Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?
Teoretycznie. W praktyce podczas odblokowywania u dobrego tunera (np. DisiTune) poprawia też parametry zapłonu i momentu od dolu jest trochę wiecej niz w serii 165. Druga sprawa to ta "dłuższa przekładnia główna" o ile jest dłuższa?
I tu właśnie pytanie. Czy podczas wyścigu na prostej wersja 165KM odejdzie odblokowanej 120KM na długość auta, dwie długości? Pół?
I tu właśnie pytanie. Czy podczas wyścigu na prostej wersja 165KM odejdzie odblokowanej 120KM na długość auta, dwie długości? Pół?
Ostatnio edytowano 24 maja 2018, 10:32 przez Biniu, łącznie edytowano 1 raz
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Zobaczenie jaka byłaby różnica rzeczywiście ma sens, natomiast zdecydowanie zdziwiłbym się, gdyby 165 nie wygrała zauważalnie.
Przekładnia główna: 120 – 3,62, 165 – 4,39. To 20% różnicy – sporo.
Przekładnia główna: 120 – 3,62, 165 – 4,39. To 20% różnicy – sporo.
child napisał(a):... Ja chcę mieć niskie zużycie paliwa przy normalnej jeździe, a jak chcę pocisnąć, to mogę dusić po niższych biegach i wysokich obrotach. To właśnie daje odblokowana 120 ...
Czyli stracić zaoszczędzone paliwo Ale co kto woli
Jedynie jeżdżąc Madzią 165km na dole jest znośnie,swoją drogą jak to jest z tą różnicą w spalaniu między 120 a 165 bo co się czyta jakiś test to jest różnie.
Mnie osobiście wrażenia z jazdy 165km bardzo odpowiadają i wcale nie jest tak głośno jak niektórzy to odbierają,sam mam dylemat Leon 1.4 czy 3 165km
Mnie osobiście wrażenia z jazdy 165km bardzo odpowiadają i wcale nie jest tak głośno jak niektórzy to odbierają,sam mam dylemat Leon 1.4 czy 3 165km
- Od: 22 maja 2018, 12:38
- Posty: 14
- Auto: Cotolla
bbogdan napisał(a):Jak się nie myle do 4 tyś.obr. pomiędzy 120 a 165 nie ma żadnej różnicy
Jeżeli masz na myśli silniki – to tak.
Jeżeli masz na myśli samochody – to nie. Trakcje są znacząco różne i odblokowanie tzw przepustnicy tego nie zmieni.
esem napisał(a):bbogdan napisał(a):Jak się nie myle do 4 tyś.obr. pomiędzy 120 a 165 nie ma żadnej różnicy
Jeżeli masz na myśli silniki – to tak.
Jeżeli masz na myśli samochody – to nie. Trakcje są znacząco różne i odblokowanie tzw przepustnicy tego nie zmieni.
Ale 0-100 to raczej wersja 120 po odbloku będzie lepiej robić
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu napisał(a):esem napisał(a):bbogdan napisał(a):Jak się nie myle do 4 tyś.obr. pomiędzy 120 a 165 nie ma żadnej różnicy
Jeżeli masz na myśli silniki – to tak.
Jeżeli masz na myśli samochody – to nie. Trakcje są znacząco różne i odblokowanie tzw przepustnicy tego nie zmieni.
Ale 0-100 to raczej wersja 120 po odbloku będzie lepiej robić
Zdecydowanie NIE.
Odblokowanie nie nadgoni 20 procent straty na przekładni głównej. Bo cudów nie ma.
Nadgoni, bo 120 kończy 2 na 113 a krotka skrzynia na 93 więc jedna zmiana biegu mniej. Przy maksymalnej mocy dłuższa skrzynia będzie akurat mijać 100km/h.
Zresztą katalogowo 120konna wersja mimo 45 koni mniej ma "tylko" 0,7s gorsze przyspieszenie do 100. To sporo 2.5 długości auta, ale jak na taką różnice mocy nie dużo.
Zresztą katalogowo 120konna wersja mimo 45 koni mniej ma "tylko" 0,7s gorsze przyspieszenie do 100. To sporo 2.5 długości auta, ale jak na taką różnice mocy nie dużo.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu napisał(a):Nadgoni, bo 120 kończy 2 na 113 a krotka skrzynia na 93 więc jedna zmiana biegu mniej. Przy maksymalnej mocy dłuższa skrzynia będzie akurat mijać 100km/h.
Zresztą katalogowo 120konna wersja mimo 45 koni mniej ma "tylko" 0,7s gorsze przyspieszenie do 100. To sporo 2.5 długości auta, ale jak na taką różnice mocy nie dużo.
Reasumując: nie nadgoni.
Wniosek: szkoda kasy.
100 powinno przejść szybciej od standardowej 165. Raz że mocy więcej będzie, dwa że dobije na dwójce podczas gdy wersja z krótsza skrzynia będzie musiała wbić 3 bieg.
Jak ktoś ma odblokowaną 120 konna trójkę to mamy urządzenie do pomiaru przyspieszeń w Łodzi. Zapraszam na testy
Jak ktoś ma odblokowaną 120 konna trójkę to mamy urządzenie do pomiaru przyspieszeń w Łodzi. Zapraszam na testy
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
bbogdan napisał(a):Jak się nie myle do 4 tyś.obr. pomiędzy 120 a 165 nie ma żadnej różnicy
Nie ma żadnej różnicy, moment mają taki sam. Różnica ujawnia się podczas wyścigów na austostradzie:) przy prędkościach powyzej 130, 140 km/h mocniejsza mazda odjeżdża.
Owszem ma, ale wcale nie tak duży. To, że przekladnie różnią się 20% nie znaczy, że z jedną przyśpiesza auto o 20% lepiej. Różnica bardziej uwidacznia się na wyższych biegach przy dużych prędkościach.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Dmb_T napisał(a):bbogdan napisał(a):Jak się nie myle do 4 tyś.obr. pomiędzy 120 a 165 nie ma żadnej różnicy
Nie ma żadnej różnicy, moment mają taki sam. Różnica ujawnia się podczas wyścigów na austostradzie:) przy prędkościach powyzej 130, 140 km/h mocniejsza mazda odjeżdża.
Oczywiście, że jest. Moment silnika faktycznie jest taki sam ale samochodu (czyli na kole) już zdecydowanie NIE.
120 z odblokowaną przepustnicą dalej zostaje 120 tylko że z silnikiem 165. I oczywiście nie wykorzysta możliwości 165 bo trzyma ją kaganiec pt. przekładnia główna.
To było by tyle tytułem pociechy dla tych co odblokowali przepustnicę mając nadzieję, że zaoszczędzili kasę na silniku przy kupnie Madzi.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości