Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

Postprzez marcin255 » 19 gru 2016, 16:54

Sumując lepiej wziąć 120 i do Michała :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez rodman » 4 sty 2017, 22:58

Też ostatnio stałem przed wyborem 3 BM 165KM v 120KM i ostatecznie m.in. po konsultacji z DiSiTUNE wybór padł na Hatchback, 120KM z AT. Liczę na to, że moduły w modelu na 2017r. nie zostały pozmieniane i od razu będę mógł zdjąć elektroniczny kaganiec.
Odbiór mam umówiony na przełomie marzec/kwiecień.
Początkujący
 
Od: 4 sty 2017, 22:41
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BN '17, SkyActiv-G 120KM AT, Hatchback, Soul Red, SkyPassion+Safety+Navi.

Postprzez tomeq83 » 5 sty 2017, 08:45

Nie boisz się że przy pierwszym podpięciu pod kompa w ASO wykryją zmianę w ecu?

Zastanawiam się nad zdjęciem blokady ale raczej zaczekam aż ktoś potwierdzi że ASO nie "zauważa" odrazu np przy przeglądzie modyfikacji. Również ciekawią mnie opinie czy autko z marszu będzie więcej palić czy tylko wtedy jak będzie się ja kręcić powyżej tych 4500 obrotów.

Czy dobrze rozumuję, że jeżdżąc takim samym stylem jak przed zdjęciem kagańca czyli nie przekraczając 4500 obrotów spalanie powinno być takie same jak wcześniej a dopiero przekraczanie tej granicy obrotów będzie miało wpływ na wzrost spalania?

Ps chyba nasze autka przypłyną tym samym statkiem bo umnie odbiór w tym samym terminie.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez usrobo » 5 sty 2017, 08:51

Ja potwierdzam ze auto przy tych samych warunkach jazdy pali tyle samo.
na trasie wg mnie pali mniej, ale tego nie podam na 100% bo tylo 1 trasę po modyfikacji odbyłem.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 17:13
Posty: 185 (3/9)
Auto: Mazda 3 BM Sky-Motion 120KM HB soul red

Postprzez sevecc » 5 sty 2017, 09:32

usrobo napisał(a):Ja potwierdzam ze auto przy tych samych warunkach jazdy pali tyle samo.
na trasie wg mnie pali mniej, ale tego nie podam na 100% bo tylo 1 trasę po modyfikacji odbyłem.


Jak realne ogólne odczucia z jazdy po modzie? Czy poprawiło się również na niższych biegach i tak od 2 tyś obr.?
Czy zmiana jest zauważalna jedynie przy wyższych obrotach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez usrobo » 5 sty 2017, 10:08

wg mnie jest lepiej przy intensywnym wyprzedzaniu i jazda na wyższych obrotach.
Zona nie wie o zmianie, jezdzi autem codziennie i nic nie zauważyła hahaha
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 17:13
Posty: 185 (3/9)
Auto: Mazda 3 BM Sky-Motion 120KM HB soul red

Postprzez sevecc » 5 sty 2017, 10:10

usrobo napisał(a):wg mnie jest lepiej przy intensywnym wyprzedzaniu i jazda na wyższych obrotach.
Zona nie wie o zmianie, jezdzi autem codziennie i nic nie zauważyła hahaha


Moja na 100% też by nie zauważyła nawet jakbym turbinę dołożył <diabełek>

Ok, czyli generalnie czuć różnicę powyżej tych 4,5 tyś obrotów?
Z dołu nie zbiera się lepiej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez usrobo » 5 sty 2017, 10:12

czuć różnicę powyżej 4,5tys obrotów
tylko zebyście mnie zle nie zrozumieli, to nie jest auto z turbiną, nie ma turbodziury itp
jeśli chcesz poszaleć, potrzebujesz wiecej mocy po prostu kręcisz na wyższych obrotach.
to nie jest tuning auta, to jest odblokowanie zdławionego silnika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 17:13
Posty: 185 (3/9)
Auto: Mazda 3 BM Sky-Motion 120KM HB soul red

Postprzez sevecc » 5 sty 2017, 10:19

usrobo napisał(a):czuć różnicę powyżej 4,5tys obrotów
tylko zebyście mnie zle nie zrozumieli, to nie jest auto z turbiną, nie ma turbodziury itp
jeśli chcesz poszaleć, potrzebujesz wiecej mocy po prostu kręcisz na wyższych obrotach.


Jasne :)
Mam 120 km i według mnie właśnie od tych 3,5 tyś ciągnie bardzo ładnie natomiast brakuje mi trochę dołu. Wiem, że to nie turbokosiarka i nie będzie tak cisnąć w fotel od 2 tyś obrotów ale ciekawiło mnie czy po modzie coś się poprawiło.
Z tego co piszesz rozumiem, że nie, a różnicę czuć dopiero na wyższych obrotach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez DISItune » 5 sty 2017, 10:25

Przepraszam, ze się wtrącę, ale wszystko widać dokładnie na wykresach <faja>
To np. wykres usrobo własnie (cienkie linie to seria):

