Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?
Cichy 111 napisał(a):Witam kolegów.Planuje odblokować swoje piekielne 120km .Ktoś pomoże i poleci jakiś rzetelną firme który nie sknoci sprawy?
Bij do DisiTune. To nasz klubowy partner chyba jako jedni z pierwszych w Polsce zaczęli ten temat rozkminiać.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 06:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Auto zakupione i też będę odblokowywał, aczkolwiek auto mam jeszcze na gwarancji do 03.2019.
Chciałem sie wybrać do piaseczna w urlopie wakacyjnym, ale czy na przeglądzie w ASO nie bedzie problemów ?
Myśle tutaj o tutaj o tym, czy mi nie przywrócą ustawień fabrycznych jak bedą coś grzebać w kompie.
Brachol jak robił program w VW to na przeglądzie w serwisie miał mówić że nie maj wgrywać aktualizcji oprogramowania.
Raz, że do DISI mam 350km nie chciałbym jechać dwa razy, bo pojadę na przegląd zaaktualizują oprogramowanie i modyfikacja pójdzie się bujać.
O gwarancję sie nie boje bo i tak po przeglądzie już się skończy.
Chciałem sie wybrać do piaseczna w urlopie wakacyjnym, ale czy na przeglądzie w ASO nie bedzie problemów ?
Myśle tutaj o tutaj o tym, czy mi nie przywrócą ustawień fabrycznych jak bedą coś grzebać w kompie.
Brachol jak robił program w VW to na przeglądzie w serwisie miał mówić że nie maj wgrywać aktualizcji oprogramowania.
Raz, że do DISI mam 350km nie chciałbym jechać dwa razy, bo pojadę na przegląd zaaktualizują oprogramowanie i modyfikacja pójdzie się bujać.
O gwarancję sie nie boje bo i tak po przeglądzie już się skończy.
jeśli interesuje Cie usługa strojenia "na hamowni ulicznej" lub bez hamowni to polecam Piaseczno
-
popi2009
Kurcze, nie wiedziałem że hamownia MAHA w Piasecznie przestała działać...
popi mocno reklamuje swojego ziomka
Czy jest osoba na tym forum , która mogłaby mi odpowiedzieć ze 100% pewnością na poniższe pytanie ?:D
Jest w naszych madziach 3 z 2018 tzw. G-vectoring sterujący momentem silnika podczas zakrętów itd. Czy system ten zostanie "upośledzony" "wyłączony " po chipowaniu silnika z 120km na ~ 175 km ? Zastanawia mnie to ,bo w tej chwili moment jest w takim razie "elastyczny" a zmieniając mape silnika nie uzyska sie "sztywnej" mocy ?
Jest w naszych madziach 3 z 2018 tzw. G-vectoring sterujący momentem silnika podczas zakrętów itd. Czy system ten zostanie "upośledzony" "wyłączony " po chipowaniu silnika z 120km na ~ 175 km ? Zastanawia mnie to ,bo w tej chwili moment jest w takim razie "elastyczny" a zmieniając mape silnika nie uzyska sie "sztywnej" mocy ?
Modyfikując mapę ze 120 na 165 nie ingerujemy w ten system.
Śledząc ten wątek (i nie tylko ten) o modyfikacji 120 do 165, było trochę pytań czy serwis jest w stanie to wypatrzeć? Czy jest ktoś na forum, kto ma swoją 3 na gwarancji a mimo to zdecydował się na zdjęcie blokady i odwiedzał po tym fakcie ASO – choćby na przegląd?
ja – nie mają narzędzi aby to wykryć
polecam także pewna firma do chiptuningu – powołaj się na mnie dostaniesz rabat
polecam także pewna firma do chiptuningu – powołaj się na mnie dostaniesz rabat
-
popi2009
Obawiam się, że mają jak to sprawdzić.
Rozmawiałem z przedstawicielem renomowanej firmy zajmującej się chip tuningiem silników wolnossących głównie japońskich producentów. Jednoznacznie odradził mi robienie chip tuningu w okresie gwarancji. Sam mam mazdę 3 III 2.0 120 HP. Mazda jako jeden z niewielu producentów ma możliwość sprawdzenia daty wczytania ostatniego oprogramowania silnika. Biorąc pod uwagę, że wiedzą kiedy dokładnie Wasza mazda powstała na zasadzie porównania traci się gwarancję. Utrata gwarancji obejmuje cały zespół napędowy, hamulcowy, zawieszenie. Praktycznie kompletna utrata gwarancji. Zdecydowanie zostało mi to odradzone przez ludzi, którzy na tym zarabiają. Tak więc nie słuchajcie rad ,,pseudo garaży".
Mój handlowiec z Mazdy w Tarnowskich Górach, również to potwierdził.
Generalnie natknąłem się na wiele opinii, które mówią, że silnik 120HP zdecydowanie lepiej sobie radzi w codziennym użytkowaniu niż wersja 165.
Rozmawiałem z przedstawicielem renomowanej firmy zajmującej się chip tuningiem silników wolnossących głównie japońskich producentów. Jednoznacznie odradził mi robienie chip tuningu w okresie gwarancji. Sam mam mazdę 3 III 2.0 120 HP. Mazda jako jeden z niewielu producentów ma możliwość sprawdzenia daty wczytania ostatniego oprogramowania silnika. Biorąc pod uwagę, że wiedzą kiedy dokładnie Wasza mazda powstała na zasadzie porównania traci się gwarancję. Utrata gwarancji obejmuje cały zespół napędowy, hamulcowy, zawieszenie. Praktycznie kompletna utrata gwarancji. Zdecydowanie zostało mi to odradzone przez ludzi, którzy na tym zarabiają. Tak więc nie słuchajcie rad ,,pseudo garaży".
Mój handlowiec z Mazdy w Tarnowskich Górach, również to potwierdził.
Generalnie natknąłem się na wiele opinii, które mówią, że silnik 120HP zdecydowanie lepiej sobie radzi w codziennym użytkowaniu niż wersja 165.
- Od: 6 gru 2018, 14:18
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3 III 2.0
Nie wiem jak może sobie lepiej radzić skoro to ten sam silnik tylko zdławiony elektronicznie
-
popi2009
Silnik 120KM jest lepszy w tym, że zużywa mniej paliwa. Na 165KM niektórzy narzekają pod tym względem, a na 120KM nie. Oczywiście jest to kwestia również (a nawet przede wszystkim) skrzyni biegów. Przy takich założeniach odblokowany 120KM powinien być najlepszą możliwą kombinacją silnik/skrzynia.
Wydaje mi się, że o problemach z odblokowaniem piszą ci, co tego nie zrobili. Spróbujcie, a za nic nie będziecie chcieli wrócić do 120KM. A spalanie wcale nie wzrasta jeżeli jeździ się porównywalnie jak wcześniej.
Źle mnie zrozumiałeś – na większe zużycie paliwa narzekają niektórzy właściciele oryginalnych 165KM, a nie odblokowanych 120KM. W ogóle się nie spotkałem z narzekaniem po odblokowaniu.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość