Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

Postprzez esem » 29 sie 2017, 09:34

sevecc napisał(a):
DISItune napisał(a):Bazując na serwisówce skrzynia w benzynowych 3kach (i 1.5D) jest jedna (C66M-R) . W zależności od wyposażenia lub nie w i-ELOOP i rynku różnią się przełożeniem głównym oraz przełożeniami 1szego i wstecznego biegu. Sprzęgło jest takie samo. W przypadku A/T (FW6A-EL) jest jeszcze prościej, skrzynia w zależności od silnika i wyposazenia w start/stop/i-ELOOP różni się tylko przełożeniem głównym wszystkich benzynach które oferują, czyli w zależności od rynku 2.0 120/165 i 2.5 192.


Czyli mówiąc krótko jeb.. skrzynia czy nie jeb... ?

oto jest pytanie <faja>

TAK. Kwestia czasu i delikatności jej traktowania. <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez DISItune » 29 sie 2017, 09:35

esem napisał(a):
sevecc napisał(a):
DISItune napisał(a):Bazując na serwisówce skrzynia w benzynowych 3kach (i 1.5D) jest jedna (C66M-R) . W zależności od wyposażenia lub nie w i-ELOOP i rynku różnią się przełożeniem głównym oraz przełożeniami 1szego i wstecznego biegu. Sprzęgło jest takie samo. W przypadku A/T (FW6A-EL) jest jeszcze prościej, skrzynia w zależności od silnika i wyposazenia w start/stop/i-ELOOP różni się tylko przełożeniem głównym wszystkich benzynach które oferują, czyli w zależności od rynku 2.0 120/165 i 2.5 192.


Czyli mówiąc krótko jeb.. skrzynia czy nie jeb... ?

oto jest pytanie <faja>

TAK. Kwestia czasu i delikatności jej traktowania. <płacze>


tak tak, a silniki 120 i 165 to zupełnie różne konstrukcje hahaha <glupek2>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez wojtas82 » 29 sie 2017, 11:07

nie jestem mechanikiem, nie rozbierałem ani silnika ani skrzyni biegów, ale z tego forum, z salonu mazdy i firm zajmujących się chip tuningiem dowiedziałem się że silnik w Mazdzie 3 120KM i 165KM jest ten sam. Różnica jest w oprogramowaniu, które ogranicza moc. Dlatego domyślam się że ze skrzynią biegów może być tak samo, czyli w obu wersjach jest wykonana z tak samo wytrzymałych materiałów. Ale w wersji 165KM ma krótsze przełożenia (sportowe). Ponadto kiedyś na tym forum ktoś kto jeździ wersją 165KM upatrywał w jej skrzyni biegów większego zużycia paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2017, 15:53
Posty: 46 (19/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM HB SkyActiv-G 120KM 6MT 1998ccm 2016

Postprzez esem » 29 sie 2017, 13:55

DISItune napisał(a):tak tak, a silniki 120 i 165 to zupełnie różne konstrukcje hahaha <glupek2>

tak tak, a skrzynie 120 i 165 to zupełnie różne konstrukcje hahaha <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Grand Tour » 29 sie 2017, 18:27

No to mamy dwie opinie. Szperam po zagranicznych forach i jak do tej pory nie znalazłem wątków o problemach ze skrzynią po modyfikacji ECU. Albo modyfikacje wykonywane są dość ostrożnie, a podzespoły spisują się dobrze, albo to wciąż świeża sprawa i trzeba poczekać na ewentualne ujawnienie się usterek.

Opinii osób zadowolonych z moda jest na naszym forum sporo. Mam nadzieję, że jeżeli kiedykolwiek doświadczą one problemów, o które podejrzewać można nowe mapowanie poinformują nas o tym i opiszą sposób radzenia sobie z nimi. Z drugiej strony życzę wszystkim bezproblemowej jazdy bo mod wydaje się całkiem zajebistą sprawą :D
Początkujący
 
Od: 21 sie 2017, 22:20
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM HB (2014). Benzyna 2.0 120+. Manual. Przebieg ~55k.

Postprzez krabdul » 29 sie 2017, 21:16

Chipowanie turbo podnosi oprócz mocy przede wszystkim moment obrotowy a to pod niego oblicza się wytrzymałość. W naszym przypadku odblokowanie podnosi moc i zwiększa owszem moment obrotowy w tej zdławionej końcówce ale nie do wartości wyższych niż przy 3000 czy 4000 rpm przed odblokowaniem, także obawy o wytrzymałość są bezzasadne. To jest totalnie inna modyfikacja niż w wyżej wspomnianych silnikach turbo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Mirecsk38 » 29 sie 2017, 21:44

krabdul : "Chipowanie turbo podnosi oprócz mocy przede wszystkim moment obrotowy" troche dziwno napisane. Chipowanim sie podnosi moc tak samo jak moment obrotowy w %. Jak nie, to cosz niegra ;)
Czy moment idze przy 4000rpm o +10% a moc tylko o +5% ? na pewno nie. Moc sie podniesie w tych samych obrotach co moment obrotowe o te same %
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez krabdul » 29 sie 2017, 22:02

Wiem, że moc i moment są od siebie zależne względem obrotów, ale w turbo podbijamy zarówno moc i moment w całym użytkowym przedziale, więc wzrasta dotychczasowy moment maksymalny i obciążenie podzespołów wzrasta, natomiast w g120 podbijamy to co opada powyżej 4500 rpm a nie powinno opadać, a tam moment już nie skoczy powyżej maksymalnej wartości sprzed odblokowania, więc obciążenie podzespołów też nie (oczywiscie z konstrukcyjnego punktu widzenia, bo w praktyce zaczynamy częściej odwiedzać czerwone pole;) ) Przy 6000 rpm mamy zarówno 30% wzrotu mocy i momentu, tyle że przed odblokowaniem ten moment jest znacznie niższy niż te 210Nm przy np 3000 rpm.
Z wykresów wszystko widać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Mirecsk38 » 29 sie 2017, 23:21

ok, z tym zgoda
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez Biniu » 30 sie 2017, 07:17

Skrzynia jest ta sama także można zakończyć dyskusję na ten temat.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez esem » 30 sie 2017, 07:25

Biniu777 napisał(a):Skrzynia jest ta sama także można zakończyć dyskusję na ten temat.

Tzn ? <lol> Rozwiń te noblowskie stwierdzenie hahaha Co w tych skrzyniach jest takiego samego <co?> Chyba napewno to tylko olej <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Grand Tour » 2 wrz 2017, 18:15

Trochę ucichło to dorzucę jeszcze kilka pytań.

Na co powinno się zwracać uwagę w przypadku samochodów "odblokowanych"? Samochód jest już po gwarancji, więc pewnie zrezygnuję z ASO i przerzucę się na jakiś zaufany serwis w okolicy. Na co uwrażliwić mechanika? Skrzynia biegów to potencjalnie jedna rzecz, ale czy istnieje ponadprzeciętne ryzyko problemów z jakimiś sondami, filtrami, uszczelkami etc.?
Początkujący
 
Od: 21 sie 2017, 22:20
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM HB (2014). Benzyna 2.0 120+. Manual. Przebieg ~55k.

Postprzez DISItune » 2 wrz 2017, 21:57

Nie wierz w te bzdury o skrzyni, skoro ta sama (dokładnie!!) skrzynia jest w benzynowym 1.5 i 2.5 to zmienione przełożenia główne w 2.0 120 i 165 nie uczynią jej nagle inną/słaba skrzynią. Nie ma żadnego ryzyka. Wróć, jest jedno ryzyko, za przeproszeniem idiota za kierownicą. Jeżeli właściciel dba o auto, zmienia oleje / filtry / świece w terminie i nie pałuje non stop auta na odcięciu to nic jej nie będzie. Jak pałuje non stop na odcięciu to czy będzie miał 165tkę czy odblokowana 120tkę zabije je tak samo szybko.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Biniu » 4 wrz 2017, 07:16

esem napisał(a):
Biniu777 napisał(a):Skrzynia jest ta sama także można zakończyć dyskusję na ten temat.

Tzn ? <lol> Rozwiń te noblowskie stwierdzenie hahaha Co w tych skrzyniach jest takiego samego <co?> Chyba napewno to tylko olej <ok>


Wwzystko oprócz przełożenia głównego. Czego nie rozumiesz?
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez esem » 4 wrz 2017, 07:33

Biniu777 napisał(a):
esem napisał(a):
Biniu777 napisał(a):Skrzynia jest ta sama także można zakończyć dyskusję na ten temat.

Tzn ? <lol> Rozwiń te noblowskie stwierdzenie hahaha Co w tych skrzyniach jest takiego samego <co?> Chyba napewno to tylko olej <ok>


Wwzystko oprócz przełożenia głównego. Czego nie rozumiesz?

