Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

Postprzez Biniu » 24 maja 2018, 09:57

Teoretycznie. W praktyce podczas odblokowywania u dobrego tunera (np. DisiTune) poprawia też parametry zapłonu i momentu od dolu jest trochę wiecej niz w serii 165. Druga sprawa to ta "dłuższa przekładnia główna" o ile jest dłuższa?
I tu właśnie pytanie. Czy podczas wyścigu na prostej wersja 165KM odejdzie odblokowanej 120KM na długość auta, dwie długości? Pół?
Ostatnio edytowano 24 maja 2018, 10:32 przez Biniu, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez child » 24 maja 2018, 10:22

Zobaczenie jaka byłaby różnica rzeczywiście ma sens, natomiast zdecydowanie zdziwiłbym się, gdyby 165 nie wygrała zauważalnie.

Przekładnia główna: 120 – 3,62, 165 – 4,39. To 20% różnicy – sporo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez esem » 24 maja 2018, 10:59

child napisał(a):... Ja chcę mieć niskie zużycie paliwa przy normalnej jeździe, a jak chcę pocisnąć, to mogę dusić po niższych biegach i wysokich obrotach. To właśnie daje odblokowana 120 ...

Czyli stracić zaoszczędzone paliwo <co?> Ale co kto woli <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez PMC » 24 maja 2018, 13:06

Jeździłem ostatnio Leonem 1.4 125km a za parę minut 3 120km to mogę tylko powiedzieć,że w dynamice na dolnych obrotach to przepaść na korzyść Leona ,turbinka wywołuje uśmiech na gębie normalnie,może w tym nowym benzynodieslu będzie lepiej.
Początkujący
 
Od: 22 maja 2018, 12:38
Posty: 14
Auto: Cotolla

Postprzez bbogdan » 24 maja 2018, 13:42

Dopóki nie będzie turbiny ,to nie będzie też dobrze w zakresie niskich obrotów
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez PMC » 24 maja 2018, 15:48

Jedynie jeżdżąc Madzią 165km na dole jest znośnie,swoją drogą jak to jest z tą różnicą w spalaniu między 120 a 165 bo co się czyta jakiś test to jest różnie.
Mnie osobiście wrażenia z jazdy 165km bardzo odpowiadają i wcale nie jest tak głośno jak niektórzy to odbierają,sam mam dylemat Leon 1.4 czy 3 165km
Początkujący
 
Od: 22 maja 2018, 12:38
Posty: 14
Auto: Cotolla

Postprzez bbogdan » 24 maja 2018, 17:07

Jak się nie myle do 4 tyś.obr. pomiędzy 120 a 165 nie ma żadnej różnicy
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez esem » 24 maja 2018, 17:56

bbogdan napisał(a):Jak się nie myle do 4 tyś.obr. pomiędzy 120 a 165 nie ma żadnej różnicy

Jeżeli masz na myśli silniki – to tak.
Jeżeli masz na myśli samochody – to nie. Trakcje są znacząco różne i odblokowanie tzw przepustnicy tego nie zmieni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez bieski » 24 maja 2018, 19:12

PMC napisał(a): Leon 1.4 czy 3 165km

Wykres Leon'a 1.4 i Mazdy 120 wyglada podobnie. Brak turbiny = brak wciskania w fotel i juz sie gorzej jezdzi :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez bbogdan » 24 maja 2018, 19:41

Gdzie podobnie ? w Leonie max moment zaczyna się przy około 2tyś obr. vs 4tyś. w Mazdzie









l
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez Biniu » 24 maja 2018, 20:37

esem napisał(a):
bbogdan napisał(a):Jak się nie myle do 4 tyś.obr. pomiędzy 120 a 165 nie ma żadnej różnicy

Jeżeli masz na myśli silniki – to tak.
Jeżeli masz na myśli samochody – to nie. Trakcje są znacząco różne i odblokowanie tzw przepustnicy tego nie zmieni.


