Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

PostTen post został usunięty przez kinki 6 cze 2018, 07:27.
Powód: Spam

Postprzez Cichy 111 » 5 cze 2018, 19:03

Witam kolegów.Planuje odblokować swoje piekielne 120km :D .Ktoś pomoże i poleci jakiś rzetelną firme który nie sknoci sprawy?
Początkujący
 
Od: 17 cze 2017, 22:31
Posty: 10 (0/2)
Auto: mazda 3 sedan 2015

Postprzez Biniu » 5 cze 2018, 19:08

Cichy 111 napisał(a):Witam kolegów.Planuje odblokować swoje piekielne 120km :D .Ktoś pomoże i poleci jakiś rzetelną firme który nie sknoci sprawy?


Bij do DisiTune. To nasz klubowy partner chyba jako jedni z pierwszych w Polsce zaczęli ten temat rozkminiać.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Krzychuu86 » 18 cze 2018, 16:08

Auto zakupione i też będę odblokowywał, aczkolwiek auto mam jeszcze na gwarancji do 03.2019.
Chciałem sie wybrać do piaseczna w urlopie wakacyjnym, ale czy na przeglądzie w ASO nie bedzie problemów ?
Myśle tutaj o tutaj o tym, czy mi nie przywrócą ustawień fabrycznych jak bedą coś grzebać w kompie.
Brachol jak robił program w VW to na przeglądzie w serwisie miał mówić że nie maj wgrywać aktualizcji oprogramowania.

Raz, że do DISI mam 350km nie chciałbym jechać dwa razy, bo pojadę na przegląd zaaktualizują oprogramowanie i modyfikacja pójdzie się bujać.
O gwarancję sie nie boje bo i tak po przeglądzie już się skończy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 18:00
Posty: 133 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM sedan 2.0 120Hp

Postprzez popi2009 » 19 cze 2018, 13:18

jeśli interesuje Cie usługa strojenia "na hamowni ulicznej" lub bez hamowni to polecam Piaseczno :)
popi2009
 

Postprzez DISItune » 19 cze 2018, 14:52

Kurcze, nie wiedziałem że hamownia MAHA w Piasecznie przestała działać...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Mariusz-TT » 19 cze 2018, 15:46

popi mocno reklamuje swojego ziomka ;)
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 17:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez Adrian200 » 7 sie 2018, 17:35

Czy jest osoba na tym forum , która mogłaby mi odpowiedzieć ze 100% pewnością na poniższe pytanie ?:D
Jest w naszych madziach 3 z 2018 tzw. G-vectoring sterujący momentem silnika podczas zakrętów itd. Czy system ten zostanie "upośledzony" "wyłączony " po chipowaniu silnika z 120km na ~ 175 km ? Zastanawia mnie to ,bo w tej chwili moment jest w takim razie "elastyczny" a zmieniając mape silnika nie uzyska sie "sztywnej" mocy ?
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2017, 17:43
Posty: 102 (6/3)
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2018 SKY-PASSION + NAVI

Postprzez Adrian200 » 14 wrz 2018, 18:33

Ponawiam moje pytanie . :)
Może ktoś kto zajmuje się chipowaniem/odblokowywaniem ECU mógłby się wypowiedzieć ?
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2017, 17:43
Posty: 102 (6/3)
Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2018 SKY-PASSION + NAVI

Postprzez DISItune » 15 wrz 2018, 08:02

Modyfikując mapę ze 120 na 165 nie ingerujemy w ten system.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez yaroaig » 10 paź 2018, 14:28

Śledząc ten wątek (i nie tylko ten) o modyfikacji 120 do 165, było trochę pytań czy serwis jest w stanie to wypatrzeć? Czy jest ktoś na forum, kto ma swoją 3 na gwarancji a mimo to zdecydował się na zdjęcie blokady i odwiedzał po tym fakcie ASO – choćby na przegląd?
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2018, 07:27
Posty: 54 (2/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-30, 2,0

