Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?
Chcesz hejtowac lub wygłaszać profesorskie wykłady pokaz swój pomiar itd itp
Jako ze kupiłem sobie małego popierdalacza do zabawy pt bmw m2 postanowiłem kupić także RACELOGIC i dzisiaj zmierzyłem mazdę 3 2.0 120KM AUTOMAT odblokowana w jedynym słusznym Unitronicu
Dane fabryczne z katalogu 0-100 10.4 sekundy
Pomiary na RL. wykonałem ich około 30
BEZ 1ft Rollout
Od 9.1 do 9.5 0-100 zatem realnie jest to 9.3 i takie zdjęcie załączam.
Z 1ft rollout uzyskiwałem lepsze czasy 0-50 (4.0-4.1) ale do setki nie miałem lepszego wyniku niż 9.4
Komentarz: ponad sekundę lepiej do setki to dobry wynik (auto żony jest odblokowane ale nie na maxa tj moc jest 170 ale dałoby się do 180 dojść – nie chciałem)
Zawsze uzyskiwałem lepszy wynik do setki ruszając w taki sposób ze puszczałem hamulec i wciskałem gaz. Przy trzymaniu wyższych obrotów na hamulcu i puszczeniu hamulca wyniki były gorsze (ok 9.8-9.9). W mojej ocenie wynika to z faktu ze auto ma opony całoroczne. Przy dobrej letniej gumie możliwe ze ruszenie z wyższych obrotów dałoby lepszy wynik czyli poniżej 9 sekund.
Jak macie swoje pomiary chętnie poznam. Nie uznaje pomiarów stoperem i aplikacja DRAGY. Mnie stoperem
Wychodziło poniżej 8.5 wiec szanujmy się.
Jako ze kupiłem sobie małego popierdalacza do zabawy pt bmw m2 postanowiłem kupić także RACELOGIC i dzisiaj zmierzyłem mazdę 3 2.0 120KM AUTOMAT odblokowana w jedynym słusznym Unitronicu
Dane fabryczne z katalogu 0-100 10.4 sekundy
Pomiary na RL. wykonałem ich około 30
BEZ 1ft Rollout
Od 9.1 do 9.5 0-100 zatem realnie jest to 9.3 i takie zdjęcie załączam.
Z 1ft rollout uzyskiwałem lepsze czasy 0-50 (4.0-4.1) ale do setki nie miałem lepszego wyniku niż 9.4
Komentarz: ponad sekundę lepiej do setki to dobry wynik (auto żony jest odblokowane ale nie na maxa tj moc jest 170 ale dałoby się do 180 dojść – nie chciałem)
Zawsze uzyskiwałem lepszy wynik do setki ruszając w taki sposób ze puszczałem hamulec i wciskałem gaz. Przy trzymaniu wyższych obrotów na hamulcu i puszczeniu hamulca wyniki były gorsze (ok 9.8-9.9). W mojej ocenie wynika to z faktu ze auto ma opony całoroczne. Przy dobrej letniej gumie możliwe ze ruszenie z wyższych obrotów dałoby lepszy wynik czyli poniżej 9 sekund.
Jak macie swoje pomiary chętnie poznam. Nie uznaje pomiarów stoperem i aplikacja DRAGY. Mnie stoperem
Wychodziło poniżej 8.5 wiec szanujmy się.