Ale 0-100 to raczej wersja 120 po odbloku będzie lepiej robić ;)
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez esem » 24 maja 2018, 20:57

Biniu napisał(a):
esem napisał(a):
bbogdan napisał(a):Jak się nie myle do 4 tyś.obr. pomiędzy 120 a 165 nie ma żadnej różnicy

Jeżeli masz na myśli silniki – to tak.
Jeżeli masz na myśli samochody – to nie. Trakcje są znacząco różne i odblokowanie tzw przepustnicy tego nie zmieni.


Ale 0-100 to raczej wersja 120 po odbloku będzie lepiej robić ;)

Zdecydowanie NIE.
Odblokowanie nie nadgoni 20 procent straty na przekładni głównej. Bo cudów nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Biniu » 24 maja 2018, 21:12

Nadgoni, bo 120 kończy 2 na 113 a krotka skrzynia na 93 więc jedna zmiana biegu mniej. Przy maksymalnej mocy dłuższa skrzynia będzie akurat mijać 100km/h.

Zresztą katalogowo 120konna wersja mimo 45 koni mniej ma "tylko" 0,7s gorsze przyspieszenie do 100. To sporo 2.5 długości auta, ale jak na taką różnice mocy nie dużo.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez esem » 24 maja 2018, 21:18

Biniu napisał(a):Nadgoni, bo 120 kończy 2 na 113 a krotka skrzynia na 93 więc jedna zmiana biegu mniej. Przy maksymalnej mocy dłuższa skrzynia będzie akurat mijać 100km/h.

Zresztą katalogowo 120konna wersja mimo 45 koni mniej ma "tylko" 0,7s gorsze przyspieszenie do 100. To sporo 2.5 długości auta, ale jak na taką różnice mocy nie dużo.

Reasumując: nie nadgoni.
Wniosek: szkoda kasy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Biniu » 24 maja 2018, 21:24

100 powinno przejść szybciej od standardowej 165. Raz że mocy więcej będzie, dwa że dobije na dwójce podczas gdy wersja z krótsza skrzynia będzie musiała wbić 3 bieg.
Jak ktoś ma odblokowaną 120 konna trójkę to mamy urządzenie do pomiaru przyspieszeń w Łodzi. Zapraszam na testy <faja>
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez bieski » 24 maja 2018, 21:30

bbogdan napisał(a):Gdzie podobnie ? w Leonie max moment zaczyna się przy około 2tyś obr. vs 4tyś. w Mazdzie

RZuc okiem jeszcze gdzie ten moment sie konczy i gdzie zaczyna... :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Dmb_T » 25 maja 2018, 00:32

bbogdan napisał(a):Jak się nie myle do 4 tyś.obr. pomiędzy 120 a 165 nie ma żadnej różnicy


Nie ma żadnej różnicy, moment mają taki sam. Różnica ujawnia się podczas wyścigów na austostradzie:) przy prędkościach powyzej 130, 140 km/h mocniejsza mazda odjeżdża.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez bbogdan » 25 maja 2018, 00:42

Różnica w przekładniach głównych ma wpływ też na prędkości poniżej 130km/h
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez Biniu » 25 maja 2018, 05:23

Owszem ma, ale wcale nie tak duży. To, że przekladnie różnią się 20% nie znaczy, że z jedną przyśpiesza auto o 20% lepiej. Różnica bardziej uwidacznia się na wyższych biegach przy dużych prędkościach.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez esem » 25 maja 2018, 07:01

Dmb_T napisał(a):
bbogdan napisał(a):Jak się nie myle do 4 tyś.obr. pomiędzy 120 a 165 nie ma żadnej różnicy


Nie ma żadnej różnicy, moment mają taki sam. Różnica ujawnia się podczas wyścigów na austostradzie:) przy prędkościach powyzej 130, 140 km/h mocniejsza mazda odjeżdża.

Oczywiście, że jest. Moment silnika faktycznie jest taki sam ale samochodu (czyli na kole) już zdecydowanie NIE.
120 z odblokowaną przepustnicą dalej zostaje 120 tylko że z silnikiem 165. I oczywiście nie wykorzysta możliwości 165 bo trzyma ją kaganiec pt. przekładnia główna.
To było by tyle tytułem pociechy dla tych co odblokowali przepustnicę mając nadzieję, że zaoszczędzili kasę na silniku przy kupnie Madzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323