdax » 17 mar 2014, 08:35

Proszę użytkowników M3 zarówno silnika 120 km jak i 165km dla prostego porównania spalania. Proszę o informację ile wynosi bieżące spalanie przy osiągniętych już dwóch prędkościach np takich: 120 km (na 6 biegu) i 80 km (5 lub 6 bieg), przy możliwie równej drodze. Mile widziane również inne dane przy innych prędkościach. Z góry dziękuję!
Początkujący
 
Od: 16 mar 2014, 21:27
Posty: 5 (2/0)

Postprzez child » 23 mar 2014, 23:22

Z zastrzeżeniem, że ciężko było mi znaleźć naprawdę równy kawałek:

* 80 km na 5: 4.3
* 80 km na 6: 3.8
* 120 km na 6: 5.3

120 KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez raski » 9 kwi 2014, 19:15

Witam wszystkich.

Czy wersje silników 120KM i 165KM są identyczne i różnią się tylko oprogramowaniem i mogą być zmienione chipem? Coś takiego mówił mi sprzedawca, ale jakoś temu nie wierzę...
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2014, 19:12
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM Sedan

Postprzez arex56 » 9 kwi 2014, 19:59

Kolego zanim zadasz pytanie przeczytaj wątki dotyczące nowego modelu trojki dostępne na tym forum.
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2014, 12:50
Posty: 36 (0/1)
Auto: mazda 3 BM sedan, skyenergy 120KM MT czerwiec 2014

Postprzez raski » 9 kwi 2014, 22:09

Kolego, przeczytałem.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2014, 19:12
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM Sedan

Postprzez child » 10 kwi 2014, 08:34

Była gdzieś o tym mowa, ale teraz szczerze mówiąc sam nie mogę znaleźć. Teorii jest wiele (również tych pochodzących z salonów), ale jedyne teorie mające poparcie w faktach są takie:
* wykres momentu obrotowego i mocy do 4000 rpm jest taki sam
* 165 KM ma krótsze przełożenia, więc będzie się lepiej rozpędzał przy takim samym momencie
* silnik jako część w oficjalnym katalogu części Mazdy ma takie samo oznaczenie niezależnie od mocy

Jeszcze dodam, że podobno silnik 120 KM ma tak naprawdę tych koni więcej niż podaje producent, ale o tym to się przekonam w Czaplinku :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez ZOOMik » 10 kwi 2014, 10:01

child napisał(a):Była gdzieś o tym mowa, ale teraz szczerze mówiąc sam nie mogę znaleźć.

viewtopic.php?f=139&t=163934
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez raski » 10 kwi 2014, 10:16

Dzięki, Panowie. Budzi to jakieś nadzieje :)
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2014, 19:12
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM Sedan

Postprzez child » 5 maja 2014, 23:13

child napisał(a):Jeszcze dodam, że podobno silnik 120 KM ma tak naprawdę tych koni więcej niż podaje producent,


138 KM, 236 Nm :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Irdial » 5 maja 2014, 23:23

Skąd to info? Hamownia?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2014, 17:02
Posty: 26 (1/0)
Auto: Mazda3 BM; 2.0 120KM (MT) SkyEnergy (Xenon/Navi) Sedan; Titanium Flash

Postprzez marcin255 » 5 maja 2014, 23:23

child napisał(a):138 KM, 236 Nm

tak na przewoźnej hamowni , jakieś 5- 10 km to może jeszcze ale 18 KM i 26 Nm w gratisie nie wierzę
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez child » 6 maja 2014, 09:40

To nie jest pierwszy test, który pokazuje takie rezultaty (któraś gazeta motoryzacyjna pojechała na hamownię i wyszło im bodajże 140KM). Więc nie bardzo wiem, co tu jest do wierzenia (poza ew. niedokładnością pomiaru przenośnej hamowni).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez flazx » 6 maja 2014, 13:18

a mierzyliście może na hamowni wersję 165KM?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2014, 13:42
Posty: 99 (0/5)
Skąd: stolica
Auto: Mazda 3 (BM) 2.0 165KM 2014 SkyEnergy

Postprzez marcin255 » 6 maja 2014, 14:10

pewnie ma z 200 KM
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez flazx » 6 maja 2014, 14:26

Ilość KM nie jest aż tak istotna, wpływa ona bezpośrednio na maksymalną prędkość auta. Czy auto pojedzie 188km/h czy 197km/h nie ma większego znaczenia.
Ważnym jest natomiast ilość Nm, która zauważalnie jest odczuwalna jako elastyczność na poszczególnym biegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2014, 13:42
Posty: 99 (0/5)
Skąd: stolica
Auto: Mazda 3 (BM) 2.0 165KM 2014 SkyEnergy

Postprzez jaketherake » 6 maja 2014, 15:27

Motor pojechał Mazdą 3 120KM na hamownię i uzyskali prawie 140KM. Tutaj http://forum.autokacik.pl/showflat.php? ... t=all&vc=1 nawet wywołało to niemałą dyskusję :)
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez child » 6 maja 2014, 15:29

flazx napisał(a):Ilość KM nie jest aż tak istotna, wpływa ona bezpośrednio na maksymalną prędkość auta. Czy auto pojedzie 188km/h czy 197km/h nie ma większego znaczenia.


Dla kogo nie ma, dla tego nie ma :P

Ważnym jest natomiast ilość Nm, która zauważalnie jest odczuwalna jako elastyczność na poszczególnym biegu.


Nie tylko ilość, ale także przebieg krzywej momentu obrotowego. Z wykresu tej słabszej wersji (który można obejrzeć w odpowiednim dziale) widać, że przy 4500 rpm krzywa się nagle załamuje (co IMHO wskazuje, że silnik jest sztucznie zdławiony).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Paweł » 6 maja 2014, 15:33

flazx napisał(a):Ilość KM nie jest aż tak istotna, [...] Ważnym jest natomiast ilość Nm

Biorąc pod uwagę, że jedno jest iloczynem drugiego ze stałym współczynnikiem... Bzdura. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez child » 6 maja 2014, 15:41

Nie do końca bzdura, bo moc zależy zarówno od momentu, jak i obrotów – więc silniki z zarąbistym maksymalnym momentem niekoniecznie muszą osiągać wielkie moce. Przykład – współczesne turbodiesle, które mają potężne momenty, ale przy niskich obrotach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez mindfreak » 26 maja 2014, 23:36

Czy ktoś się orientuje jaką maksymalną prędkość da się wycisnąć z 2.0 165 KM?
Sprawdzał już ktoś jaki ten silnik ma rzeczywisty moment i liczbę KM?
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2014, 00:02
Posty: 56
Auto: Mazda 3 SkyPassion 165KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323