-
popi2009
w pewna firma czyli legalnie działającej firmie, płacącej podatki posiadającej własną a nie pozyczana / wynajmowaną hamownię koszt dla ludzi z forum mazda to 850 PLN
-
popi2009
85rabuk napisał(a):Witam , czy kolejna osoba może potwierdzić brak utraty gwarancji po rocznym przegladzie po chipe mazdy 3 ze 120km na 165km.?ILe taki koszt w warszawie ewentualnie?
ja planuje zrobic po rocznym przegladzie
tym bardziej ze juz jest nowa 3, i raczej juz nikt nie bedzie robil zadnej aktualizacji oprogramowania w BM/BN
Kritik napisał(a):85rabuk napisał(a):Witam , czy kolejna osoba może potwierdzić brak utraty gwarancji po rocznym przegladzie po chipe mazdy 3 ze 120km na 165km.?ILe taki koszt w warszawie ewentualnie?
ja planuje zrobic po rocznym przegladzie
tym bardziej ze juz jest nowa 3, i raczej juz nikt nie bedzie robil zadnej aktualizacji oprogramowania w BM/BN
dawaj do pewna firma będziesz miał profi soft jak kolega wyżej
-
popi2009
Krótkie, takie moje podsumowanie po zmianie softu.
Co do gwarancji...
Ja byłem w serwisie i nikt mi nic nie powiedział, ja sam też się nie chwaliłem przed.
Myślę też, że serwisowi trochę nie na rękę by było cofnięcie gwarancji, dlatego, że automatycznie tracą klienta . Bo głównie jeździmy na przeglądy ser. ze względu na gwarancję. Myślę, że inną sytuacją jest wizyta w serwisie z powodu awarii, zwłaszcza układu napędowego. Wtedy taka zmiana softu może być pretekstem do anulowania gwarancji i nie udzieleniu bezpłatnej naprawy.
A co do samego softu.
Ja mam zrobione w DisiTune od maja 2018.
Co do różnic przed a po...
Jedynie gdzie da się odczuć różnice to na wyższych obrotach, auto mam wrażenie, że ciągnie cały czas.
bez softu wydawało mi się ze przyrost na wyższych obrotach nie był tak dynamiczny, zresztą widać to na wykresach z hamowni, do 4 tys nawet jeżeli ktoś poza wgraniem softu miał jeszcze strojenie na hamowni jak ja, to odczuć różnicy raczej się nie da.
Na pewno w ogólnym przyspieszeniu auta różnice są. I to mnie bardzo zadowala zwłaszcza przy wyprzedzaniu na wyższych obrotach czuć jak auto ciągnie.
Robiłem też mały test .
Co prawda ja nie mierzyłem profesjonalnym sprzętem, ale nagrywałem film i potem przeliczałem to na "stoperze" takie testy przeprowadzałem przed i po.
np 0-100 czy tez w próbach elastyczności na różnych biegach. Na każdym teście wyniki były lepsze.
Co do łakomstwa na paliwo...
tutaj nie ma różnicy ... Mazda w trasie nawet 6,2 litra z klima 2 dorosłymi i dwójką dzieci plus bagaż.
Średnio z przewagą jazdy po mieście ok 8 litrów.
Przy czym ja nie "butuje" auta .
Podsumowując gdybym teraz stał przed takim dylematem czy robić czy nie??.... Oczywiście, że bym robił, tym bardziej, że jest to bardziej odblokowanie mocy, która celowo została zmniejszona.
Parametry mojego modelu
przed 134 hp
po 172hp
Co do gwarancji...
Ja byłem w serwisie i nikt mi nic nie powiedział, ja sam też się nie chwaliłem przed.
Myślę też, że serwisowi trochę nie na rękę by było cofnięcie gwarancji, dlatego, że automatycznie tracą klienta . Bo głównie jeździmy na przeglądy ser. ze względu na gwarancję. Myślę, że inną sytuacją jest wizyta w serwisie z powodu awarii, zwłaszcza układu napędowego. Wtedy taka zmiana softu może być pretekstem do anulowania gwarancji i nie udzieleniu bezpłatnej naprawy.
A co do samego softu.
Ja mam zrobione w DisiTune od maja 2018.
Co do różnic przed a po...
Jedynie gdzie da się odczuć różnice to na wyższych obrotach, auto mam wrażenie, że ciągnie cały czas.
bez softu wydawało mi się ze przyrost na wyższych obrotach nie był tak dynamiczny, zresztą widać to na wykresach z hamowni, do 4 tys nawet jeżeli ktoś poza wgraniem softu miał jeszcze strojenie na hamowni jak ja, to odczuć różnicy raczej się nie da.