120_1920.jpg


Minimalne zmiany na dole są, ale raczej nie ma szans tego odczuć.
BTW jeżeli czujesz że ciągnie od 3500 a nie czujesz że słabnie od 4500 to jest coś nie tak z tym Twoim autem ;) Bo większość z tych aut ciągnie od 2500 a przestaje przy 4500. Coś jak diesel, tylko nie klekoczą hahaha
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez usrobo » 5 sty 2017, 10:29

dokładnie tak ;)
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 17:13
Posty: 185 (3/9)
Auto: Mazda 3 BM Sky-Motion 120KM HB soul red

Postprzez sevecc » 5 sty 2017, 10:31

DISItune – dzięki za wyjaśnienie :)

Wiesz jak to jest, każdy jeździ inaczej, wrażenia z jazdy zawsze są bardzo subiektywne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez DISItune » 5 sty 2017, 10:35

sevecc napisał(a):DISItune – dzięki za wyjaśnienie :)

Wiesz jak to jest, każdy jeździ inaczej, wrażenia z jazdy zawsze są bardzo subiektywne :)


No są, ale to jeśli nie czujesz że słabnie, to po odblokowaniu poczujesz się jakbyś dołożył turbo <zeby> ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez sevecc » 5 sty 2017, 10:43

DISItune napisał(a):
sevecc napisał(a):DISItune – dzięki za wyjaśnienie :)

Wiesz jak to jest, każdy jeździ inaczej, wrażenia z jazdy zawsze są bardzo subiektywne :)


No są, ale to jeśli nie czujesz że słabnie, to po odblokowaniu poczujesz się jakbyś dołożył turbo <zeby> ;)


No kusi mnie strasznie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez usrobo » 5 sty 2017, 10:51

to sie decyduj, bo kazdy miesiac oczekiwania to marnowanie kasy, odblokujesz jak bedziesz sprzedawac?
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 17:13
Posty: 185 (3/9)
Auto: Mazda 3 BM Sky-Motion 120KM HB soul red

Postprzez ellipsis » 6 lut 2017, 21:22

Panowie, nie wiem czy czytacie forum 6tki ale tam ostatnio pojawiła się pewna istotna kwestia.

Mianowicie, ECU w naszych autach podobno dynamicznie dostraja się w zależności od jakości zalanego przez nas paliwa, ale tylko w jedna stronę. Czyli zalewamy słabe paliwo, ECU ogranicza moc i moment silnika ale po zalaniu paliwa odp. jakości ECU sam nie przywraca ustawień domyślnych (z pełną mocą)
Aby wlaściwa moc wróciła trzeba zresetować ECU poprzez odłaczenie akumulatora.

Czy to prawda? Bo wg mnie to o ile spadek mocy na słabym paliwie jest zrozumiały to fakt, że po zalaniu dobrego paliwa sytuacja nie wraca do normy, tylko ciągle jezdzimy na "zdławionym" silniku już nie. Wychodzi na to, że dla pewności powinno się odłaczac akumulator co kilka tankowań bo nigdy nie wiadomo czy ECU nie zmniejszył nam mocy ze wzgledu na paliwo. Kilka razy po zatankowaniu czułem, że auto nie jedzie, muliło bardzo a spalanie było wysokie ale po kolejnym tankowaniu, na innej stacji sytuacja wracala do normy, auto odzyskiwało moc a akumulator nie był odłączany od nowości.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Szarny » 6 lut 2017, 21:46

Cześć, wylezę z ukrycia, jako świeżo upieczony właściciel nowej trójki.

Samochód jeszcze się 'dociera', ja też, ale zdecydowanie mam wrażenie że raz jest mułowaty a raz nie. Co więcej pali jak smok (fakt – 100% miasto) – wychodzi średnio 9.6L, i miewa lekką czkawkę przy ruszaniu na zimnym silniku, jak się świeci niebieska lampka. Jestem absolutnie pewien że czkawki przed ostatnim tankowaniem nie było, czy było więcej mocy – to dość subiektywne, ale słowo daję że testowy egzemplarz miał kopa a ten niezbyt.

Czy to już wystarczający powód żeby odwiedzić serwis? Wspomniałbym też o teorii ze słabym paliwem i odłączaniem akumulatora...
Tylko że nie będę im w stanie pokazać czkawki bo zdąży się nagrzać zanim tam dojadę, a nie wiem czy przy takim drobiazgu w ogóle jest mowa o zastępczym?
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2017, 21:39
Posty: 36 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 120KM

Postprzez Megas » 6 lut 2017, 22:35

Różne są teorie na temat sztucznego zdławienia silnika w okresie docierania, ale ja pozostaje przy tym co widziałem u siebie – przez pierwsze 3-5 tyś km moja trójka paliła więcej i była słabsza niż obecnie, więc raczej się tym nie przejmuj.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez Szarny » 7 lut 2017, 00:46

Okej, dzięki za info. Dramatu nie ma, i jest momentami fajnie jak się depnie, ale są też momenty "mulnięcia" no i sporo pije. Ale dobrze – niech się chwilę podociera jeszcze.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2017, 21:39
Posty: 36 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 120KM

Postprzez mf113 » 7 lut 2017, 09:26

Ja mam miasto około 10, na trasie będzie lepiej, więc się nie przejmuj!
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2016, 00:31
Posty: 304 (5/13)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 MT 120KM-->175KM
2015

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323