Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

Postprzez demonpredkosci » 10 maja 2020, 20:12

skrzynia automatyczna w 2.0 i 2.5 jest 1;1 mechanicznie wiec odblokowane 2.0 i tak obciaza mniej skrzynie niz 2.5 zatem ryzyka nie ma
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez domimazda » 13 maja 2020, 13:51

Czy w Poznaniu lub okolicach ktoś wykonuje odblokowanie? Gdzie miałbym najbliżej?
Początkujący
 
Od: 14 lip 2017, 12:52
Posty: 13
Auto: Mazda 3 BM 2016, 2.0 120KM, SkyMotion

Postprzez Adrian200 » 11 cze 2020, 22:58

Niestety nie sprawdziłem przed, ale po chipie :
0-100 – 8,27 na 2 biegu
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2017, 18:43
Posty: 102 (6/3)
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2018 SKY-PASSION + NAVI

Postprzez demonpredkosci » 14 cze 2020, 23:07

W manualu?
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez Adrian200 » 15 cze 2020, 20:36

tak
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2017, 18:43
Posty: 102 (6/3)
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2018 SKY-PASSION + NAVI

Postprzez subframe » 18 cze 2020, 10:57

Do 0-100 nie powinno być istotnej różnicy i nie ma ona większego znaczenia.
Bardziej istotne są różnice w przyspieszeniu na trasie np tak w przedziale 120-170 km/h.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez child » 18 cze 2020, 12:12

Różnica 0-100 jest, ponieważ silnik nie przestaje ciągnąć pow 4500 obrotów – a skoro skrzynia w 120KM pozwala na osiągnięcie 100km/h na drugim biegu, jest to dość istotne, ale dopiero gdziś powyżej 80km/h (nie pamiętam dokładnie).

Natomiast fakt, że najbardziej odczuwalna różnica jest przy prędkościach mocno autostradowych. W końcu nie ma wstydu przy Skodach <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez marlo » 1 sie 2020, 00:32

dopiero wrocilem z wwa, zmiany jak na zdj,
2016 rok po lift ver. UK, JAP, hamowany na 95.
Pierwsze wrazenia, jak ktos ma ciezka noge to polubi ;) do 4000 rpm porownywalnie aczkolwiek delikatnie na +, powyzej czuc roznice i teraz sa inne biegi nic tylko "dwojka" ;) ale mimo 146 wyplutych na stqrcie mi standard bk 2.0 150 lepiej pasowal, po strojeniu jak narazie (300km wwa – malopolska) chyba sie polubimy jak z bk ;)

Dzieki DISI Tune!
Załączniki
IMG_20200801_001114~2.jpg
Początkujący
 
Od: 18 mar 2014, 21:50
Posty: 9 (0/1)
Skąd: Uk
Auto: Mazda 3, 2.0 '66 bn
Mazda 3, 2,0 '56 bk

Postprzez child » 1 sie 2020, 21:27

Bardzo ładny wynik – pierwszy raz widzę lepszy niż mój, ale też bazę miałeś zarąbistą <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez bmck1 » 17 sie 2020, 13:28

Cześć mam pytanie. Chciałbym się dowiedzieć jaki jest koszt zmiany oprogramowania ze 120km na 165km... Poszukuję też sprawdzonego najlepiej z Poznania serwisu który takie coś ogarnia... Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 sie 2020, 12:54
Posty: 3
Auto: Mazda 3 2014 2.0 120km

Postprzez Kritik » 17 sie 2020, 13:36

bmck1 napisał(a):Cześć mam pytanie. Chciałbym się dowiedzieć jaki jest koszt zmiany oprogramowania ze 120km na 165km... Poszukuję też sprawdzonego najlepiej z Poznania serwisu który takie coś ogarnia... Pozdrawiam


ostatnio słyszałem 1300zl
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez MMzeciak » 19 sie 2020, 10:49

child napisał(a):Ale kojarzę, że ktoś na forum twierdził, że 2.5 jedzie dużo lepiej niż 2.0...

Może kwestia subiektywnych odczuć, może skrzyni biegów, a może momentu obrotowego, bo tu jednak jest różnica.


Aż się zarejestrowałem ...Dzień dobry :D
2016bm hb 2.0 165at < 2017bn sedan 2.5at – szczerze powiem, tego mi brakowało w bm <jupi> nie było jeszcze 2.0 której bez żadnego problemu nie dojeżdżam. 210 na 4 biegu łapie.
Spalanie! 2.0 piła spokojnie 2L więcej <glupek2>
Zastanawiam się właśnie czy z 2.5 nie można wycisnąć czegoś na hamowni? Zoptymalizować, jakiś popcorn mode? ktoś kminił? :D
Początkujący
 
Od: 19 sie 2020, 10:33
Posty: 1
Auto: 3BN, 2,5 2017

Postprzez demonpredkosci » 20 sie 2020, 22:50

jestes kolejna osoba ktora mowi ze 2.0 pali wiecej niz 2.5
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez PGawronsky » 9 sty 2021, 23:43

dzisiejsze "weekendowe" odblokowanie M3 BN 2.0 120KM
seria i odblokowanie.

jazda dużo przyjemniejsza

Dzięki DISI Tune!
Załączniki
Mazda 3 BN 120.jpg
Początkujący
 
Od: 22 lis 2017, 19:45
Posty: 18 (8/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BN, HB 2.0 185KM (120KM) 2017
SkyEnergy + LED

Postprzez demonpredkosci » 10 sty 2021, 23:22

jakim cudem moc maksymalna przed i po jest identyczna przy takich samych obrotach z dokladnoscia do jednego obrotu?

malo realne albo mega przypadek
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez PGawronsky » 11 sty 2021, 16:50

demonpredkosci napisał(a):jakim cudem (....)
malo realne albo mega przypadek


Czyli która opcja?! Bo nie rozumiem co chcesz zasugerować?

Dopisano 11 sty 2021, 15:55:

demonpredkosci napisał(a):jakim cudem (....)
malo realne albo mega przypadek


Czyli która opcja?! Bo nie rozumiem co chcesz zasugerować?
Początkujący
 
Od: 22 lis 2017, 19:45
Posty: 18 (8/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BN, HB 2.0 185KM (120KM) 2017
SkyEnergy + LED

Postprzez mario.rais » 22 sty 2021, 16:39

Czy po podniesieniu mocy wzrosła u Was też prędkość maksymalna?
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2017, 14:33
Posty: 30 (8/2)
Auto: Mazda 3 sedan, 2.0l 120KM, 2017

Postprzez demonpredkosci » 22 sty 2021, 22:54

kolega ktory mial to robione mowi ze nie – ale on ma automat – wiec mozna przyjac że tam moze skrzynia ograniczac
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez DISItune » 22 sty 2021, 23:11

Fabryczny limiter prędkości jest na 240, ale oprogramowanie skrzyni i długość przełożeń powodują że osiągnięcie tym autem jakiejś większej prędkości wymaga dokręcenia poszczególnych biegów praktycznie do odcięcia w trybie manualnym. Testowane osobiście na tzw. niemieckiej autostradzie <glupek2>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez demonpredkosci » 24 sty 2021, 12:53

a i kolega mial obserwacje ze w automacie v max ma na 5 – na 6 biegu spada
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 209 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323