Na pewno w ogólnym przyspieszeniu auta różnice są. I to mnie bardzo zadowala zwłaszcza przy wyprzedzaniu na wyższych obrotach czuć jak auto ciągnie.
Robiłem też mały test .
Co prawda ja nie mierzyłem profesjonalnym sprzętem, ale nagrywałem film i potem przeliczałem to na "stoperze" takie testy przeprowadzałem przed i po.
np 0-100 czy tez w próbach elastyczności na różnych biegach. Na każdym teście wyniki były lepsze.
Co do łakomstwa na paliwo...
tutaj nie ma różnicy ... Mazda w trasie nawet 6,2 litra z klima 2 dorosłymi i dwójką dzieci plus bagaż.
Średnio z przewagą jazdy po mieście ok 8 litrów.
Przy czym ja nie "butuje" auta .
Podsumowując gdybym teraz stał przed takim dylematem czy robić czy nie??.... Oczywiście, że bym robił, tym bardziej, że jest to bardziej odblokowanie mocy, która celowo została zmniejszona.
Parametry mojego modelu
przed 134 hp
po 172hp
Krzychuu86 napisał(a):tym bardziej, że jest to bardziej odblokowanie mocy
tak jest
i tak robi teraz prawie każdy producent
kolega ma MB C W205 C200
Kupił docelowo "najsłabszy" model (silnik) z 184hp który de facto jest ten sam co i C250 z 211hp i C300 z 244hp
Zrobił chipa i ma w cenie C200 + kilka tys.zł = C300 z 245hp
z jednej strony to jest nawet super, bo kto się na tym zna, to może dużo zaoszczędzić przy zakupie auta
niestety u nas z wolnossącym silnikiem przyrost jest na wysokich obrotach i rzadko używany, ale jest i +40hp za 1k zł to jest prawie co za darmo
Moje wnioski. U mnie był robiony indywidualny program i muszę powiedzieć że czuje różnicę nawet od mniejszych obrotów tzn.Auto lepiej się zbiera od początku i fajnie równo przyśpiesza tzn lepiej chodzi od dołu niż było przed modyfikacją takie są moje odczucia. Po przekroczeniu 4tys obrotów dalej ciągnie a nie tylko wyje i nic . Na początku hamowania wyszło 134km i 208nm po odblokowaniu 172 i 220nm na paliwie 95.Gdy by było paliwo 98 prawdopodobnie moment wy wyniósł około 230nm. Myślę że jak będę tankował 98 to taki będzie moment.Co do spalania wiadomo jeśli jadę tak jak przed modyfikacją auto pali tak samo jeśli przekraczam 4 tys obrotów auto pali więcej niż przed modyfikacją tak mi się wydaje. Może jeszcze wszystkie czujniki układają się pod nową modyfikację przez jakieś dwa pełne tankowania i wtedy będzie palił trochę mniej jak będę mocno cisnął?. pewna firma the best. Jeżdzi mi się teraz lepiej , pewniej i szybciej. Auto jest żywsze nie zamula. Sprawia mi więcej radości ale czy bym wybrał jeszcze raz taki silnik to chyba nie. Wolę większy moment. Chyba że można ten moment poprawić mechanicznie ale nie wiem czy mi się chce w to bawić. Co do wygładu mazdy to nie ma co gdybać najładniejsze auto że wszystkich czy to Cx 5 czy 6 i 3 . No i bez awaryjność to też będzie na duży plus. Wiem że te auto nigdy mnie nie zawiedzie. Można popra
Ja mogę dodać tyle, że po 9 miesiącach od zmiany softu w disitune odczuwam niewielką różnicę przy niskich obrotach, za to wyraźną przy szybkiej jeździe autostradowej. W końcu te wszystkie TSI i inna niemiecka hołota mi nie odjeżdża jak chce
child napisał(a):Ja mogę dodać tyle, że po 9 miesiącach od zmiany softu w disitune odczuwam niewielką różnicę przy niskich obrotach, za to wyraźną przy szybkiej jeździe autostradowej. W końcu te wszystkie TSI i inna niemiecka hołota mi nie odjeżdża jak chce
już bez przesady akurat zarówno w swoim garażu jak i u moich rodziców czy teściow jeździ niemiecka hołota i nie zgodzę się z Tobą
odblokowana mazda 3 jest wolniejsza niż (testowałem racelogiciem) – podaje tylko auta o zbliżonej mocy
– BMW G30 518d seria 150KM
– BMW 218d Active Tourer seria 150KM
– BMW 118 seria 150KM
ale jest natomiast szybsza niż Toyota Avensis 2.0 D4D 124KM zchipowana na 150KM i 350Nm oraz VW Passat 2.0 TDI 140KM.