Postprzez popi2009 » 10 paź 2018, 14:42

ja – nie mają narzędzi aby to wykryć

polecam także pewna firma do chiptuningu – powołaj się na mnie dostaniesz rabat
popi2009
 

Postprzez yaroaig » 11 paź 2018, 10:12

popi2009 napisał(a):ja – nie mają narzędzi aby to wykryć

polecam także pewna firma do chiptuningu – powołaj się na mnie dostaniesz rabat


Popi – dzięki. Napisałem do Ciebie na PW :)
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2018, 07:27
Posty: 54 (2/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-30, 2,0

Postprzez adrien89 » 6 gru 2018, 14:40

Obawiam się, że mają jak to sprawdzić.
Rozmawiałem z przedstawicielem renomowanej firmy zajmującej się chip tuningiem silników wolnossących głównie japońskich producentów. Jednoznacznie odradził mi robienie chip tuningu w okresie gwarancji. Sam mam mazdę 3 III 2.0 120 HP. Mazda jako jeden z niewielu producentów ma możliwość sprawdzenia daty wczytania ostatniego oprogramowania silnika. Biorąc pod uwagę, że wiedzą kiedy dokładnie Wasza mazda powstała na zasadzie porównania traci się gwarancję. Utrata gwarancji obejmuje cały zespół napędowy, hamulcowy, zawieszenie. Praktycznie kompletna utrata gwarancji. Zdecydowanie zostało mi to odradzone przez ludzi, którzy na tym zarabiają. Tak więc nie słuchajcie rad ,,pseudo garaży".
Mój handlowiec z Mazdy w Tarnowskich Górach, również to potwierdził.
Generalnie natknąłem się na wiele opinii, które mówią, że silnik 120HP zdecydowanie lepiej sobie radzi w codziennym użytkowaniu niż wersja 165. <spoko>
Początkujący
 
Od: 6 gru 2018, 14:18
Posty: 1
Auto: Mazda 3 III 2.0

Postprzez popi2009 » 6 gru 2018, 23:41

Nie wiem jak może sobie lepiej radzić skoro to ten sam silnik tylko zdławiony elektronicznie
popi2009
 

Postprzez Imbeer » 7 gru 2018, 06:07

adrien89

Raz ze dziwilbym sie gdyby nie potrafili tego sprawdzic. Dwa, dziwilbym sie gdyby nie tracilo sie w tym przypadku gwarancji. Trzy – w czym lepiej radzi sobie silnik 120HP od 165HP?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Kritik » 7 gru 2018, 11:36

do 4000 czy 4500 obrotów 120 i 165 koni radzi sobie prawie tak samo
cala różnica zaczyna sie na 4500+, jak widać z grafików z hamowni
nie wiem czy dużo osób kreci swoje silniki na 4500+
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez child » 7 gru 2018, 17:13

Silnik 120KM jest lepszy w tym, że zużywa mniej paliwa. Na 165KM niektórzy narzekają pod tym względem, a na 120KM nie. Oczywiście jest to kwestia również (a nawet przede wszystkim) skrzyni biegów. Przy takich założeniach odblokowany 120KM powinien być najlepszą możliwą kombinacją silnik/skrzynia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (55/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Rorert » 8 gru 2018, 00:04

Wydaje mi się, że o problemach z odblokowaniem piszą ci, co tego nie zrobili. Spróbujcie, a za nic nie będziecie chcieli wrócić do 120KM. A spalanie wcale nie wzrasta jeżeli jeździ się porównywalnie jak wcześniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2014, 18:50
Posty: 47 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM hb Titanium flash, SkyEnergy+xenon+nawi, 2,0 120KM MT, 2014r.

Postprzez child » 8 gru 2018, 17:37

Źle mnie zrozumiałeś – na większe zużycie paliwa narzekają niektórzy właściciele oryginalnych 165KM, a nie odblokowanych 120KM. W ogóle się nie spotkałem z narzekaniem po odblokowaniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (55/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323