To wreszcie zrozumiałeś ;) . Nie zmieniając przekładni głównej zmieniasz reżim pracy skrzyni biegów ;P
I o to w tej dyskusji cały czas chodzi <oczko> Już rozumiesz <co?>
Do 4,5kobr/min jest dobrze ale powyżej traktowanie skrzyni od 120KM (nieszczęsna przekładnia główna) momentem silnika 165KM nie musi jej wyjść na zdrowie. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez DISItune » 4 wrz 2017, 07:56

esem napisał(a):
Biniu777 napisał(a):Wwzystko oprócz przełożenia głównego. Czego nie rozumiesz?

To wreszcie zrozumiałeś ;) . Nie zmieniając przekładni głównej zmieniasz reżim pracy skrzyni biegów ;P
I o to w tej dyskusji cały czas chodzi <oczko> Już rozumiesz <co?>
Do 4,5kobr/min jest dobrze ale powyżej traktowanie skrzyni od 120KM (nieszczęsna przekładnia główna) momentem silnika 165KM nie musi jej wyjść na zdrowie. papa


to teraz Ty przeczytaj i spróbuj zrozumieć:

krabdul napisał(a):Wiem, że moc i moment są od siebie zależne względem obrotów, ale w turbo podbijamy zarówno moc i moment w całym użytkowym przedziale, więc wzrasta dotychczasowy moment maksymalny i obciążenie podzespołów wzrasta, natomiast w g120 podbijamy to co opada powyżej 4500 rpm a nie powinno opadać, a tam moment już nie skoczy powyżej maksymalnej wartości sprzed odblokowania, więc obciążenie podzespołów też nie (oczywiscie z konstrukcyjnego punktu widzenia, bo w praktyce zaczynamy częściej odwiedzać czerwone pole;) ) Przy 6000 rpm mamy zarówno 30% wzrotu mocy i momentu, tyle że przed odblokowaniem ten moment jest znacznie niższy niż te 210Nm przy np 3000 rpm.
Z wykresów wszystko widać
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez ellipsis » 8 wrz 2017, 11:57

Ludzie pomyślcie troche albo przynajmniej poczytajcie o zasadach działania silnika, jego momentu i mocy.
Turbinowe silniki podkreca się gdzie przyrost mocy i momentu w kazdym zakresie obrotów jest znaczny i seryjna skrzynia wytrzymuje. U nas moment obrotowy nie wzrasta, to wolnossacy silnik. Przy plus/minus 4000 obr osiaga max wartość i potem ona tylko delikatnie maleje więc jakim cudem ma wykańczać szybciej skrzynie?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez esem » 8 wrz 2017, 14:27

ellipsis napisał(a):Ludzie pomyślcie troche albo przynajmniej poczytajcie o zasadach działania silnika, jego momentu i mocy.
Turbinowe silniki podkreca się gdzie przyrost mocy i momentu w kazdym zakresie obrotów jest znaczny i seryjna skrzynia wytrzymuje. U nas moment obrotowy nie wzrasta, to wolnossacy silnik. Przy plus/minus 4000 obr osiaga max wartość i potem ona tylko delikatnie maleje więc jakim cudem ma wykańczać szybciej skrzynie?

Pomyśl. <faja> Co się dzieje ze skrzynią od 120KM podpiętą pod 165KM... <oczko> Niby tylko inne przełożenie przekładni głównej... <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez dydek » 8 wrz 2017, 14:52

Może najpierw dla co poniektórych polecam przeczytać czym jest moc a czym moment ( tutaj całkiem ok opisane –> http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html ). Skrzynie sa obliczane dla konkretnego momentu, ponieważ to on jest siłą która oddziałowuje na koła zębate, sprzęgła , powoduje siły ukośne itp. Moc ( to znaczy energia oddawana w czasie ) , jest zależna od prędkości obrotowej, zwykłe mnożenie, czyli utrzymujac stały moment obrotowy i zwiększając obroty bedzimey otrzymywali większą moc.
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 13:26
Posty: 87 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez Biniu » 8 wrz 2017, 17:59

esem napisał(a):
ellipsis napisał(a):Ludzie pomyślcie troche albo przynajmniej poczytajcie o zasadach działania silnika, jego momentu i mocy.
Turbinowe silniki podkreca się gdzie przyrost mocy i momentu w kazdym zakresie obrotów jest znaczny i seryjna skrzynia wytrzymuje. U nas moment obrotowy nie wzrasta, to wolnossacy silnik. Przy plus/minus 4000 obr osiaga max wartość i potem ona tylko delikatnie maleje więc jakim cudem ma wykańczać szybciej skrzynie?

Pomyśl. <faja> Co się dzieje ze skrzynią od 120KM podpiętą pod 165KM... <oczko> Niby tylko inne przełożenie przekładni głównej... <co?>

Ty pomysl zanim zaczniesz takie glupoty wypisywac.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323