-
popi2009
Po pierwsze – napisałem "nie odjeżdża mi jak chce", a nie, że ja im odjeżdżam jak chcę
Po drugie – w jakich zakresach prędkości testowałeś? Mówiłem o szybkiej jeździe autostradowej. Pamiętaj, że ja na 3. biegu mogę dojść do 170km/h – nie sądzę, żeby diesle miały taką możliwość.
Po trzecie – nie chodziło mi o naukowe podejście, ale subiektywne odczucia na trasie. Nie wiem, może inni nie wciskali gazu tak bardzo jak ja, ale faktem jest, iż wielokrotnie – jak mi taki ktoś próbował odjechać – to bez problemu trzymałem się za nim/wyprzedzałem. Wcześniej dusiłem na maksa, a i tak widziałem jego oddalający się tył...
Po drugie – w jakich zakresach prędkości testowałeś? Mówiłem o szybkiej jeździe autostradowej. Pamiętaj, że ja na 3. biegu mogę dojść do 170km/h – nie sądzę, żeby diesle miały taką możliwość.
Po trzecie – nie chodziło mi o naukowe podejście, ale subiektywne odczucia na trasie. Nie wiem, może inni nie wciskali gazu tak bardzo jak ja, ale faktem jest, iż wielokrotnie – jak mi taki ktoś próbował odjechać – to bez problemu trzymałem się za nim/wyprzedzałem. Wcześniej dusiłem na maksa, a i tak widziałem jego oddalający się tył...
Mi brakuje tej mocy autostradowej. W hondzie Civic na wyższych obrotach robiłem co chciałem. Madzia niestety jak trzeba nagle przyspieszyć ze 130, to już ma problem.
Dowiadywałem się w szczecinie, kto by mi mógł zdjąć smycz i niestety nie każdy się tego chce podjąć. W Warszawie bym to zrobił dopiero będąc tam w jakimś celu i przy okazji zajechać do firm wymienianych na forum.
Dowiadywałem się w szczecinie, kto by mi mógł zdjąć smycz i niestety nie każdy się tego chce podjąć. W Warszawie bym to zrobił dopiero będąc tam w jakimś celu i przy okazji zajechać do firm wymienianych na forum.
Mam pytanie , ponieważ w bardzo bliskim czasie chce zrobić czipa , mimo ze mam gwarancje do 2021 to się nie obawiam . Czemu są takie rozbieżności w cenie ? Disi chce 1500 a kto inny 800? Wiadomo im taniej tym lepiej , kogo polecacie , jestem z warmiński mazurskiego
trancex napisał(a):Mi brakuje tej mocy autostradowej. W hondzie Civic na wyższych obrotach robiłem co chciałem. Madzia niestety jak trzeba nagle przyspieszyć ze 130, to już ma problem.
.
to chyba niepiszes o honde 1.8 ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości